Omalla kohdallani tämä tapahtui reilu vuosi sitten. Silloin Saksan MTV:ltä tuli Golden Boy:n ensimmäinen jakso die computerliebe. Päätin katsoa sen ja kyllä oli naurussa pidättelemistä. Ajattelin, että tätä on pakko saada lisää ja rupesin etsimään sekä TV:stä että netistä ja tässä sitä nyt ollaan. Valittettavasti Suomen TV:n animetarjonta on ala-arvoisen vähäistä. Voi kun TV:n ohjelmahankkijat suuntaisivat katseensa kohti itää (Japani) eikä länttä (Amerikka)...
Miten teistä tuli Animen ystäviä?
41
1254
Vastaukset
- animehullu
innostuin itse veljen mangaharrastuksesta ja mkr:n alkamisesta.
sääli.voisivat hankkia pari sarjaa edes lisää(jotain vähän dragonball z:aa laadukkaampaa)vaan tuskin siitäkään tulee mitään..Periaatteessa Pokémonista ja Digimonista,jos Muumeja ei lasketa,tosin en sillon tiennyt,mikä on anime. XD Ja Digimonia en kauheasti fanittanut,mutta tuli silti sitä katottua.Varsinaisesti animea aloin seuraamaan vasta vuonna 2005,kun kiinnostuin lukemaan Dragon Ballia ja sitä myötä aloin katselemaan Dragon Ballia animena,kun sattui siihen aikaan tulemaan.Sittemmin on tullut katottua animena Pokémonin,Digimonin ja Dragon Ballin lisäksi seuraavia animeja,joista pidän/pidin: Kyborgi 009,Hamtaro,Fullmetal Alchemist ja Naruto,mitä nyt mieleen tuli.
Sailor Moonista en oikein pitänyt,vaikka katsoin yhden jakson kokeeksi,ei oikein natsannut.Hopeanuolta en tietääkseni ole ikinä kattonutkaan pienenä eikä meillä ollut Hopeanuoli-animea,Muumeja meillä katsoivat kaikki kolme lasta pienenä eli minä ja 2 ja 7 vuotta nuoremmat siskot,Hamtaroa tuli katottua,kun pääosassa sattu olemaan semmonen söpö hamsteri,Pokémonia on tullut seurattua ihan alusta asti,Digimonista pelkästää ensimmäinen kausi tuli katottua kokonaan,mutta seuraavia Digimonin kausia pelkästään sekalaisesti,kun kohdalle sattu,Dragon Balliin tutustuin,kun eräs (eka) mesekamuni halusi roolata kanssani mesessä ja hän roolasi Dragon Ball-animangan Piccololla,ja päätin sitä kautta ihan itse tutustua sarjaan ja siitä se ajatus sitten lähti,Kyborgi 009-sarjasta en muista,miten siihen tutustuin,mutta katsoin ainakin sitä,kun TV:stä tuli,sääli vaan,etten tajunnut sillon nauhottaa koko sarjaa,olisi kiva vaan kattoa sitä uudestaan ja olisi tarkotus lukea sitä manganakin,Fullmetal Alchemistista mainitsi eräs kirjekaverini,joka kerto sen nimisen animen alkavan SubTV:ltä eli nykyiseltä Subilta,joten innostuin koko sarjasta nähtyäni ekan jakson ja aloin sitten lukemaan samantien manganakin,kun FMA alko ilmestyä suomeksi mangana,Narutoon tutustuin ihan itse,kun kuulin sen ilmestyvän Sangatsu Mangalta joskus pari vuotta aikaisemmin,ja Naruto-animeen siirryin vuoden 2009 kesällä ostettuani Animeconista kakkosDVD-boxin,kun ykkösboxia ei ollut (ja ykkönen ostettiin tämän vuoden Desuconista,kun sen sai melkein kahdella kympillä).
Kuten sanottua,Hopeanuolta ei tietääkseni tullut pienenä seurattua (ellei Prätkähiiriä ja Haamujengiä otettu lukuun,mutta ne eivät nyt liity itse aiheeseen),ja Weediinkin tuli tutustuttua vasta siskon innostuksen myötä ja sitä kautta hieman myös Hopeanuoleen,mutta en silti ole kauhean innostunut kummastakaan sarjasta.Kaikkia ei voi miellyttää. :3
- Son Gohan
Joskus iihan pienenä kun näki hopeanuolet!! On muuten piru hyviä viäki!
- Laika
Olinhan pienenä jo kaikkea tullut nähneeksi, mutta sitten tuossa, kun tv´stä löysin YuGiOh´n!!! Woow, olihan se aivan mahtavaa ;). Sittenmmin olen jo kyllästynyt Yugin juoneen- jee, pelataan korttia!!! ;). Mutta siitä se taisi lähteä.
- Mirieh*
Myös velisen kautta tuli animea kattohtuu, joskus kun MKR oli loppunut broidi innostui lataamaan netista jotain Rurouni Kenshiniä ja Evangelionia yms.. Niin siinä sivusta seurailin ^^
Varmaan todellinen innostus tuli kun oltiin Amerikassa käymässä niin sieltä seurailin Yu-Gi-Ohia ja jotain muuda :P- Meza
Pokèmonista se kaikki taisi alkaa..sitten tuli Digimon ja jonkin ajan kuluttua aloin lataamaan Sailor Moon-jaksoja Capital of Sailor Moon:sta ja sen jälkeen tuli muutamia muita sarjoja mm. MKR, Love Hina jne.
- Himura_Kenshin
Ihan tarkalleen en tarinaa muista, mutta innostus animen tyylisiin piirrettyihin alkoi jo ihan pienenä Hopeanuolta katsellessa. Muistaakseeni kävin aina Tampereella ollessani läheisessä videoliikkeessä lainaamassa mm. Candy Candyä, Super Perhettä jne.
Varsinainen anime tietoisuus alkoi joskus viisi-kuusi vuotta sitten kun serkulla ollessani hän näytti minulle Saber Marionette J:tä. Koska piirrustyyli oli kiehtova niin katselin sen. Sinä aikana kun olin käymässä katselimme sarjan n. kolme kertaa läpi, vaikka moni juttu jäi epäselväksi englannin taitamattomuuden takia (serkku niitä asioita aina selvitteli). Innostuneena sitten haettiin sarjasta tietoa ja törmättiin termiin anime ja manga. Vierailu aikana ehdittiin katsoa vielä pari jaksoa Sailor Moonia jota löytyi netistä silloin helposti.
Innostus laantui joksikin aikaa, kun täällä animea ei ollut saatavilla (ja serkkuni asui vielä siihen aikaan ruotsissa). Pariin vuoteen Ruotsissa ei käyty (he kävivät täällä), mutta sitten viimein yläasteelle siirtyessäni aloin kysellä asiaa ihan tosissaan, ja sieltä löytyi heppu joka omisti monta sarjaa. Niin hän sitten poltti minulle Neon Genesis Evangelionin. Puolen vuoden ajan hän sponssasi minulle animea, kunnes sain oman laajakaista, ja siitä lähtien se on ollut erittäin kovassa käytössä. - Mimi
No, pienenä katsottiin Hopeanuolet sun muut, ja yksinkertaisesti (äidin mukaan, itse en hirveästi muista) rakastin sitä piirros tyyliä, niitä kaikkia värejä ja tapahtumia. (dubbaukset hirveitä, mutta mitä n. viisivuotias niistä älyää, kuhan on Suomea) Siis, katselin niitä vanhoja anime videoita, mutta sitten kun niitä ei enää löytynyt mistään, tuli monen vuoden tauko.
Sit yks kaunis päivä kun oli sairaana, tuli katsottua yksi Candy Candy video. Muistu taas mieleen nää niin ihanat(no jaa) vanhat sarjat. Ja sit varmaan kun taas jaksoin kunnolla kiinnostua kun katsoin Magic Knight Rayearthin telkusta. Pokemonista en ikinä kiinnostunut...
Nyt etsin nettiä läpi ja kiroan konettani kun se ei jaksa ladata animea. Tällä hetkellä Samurai X leffa on tulossa postilaatikkooni ja kaverin luo olen matkalla katsomaan itselleni ensimmäistä kunnollista anime elokuvaa (voiko OAV:it lukea elokuviksi?): Rayearth OAV:ia... ^_^' - Kilpe
Joskus 93-94 näin ensimmäisen anime-pätkäni joka oli Ranman ykköskausi. Mitään hopeanuolia tai robotechejä yms. en ole nähnyt ollenkaan. Kaveri oli tilannut muita sarjoja suoraan fansubbereilta VHS:nä (siihen aikaan niitä ei niin vaan netin kautta lumpattukkaan.) joista katselin parhaimmat. Innostuimpa itsekkin nauhojen tilailuun.
Tämmöinen on siis oma tarinani. Kiinnostus animea kohtaan on kuitenkin hivenen pitempi lähinnä pelien/piirrostyylin takia. - NB1
Akira mangoja luettuani lainasin kirjastosta Akiran animena. Siitähän se sitten lähti, sen jälkeen tuli Ghost in the Shell ym.
- harakka
Kirjastosta joskus -96 lainattu Maison Ikkoku onnistui koukuttamaan mangaan, ja olisiko Miyazakin "Näkymätön ystävä" piirretty tullut vielä samoihin aikoihin telkkarista.
Lapsena tuli katottua paljon piirrettyjä Sky Channelilta, joka näkyi täällä silloin ilmaikseksi. Suurin osa niistä oli amerikkalaisia, mutta joukossa oli joku japanilainenkin, josta silloin en tykännyt erilaisen piirrosjäljen vuoksi. Niin se mieli muuttuu! (Vaikka tykkään jenkkipiirretyistä kyllä vieläkin.) - Aariko223
Oma alkoi digimonin fanittamisesta, ja kun isoveli itse innostuttuaan tuttavillamme hän osti db nro. 13:sta. Luin itsekkin ja pidin siitä todella paljon. Olin sitten vuosikausia kyseisen sarjan fani, ennen kuin tutustuin fma:han. Se oli kolmisen vuotta suosikkini animena, ja sitten tuli mangaversio. Tämän jälkeen ja juuri tällä hetkellä suosikkina on Bleach.
Ainiin, olin ihan unohtaa, että toljotin joka aamu tarha-ja eskari-ikäisenä transformerssia! Fanitus muita kohtaan taisi sittenkin lähteä siitä, kun sain kuulla sen olevan anime :) Nyt ikää meikäläisellä melkeen 13 vuotta, ja ensimmäisen animejaksoni katsoin alle neljän vanhan. että pitkän linjan fani täällä! - Titsu-Chan_Nam
Ahh. woi niitä aikoja.
Pienempänä kawerini pakotti minut katsomaan Hopeanuolta ja Gingaa. En tykännyt yhtään 8D
Joulukuussa 2008 olin sillä samaisella kawerilla. Hän sanoi lähtewänsä syömään ja jätti minut huoneeseensa. Hän jätti Naruton pyörimään ja siitä se sitten lähti. Eli kiitos kawerille - 16,5v :D:D::D
Ensimmäiset animet olivat tietysti Poke ja Digimon, mutta itestäni tuli otaku vasta 5 vuotta sitten, kun pikkuveljen kaveri toi poltettuja Naruto jaksoja meille lainaan. Siitähä sitte alko sen kattominen youtubesta (silloin kun sieltä vielä oli hyvä kattoa animea) englantilaisin subein (englannin taito on itellä ja veikalla molemmilla ollu aina 10 :D, joten ei tuottanu hankaluuksia). Nykyään oma makuni on "hienostunut" ja katson valikoivasti ja aika vähän animea, mutta kun alan katsoa, katson yleensä koko sarjan putkeen :D (25 ja 50 jaksoisia sarjoja, yli 100-jaksoisten katsominen tuntuu työltä ja tarina yleensä junnaa vain paikallaan). Manganluku on jäänyt vähälle rahallisten ongelmien takia ja netistä selaaminen on silmiä särkevää. Mutta musta onkin tullut hinku visual novel ja eroge fani. Seitsemää merta selaamalla on tullut hankittua hyvä läjä molempia jeh jeh :D.
Loliconin kokemuksia - 45634456
Hopeanuolta tuli kakruna kateltua ja hiukan myöhemmin pokemonia jonkun aikaa, mutta noita en vielä silloin edes kai tiedostanut "animeksi" ajattelin niitä ihan vain piirrettyinä. Neon genesis evangelioniakin tuli joskus katseltua ennen nukkumaan menoa kun sitä vielä tuli subilta(?) ja sitten myös full metal alchemistia katsoin muutamia jaksoja. Kuitenkin varsinaisesti ainoa sarja jota olen jaksanut seurata enemmänkin kuin muutaman jakson on ollut one piece. En tiedä miksi, mutta jostain syystä pidän tuosta sarjasta.. varmaankin siksi että se on hyvinkin koominen.
- ichi-ne-san
itse tuli pienenä katsottua noita ekoja digimoneja ja muumeja (nehän on animea ^^) ja nyt ehkä pari vuotta sitten tuli katseltua noita narutoja ja tuli mieleen et hitto kai niitä vois helpommin ladata kun tuijottaa you tubesta! no lähdinpähän sitten hakemaan netistä latauslinkkejä ja törmäsin (ilmeisesti dattabayo,vai kuka se nyt oli) ja siinä samassa oli sitten lataus linkkejä bleachiin ja päätin käydä tsekkaamassa että mikä hitto se sellainen on(you tube kutsui.. :'D ) ja nykyään olen aivan koukussa siihen! olen oikeasti ruvennut kiinnostumaan japanista ylipäätänsä ja kieltäkin olen jonkun verran opetellut, eli siis kiitän nyt Tite Kuboa aivan loistavasta animesta (ja kiitänpä vielä Hayao Miyazakiakin ihanista elokuvista joita tuli niitäkin tuijotettua pitkään!)!!!
Rixu-chan on happy! :3
ありがとうございました! - ranotaku
Miun eka anime tais olla Ginga nagareboshi gin ( hopeanuoli ), sen katsoin joskus pikkasena ja siitä se sitten lähti, vuosien vieriessä sitä on tultu katsottua satoja sarjoja, ihan genren laidasta laitaan :), ja jos englannin kielitaito on tallella niin löytyyhän noita fan subittuja sarjoja netistä kaikkine tuotantokausineen, eikä tarvitse turhautua tähän meitin Tv:n tarjonnan pienuuteen :)
- creizii..P
pienenä katoin hopeanuolta ja myöhemmin weediä joka kertoo sen pennustaan ja siitä aloitin kattoo kaikenlaisia animeita :))
- bunny-chan
Pokémonista ja muumista alkoi. Huom. Muumit eivät ole kyllä varsinaista animea. Tiedän, että japanissa kaikki animaatiot ovat animea, mutta... Jos nyt ymmärätte mitä tarkoitan.
- bunny-chan
Ja ai niin, veljen kautta aloin katsoa Pokemonia :-P
- cupcakekiller
bunny-chan kirjoitti:
Ja ai niin, veljen kautta aloin katsoa Pokemonia :-P
pienenä katsoin pokemonia digimonia ja hopeanuolta, varsinainen mangan ostelu alkoi kerran kun katselin ärrällä jotain lukemista ja käsiini sattui hack. 1 ja siitä se sitten lähti, nyt omistan narutot 1-29, hirviöprinsessa himet 1-10 bleach 1-7 mutta hackit myin kamulle :3 animea en niin hurjasti katso mutta välillä tulee katsottua elfen liedii, narutoa, azumanga daiohia ym.
- xhendex
No pienenä alotin Hopeanuolesta mutta en sillon oikeen tajunnu et se on animee ja sitte katoin Pokémonia ja Digimonia ja Muumeja ja sitten ku kaverini oli pelailemassa Älypäässä Organisaatio XIII yhteisövisaa ni siinä vasta niiku heräs toi kiinnostus eli heräs noin 2 vuotta sitten... Eli siis Nuolta tuli katottuu ku olin 5 v. ja kiinnostuin 10-vuotiaan sillee et aijaa et Japanist tulee animet :D mut sit vast niiku pari kuukautta sitten tajusin vast kui paljon oon puhunu et pitäs alkaa cossaamaan ja pitäs kattoo kaiken maailman animet ja lukee mangat :))) Kyllä olen saanu kunnon anime-elämyksen jo vaikka oonki 12 v.
- Mingga
Itse innostuin siitä, kun hyvä ystäväni oli kertonut siitä ja ruvennut hirveästi puhumaan siitä.
Itse hän tykkää(tykkäsi) aika lailla poikamaisesta animesta, en nyt tiedä koska hän sanoi että hän ei enää harrasta oikein animea. Kuitenkin hänen innoittamanaan rupesin tutkiskelemaan animea. Ensimmäinen sarjani olikin tyttömäisyyttä puhkuva Mermaid Melody. Olin animehullutuksen alussa joku 8-9 v. Sitten tutustuin Tokyo Mew Mewiin. Sen jäkeen katselin monia monituisia animeja pikkuhiljaa. Sen jälkeen innostuin fan-artista ja ensimmäinen työni oli Mew Ichigo kissatyttöasussa. Sen jälkeen ystävänikin rupesi piirtelemään mangaa entistä enemmän. Sen jäkeen huomasin kaupassa suosikkisarjani Tokyo Mew Mewin kolmasosan. Kotonani sanottiin, että en varmaan tykkäisi niistä, kun he pitivät sitä sekavana ja ajattelivat etten pitäisi siitä, kun se oli niin mustavalkoinen. Sitten huomasin seuraavan kerran kaupassa kun kävin, että eihän tuo ole sekava ja heti tykästyin siihen, kun huomasin että siinä oli toisenlainen tapa lukea sitä. Siksi se vaikutti muista epäselvältä, koska he eivät ymmärtäneet sen lukutapaa. Opinkin lukemaan sitä nopeasti. :) Lempikirjailijani ovat muutes Haruka Fukushima ja Arina Tanemura.
Tykkään eniten shojosta ^.^
- AHAHAHA
Se lähti kyllä ihan lapsuudesta saakka, kun olin jotain kolmen niin muut lapset leikki autoilla, ja minä pokemoneilla. Sitäkin ennen on tullut muumeja katstua. Ihan kolmen vuotiaasta asti oon pokemonia kattonut, sitten jotain 9 vanhana törmäsin AMVihin youtubessa. Siellä Oli Azumanga Daioh AMV. Ajattelin että näytti ihan mielen kiintoiselta niin päätin katsoa sarjan ja siitä se sitten jähti, nyt olen jotain kolmentaista.
Pienenä mun eka animeni oli Hopeanuoli, kun olin päivähoidossa. Sekä toinen oli tietenki Muumit joita olen aina rakastanu. Tuolloin en tienny mitä anime yli päätänsä on. Kattoin vain, koska on vain piiretty. Vuosia myöhemmin maikkari alkoi Pokemonia näyttämään. En ens alkuun en hirveesti välittäny, mutta parin ensimmäistä jakson jälkeen tykästyin siihen. Katon sitä edelleenkin, myös on tullu kerräiltyä hirveesti oheistuotteita. Innostui Digimonista, mutta nykyään katon sitä todella harvoin. Hamtaroakin oon kattonu. Tuon jälkeen aloin tajuta mitä manga on. No yhessä välin tutustuin mangaan. Mun kaverini oli lainannu ekan kerran Ranmaa. No en eka tajunu mitä manga on. Kaveri näytti mitä se on. Eräänlaista sarjakuvia ja kaveri näytti muutamia huumori kohtia. Naurettiin ihan räkänä. Aloin itekki lukemaan Ranmaa. Ainaki pidin sen huumorista aika paljon. Mangan myötä tykästyin Inuyashaan ja Ranman lukeminen loppui, koska Inuyasha on parempi. Animeina sit oon kattonu Weedit, Tokyo mew mew:n ja Fruits basket upeita sarjoja molemmat. Tykästyin Inuyasha myötä sen animeen ja on hieman parempi animena, kun mangana. Tykkään kyl molempina. Sit oon kattonu studio giblin animeelokuvia. Huippuja on nekin.
- justlooking.
flareon85 kirjoitti:
Pienenä mun eka animeni oli Hopeanuoli, kun olin päivähoidossa. Sekä toinen oli tietenki Muumit joita olen aina rakastanu. Tuolloin en tienny mitä anime yli päätänsä on. Kattoin vain, koska on vain piiretty. Vuosia myöhemmin maikkari alkoi Pokemonia näyttämään. En ens alkuun en hirveesti välittäny, mutta parin ensimmäistä jakson jälkeen tykästyin siihen. Katon sitä edelleenkin, myös on tullu kerräiltyä hirveesti oheistuotteita. Innostui Digimonista, mutta nykyään katon sitä todella harvoin. Hamtaroakin oon kattonu. Tuon jälkeen aloin tajuta mitä manga on. No yhessä välin tutustuin mangaan. Mun kaverini oli lainannu ekan kerran Ranmaa. No en eka tajunu mitä manga on. Kaveri näytti mitä se on. Eräänlaista sarjakuvia ja kaveri näytti muutamia huumori kohtia. Naurettiin ihan räkänä. Aloin itekki lukemaan Ranmaa. Ainaki pidin sen huumorista aika paljon. Mangan myötä tykästyin Inuyashaan ja Ranman lukeminen loppui, koska Inuyasha on parempi. Animeina sit oon kattonu Weedit, Tokyo mew mew:n ja Fruits basket upeita sarjoja molemmat. Tykästyin Inuyasha myötä sen animeen ja on hieman parempi animena, kun mangana. Tykkään kyl molempina. Sit oon kattonu studio giblin animeelokuvia. Huippuja on nekin.
Kaikki taisi lähteä Pokemonista, jonka jälkeen tuli Digimon. Digimonin jälkeen Hopeanuoli ja sitten sen jälkeen rupesi Studio Ghiblin elokuvat kutkuttamaan. Ja vieläkin tykkään näistä kaikista :D Sekä nyt katson/olen katsonut paljon muitakin animeja kuten mm. azumanga daioh, naruto, neon genesis evangelion, school rumble...
- vanha pieru
Sain käsiini semmoisia mangoja kuin Akira, Silent Möbius, Xenon, Mai - The Psychic Girl ja muutamia muita.
Itse Animesta en pitkään oikein välittänyt, VHS rumba ei innostanut ja sarjatkin olivat vielä vähän kökön oloisia. Anime sarjoja en edelleenkään himoitse ellen jostain poistokorista halvalla löydä. Enemmän kiinnostaa täyspitkät animeleffat, niitä ei tartte ruveta keräämään koko sarjaa ja sisältökin on kunnianhimoisemmin tehtyä. - ChocoLove
Mun eka Anime-sarja tais olla...Digimon?
Olin ihan HULLUNA siihen silloin pienempänä : DD
Pokemonia en oo oiken kunnolla ikinä kattonut, mutta oli sitä aina välillä hauska seurata...Ja sitten kuulin Hopeanuolesta, minkä seurauksena aloin kattomaan sitä, mutta mun äiti oli ihan kauhuissaan siitä sarjasta aluks, koska olin silloin viellä aika pieni x ))
Sitten tuli Anime-leffat, Kissojen valtakunta jne...
Ja sitten monen vuoden tauko x ))
Sitten, kun olin jossain välissä rohkaistunut(?) ostamaan mun ekan manga kirjan (Pika-Aikuinen osa 2...) niin Animeekin rupesin seuraamaan taas : DD
Ja sitten mun "eka" Anime sarja hirveen pitkän tauon jälkeen oli Fruits Basket : ))
Siihen hullaannuin ihan täysin ja siitä se sitten lähtikin...
Nyt on tullut katottua monia sarjoja, mm.D.N.Angelia, Narutoa, School Rumblea, Love Hinaa, Shugo Charaa, Basiliskia, NaNaa, One Pieceä, Bleachia, Mermaid Melody Pichi Pichi Pitchiä jne...
Oon aikamoinen Shojo-fani edelleen : DD
Mut oon kyllä huomannut, että mua on alkanut kiinnostaa Shounen-sarjat enemmän...
Niinkun mun tän hetkinen suosikki sarja, josta oon pitänyt jo puoli vuotta:
FullMetal Alchemist - Hanajima
Se tais lähtee School Rumblesta. Ajattelin seuraavaks kattoo NGE:n.
- rasistiton
näin vaan yksinkertaisesti meidän rakkaan youtuben ansiosta tutustuin.
- ahvoisua
Niin ja Muumihan on kanssa anime.
- monsuta0
No, pienenä katsoi digimonia, pokémonia ja tietysti muumeja. Digimonia katson yhä.
Monta monta vuotta taukoa.....
n. vuosi sitten aloin katsoa chibli elokuvia ja niistähän se sitten syttyi. Animesta se meni sitten j-rockiin ja japanin kieleen (: pienenä olin kova pokemon ja digimon fani
- 20+175894=?????????
Pienenä katsoin viidakkokirjan,hopeanuolen, erämaan kutsun jne, mutta en silloin tiennyt niiden olevan animea. Sitten katsoin ensimmäisiä pokemon jaksoja ja muutama digimon jaksoja. ( Enkä edelleen tiennyt niiden olevat animea.) Aluksi "inhosin" animea, mutta sitten kun kerran asuntolassa tylsyyden vuoksi aloin katsomaan erään kaverin kanssa fullmetall alchemistiä subilta ensin satunnaisesti.Mitä enemmän sitä katsoin, sitä enemmän siitä kiinnoistuin. Sitten kaveri ehdotti narutoa, mutta en alussa uskonut sen olevan hyvä ollenkaan. Sitten kerran tylsyyttäni aloin katsomaan narutoja ja siitähän se anime/manga innostus vasta lähtikin xD
- the_galaxy_pegasus
No eka alotin Beybladella ja Pokemoneilla 9-vuotiaana. Sitten kattoin Bakugania ja aloin 10-ikäisenä miettiä että oiskohan mitää muuta ja siitä se sitte lähti. Tuli kattottuu lukematon määrä eri leffoi ja kaikkee japanin kielellä ja joskus enkuks. Suomeksi ei oo löytynyt kun näitä pienempien animeohjelmia.
- Anime?
...
- HinataHyuuga
Yks kerta kun olin serkkuillan iyökylässä Kirsi serkkuni alkoi puhua yksistä sarjoista nimeltä fullmetal alchemist ja naruto.
Hän puhui niistä Saran kanssa jotain kolme tuntia ja minä vain nyökkäilin vieressä.
heh...
Jotain viikko sen jälkeen aloin katsoa näitä sarjoja ja löysin (yllätys yllatys) uusia sarjoja. Nykyään katson muummuassa tällaisia sarjoja kuin:
Higurashi no naku koro ni kai
Naruto Shippuden
Fullmetal Alchemist
Pokemon (silloin tällöin telkkarista)
Umineko no naku koro ni
Bayblade (silloin tällöin teeveestä)
Ginga densetsu Weed
Hopeanuoli
Air TV (ÄLKÄÄ KYSYKÖ mistä tuo TV tulee en tiedä itsekkään)
Clannad
Chobits
Ja siinä se anime lista taisi ollakin. ^^
- vhgluvhbjxzderh
Itselläni alkoi aika vasta, kun FINtv:stä etsin jotain japanilaista elokuvaa, ja eksyin anime-osastolle. Päätin ihan kokeeksi katsoa yhden Rozen Maidenin, ja siitä lähti tämä anime-villitys kunnolla käyntiin. Nuorempana katsoin Pokemonit, muumit jne. ja Digimoniakin tuli katsottua, niitä aivan ensimmäisiä jaksoja, koska kun uudet hahmot ja muut tulivat niin jäi kaikki parhaat hahmot jälkeen :
- JIGGLYPUFF
Pienenä tuli katottuu aina Pokemonii, mut sillon en tienny animesta mitään... Ja sit joskus kun katoin serkkujen luona Hopeanuolta ekan kerran
- nyoh
Olin 11v. ku pisti kaupassa silmään et onko tuossa kirjassa kannet väärinpäin:D
No tämä ihme kirja jotenki tarttu matkaan. Tarina oli hyvä ja ku huomasin et samanlaisia on muitaki hyllyssä niin kokeilin niitä ja jäin pahasti koukkuun. Anime tuli vähän myöhemmin ku ei ollu konetta käytössä. Ensimmäinen mangani on Time Stranger Kyoko osa 1. Nyt 8v. myöhemmin hyllystä löytyy melkein 50 eri sarjaa. Voi sanoa et se päivä muutti elämän:) - kurokkari
Tietty pienenä katoin digimonia, pokemonia ja hopeanuolta, erityisesti jälkimmäiseen rakastuin. Digimon ei niin iskenyt, syynä ehkä agapio racing teamin suomidubbiraiskaukset mutta ei siitä sen enenpää. Ostin myös Weedin animena silloin kun se tuli mutten jostain syystä pitänyt. Hopeanuoli jäi silti aina sydämiini. En edelleenkään kyllä tiennyt mikä anime oli. Sen jälkeen, aloin n 2-3 luokalla ostamaan tokyo mew mewiä mangana, joka ajoi mut jossain vaiheessa katsomaan youtubesta Aisuteamin dubbaamia helsinki new new & ranma½ jaksoja ja sitä kautta ihan oikeisiin animejaksoihin. Ja kuitenkin opin vasta joskus 5. luokalla mangan ja animen eron ja silleen. Nykyään katson vain lähinnä hetaliaa ja black butleria animena, vaikka luen muita mangasarjojakin. Oon aina kuitenki ollut enemmän kirja- kuin televisioihmisiä, joten manga on minulle sinäänsä tärkeämpää kuin anime, vaikka molemmista sikapaljon tykkään. (:
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti37239599Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1148146Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315850Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös214348Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi603784Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta523437Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D743021- 292771
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182381Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!162207