Päivärahat??

Kysselijä

Jos olen kirjoilla Joensuussa ja asun väliaikaisessa osoitteessa Helsingissä ja työt 10 km:n päässä hkin asunnosta niin kuuluuko minun saada päivärahat? Entä kuuluuko päivärahat saada v-lopulta? Jos en ole töissä silloin?
Kiitos.

5

1808

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työsopimuksesta

Aunnon ja työmaanvälisetä matkasta korvaus kuuluu.!Eivät maksa päivärahaa jos ei Joensuun firma ole lähettänyt sinua töihin hesaan.Eli olet komennustyössä.Olet työntekijä joka on Joensuusta kotoisin ja on hesassa töissä ja asut hesassa.

• verotuksessa

Muistaakseni verotuksessa voi vähentää ns. hakeutujan päivärahan. Summa oli ihan huomattava.

• dADASDA
        verotuksessa kirjoitti:

Muistaakseni verotuksessa voi vähentää ns. hakeutujan päivärahan. Summa oli ihan huomattava.

Kyllä saat, koska kotikaupunkisi on joensuu, ja sinne maksat verot, eli tottakai. Kyse on vain väliaikaisesta muutosta, eli olet v-loput jsuussa.

• maksat.?
        dADASDA kirjoitti:

Kyllä saat, koska kotikaupunkisi on joensuu, ja sinne maksat verot, eli tottakai. Kyse on vain väliaikaisesta muutosta, eli olet v-loput jsuussa.

minulla olis 2 vuotta tiios.?

• Vero.fi
        maksat.? kirjoitti:

minulla olis 2 vuotta tiios.?

Päivärahat 2008
           5894

10 §

Päivärahalla tarkoitetaan korvausta kohtuullisesta ruokailu- ja muiden elinkustannusten lisäyksestä, joka palkansaajalle aiheutuu työmatkasta. Päivärahaan ei lueta matkustamisesta eikä majoittumisesta suoritettavaa korvausta.

11 §

Päivärahan suorittaminen edellyttää, että erityinen työntekemispaikka on yli 15 kilometrin etäisyydellä joko palkansaajan varsinaisesta työpaikasta tai asunnosta, riippuen siitä, kummasta matka on tehty. Erityisen työntekemispaikan on lisäksi oltava yli 5 kilometrin etäisyydellä sekä varsinaisesta työpaikasta että asunnosta.

12 §

Työmatkan kestoajasta riippuen päivärahan enimmäismäärät ovat:

Työmatkan kestoaika    Päivärahan enimmäismäärä
           euro
        yli 6 tuntia (osapäiväraha)    14,00
        yli 10 tuntia (kokopäiväraha)    32,00
        kun matkaan käytetty aika ylittää viimeisen täyden matkavuorokauden    
        - vähintään 2 tunnilla    14,00
        - yli 6 tunnilla    32,00

Jos palkansaaja jonakin matkavuorokautena saa ilmaisen tai matkalipun hintaan sisältyneen ruoan, päivärahan enimmäismäärä on puolet 1 momentin mukaisista määristä. Ilmaisella ruoalla tarkoitetaan kokopäivärahan kysymyksessä ollen kahta ja osapäivärahan kysymyksessä ollen yhtä ilmaista ateriaa.

15 §

Työmatkasta päivärahan lisäksi suoritettavan majoittumiskorvauksen enimmäismäärä on majoitusliikkeen antaman tositteen tai muun luotettavan selvityksen mukainen määrä.
        dot

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      120
      2248
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      423
      2151
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      958
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      790
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      784
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      756
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      14
      740
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      669
    Aihe