Auto sytti palamaan

mies kuoli

14

7666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ladassa,luulen että

      lyseessä itsemurhan onnistunut yritys

      • gefa

        Ja muut vanhemmat autot syttyvät itsekseen tai vedetään tehtaan maksamaan huoltoon, milloin mistäkin syystä.
        Varmaan taas joku valmistusmoka, kuten nykyisissä autoissa yleensä.


    • Nimetön

      Miten surullista.. Tuli ihan kyynel silmäkulmaan kuvitellessani upeaa rehtiä vanhusta hyvällä mielellä hakemassa hallista vähän hernekeittoa täksi päiväksi :'(

      • muistutus,,,,,,,,,,,,

        -------SIITÄ ,ETTÄ ELÄMÄ ON RAJALLINEN JA ARVOKAS ,VOIMIA OMAISILLE !

        *)Missä on ihmisen määränpää ?
        se onko vain multaa maan ?
        En kaikkea jaksa ymmärtää,ja ehdi en oppimaan !


    • selviää

      Kyllä tässä pari kertaa taas miettii ennen kuin oman Renaultin käynnistää.

      • ESITIEDOT JA

        tavatkaa ne vielä ja käskekää jonkun viisaan kerran senkin jälkeen kertomaan teille uutisen sisältö,jospa se siitä selviäisi ,että kyseessä
        EI OLLUT ITSEMURHA !

        *) katso liite:luetun ymmärtäminen !

        kaikki näkevät jotkut vielä ymmärtävätkin näkemänsä ?

        kumpaan ryhmään itse kuulut ?


    • syttynyt palamaan

      sähköviasta?!?.
      Auto syttyi ajon aikana palamaan liikenteen seassa.
      Auto oli taksina liikenteessä ja paloi aika pahasti.
      Uutinen oli Aamulehdessä reillu vuosi takaperin.
      Voi auto syttyä itsekseen palamaan oikosulusta kesken ajon. Niissä on paljon kaikenlaista elektroniikkaa.

      • Jador

        Tampereen tapauksessa vika oli lisälämmittimessä. Ei itse autossa.


    • MatkailuTwingo

      Itsekin sairaana eläkeläisenä nukun usein Twingossa.
      Ostopäätökseeni vaikutti monikäyttöisyys, nukuttavuus.
      On niitä harvoja tila-autoja, joissa on alunperin yli 2m pitkä vuode.
      Paremmin matkailukäyttöön muutos käy nopeasti takapenkki poistaen, ja tilalle vaihtaen tavaratilan korotus. Sen päällä on parisängyn patja. Ikkunoihin saa helposti verhot magneeteilla, maalattuun peltiin sisätiloissa napsahtaa hyvin. Tuuletuksesta huolehtii tietokoneen puhallin, hiljaisesti vähällä sähköllä.
      Olen asunut siinä useita kuukausia yli kymmenen vuoden aikana.
      Helppo pysäköitävä Euroopan ahtaissa kaupungeissa.
      Jousitus on mukava surkeille tiemäärärahoille.
      Vain polttoaineen kulutuslukema poikkeaa epätavallisesti, se alittaa valmistajan ilmoittaman. Myös vanhassa Hesarin vertailussa.
      Savuhälytin on tietysti siinäkin makuu"huoneessani".

      Syitä onnettomuuteen?
      Olisiko herkällä paikalla oleva tankki vuotanut?
      Niitä on mennyt. Kuluu jopa tiehiekoituksesta.

      Merkistä riippumaton sähköpalo on mahdollinen.
      Hirvittää ajatus, että "turva"tyyny on pamauttanut sähköviasta
      ukin tajuttomaksi, ja ympäristöä sytykkeiksi.
      Nyt on laajempi ongelma, se että ambulanssin hoitajat eivät saa kajota uhriin, ennenkuin on varmistettu kaikkien reitin varusteiden toiminnan esto. Pelkkä akun eliminointi ei riitä.
      Palokunnan pitää odottaa ohjeet maahantuojalta tai valmistajalta, jos muuten ei saada turvavarusteita vaarattomaksi.

    • kuski vaan istuu

      Tuntematta tapausta paremmin voisi veikata että kuljettajassakin saattaisi olla hieman osuutta asiaan.

      Harvemmin sitä jäädään autoon istumaan grillimakkara kourassa kun pellin alta alkaa lyödä liekkiä.

      Itse asiassa valtaosa autoilijoista saattaisi tässä vaiheessa avata oven ja siirtyä pihan puolelle palokuntaa odottamaan.

      • tuttua puuhaa

        Kuvasta selviää että talli oli omakotitalon alakerrassa ja sinne johti ramppi.

        Parin tuttavan vanhoissa omakotitaloissa on samanalainen mutta vielä jyrkempi ramppi joka on aiheuttanut kummallekin läheltä-piti tilanteita.

        Kotiin tullessa se auto pysäytetään rampin yläpäähän, käsijarru laitetaan päälle ja yleensä konekin sammutetaan koska auto on jo osittain rampilla.

        Sitten käydään avaamassa autotallin ovi ja könytään takaisin autoon jonka annetaan liukua omalla painollaan uudestaan käynnistämättä talliin.

        Tässä piilee kaksikin vaaraa. Jos ja kun jarrua pumpataan rampilla pari kertaa, häviää jarrutehostimessa mahdollsesti jäljellä ollut paine ja kolmannella painalluksella juuri ennen tallin peräseinää ei tapahdukaan mitään!

        Vanhan omakotitalon talli tahtoo olla täynnä jos jonkin sortin herkästi syttyvää nestettä lasipulloissa ja purtiloissa joten pienikin täräys päin päätyseinän hyllyä voi olla aika tuhoisa.

        Toinen ongelma liittyy rattilukkoon joka napsahtaa päälle mikäli avainta on käännetty lukossa liikaa ja auto on sen verran vinossa että suuntaa pitää korjata rampilla. Tämä voisi selittää sen miksi jutun mukaan eläkeläinen oli jäänyt loukkuun - auto oli saattanut ajautua päin kuskin puolen seinää.


      • kalle kustaa
        tuttua puuhaa kirjoitti:

        Kuvasta selviää että talli oli omakotitalon alakerrassa ja sinne johti ramppi.

        Parin tuttavan vanhoissa omakotitaloissa on samanalainen mutta vielä jyrkempi ramppi joka on aiheuttanut kummallekin läheltä-piti tilanteita.

        Kotiin tullessa se auto pysäytetään rampin yläpäähän, käsijarru laitetaan päälle ja yleensä konekin sammutetaan koska auto on jo osittain rampilla.

        Sitten käydään avaamassa autotallin ovi ja könytään takaisin autoon jonka annetaan liukua omalla painollaan uudestaan käynnistämättä talliin.

        Tässä piilee kaksikin vaaraa. Jos ja kun jarrua pumpataan rampilla pari kertaa, häviää jarrutehostimessa mahdollsesti jäljellä ollut paine ja kolmannella painalluksella juuri ennen tallin peräseinää ei tapahdukaan mitään!

        Vanhan omakotitalon talli tahtoo olla täynnä jos jonkin sortin herkästi syttyvää nestettä lasipulloissa ja purtiloissa joten pienikin täräys päin päätyseinän hyllyä voi olla aika tuhoisa.

        Toinen ongelma liittyy rattilukkoon joka napsahtaa päälle mikäli avainta on käännetty lukossa liikaa ja auto on sen verran vinossa että suuntaa pitää korjata rampilla. Tämä voisi selittää sen miksi jutun mukaan eläkeläinen oli jäänyt loukkuun - auto oli saattanut ajautua päin kuskin puolen seinää.

        Tukappa se on pahasta. Elälää polttako tukappaa.


      • ramppia
        tuttua puuhaa kirjoitti:

        Kuvasta selviää että talli oli omakotitalon alakerrassa ja sinne johti ramppi.

        Parin tuttavan vanhoissa omakotitaloissa on samanalainen mutta vielä jyrkempi ramppi joka on aiheuttanut kummallekin läheltä-piti tilanteita.

        Kotiin tullessa se auto pysäytetään rampin yläpäähän, käsijarru laitetaan päälle ja yleensä konekin sammutetaan koska auto on jo osittain rampilla.

        Sitten käydään avaamassa autotallin ovi ja könytään takaisin autoon jonka annetaan liukua omalla painollaan uudestaan käynnistämättä talliin.

        Tässä piilee kaksikin vaaraa. Jos ja kun jarrua pumpataan rampilla pari kertaa, häviää jarrutehostimessa mahdollsesti jäljellä ollut paine ja kolmannella painalluksella juuri ennen tallin peräseinää ei tapahdukaan mitään!

        Vanhan omakotitalon talli tahtoo olla täynnä jos jonkin sortin herkästi syttyvää nestettä lasipulloissa ja purtiloissa joten pienikin täräys päin päätyseinän hyllyä voi olla aika tuhoisa.

        Toinen ongelma liittyy rattilukkoon joka napsahtaa päälle mikäli avainta on käännetty lukossa liikaa ja auto on sen verran vinossa että suuntaa pitää korjata rampilla. Tämä voisi selittää sen miksi jutun mukaan eläkeläinen oli jäänyt loukkuun - auto oli saattanut ajautua päin kuskin puolen seinää.

        itsekin pysähdyin miettimään. Tämä selitys voi olla lähellä, ja ainakin on täysin mahdollinen tapauksen kulku.

        Vastaa niihin kysymyksiin jotka heti tuli mieleen.

        Ellei sitten onnettomuus tapahtunut kun ukki oli vasta lähdössä? Silloin voi syynä olla väärä vaihde, eli pamautti päin hyllyä, jossa tinnerit pulloissaan.

        Mutta silloin olisi varmaan ovesta päässyt, kun oli sisäänkin päässyt.

        Ei käy kateeksi tutkijan osa.


      • olla aika
        tuttua puuhaa kirjoitti:

        Kuvasta selviää että talli oli omakotitalon alakerrassa ja sinne johti ramppi.

        Parin tuttavan vanhoissa omakotitaloissa on samanalainen mutta vielä jyrkempi ramppi joka on aiheuttanut kummallekin läheltä-piti tilanteita.

        Kotiin tullessa se auto pysäytetään rampin yläpäähän, käsijarru laitetaan päälle ja yleensä konekin sammutetaan koska auto on jo osittain rampilla.

        Sitten käydään avaamassa autotallin ovi ja könytään takaisin autoon jonka annetaan liukua omalla painollaan uudestaan käynnistämättä talliin.

        Tässä piilee kaksikin vaaraa. Jos ja kun jarrua pumpataan rampilla pari kertaa, häviää jarrutehostimessa mahdollsesti jäljellä ollut paine ja kolmannella painalluksella juuri ennen tallin peräseinää ei tapahdukaan mitään!

        Vanhan omakotitalon talli tahtoo olla täynnä jos jonkin sortin herkästi syttyvää nestettä lasipulloissa ja purtiloissa joten pienikin täräys päin päätyseinän hyllyä voi olla aika tuhoisa.

        Toinen ongelma liittyy rattilukkoon joka napsahtaa päälle mikäli avainta on käännetty lukossa liikaa ja auto on sen verran vinossa että suuntaa pitää korjata rampilla. Tämä voisi selittää sen miksi jutun mukaan eläkeläinen oli jäänyt loukkuun - auto oli saattanut ajautua päin kuskin puolen seinää.

        pitkälti arvaus oikeassa, mutta onhan se eräänlaista säästöä tämäkin.
        Rattilukossa auto päin seinää tai sattunut juuri väärä vaihde ja taas kolisee tinnerit hyllyiltä... Huonoja nämä nyky autot...

        No kuitenkin omaisille jaksamisia..


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe