http://www.iltalehti.fi/espoo/200802057199010_eo.shtml
Toivottavasti auton syttymissyy selviää pian, jotta ei tarvi miettiä, onko syy Twingossa.
Auto sytti palamaan
14
7666
Vastaukset
- ladassa,luulen että
lyseessä itsemurhan onnistunut yritys
- gefa
Ja muut vanhemmat autot syttyvät itsekseen tai vedetään tehtaan maksamaan huoltoon, milloin mistäkin syystä.
Varmaan taas joku valmistusmoka, kuten nykyisissä autoissa yleensä.
- Nimetön
Miten surullista.. Tuli ihan kyynel silmäkulmaan kuvitellessani upeaa rehtiä vanhusta hyvällä mielellä hakemassa hallista vähän hernekeittoa täksi päiväksi :'(
- muistutus,,,,,,,,,,,,
-------SIITÄ ,ETTÄ ELÄMÄ ON RAJALLINEN JA ARVOKAS ,VOIMIA OMAISILLE !
*)Missä on ihmisen määränpää ?
se onko vain multaa maan ?
En kaikkea jaksa ymmärtää,ja ehdi en oppimaan !
- selviää
Kyllä tässä pari kertaa taas miettii ennen kuin oman Renaultin käynnistää.
- ESITIEDOT JA
tavatkaa ne vielä ja käskekää jonkun viisaan kerran senkin jälkeen kertomaan teille uutisen sisältö,jospa se siitä selviäisi ,että kyseessä
EI OLLUT ITSEMURHA !
*) katso liite:luetun ymmärtäminen !
kaikki näkevät jotkut vielä ymmärtävätkin näkemänsä ?
kumpaan ryhmään itse kuulut ?
- syttynyt palamaan
sähköviasta?!?.
Auto syttyi ajon aikana palamaan liikenteen seassa.
Auto oli taksina liikenteessä ja paloi aika pahasti.
Uutinen oli Aamulehdessä reillu vuosi takaperin.
Voi auto syttyä itsekseen palamaan oikosulusta kesken ajon. Niissä on paljon kaikenlaista elektroniikkaa.- Jador
Tampereen tapauksessa vika oli lisälämmittimessä. Ei itse autossa.
- MatkailuTwingo
Itsekin sairaana eläkeläisenä nukun usein Twingossa.
Ostopäätökseeni vaikutti monikäyttöisyys, nukuttavuus.
On niitä harvoja tila-autoja, joissa on alunperin yli 2m pitkä vuode.
Paremmin matkailukäyttöön muutos käy nopeasti takapenkki poistaen, ja tilalle vaihtaen tavaratilan korotus. Sen päällä on parisängyn patja. Ikkunoihin saa helposti verhot magneeteilla, maalattuun peltiin sisätiloissa napsahtaa hyvin. Tuuletuksesta huolehtii tietokoneen puhallin, hiljaisesti vähällä sähköllä.
Olen asunut siinä useita kuukausia yli kymmenen vuoden aikana.
Helppo pysäköitävä Euroopan ahtaissa kaupungeissa.
Jousitus on mukava surkeille tiemäärärahoille.
Vain polttoaineen kulutuslukema poikkeaa epätavallisesti, se alittaa valmistajan ilmoittaman. Myös vanhassa Hesarin vertailussa.
Savuhälytin on tietysti siinäkin makuu"huoneessani".
Syitä onnettomuuteen?
Olisiko herkällä paikalla oleva tankki vuotanut?
Niitä on mennyt. Kuluu jopa tiehiekoituksesta.
Merkistä riippumaton sähköpalo on mahdollinen.
Hirvittää ajatus, että "turva"tyyny on pamauttanut sähköviasta
ukin tajuttomaksi, ja ympäristöä sytykkeiksi.
Nyt on laajempi ongelma, se että ambulanssin hoitajat eivät saa kajota uhriin, ennenkuin on varmistettu kaikkien reitin varusteiden toiminnan esto. Pelkkä akun eliminointi ei riitä.
Palokunnan pitää odottaa ohjeet maahantuojalta tai valmistajalta, jos muuten ei saada turvavarusteita vaarattomaksi. - kuski vaan istuu
Tuntematta tapausta paremmin voisi veikata että kuljettajassakin saattaisi olla hieman osuutta asiaan.
Harvemmin sitä jäädään autoon istumaan grillimakkara kourassa kun pellin alta alkaa lyödä liekkiä.
Itse asiassa valtaosa autoilijoista saattaisi tässä vaiheessa avata oven ja siirtyä pihan puolelle palokuntaa odottamaan.- tuttua puuhaa
Kuvasta selviää että talli oli omakotitalon alakerrassa ja sinne johti ramppi.
Parin tuttavan vanhoissa omakotitaloissa on samanalainen mutta vielä jyrkempi ramppi joka on aiheuttanut kummallekin läheltä-piti tilanteita.
Kotiin tullessa se auto pysäytetään rampin yläpäähän, käsijarru laitetaan päälle ja yleensä konekin sammutetaan koska auto on jo osittain rampilla.
Sitten käydään avaamassa autotallin ovi ja könytään takaisin autoon jonka annetaan liukua omalla painollaan uudestaan käynnistämättä talliin.
Tässä piilee kaksikin vaaraa. Jos ja kun jarrua pumpataan rampilla pari kertaa, häviää jarrutehostimessa mahdollsesti jäljellä ollut paine ja kolmannella painalluksella juuri ennen tallin peräseinää ei tapahdukaan mitään!
Vanhan omakotitalon talli tahtoo olla täynnä jos jonkin sortin herkästi syttyvää nestettä lasipulloissa ja purtiloissa joten pienikin täräys päin päätyseinän hyllyä voi olla aika tuhoisa.
Toinen ongelma liittyy rattilukkoon joka napsahtaa päälle mikäli avainta on käännetty lukossa liikaa ja auto on sen verran vinossa että suuntaa pitää korjata rampilla. Tämä voisi selittää sen miksi jutun mukaan eläkeläinen oli jäänyt loukkuun - auto oli saattanut ajautua päin kuskin puolen seinää. - kalle kustaa
tuttua puuhaa kirjoitti:
Kuvasta selviää että talli oli omakotitalon alakerrassa ja sinne johti ramppi.
Parin tuttavan vanhoissa omakotitaloissa on samanalainen mutta vielä jyrkempi ramppi joka on aiheuttanut kummallekin läheltä-piti tilanteita.
Kotiin tullessa se auto pysäytetään rampin yläpäähän, käsijarru laitetaan päälle ja yleensä konekin sammutetaan koska auto on jo osittain rampilla.
Sitten käydään avaamassa autotallin ovi ja könytään takaisin autoon jonka annetaan liukua omalla painollaan uudestaan käynnistämättä talliin.
Tässä piilee kaksikin vaaraa. Jos ja kun jarrua pumpataan rampilla pari kertaa, häviää jarrutehostimessa mahdollsesti jäljellä ollut paine ja kolmannella painalluksella juuri ennen tallin peräseinää ei tapahdukaan mitään!
Vanhan omakotitalon talli tahtoo olla täynnä jos jonkin sortin herkästi syttyvää nestettä lasipulloissa ja purtiloissa joten pienikin täräys päin päätyseinän hyllyä voi olla aika tuhoisa.
Toinen ongelma liittyy rattilukkoon joka napsahtaa päälle mikäli avainta on käännetty lukossa liikaa ja auto on sen verran vinossa että suuntaa pitää korjata rampilla. Tämä voisi selittää sen miksi jutun mukaan eläkeläinen oli jäänyt loukkuun - auto oli saattanut ajautua päin kuskin puolen seinää.Tukappa se on pahasta. Elälää polttako tukappaa.
- ramppia
tuttua puuhaa kirjoitti:
Kuvasta selviää että talli oli omakotitalon alakerrassa ja sinne johti ramppi.
Parin tuttavan vanhoissa omakotitaloissa on samanalainen mutta vielä jyrkempi ramppi joka on aiheuttanut kummallekin läheltä-piti tilanteita.
Kotiin tullessa se auto pysäytetään rampin yläpäähän, käsijarru laitetaan päälle ja yleensä konekin sammutetaan koska auto on jo osittain rampilla.
Sitten käydään avaamassa autotallin ovi ja könytään takaisin autoon jonka annetaan liukua omalla painollaan uudestaan käynnistämättä talliin.
Tässä piilee kaksikin vaaraa. Jos ja kun jarrua pumpataan rampilla pari kertaa, häviää jarrutehostimessa mahdollsesti jäljellä ollut paine ja kolmannella painalluksella juuri ennen tallin peräseinää ei tapahdukaan mitään!
Vanhan omakotitalon talli tahtoo olla täynnä jos jonkin sortin herkästi syttyvää nestettä lasipulloissa ja purtiloissa joten pienikin täräys päin päätyseinän hyllyä voi olla aika tuhoisa.
Toinen ongelma liittyy rattilukkoon joka napsahtaa päälle mikäli avainta on käännetty lukossa liikaa ja auto on sen verran vinossa että suuntaa pitää korjata rampilla. Tämä voisi selittää sen miksi jutun mukaan eläkeläinen oli jäänyt loukkuun - auto oli saattanut ajautua päin kuskin puolen seinää.itsekin pysähdyin miettimään. Tämä selitys voi olla lähellä, ja ainakin on täysin mahdollinen tapauksen kulku.
Vastaa niihin kysymyksiin jotka heti tuli mieleen.
Ellei sitten onnettomuus tapahtunut kun ukki oli vasta lähdössä? Silloin voi syynä olla väärä vaihde, eli pamautti päin hyllyä, jossa tinnerit pulloissaan.
Mutta silloin olisi varmaan ovesta päässyt, kun oli sisäänkin päässyt.
Ei käy kateeksi tutkijan osa. - olla aika
tuttua puuhaa kirjoitti:
Kuvasta selviää että talli oli omakotitalon alakerrassa ja sinne johti ramppi.
Parin tuttavan vanhoissa omakotitaloissa on samanalainen mutta vielä jyrkempi ramppi joka on aiheuttanut kummallekin läheltä-piti tilanteita.
Kotiin tullessa se auto pysäytetään rampin yläpäähän, käsijarru laitetaan päälle ja yleensä konekin sammutetaan koska auto on jo osittain rampilla.
Sitten käydään avaamassa autotallin ovi ja könytään takaisin autoon jonka annetaan liukua omalla painollaan uudestaan käynnistämättä talliin.
Tässä piilee kaksikin vaaraa. Jos ja kun jarrua pumpataan rampilla pari kertaa, häviää jarrutehostimessa mahdollsesti jäljellä ollut paine ja kolmannella painalluksella juuri ennen tallin peräseinää ei tapahdukaan mitään!
Vanhan omakotitalon talli tahtoo olla täynnä jos jonkin sortin herkästi syttyvää nestettä lasipulloissa ja purtiloissa joten pienikin täräys päin päätyseinän hyllyä voi olla aika tuhoisa.
Toinen ongelma liittyy rattilukkoon joka napsahtaa päälle mikäli avainta on käännetty lukossa liikaa ja auto on sen verran vinossa että suuntaa pitää korjata rampilla. Tämä voisi selittää sen miksi jutun mukaan eläkeläinen oli jäänyt loukkuun - auto oli saattanut ajautua päin kuskin puolen seinää.pitkälti arvaus oikeassa, mutta onhan se eräänlaista säästöä tämäkin.
Rattilukossa auto päin seinää tai sattunut juuri väärä vaihde ja taas kolisee tinnerit hyllyiltä... Huonoja nämä nyky autot...
No kuitenkin omaisille jaksamisia..
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?
Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot5773846Muuttaisiko viesti mitään
Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j483298- 382781
Valpuri Nykänen elokapina
Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.662729Oon vähän ihastunut suhun nainen
Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)192124- 322071
Se että tavattiin
Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni121947- 291845
Oot pala mun sielua
Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my171790Hei T........
Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu471739