Moi!
Nyt on otsikon mukainen ongelma, eli pitäisi mini DV videokameranauhalta saada nauhotettua vhs kasetille. Miten kamera pitäisi kytkeä VHS nauhuriin? Myös tallentava DVD-soitin on, eli olisiko ohjeita myös miten kamera pitäisi kytkeä DVD-soittimeen? Niin ja onko muuta huomioitavaa kytkentöjen lisäksi?
Kiitos jos osaatte auttaa :)
Miten Mini DV:ltä VHS:lle tallennus?
6
1551
Vastaukset
- Digiootti
VHS nauhalle ei kannata DV-kameran videoita tallentaa, kuvanlaatu heikkenee huomattavasti.
Kun käytössä on tallentava DVD soitin, videot kannattaa polttaa sillä DVD levyille, katselukin on joustavaa ja kuvanlaatu parempaa, kuin VHS:llä.
Kameran kytkentä tallentavaan DVD soittimeen riippuu mitä liitäntöjä DVD soittimessa on.
Jos DVD soittimessa on singnaalia siisään ottava DV liitin, kannattaa käyttää sitä.
Mutta jos DV liitin puuttuu, videon voi siirtää DVD soittimeen scart liittimen kautta. Kameran mukana varmaan tuli tarvittava johto ja scart adapteri.
Tallennus tietenkin parhaalla kuvanlaadulla DVD levylle.- MiniDV VHS
Mutta kun matkakaverilla ei ole käytössä kuin VHS, ja mulla on videokuvaa miniDV kameralla otettuna. Mites tuo mahtaa onnistua?
- Digiootti
MiniDV VHS kirjoitti:
Mutta kun matkakaverilla ei ole käytössä kuin VHS, ja mulla on videokuvaa miniDV kameralla otettuna. Mites tuo mahtaa onnistua?
VHS:lle siirretään DV-videokameran videot näin.
Jos VHS nauhurissa on RAC liittimet (keltainen, punainen ja valkoinen),http://www.digivideo.fi/wiki/index.php/RCA-liitin
kameran mukana tullut kaapeli liitetään kameran ja VHS nauhurin vastaaviin liittimiin.
Jos VHS nahurissa ei ole RAC liittimiä, käytetään scart liitintä, johon RAC kaapeli liitetään adapterin avulla. - MiniDV VHS
Digiootti kirjoitti:
VHS:lle siirretään DV-videokameran videot näin.
Jos VHS nauhurissa on RAC liittimet (keltainen, punainen ja valkoinen),http://www.digivideo.fi/wiki/index.php/RCA-liitin
kameran mukana tullut kaapeli liitetään kameran ja VHS nauhurin vastaaviin liittimiin.
Jos VHS nahurissa ei ole RAC liittimiä, käytetään scart liitintä, johon RAC kaapeli liitetään adapterin avulla.Olen jo kokeillu liittää sen siten että oon laittanu kamerasta johdon, tai kolme johtoa scart päähän ja tämän scartin sitten videoihin. Kamerasta play päälle ja videoista rec mutta silti ei vhs:lle tullu mitään. Mitähän tein väärin?
- Digiootti
MiniDV VHS kirjoitti:
Olen jo kokeillu liittää sen siten että oon laittanu kamerasta johdon, tai kolme johtoa scart päähän ja tämän scartin sitten videoihin. Kamerasta play päälle ja videoista rec mutta silti ei vhs:lle tullu mitään. Mitähän tein väärin?
Olihan se VHS videon scart liitin IN-tyyppinen, eli singnaalia sisään ottava?
Kamerassa pyörivä video pitää näkyä videoihin kytketystä tv:stä, ennenkuin sitä voi nauhoittaa.
Videonauhuri pitää olle sillä kanavalla, joka vastaa scart liitintä, johon kamera on kytketty.
Kun kamerassa pyörii video ja se on kytketty VHS videoon, painele videon kaukosäätimestä kanavia 1:stä alaspäin, kunnes kameran video alkaa näkymään. - MiniDV VHS
Digiootti kirjoitti:
Olihan se VHS videon scart liitin IN-tyyppinen, eli singnaalia sisään ottava?
Kamerassa pyörivä video pitää näkyä videoihin kytketystä tv:stä, ennenkuin sitä voi nauhoittaa.
Videonauhuri pitää olle sillä kanavalla, joka vastaa scart liitintä, johon kamera on kytketty.
Kun kamerassa pyörii video ja se on kytketty VHS videoon, painele videon kaukosäätimestä kanavia 1:stä alaspäin, kunnes kameran video alkaa näkymään.Videonauhurissa on vain scart, aerial ja rf out liittimet, eli antenni. Ongelmallista on että scart -liittimen päällä lukee TV, eli ei ole se IN joka pitäisi. Mitenkähän tästä eteenpäin. Kamerassa ei ole noita rca -liitäntöjä mutta mukana on se scart adapteri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859