Auto sytti palamaan

mies kuoli

14

7649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ladassa,luulen että

      lyseessä itsemurhan onnistunut yritys

      • gefa

        Ja muut vanhemmat autot syttyvät itsekseen tai vedetään tehtaan maksamaan huoltoon, milloin mistäkin syystä.
        Varmaan taas joku valmistusmoka, kuten nykyisissä autoissa yleensä.


    • Nimetön

      Miten surullista.. Tuli ihan kyynel silmäkulmaan kuvitellessani upeaa rehtiä vanhusta hyvällä mielellä hakemassa hallista vähän hernekeittoa täksi päiväksi :'(

      • muistutus,,,,,,,,,,,,

        -------SIITÄ ,ETTÄ ELÄMÄ ON RAJALLINEN JA ARVOKAS ,VOIMIA OMAISILLE !

        *)Missä on ihmisen määränpää ?
        se onko vain multaa maan ?
        En kaikkea jaksa ymmärtää,ja ehdi en oppimaan !


    • selviää

      Kyllä tässä pari kertaa taas miettii ennen kuin oman Renaultin käynnistää.

      • ESITIEDOT JA

        tavatkaa ne vielä ja käskekää jonkun viisaan kerran senkin jälkeen kertomaan teille uutisen sisältö,jospa se siitä selviäisi ,että kyseessä
        EI OLLUT ITSEMURHA !

        *) katso liite:luetun ymmärtäminen !

        kaikki näkevät jotkut vielä ymmärtävätkin näkemänsä ?

        kumpaan ryhmään itse kuulut ?


    • syttynyt palamaan

      sähköviasta?!?.
      Auto syttyi ajon aikana palamaan liikenteen seassa.
      Auto oli taksina liikenteessä ja paloi aika pahasti.
      Uutinen oli Aamulehdessä reillu vuosi takaperin.
      Voi auto syttyä itsekseen palamaan oikosulusta kesken ajon. Niissä on paljon kaikenlaista elektroniikkaa.

      • Jador

        Tampereen tapauksessa vika oli lisälämmittimessä. Ei itse autossa.


    • MatkailuTwingo

      Itsekin sairaana eläkeläisenä nukun usein Twingossa.
      Ostopäätökseeni vaikutti monikäyttöisyys, nukuttavuus.
      On niitä harvoja tila-autoja, joissa on alunperin yli 2m pitkä vuode.
      Paremmin matkailukäyttöön muutos käy nopeasti takapenkki poistaen, ja tilalle vaihtaen tavaratilan korotus. Sen päällä on parisängyn patja. Ikkunoihin saa helposti verhot magneeteilla, maalattuun peltiin sisätiloissa napsahtaa hyvin. Tuuletuksesta huolehtii tietokoneen puhallin, hiljaisesti vähällä sähköllä.
      Olen asunut siinä useita kuukausia yli kymmenen vuoden aikana.
      Helppo pysäköitävä Euroopan ahtaissa kaupungeissa.
      Jousitus on mukava surkeille tiemäärärahoille.
      Vain polttoaineen kulutuslukema poikkeaa epätavallisesti, se alittaa valmistajan ilmoittaman. Myös vanhassa Hesarin vertailussa.
      Savuhälytin on tietysti siinäkin makuu"huoneessani".

      Syitä onnettomuuteen?
      Olisiko herkällä paikalla oleva tankki vuotanut?
      Niitä on mennyt. Kuluu jopa tiehiekoituksesta.

      Merkistä riippumaton sähköpalo on mahdollinen.
      Hirvittää ajatus, että "turva"tyyny on pamauttanut sähköviasta
      ukin tajuttomaksi, ja ympäristöä sytykkeiksi.
      Nyt on laajempi ongelma, se että ambulanssin hoitajat eivät saa kajota uhriin, ennenkuin on varmistettu kaikkien reitin varusteiden toiminnan esto. Pelkkä akun eliminointi ei riitä.
      Palokunnan pitää odottaa ohjeet maahantuojalta tai valmistajalta, jos muuten ei saada turvavarusteita vaarattomaksi.

    • kuski vaan istuu

      Tuntematta tapausta paremmin voisi veikata että kuljettajassakin saattaisi olla hieman osuutta asiaan.

      Harvemmin sitä jäädään autoon istumaan grillimakkara kourassa kun pellin alta alkaa lyödä liekkiä.

      Itse asiassa valtaosa autoilijoista saattaisi tässä vaiheessa avata oven ja siirtyä pihan puolelle palokuntaa odottamaan.

      • tuttua puuhaa

        Kuvasta selviää että talli oli omakotitalon alakerrassa ja sinne johti ramppi.

        Parin tuttavan vanhoissa omakotitaloissa on samanalainen mutta vielä jyrkempi ramppi joka on aiheuttanut kummallekin läheltä-piti tilanteita.

        Kotiin tullessa se auto pysäytetään rampin yläpäähän, käsijarru laitetaan päälle ja yleensä konekin sammutetaan koska auto on jo osittain rampilla.

        Sitten käydään avaamassa autotallin ovi ja könytään takaisin autoon jonka annetaan liukua omalla painollaan uudestaan käynnistämättä talliin.

        Tässä piilee kaksikin vaaraa. Jos ja kun jarrua pumpataan rampilla pari kertaa, häviää jarrutehostimessa mahdollsesti jäljellä ollut paine ja kolmannella painalluksella juuri ennen tallin peräseinää ei tapahdukaan mitään!

        Vanhan omakotitalon talli tahtoo olla täynnä jos jonkin sortin herkästi syttyvää nestettä lasipulloissa ja purtiloissa joten pienikin täräys päin päätyseinän hyllyä voi olla aika tuhoisa.

        Toinen ongelma liittyy rattilukkoon joka napsahtaa päälle mikäli avainta on käännetty lukossa liikaa ja auto on sen verran vinossa että suuntaa pitää korjata rampilla. Tämä voisi selittää sen miksi jutun mukaan eläkeläinen oli jäänyt loukkuun - auto oli saattanut ajautua päin kuskin puolen seinää.


      • kalle kustaa
        tuttua puuhaa kirjoitti:

        Kuvasta selviää että talli oli omakotitalon alakerrassa ja sinne johti ramppi.

        Parin tuttavan vanhoissa omakotitaloissa on samanalainen mutta vielä jyrkempi ramppi joka on aiheuttanut kummallekin läheltä-piti tilanteita.

        Kotiin tullessa se auto pysäytetään rampin yläpäähän, käsijarru laitetaan päälle ja yleensä konekin sammutetaan koska auto on jo osittain rampilla.

        Sitten käydään avaamassa autotallin ovi ja könytään takaisin autoon jonka annetaan liukua omalla painollaan uudestaan käynnistämättä talliin.

        Tässä piilee kaksikin vaaraa. Jos ja kun jarrua pumpataan rampilla pari kertaa, häviää jarrutehostimessa mahdollsesti jäljellä ollut paine ja kolmannella painalluksella juuri ennen tallin peräseinää ei tapahdukaan mitään!

        Vanhan omakotitalon talli tahtoo olla täynnä jos jonkin sortin herkästi syttyvää nestettä lasipulloissa ja purtiloissa joten pienikin täräys päin päätyseinän hyllyä voi olla aika tuhoisa.

        Toinen ongelma liittyy rattilukkoon joka napsahtaa päälle mikäli avainta on käännetty lukossa liikaa ja auto on sen verran vinossa että suuntaa pitää korjata rampilla. Tämä voisi selittää sen miksi jutun mukaan eläkeläinen oli jäänyt loukkuun - auto oli saattanut ajautua päin kuskin puolen seinää.

        Tukappa se on pahasta. Elälää polttako tukappaa.


      • ramppia
        tuttua puuhaa kirjoitti:

        Kuvasta selviää että talli oli omakotitalon alakerrassa ja sinne johti ramppi.

        Parin tuttavan vanhoissa omakotitaloissa on samanalainen mutta vielä jyrkempi ramppi joka on aiheuttanut kummallekin läheltä-piti tilanteita.

        Kotiin tullessa se auto pysäytetään rampin yläpäähän, käsijarru laitetaan päälle ja yleensä konekin sammutetaan koska auto on jo osittain rampilla.

        Sitten käydään avaamassa autotallin ovi ja könytään takaisin autoon jonka annetaan liukua omalla painollaan uudestaan käynnistämättä talliin.

        Tässä piilee kaksikin vaaraa. Jos ja kun jarrua pumpataan rampilla pari kertaa, häviää jarrutehostimessa mahdollsesti jäljellä ollut paine ja kolmannella painalluksella juuri ennen tallin peräseinää ei tapahdukaan mitään!

        Vanhan omakotitalon talli tahtoo olla täynnä jos jonkin sortin herkästi syttyvää nestettä lasipulloissa ja purtiloissa joten pienikin täräys päin päätyseinän hyllyä voi olla aika tuhoisa.

        Toinen ongelma liittyy rattilukkoon joka napsahtaa päälle mikäli avainta on käännetty lukossa liikaa ja auto on sen verran vinossa että suuntaa pitää korjata rampilla. Tämä voisi selittää sen miksi jutun mukaan eläkeläinen oli jäänyt loukkuun - auto oli saattanut ajautua päin kuskin puolen seinää.

        itsekin pysähdyin miettimään. Tämä selitys voi olla lähellä, ja ainakin on täysin mahdollinen tapauksen kulku.

        Vastaa niihin kysymyksiin jotka heti tuli mieleen.

        Ellei sitten onnettomuus tapahtunut kun ukki oli vasta lähdössä? Silloin voi syynä olla väärä vaihde, eli pamautti päin hyllyä, jossa tinnerit pulloissaan.

        Mutta silloin olisi varmaan ovesta päässyt, kun oli sisäänkin päässyt.

        Ei käy kateeksi tutkijan osa.


      • olla aika
        tuttua puuhaa kirjoitti:

        Kuvasta selviää että talli oli omakotitalon alakerrassa ja sinne johti ramppi.

        Parin tuttavan vanhoissa omakotitaloissa on samanalainen mutta vielä jyrkempi ramppi joka on aiheuttanut kummallekin läheltä-piti tilanteita.

        Kotiin tullessa se auto pysäytetään rampin yläpäähän, käsijarru laitetaan päälle ja yleensä konekin sammutetaan koska auto on jo osittain rampilla.

        Sitten käydään avaamassa autotallin ovi ja könytään takaisin autoon jonka annetaan liukua omalla painollaan uudestaan käynnistämättä talliin.

        Tässä piilee kaksikin vaaraa. Jos ja kun jarrua pumpataan rampilla pari kertaa, häviää jarrutehostimessa mahdollsesti jäljellä ollut paine ja kolmannella painalluksella juuri ennen tallin peräseinää ei tapahdukaan mitään!

        Vanhan omakotitalon talli tahtoo olla täynnä jos jonkin sortin herkästi syttyvää nestettä lasipulloissa ja purtiloissa joten pienikin täräys päin päätyseinän hyllyä voi olla aika tuhoisa.

        Toinen ongelma liittyy rattilukkoon joka napsahtaa päälle mikäli avainta on käännetty lukossa liikaa ja auto on sen verran vinossa että suuntaa pitää korjata rampilla. Tämä voisi selittää sen miksi jutun mukaan eläkeläinen oli jäänyt loukkuun - auto oli saattanut ajautua päin kuskin puolen seinää.

        pitkälti arvaus oikeassa, mutta onhan se eräänlaista säästöä tämäkin.
        Rattilukossa auto päin seinää tai sattunut juuri väärä vaihde ja taas kolisee tinnerit hyllyiltä... Huonoja nämä nyky autot...

        No kuitenkin omaisille jaksamisia..


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      93
      1788
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1367
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1178
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1147
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      1007
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      964
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      67
      901
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe