jatkuvat yhdyntäkivut

Elikkäs. Aloitin viime vuoden maaliskuussa käyttämään Harmonet nimisiä ehkäisypillereitä. Ennen olin käyttänyt kumia ehkäisykeinona vakituisen poikakaverini kanssa. Kesän ja alku syksyn aikana aloin kärsiä aluksi lievistä, vain aivan yhdynnän alussa olevista kivuista, kun poikakaverini työntyi sisääni. Aina olemme käyttäneet liukastetta, ja muutenkin olen täysillä mukana, eli kuivuudesta ei pitäisi olla kyse. Kummatkin me olemme myös taudeilta testattuja, eli nekin voi sulkea pois. Syksyn mittaan kivut kuitenki suurenivat. Emätin tuli kipeäksi aivan sen suulta, ja sen reunat turpoavat kaksinkertaisiksi ja ovat todella kipeät ! sisäpuolelta emätin ei kuitenkaan ole ollenkaan kipeä. Verta on tullut muutamia kertoja, mutta sekin on kyllä aivan minimaalista.
Emätin oli reunoiltaan todella kipeä vielä päiväkin yhdynnän jälkeen. Bebanthenia olen niihin aina laittanut.
Loppu syksyllä ostin itselleni ovestin voidetta (estrogeenivoide) jota yleensä vaihdevuosienvaivoista kärsivät naiset käyttävät. Voide oikeastaan auttoikin, sen aikaa kun sitä riitti. No ostin uuden, mutta pikkuhiljaa senkin teho "loppui" kivut kasvoivat taas entiseen malliinsa ja olivat todella kamalat :( Tammikuun alussa varasin sitten ajan gynekologille. Tämä vain selitteli että nuoren ikäni takia (18) en osaa vielä kunnolla välttämättä olla mukana yhdynnässä, joka oli mielestäni aika loukkaavaa. Hän määräsi minulle ilman gynekologisia tutkimuksia Nuvaringin ehkäisyvälineeksi. Rengas on aivan mahtava käyttää, ei tunnu eikä tipu, mutta eilen kun kokeilimme yhdyntää poikakaverin kanssa parin viikon tau'on jälkeen, aivan sama kipu tuntui taas. Emättimen reunat aivan turvoksissa ja kipeät. Olen alkanut, että pitäisikö lopettaa hormonaalinenehkäisy kokonaan vai mitä oikein tekisin ? Seksistäkin mennyt nautinto ja rentoutuminen täysin kun kokoajan miettii kipua joka tuntuu.
Selvennykseksi vielä: n.3-4 ensimmäisen ehkäisypilleri kuukauden ajan ei kipua ollut. Eikä myöskään kumin kanssa.
1225
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

niin pitkä teksti, ei pysty jaksa lukea!!!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


millie123 kirjoitti:

Elikkäs. Aloitin viime vuoden maaliskuussa käyttämään Harmonet nimisiä ehkäisypillereitä. Ennen olin käyttänyt kumia ehkäisykeinona vakituisen poikakaverini kanssa. Kesän ja alku syksyn aikana aloin kärsiä aluksi lievistä, vain aivan yhdynnän alussa olevista kivuista, kun poikakaverini työntyi sisääni. Aina olemme käyttäneet liukastetta, ja muutenkin olen täysillä mukana, eli kuivuudesta ei pitäisi olla kyse. Kummatkin me olemme myös taudeilta testattuja, eli nekin voi sulkea pois. Syksyn mittaan kivut kuitenki suurenivat. Emätin tuli kipeäksi aivan sen suulta, ja sen reunat turpoavat kaksinkertaisiksi ja ovat todella kipeät ! sisäpuolelta emätin ei kuitenkaan ole ollenkaan kipeä. Verta on tullut muutamia kertoja, mutta sekin on kyllä aivan minimaalista.
Emätin oli reunoiltaan todella kipeä vielä päiväkin yhdynnän jälkeen. Bebanthenia olen niihin aina laittanut.
Loppu syksyllä ostin itselleni ovestin voidetta (estrogeenivoide) jota yleensä vaihdevuosienvaivoista kärsivät naiset käyttävät. Voide oikeastaan auttoikin, sen aikaa kun sitä riitti. No ostin uuden, mutta pikkuhiljaa senkin teho "loppui" kivut kasvoivat taas entiseen malliinsa ja olivat todella kamalat :( Tammikuun alussa varasin sitten ajan gynekologille. Tämä vain selitteli että nuoren ikäni takia (18) en osaa vielä kunnolla välttämättä olla mukana yhdynnässä, joka oli mielestäni aika loukkaavaa. Hän määräsi minulle ilman gynekologisia tutkimuksia Nuvaringin ehkäisyvälineeksi. Rengas on aivan mahtava käyttää, ei tunnu eikä tipu, mutta eilen kun kokeilimme yhdyntää poikakaverin kanssa parin viikon tau'on jälkeen, aivan sama kipu tuntui taas. Emättimen reunat aivan turvoksissa ja kipeät. Olen alkanut, että pitäisikö lopettaa hormonaalinenehkäisy kokonaan vai mitä oikein tekisin ? Seksistäkin mennyt nautinto ja rentoutuminen täysin kun kokoajan miettii kipua joka tuntuu.
Selvennykseksi vielä: n.3-4 ensimmäisen ehkäisypilleri kuukauden ajan ei kipua ollut. Eikä myöskään kumin kanssa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu