Pyörätuolilla

Wieniin

Olen keväällä menossa pariksi päiväksi Wieniin ja matkakumppani istuu pyörätuolissa.

Onko hyviä vinkkejä, mihin kannattaisi mennä. Esim joku nähtävyys, johon helposti pääsee pyörätuolilla, kun matkat taittuu kyllä taksissa vaikka ovelta ovelle.

Hotellimme on Mercure Wien westbahnhof, joka sijaitsee osoitteessa Felberstrasse 4. Hotelli ilmeisesti on melko keskustassa, kaikki vinkit siis myös lähiympäristöstä tervetulleita.

Pyörätulimatkailu minulle suhteellisen uutta (yksi reissu tehty), joten muutkin vinkit ovat tervetulleita !

Kiitos jo etukäteen !

6

965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wieniin

      Itävalta on kuulu siitä, että siellä on huomioitu pyörätuolilla liikkuvat hyvin. Hotellinne on vilkkaalla paikalla ja kehotan pitämään laukuista hyvää huolta varsinkin Westbahhofin lähettyvillä. Mercure hotellit ovat olleet ainakin itselläni hyviä kokemuksia.

      Julkisten välineiden asemilla on pääsääntöisesti hissit ja ratikoissakin joka toinen vuoro on yleensä sellainen, että siihen pääsee siirtymään samalta tasolta.

      Muistaakseni eräässä Wienin oppaassa on merkitty kohteet, jotka sopivat pyörätuolilla liikkuville. Kannattaa tilata vaikka ilmaisia oppaita etukäteen Wienin matkailuinfosta. Ellen aivan väärin muista, heillä on myös oma vinkkiopas pyörätuolilla liikkuville. Kunhan vain múistaisin nettiosoitteen...mutta googlettamalla varmasti löytyy.

      Stephansdom teidän täytyy ainakin nähdä ja Schönbrunnin linna....muistaakseni siellä pääsee liikkumaan vaivattomasti pyörätuolilla. Wienin vanhan kaupungin mukulakivikadut voivat olla ikäviä pyörätuolilla liikkumiseen, mutta toivon ja uskon matkanne onnistuvan. Vastaan mielelläni jis tulee lisäkysymyksiä.

      • Wieniin

        www.wien.info


      • hyvistä tiedoista !

        Ilmeisesti olet paikkakuntalainen ? Sattuisitko tietämään, mistä Wienissä saisi isoja naisten vaatteita ? Ulla Popken ja C & A ovat tuttuja, mutta onko muita liikkeitä ? Kenties joku iso tavaratalo...


      • Wieniin
        hyvistä tiedoista ! kirjoitti:

        Ilmeisesti olet paikkakuntalainen ? Sattuisitko tietämään, mistä Wienissä saisi isoja naisten vaatteita ? Ulla Popken ja C & A ovat tuttuja, mutta onko muita liikkeitä ? Kenties joku iso tavaratalo...

        Juu, paikkakuntalainen olen. Valitettavasti tuossa asiassa en osaa kovin neuvoa...Wienissä on kovastikin liikkeitä ja halvempia on Wienin ulkopuolella. C&A:n löydätte suhteellisen läheltä hotellianne Mariahilfer Strasselta. Kyseinen katu on Wienin suurin ostoskatu josta löytyy valikoimaa laidasta laitaan ja varmasti juuri isompikokoisiakin vaatteita. Kyseiseltä kadulta löytyy hyvin eri tasoisia ja hintaisia liikkeitä.

        Ulla Popkenin liikkeen olen nähnyt ainakin 18. kaupunginosassa mutta niitä voi olla muuallakin. Kadun nimeä en muista tähän hätään, se on kuitenkin Währinger Strassesta seuraava samansuuntainen katu. Sinne pääsee Westbahnhofilta suoraan U6 metrolla kun jää pois pysäkillä Währinger Strasse, Volksoper. Siinä on kyllä jonkin verran kävelymatkaa...ratikkakin menee siitä metroasemalta lähemmäksi sitä liikettä. Linja 40 suuntana Gersthof tai linja 41 suuntana Pötzleinsdorf, muistaakseni eka tai toka pysäkki. Molemmilla linjoilla on kyllä harvemmin matalalattiaisia vaunuja, mutta jos malttaa odottaa muutaman vuoron niin varmasti tulee.


      • jälleen tiedoista !
        Wieniin kirjoitti:

        Juu, paikkakuntalainen olen. Valitettavasti tuossa asiassa en osaa kovin neuvoa...Wienissä on kovastikin liikkeitä ja halvempia on Wienin ulkopuolella. C&A:n löydätte suhteellisen läheltä hotellianne Mariahilfer Strasselta. Kyseinen katu on Wienin suurin ostoskatu josta löytyy valikoimaa laidasta laitaan ja varmasti juuri isompikokoisiakin vaatteita. Kyseiseltä kadulta löytyy hyvin eri tasoisia ja hintaisia liikkeitä.

        Ulla Popkenin liikkeen olen nähnyt ainakin 18. kaupunginosassa mutta niitä voi olla muuallakin. Kadun nimeä en muista tähän hätään, se on kuitenkin Währinger Strassesta seuraava samansuuntainen katu. Sinne pääsee Westbahnhofilta suoraan U6 metrolla kun jää pois pysäkillä Währinger Strasse, Volksoper. Siinä on kyllä jonkin verran kävelymatkaa...ratikkakin menee siitä metroasemalta lähemmäksi sitä liikettä. Linja 40 suuntana Gersthof tai linja 41 suuntana Pötzleinsdorf, muistaakseni eka tai toka pysäkki. Molemmilla linjoilla on kyllä harvemmin matalalattiaisia vaunuja, mutta jos malttaa odottaa muutaman vuoron niin varmasti tulee.

        Muutamassa päivässä ei paljon ehdi, kun pyörätuolilla matkaminen vielä hiukan hidastaa menemistä, mutta hyvä tietää, että hotellimme on vilkkaalla paikalla.

        Ulla Popkenit kyllä löydän, kun netistä löytyy helposti osoitteet ja taksilla voi ajella ihan ovelta ovelle.


      • Wieniin
        jälleen tiedoista ! kirjoitti:

        Muutamassa päivässä ei paljon ehdi, kun pyörätuolilla matkaminen vielä hiukan hidastaa menemistä, mutta hyvä tietää, että hotellimme on vilkkaalla paikalla.

        Ulla Popkenit kyllä löydän, kun netistä löytyy helposti osoitteet ja taksilla voi ajella ihan ovelta ovelle.

        Hei taas!

        Tuo liike josta puhuin ei olekaan Ulla Popken vaan joku toinen suurempien kokojen liike. Katukin kävi selville, se on Genzgasse ja aika alkupäässä (ei nyt kuitenkaan ihan alussa)kyseistä katua Gürteliltä päin tultaessa. Kolping Haus -talon osoite on Genzgasse 27 ja tää liike on siitä hieman eteenpäin (poispäin Gürteliltä), mutta toisella puolella katua kuin Kolpinghaus. Liike on samalla puolella katua kuin ruotsalainen kirkko (ei sitten ole kirkon näköinen vaan talon sisällä) mutta vielä eteenpäin. Ihan vaan vinkkinä :).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      1948
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      207
      1611
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      54
      1286
    4. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1208
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      108
      1184
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1025
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      920
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      866
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      827
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      781
    Aihe