GYNEKOMASTIA LEIKKAUS ?

Gy777

Onko palstaa lukevien joukossa henkilöitä jotka ovat käyneet kys.operaatiossa julkisella puolella?
Millainen oli lopputulos, ja kestikö paranemisprosessi kauan?
Oliko kovat kivut leikkauksen jälkeen?
Itselläni on aika leikkaukseen muutaman viikon kuluttua. Arveluttaa julkisen puolen plastiikkakirurgien taso. Jollain ulkomaisella palstalla olen nähnyt kuvia todella pahoin epäonnistuneista leikkauksista ja toisaalla taas upeaa jälkeä. Tuntuu omituiselta, että leikkaajien taso voi vaihdella niin järjettömän paljon.

37

20321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konsultaatioon

      Itse olen menossa vasta plastiikkakirurgin konsultaatioon asian tiimoilta, ja julkisella puolella.

      Ymmärrykseni mukaan usein samoja kirurgeja leikkaa niin julkisella kuin yksityiselläkin puolella. Ja eihän tuo Gyne-leikkaus muutenkaan ole kirurgisesti niitä vaativimpia leikkauksia. Toki kaikki anestesia&tulehdus- yms muut riskit siinäkin on tietty.. mutta..

      Paras tulos esteettisesti tulee kun leikkaukseen yhdistetään rinnan rauhasalueen rasvaimu. En tiedä tekeekö ne sen myös julkisella puolella.

      • toiveikas.

        Osaakohan jompi kumpi teistä kertoa, että paljonko kyseinen leikkaus maksaa julkisella puolella? Itse en ole onnistunut löytämään minkäänlaista tietoa julkisen puolen hinnoista. Yksityisen puolen kylläkin, mutta ihan liian kalliita mulle. :(


      • GY7777
        toiveikas. kirjoitti:

        Osaakohan jompi kumpi teistä kertoa, että paljonko kyseinen leikkaus maksaa julkisella puolella? Itse en ole onnistunut löytämään minkäänlaista tietoa julkisen puolen hinnoista. Yksityisen puolen kylläkin, mutta ihan liian kalliita mulle. :(

        Yllättävän helposti tuntui julkisellakin puolella pääsevän leikkaukseen. Ei tarvinnut paljoa perustella syitä. Eikä odotusaika leikkaukseenkaan ollut loppujen lopuksi pitkä.
        Hintaa taitaa tulla noin 100-200€, eli lähes ilmainen yksityisen puolen/ulkomaiden hintoihin verrattuna. Esim.Gynecomastia.org keskustelupalstalla tuntuvat kaikki säästävän vuosikausia, että pääsevät leikkaukseen.
        Onko teillä molemmilla suuri määrä liikakasvua?


      • toiveikas.
        GY7777 kirjoitti:

        Yllättävän helposti tuntui julkisellakin puolella pääsevän leikkaukseen. Ei tarvinnut paljoa perustella syitä. Eikä odotusaika leikkaukseenkaan ollut loppujen lopuksi pitkä.
        Hintaa taitaa tulla noin 100-200€, eli lähes ilmainen yksityisen puolen/ulkomaiden hintoihin verrattuna. Esim.Gynecomastia.org keskustelupalstalla tuntuvat kaikki säästävän vuosikausia, että pääsevät leikkaukseen.
        Onko teillä molemmilla suuri määrä liikakasvua?

        Itsellä on lähinnä vain suuret "patit/kyhmyt" nännien alla. Olen todella hoikka ja varmaan tästä(kin) syystä gynot näkyvät turhan selkeästi. Mutta tuntuu kuitenkin, että rinnan alueella olisi silti hieman ylimääräistä rasvakudosta tai jotain muuta.

        Osaatko heittää jotakin yleistä arviota, että kuinka pitkiä jonot on? Meinaan olen lähdössä etelään töihin noin 3kk päästä ja olisi vapauttavaa kulkea ilman t-paitaa. :)
        100-200€ on kyllä yllättävän halpa vaikka onkin julkisella.
        Osaisitkohan vielä neuvoa, että kenen puoleen kannattaisi ensimmäisenä kääntyä tämän asian suhteen? Ihan tavallisen terveyskeskuslääkärin?


      • konsultaatioon
        GY7777 kirjoitti:

        Yllättävän helposti tuntui julkisellakin puolella pääsevän leikkaukseen. Ei tarvinnut paljoa perustella syitä. Eikä odotusaika leikkaukseenkaan ollut loppujen lopuksi pitkä.
        Hintaa taitaa tulla noin 100-200€, eli lähes ilmainen yksityisen puolen/ulkomaiden hintoihin verrattuna. Esim.Gynecomastia.org keskustelupalstalla tuntuvat kaikki säästävän vuosikausia, että pääsevät leikkaukseen.
        Onko teillä molemmilla suuri määrä liikakasvua?

        Minulla toisessa hiukka enempi liikakasvua kuin toisessa. Suuremmassa n. tuuman verran "ketunnokkaa" joka aiheuttaa kieltämättä hoikassa ja lähes rasvattomassa kehossa jo jongin verran kosmeettista(kin) haittaa.


      • 77777
        konsultaatioon kirjoitti:

        Minulla toisessa hiukka enempi liikakasvua kuin toisessa. Suuremmassa n. tuuman verran "ketunnokkaa" joka aiheuttaa kieltämättä hoikassa ja lähes rasvattomassa kehossa jo jongin verran kosmeettista(kin) haittaa.

        Minulla on isot "bodarin tissit" jotka ovat tosiaankin aivan LIIAN isot, vaikka en koskaan mitään mömmöjä olekaan käyttänyt. Näköjään omakin hormonitoiminta saa "ihmeitä" aikaan :(
        Itse menin täällä Tampereella ekaksi työterveyslääkärille, jolta sain lähetteen sairaalaan. Siellä kirurgi tsekkasi tilanteen ja laittoi leikkausjonoon. Noin 4½kk kesti jonotusta. Kannattaa ottaa huomioon, että täydellinen paraneminen leikkauksesta voi kestää jopa puoli vuotta, eli ilman paitaa ei varmaankaaan aivan pian kehtaa liikkua julkisella paikalla :(
        Myös yksityisvastaanoton kirurgi voi laittaa sinut julkisen puolen leikkausjonoon. (Voisi olla nopein vaihtoehto)


      • konsultaatioon
        77777 kirjoitti:

        Minulla on isot "bodarin tissit" jotka ovat tosiaankin aivan LIIAN isot, vaikka en koskaan mitään mömmöjä olekaan käyttänyt. Näköjään omakin hormonitoiminta saa "ihmeitä" aikaan :(
        Itse menin täällä Tampereella ekaksi työterveyslääkärille, jolta sain lähetteen sairaalaan. Siellä kirurgi tsekkasi tilanteen ja laittoi leikkausjonoon. Noin 4½kk kesti jonotusta. Kannattaa ottaa huomioon, että täydellinen paraneminen leikkauksesta voi kestää jopa puoli vuotta, eli ilman paitaa ei varmaankaaan aivan pian kehtaa liikkua julkisella paikalla :(
        Myös yksityisvastaanoton kirurgi voi laittaa sinut julkisen puolen leikkausjonoon. (Voisi olla nopein vaihtoehto)

        Tuolla "täydellinen paraneminen voi kestää jopa puoli vuotta" - tarkoitetaan ymmärtääkseni lähinnä leikkausarpikudoksen punotuksen yms täydellistä tasaantumista.

        Itsellä ei niin väliksi vaikka leikkausarvet selvästi näkyiskin kunhan pääsis vaan eroon ketunnokista, joista todellakin muutakin kuin pelkkää kosmeettista haittaa :/

        Noh, katson ensiksi tuon konsultaation muutaman viikon päästä. Lähteekö asia etenemään..


      • 7777777777
        konsultaatioon kirjoitti:

        Tuolla "täydellinen paraneminen voi kestää jopa puoli vuotta" - tarkoitetaan ymmärtääkseni lähinnä leikkausarpikudoksen punotuksen yms täydellistä tasaantumista.

        Itsellä ei niin väliksi vaikka leikkausarvet selvästi näkyiskin kunhan pääsis vaan eroon ketunnokista, joista todellakin muutakin kuin pelkkää kosmeettista haittaa :/

        Noh, katson ensiksi tuon konsultaation muutaman viikon päästä. Lähteekö asia etenemään..

        Kirjoittele sitten kuinka meni!
        Laitan myös itse kommenttia kunhan operaatio on ohi.


      • KAMITSU89
        7777777777 kirjoitti:

        Kirjoittele sitten kuinka meni!
        Laitan myös itse kommenttia kunhan operaatio on ohi.

        Onko se leikkaus todellakin noin halpa? 100-200e tunnu missään.. ite kattellu pari vuotta sitte noita hintoja niin pyöritään 1000-2000e hinnoissa.. tosin virossa..


      • gyne must go

        Olen ajatellut mennä yksityislääkärille, tavoitteena saada lähete julkisen puolen plastiikkakirurgille. Osaisiko joku suositella jotain asiantuntevaa lääkäriä pääkaupunkiseudulta, jolla on kokemusta gynekomastiapotilaiden leikkaukseenohjauksesta?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Gynekomastia

      Itselläni on huomattava ongelma tämä gynekomastia ja toinen rinta on vielä selvästä suurempi, kiinnostaisi vain udella, että onko kaikki gynestä kärsivät täällä hoikkia. Mietin tässä vaan, että mahtaako ongelma lähteä laihduttamalla ja treenaamalla. Perheessäni on kyllä toisellakin samaa ongelmaa, että taitaa olla sukuvika, ja leikkaus ainoa vaihtoehto.

      • Rautaperse

        Asiallista keskustelua. Itselläkin on juuri sellaiset bodarin tissit. Ei omasta mielestä mitkään pahat mutta ahistavat t-paitapäällä. Ja tietty ei niin miehinen olo. Mut joo ei lähe diettaamalla kuten joku kysy. Ite asiassa saattaa näyttää isommilta jos on laiha kroppa ja gynot. Voisko joku sanoo et miten toho julkiselle pääsee? Paras varmaan käydä yksityiseltä ruinaa lähete? Paljo se maksaa siellä yksityisellä käynti? Ja mitä sen jälkeen? Vastailkaa jos ootte käyny yleisellä puolella ton leikkauksen.


    • ...

      Ite olin vähän yli vuosi sitten julkisella leikkauksessa ja jos nyt saisin päättää ni olisin kyllä jättänyt väliin. Tietysti paita päällä ei enää ahdista ne törröttävät ''ketunnokat'' mutta en kehtaa vieläkään kulkea ilman paitaa missään. varsinkin ku iho menee ns. kananlihalle nännithän pienentyy jolloin leikkaus arvet näkyy selvästi. Onko ketään jolla on kauemman aikaa leikkauksesta? onko teillä parantunu noi arvet vielä vuodenki jälkee?

      • silareista 7kk

        Osta Cica Care arpilaastareita.. Itsellä hoitui tosin silari arvet eikä gynot kun nainen oon, mutta arvet mitkä arvet ja omat on melko olemattomat nyt.


    • Jakkesakkemakke

      205euroa maksoi minulle leikkaus oulussa.
      ketun nokat leikkasivat kummastaki nännistä pois jotka olivat tulleet anabolisista steroideista.
      Leikkaus kesti 20min ja olin nukutuksessa 1,5H ja pääsin kotiin ku heräsin.
      3 päivään en kovin tehnyt liikkeitä jotka venyttäisivät rintaa ja sitten 3 päivän päästä menin takas salille rintatreeniä tekeen :)

      • Andrew2win

        Osaako kukaan teistä sanoa että jos menee kunnalliselle puolelle leikattavaksi niin imeekö ne liikarasvan rinnan alueelta pois ?


    • auttakaaa

      hei, olen 15-vuotias poika ja nännini ovat olleet 2-3 vuotta turvoksissa suunnilleen.
      oikea nännini on ollut todella pitkään pahempi, vasemmassa ei ollut melkeen mitään, nytten on käynyt silleen että vasempaan on tullut kanssa vähän niinkuin levy alle, kova ja muhkurainen jostain kohista. oikea on taas pienentynyt, mutta siitä on tullut aika pehmeä? elikkäs vähän niinkuin ois vaihtanu paikkaa mutta molemmissa nykyään? mitä pitäisi tehdä, mennyt vain pahempaa suuntaan. saattaako akne lääkitys olla syy ?
      olen himourheilia, ylipainoa ei todellakaan ole, harrastan kilpajuoksua, olen 190cm pitkä ja painan 68kg. painoindeksi noin 18-19. onko tämä sitä gynokomastiaa? lekurissa en ole vielä käynyt.. mutta ei kyllä nämä ole poiskaan lähtenyt, päin vastoin.
      pullottavat enemmän ulos päin, ja ovat sisältä siis kovat, lähteekö tämä ajan kanssa vai kannaattaako käydä lekurissa?

      • Anustappi

        Lopeta pelle paskan kirjoittaminen ja mene hoitoon.


      • Oli_tyhmä_kommentti
        Anustappi kirjoitti:

        Lopeta pelle paskan kirjoittaminen ja mene hoitoon.

        Olipa sinulla todella osuva nimimerkki! :D
        Eiköhän tuo kirjoittaja ole päässyt ongelmastaan eroon ihan luoinnostaan tämän reilun neljän vuoden aikana kun testosteronit on tehnyt työnsä.


    • afdsjasderfddd

      Käy lääkärissä, mutta tuskin on vielä aihetta toimenpiteisiin, koska olet kasvavassa iässä (rinnat voivat pienentyä jonkin ajan kuluttua).

    • leikkuulle menevä

      Tuosta lähetteen saamisesta. Itse menin kunnalliselle puolelle lääkärin juttusille ja tämä kirjotti saman tien lähetteen kirurgille.. olen isokokonen mies 188cm pitkä painan n.120kg. Ne oli tuos vaikka armeijassa painoin 80kg..

    • gyneko mastia
    • Rumarintamus

      Minulle tehtiin leikkaus Oulun yliopistollisessa.kokorinnan mitalta leikattiin auki.Tikkejä oli jotain 100 luokkaa.Nännit siirrettiin uuteen kohtaan.Toipuminen vei kauan ja oli melko kivuliasta.Ja kun aikaa kului rinta oli kuin teurastajan jäljiltä.Rinnat erikokoa ja ihan erikohdassa.Kertakaikkiaan kamalaa jälkeä.otettiin yhteyttä leikkaavaan lääkäriin.Ehdotettiin uutta leikkausta,mutta mieheni ei suostunut siihen.Sitten maksettiin pieni korvaus hyvitykseksi.Elämä on ihan pilalla leikkauksen johdosta.Paitaa ei voi riisua yleisillä paikoilla.Vaimoni kanssa kaikki seksuaalinen yhteis elo on loppu.On niin kauheaa katsottavaa kokorintamus.Rinnat kasvoi takaisin ja on ihan muhkuraiset ja sinipunaiset.Tämä aiheuttaa kipua ja tuskaa,olisipa joku keino vielä että saisi elämän ttakaisin.

      • Mitähän_sekoilua

        Mitähän sekoilua tuossa viestissä oikein on? Ensin puhutaan ettei mieheni suostunut uuteen leikkaukseen ja sitten myöhemmin taas että vaimon kanssa seksuaalinen yhteiselo on loppu. Mikähän kummajainen on tuon viestin kirjoittaja. Ei varmaan mies jolle olisi tehty rintojen liikakasvun poisto (gynekomastia).


      • vaikkaläskitissiäonkin

        Pilailijat täällä vain pilailee kun jotkut kärsivät vaivasta.


      • dASAAsA

        OYS:n tyyliin tais olla asialla joku kirurgiaan erikoistumassa oleva sairaalalääkäri, nuo nyt ei juurikaan TK-lekurista eroa, paitsi että TK-lekurissa voi olla pidempi kokemus....


    • toks

      Tuossa sekoviestissä on varmaan vaimo kirjoittanut miehen puolesta ja välillä on unohtanut "roolinsa" ja sitten taas muistanut ja kirjoittanut ikäänkuin olisi miehensä. Ei sitä muutoin voi käsittää.

      • Empiväinen

        Pistäkääpäs kokemuksia miehet, jotka käyneet leikkauksessa. Miten paraneminen (pitkä saikku..miten urheilu) ja onko jälki ollut hyvää.


      • Haloohei

        Tää. Mitä te kuhnuatte?


    • Mitäsihmettätaas

      Mulla käännytettiin julkiselta puolelta Lahdessa. Sanottiin etteivät leikkaa kosmeettisia juttuja ollenkaan. Selvästi kuitenkin kirurgian lääkäri sanoi tuntevansa lihaksen päällä kyhmyä ja vaikeuttaa paidattomuutta yms. Puhelimessa plastiikkakirurgi myöhemmin kertoi ettei leikata. Yksityiselle vaan sitten perhana...

      Miten te muut ihmiset oikein sinne sitten pääsitte jos tällainen periaate julkisella puolella ainakin täälläpäin...?

      • Tuttua_touhua

        Lahdessa tuntuu olevan muitakin ongelmia tuolla toimialalla. Muistakin leikkauksista on kieltäydytty, liekö kiinni ylilääkäristä.

        Onneksi saa valita hoitopaikan muualtakin (julkisella puolella) jos vaan saa maksusitoumuksen Päijät-Hämeen sairaanhoitopiiriltä.


    • Tersmo

      Työpaikkalääkärillä kävin maaliskuussa. Laittoi lähetteen julkiselle. Tänään leikattiin toiselta puolelta. Paikallispuudutuksessa. Tunti yht. Sairaalassa. Hintaa 130€

      • Miettijä

        Moi. Vaatiiko paljon selitteöyä lääkärille että suosu lähettää leikkaukseen. Itsellä vasen gyno turvonnut omasta mielestä jo niin pahasti että en kehtaa ilman paitaa liikkua. Riittääkö tämä syyksi lääkärille?


    • Eiauttanu

      Kävin leikkauksessa muutama vuosi sitten.

      Ei mitään vaikutusta, rinnat oli heti toipumisen jälkeen yhtä suuret kuin ennenkin.

    • Ammattilainenhakusessa

      PSC:lle laitoin itsekkin yhteydenottopyynnön ja huomasin että heillä konsultaatio on maksuton. Hieman harmittaa kun maksoin juuri Terveystalolle turhasta 20min konsultaatiosta 130€ missä johtava kirurgi Anna-Liisa Vesala-Salmela kieltäytyi operaatiosta tatuoinnin takia, koska hänen mielestään tatuoitu iho arpeutuu liikaa. Aiemmat leikkausarvet parantuneet moitteettomasti tatuoidulla iholla, enkä ole tuollaisesta kuullutkaan koskaan tai löytänyt netistäkään näyttöä, joten ammattitaito ei ihan vakuuttanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      56
      2979
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2818
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      34
      1977
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1922
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1778
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1727
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1432
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      93
      1200
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1142
    Aihe