Joku rikkoo kivillä meidän ikkunat jotka ovat kokoa noin 120 cm x 120 cm. Tiivin edustaja suositteli laminoitua lasia 3 3mm. Keskusteluista olen ymmärtänyt että tämä laminointi ei estä rikkoontumista. Onko muita hyviä vaihtoehtoja?
Laminoitu lasi
5
2493
Vastaukset
- näitä joitain
Karkaistu 6 mm., johon on laminoitu murtosuojakalvo molemmin puolin. Murtosuoja toimii myös iskunvaimentimena. Kestää näet noin 10x enemmän kuin tavallinen lasi.
Eikä maksa paljon... vain n. 200 euroa/nelkku.
Ajaako lumia linkoileva traktori talonne ohi? Syy voi löytyä sieltä tai sitten olet hankala naapuri.- -karbonaatti
Murtosuojakalvokaan ei estä lasin vaurioitumista, vaikka kivi ei läpi menekään. Ja sitä paitsi hyvä murtokalvo molemmin puolin maksaa varmaan enemmän kuin laminoitu lasi.
Jos kyseessä on jotku yksittäiset ikkunat, niin ehdottaisin polykarbonaattilevyä (ei pleksiä) lasin ulkopuolelle, ei siis lasin korvikkeeksi, vaan lasin lisäksi. Ei hajoa käytännössä vaikka minkä moisella kivellä heittäisi.
Meillä on tuollainen polykarbonaattilevy pihan puolen oven lasin murtosuojana - sisäpuolella tosin. Joskus huvikseni yritin vasaralla hajottaa moista levynpalaa, mutta erittäin huonolla menestyksellä. Sitä ei yksinkertaisesti saa hakkaamalla rikki.
Olis kyllä mielenkiintoista tietää, miksi joku kysyjän ikkunoita kivittää..?
- sopu
ehkä naapuri sopu olisi paras ratkaisu
- sopusopusopu
Ihan jo siksikin kun polycarbonaatti kellastuu, sinistyy, vihertyy ja tekee vaikka sun helvetin temput 3-5 vuodessa ulkoilmassa eli uloimmaisena "lasina".
Tavallinen Polycar... ei kestä hankaavaa pesua.
Karkaistu ja UV yms. taas maksaa mansikoita ja vähän enemmänkin.
... ja ei kai kukaan ikkunoiksi laita muovia... paitsi ehkä jotkut metsäläiset....
- eipä ei
Ei estä laminointi ikkunan hajoamista ei. Laminoinnin päätarkoitus on pitää sirpaleet kasassa kuten autonlaseissa onnettomuuksissa.
Kestää paremmin kuin tavallinen mutta hajoaa silti.
Tuo ehdotettu polykarbonaatti on paras. Sen voi vetää tavallisen lasin päälle suojaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491578Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 271112
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881074- 89986
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee188924Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98863Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20861- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70799