syyttömästä syyllinen

karjalan kunnailla

olin kaverini kans vähän viihteellä , oltiin kahdestaan mutta kaveri kävi silloin tällöin jossain lähistöllä kylässä. sitten tulee kämpille reissultansa silmä mustana ja väittää että minä olen lyönyt, sanoin etten varmaa ole jolloin tää häippäsee ja oli mennyt sairaalaan ja poliisiin tekemään rikosilmoituksen. nyt olen jo kahdesti käynyt kuulusteluissa ja vakuuttanut olevani syytön. minulta otettiin sormenjäljet ja dna näyte ym. nyt tuli kirje että asia on lähetetty syyttäjälle. voiko näin joutua syylliseksi rikokseen jota ei ole tehnyt? mitä teen? pitääkö mun hommata lakimies?

8

964

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helmunt Schwein

Jos poliisi kerran lähettää geissin syyttäjälle, niin pitäähän siinä olla muutakin näyttöä kuin sana, vastaan sana.
      Soitat tutkijalle ja tilaat jutun pöytäkirjan. Sitten näet siitä, mikä se näyttö on. Pöytäkirja on asianosaisille ilmainen.

• karjalan kunnailla

pöytäkirjoja, ainakaan viimeisen kuulustelun jälkeen. eivät kuulemma saa antaa papereita.

• hkjhkjhjk

hei, ja otan osaa inhottavaan ahdinkoosi. valitettavasti itse olen joutunut kokemaan vähän vastaavan tilanteen, potkasin toista takapuolelle mutta "uhri" kertoi asiasta lievästi sanottuna liioitellun version..sanktiot oli mulle pahat, vaikka vastapuolella ei ollutkaan näyttöä ainoastaan omia kokemuksia ja keksittyjä vaivoja joita olin aiheuttanut kun olin HAKANNUT hänet...

eli suomen oikeuslaitos ei ole tod oikeuslaitos..koita jaksaa.itse viisastuneena asiasta antaisin vinkin, pelaa sinäkin kieroa peliä..

• Kimmo the tuomarin alku

Valitkaa porukkanne missä liikutte paremmin. Voin luvata, että takamukselle potku ei etene syyttäjältä eteenpäin.

Näissä pikku asioissa kannattaa pyrkiä sopimaan asiat. Sovittelijan saa poliisi laitokselta.

Ja kyllä te ootte ihmiset daijuja. Ei kukaan täysin syyttä lähde rikosprosessia ajamaan. Ja jos lähteekin asia kaatuu jo esitutkinnassa ellei näyttöjä ole, siis lääkärinlausuntoja tai sivullisia todistajia.

• kuohuviiniä syyttömille
        Kimmo the tuomarin alku kirjoitti:

Valitkaa porukkanne missä liikutte paremmin. Voin luvata, että takamukselle potku ei etene syyttäjältä eteenpäin.

Näissä pikku asioissa kannattaa pyrkiä sopimaan asiat. Sovittelijan saa poliisi laitokselta.

Ja kyllä te ootte ihmiset daijuja. Ei kukaan täysin syyttä lähde rikosprosessia ajamaan. Ja jos lähteekin asia kaatuu jo esitutkinnassa ellei näyttöjä ole, siis lääkärinlausuntoja tai sivullisia todistajia.

vaikka olis lääkärintodistus, tarvitaan muuta näyttöä esim silminnäkijä

• olet syyllinen

oikeusjärjestelmämme vuoksi paljon syyttömiä. jos ei ole varaa kunnon lakimieheen niin kuka tahansa voi syyttää sinua pahoinpitelystä.

• ikävä kyllä

Maamme oikeusjärjestelmä on kaukana oikeudenmukaisesta! Tuomioita annetaan perstuntumalla, vaikka todistajat puhuisivat selvästi omiaan tai vaik mitään näyttöä ei olisi saattaa tuomio tulla. Ja käytäntönähän on jo pitkään ollut "vie satanen ja joudut linnaan, pölli miljoonia niin saa kutsun linnaan!"

• Anonyymi

joo! hommaa lakimies se hoituu parahaiten sen kautta. eihän sen kaverin todiste riitä jos väittää että sinä olet pahoin pidellyt häntä. pitäis olla ainakin kaksi todistajaa,mutta joskus sekään ei auta jos todistukset ovat valheellisia. siinä on sillon aika hankala paikka voi joutua syyttömästi lusimaan. tätähän sattuu esim, ameriikassa,siellähän joutuu syyttömästi sähkötuoliin,kun ei tutkita tarpeeksi tarkkaan onko kaveri syyllinen. toisin sanoen siellä tehdään rutiinin omaisesti päätökset koska rikollisia on pitkä jono tutkittavana,ja se työllistää poliisin,niin että eivät joko välitä tai sitten ei ole aikaa tutkia perusteellisesti henkilöä onko syyllinen vai syytön tapahtumaan josta häntä syytetään. minua on syytetty monta kertaa asioista joita en ole tehnyt,joten ymmärrän hyvin sinun tilanteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      104
      9314
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4509
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1966
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      1841
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1600
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1341
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      37
      1270
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      907
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      892
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      30
      883
    Aihe