yökestoilijat vinkkiä?

Sisely

millainen vaippa yökäytössä? ja vaihdatteko sen yöllä?

kun poika oli ihan pieni niin laitoin yöksi kolmioharson lisäimun ja kaksinkertaisesta langasta kudotut villahousut. hyvin piti.

nyt lapsi on 4kk, nukkuu 9 tuntia putkeen eikä minkäänlainen vaippa tunnu riittävän. eikä mitään järkeä ole yöllä herättää vaipanvaihdolla kun ei edes nälkä ole.

olen yrittänyt pötköä ja paljon lisäimua sekä villahousujen että pul-kuoren (eivät oikein istu meidän pojalle) kanssa mutta aina on vaatteet ja lakana aamulla märkä. kokeilin myös päiväkäytössä olevaa taskuvaippaa ja villahousuja muttei sekään pitänyt.

pojalla on normaalihko vyötärönseutu ja PAKSUT reidet, eikä kovin monet valmisvaippamerkit istu huonostikaan. päiväkäytössä meillä on myllymuksujen ja suunnilleen samalla kaavalla itse tehdyt taskuvaipat sekä ihan pötköharsot villahousut.

6

760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +++

      Oletko kokeillut Ronja&Roopen vaippoja? Meillä ne istuivat hoikkavyötäröiselle, reitevälle vesselille. En vaan tykännyt, koska kuivui niin hitaasti, ja imua oli enemmän kuin tarpeeksi. Mutta moni tykkää R&R:n tuplaläppävaipasta megapissaajan yövaippana. Villahousut on hyvät sen päällä.
      http://www.ronjamaria.net/

    • kestoilija

      Ongelma voi olla ihan imukyvyssä, jos koitat selvitä harsolla flanellisilla tms. lisäimuilla. Yökäyttöön suosittelen kyllä ehdottomasti hamppuisia ja bambuisia imuja, harsosta loppuu äkkiä tehot.

      Toinen ongelma on se, että pötkömalli on huono nukkujalle. Valveillaollessa pissa todennäköisemmin osuu pötkövaippaan, mutta yöllä se voi valua kylkeen tai juosta pitkin jalkaa ihan vaipan ohi.

      Ratkaisuksi suosittelisin imukykyisiä sisävaippoja (esim. noita ronjan tuplaläppiä voisi kokeilla) tai sisätäyttövaippoja kunnon imuilla. Imua pitäisi olla muuallakin kuin jalkojen välissä, sitä voi tarvita kyljissäkin kyljellään nukkuvalla. Hyvin toimivat villahousut päälle (esim. päiväkäytössä hyviksi todetut 2-säikeiset hahtuvat jotka ovat sopivassa lanoliinissa).

      Meillä on yökäytössä Easy Peasy Bumble -sisätäyttövaippoja (koko vaippaiän) ja niihin sitten pistetään tarpeen mukaan hamppu- ja bambuimuja lisäksi. Noita samoja on käytetty imujen määrää vaihtelemalla ja vaippaa lyhentämällä muutaman kuukauden iästä tänne parivuotiaaksi. Isompia villiksiä vaan on tarvittu matkan varrella. Vaippaa vaihdettiin öisin vain ihan alkuun kun kakkaakin tuli pitkin yötä, parin kuukauden iästä asti vaipan pitikin sitten kestää välillä jopa 12 tuntia! Eikä vahinkoja ole noilla vaipoilla tullut.

      • Sisely

        jäi sanomatta, imuina pääasiassa onkin bambua/hamppua. myllymuksujen bambuhamppusekoiteimuja ja samasta kankaasta tehtyjä taitteluimuja, tai sitten hamppu/bambucollegea. harsot käytössä vain lyhyellä vaihtovälillä päivisin.

        noh, tilasin tuplaläppävaipan. toimitusaika vain 1kk, tietenki sattuu olemaan juuri se mitä hain ja saan seuraavia odotella taas kuukauden päivät =D


    • sofie77

      kuullut et ronjat on hyviä yöllä eikä tarvi vaihtaa kesken kaiken yöllä.

    • katjuli

      pääsääntöisesti Tots Potsien Bamboozle vaippa, se imee desikaupalla, mutta laitan monesti vielä lisäimuksi esim. pari kerrosta froteeta vaipan ulkopuolelle. Ja päällä on villahousut.

      meillä on kyllä yöllä toiminut ihan päivä taskuvaipatkin, normaalin päiväimun lisäksi tungen sinne minimissään 5 kerrosta bambua.

      Voin rehellisesti tunnustaa, ettei meillä ole kestovaippa falskannut yöllä kertaakaan (päivällä kyllä usein :( )

      Mutta siis kiinnitä huomiota tuohon imun määrään (taskuvaippa päiväimuilla ei mitenkään riitä yöksi, vaikka laitat villahousut päälle). Itse suosittelen imuksi bambua. Kun ostat vaikka puolisen metriä bambukangasta, siitä surauttelee koneella jo monta monituista lisäimua :)

    • Ninoh

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      130
      9962
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2901
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      178
      2690
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1518
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe