syyttömästä syyllinen

karjalan kunnailla

olin kaverini kans vähän viihteellä , oltiin kahdestaan mutta kaveri kävi silloin tällöin jossain lähistöllä kylässä. sitten tulee kämpille reissultansa silmä mustana ja väittää että minä olen lyönyt, sanoin etten varmaa ole jolloin tää häippäsee ja oli mennyt sairaalaan ja poliisiin tekemään rikosilmoituksen. nyt olen jo kahdesti käynyt kuulusteluissa ja vakuuttanut olevani syytön. minulta otettiin sormenjäljet ja dna näyte ym. nyt tuli kirje että asia on lähetetty syyttäjälle. voiko näin joutua syylliseksi rikokseen jota ei ole tehnyt? mitä teen? pitääkö mun hommata lakimies?

8

896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helmunt Schwein

Jos poliisi kerran lähettää geissin syyttäjälle, niin pitäähän siinä olla muutakin näyttöä kuin sana, vastaan sana.
      Soitat tutkijalle ja tilaat jutun pöytäkirjan. Sitten näet siitä, mikä se näyttö on. Pöytäkirja on asianosaisille ilmainen.

• karjalan kunnailla

pöytäkirjoja, ainakaan viimeisen kuulustelun jälkeen. eivät kuulemma saa antaa papereita.

• hkjhkjhjk

hei, ja otan osaa inhottavaan ahdinkoosi. valitettavasti itse olen joutunut kokemaan vähän vastaavan tilanteen, potkasin toista takapuolelle mutta "uhri" kertoi asiasta lievästi sanottuna liioitellun version..sanktiot oli mulle pahat, vaikka vastapuolella ei ollutkaan näyttöä ainoastaan omia kokemuksia ja keksittyjä vaivoja joita olin aiheuttanut kun olin HAKANNUT hänet...

eli suomen oikeuslaitos ei ole tod oikeuslaitos..koita jaksaa.itse viisastuneena asiasta antaisin vinkin, pelaa sinäkin kieroa peliä..

• Kimmo the tuomarin alku

Valitkaa porukkanne missä liikutte paremmin. Voin luvata, että takamukselle potku ei etene syyttäjältä eteenpäin.

Näissä pikku asioissa kannattaa pyrkiä sopimaan asiat. Sovittelijan saa poliisi laitokselta.

Ja kyllä te ootte ihmiset daijuja. Ei kukaan täysin syyttä lähde rikosprosessia ajamaan. Ja jos lähteekin asia kaatuu jo esitutkinnassa ellei näyttöjä ole, siis lääkärinlausuntoja tai sivullisia todistajia.

• kuohuviiniä syyttömille
        Kimmo the tuomarin alku kirjoitti:

Valitkaa porukkanne missä liikutte paremmin. Voin luvata, että takamukselle potku ei etene syyttäjältä eteenpäin.

Näissä pikku asioissa kannattaa pyrkiä sopimaan asiat. Sovittelijan saa poliisi laitokselta.

Ja kyllä te ootte ihmiset daijuja. Ei kukaan täysin syyttä lähde rikosprosessia ajamaan. Ja jos lähteekin asia kaatuu jo esitutkinnassa ellei näyttöjä ole, siis lääkärinlausuntoja tai sivullisia todistajia.

vaikka olis lääkärintodistus, tarvitaan muuta näyttöä esim silminnäkijä

• olet syyllinen

oikeusjärjestelmämme vuoksi paljon syyttömiä. jos ei ole varaa kunnon lakimieheen niin kuka tahansa voi syyttää sinua pahoinpitelystä.

• ikävä kyllä

Maamme oikeusjärjestelmä on kaukana oikeudenmukaisesta! Tuomioita annetaan perstuntumalla, vaikka todistajat puhuisivat selvästi omiaan tai vaik mitään näyttöä ei olisi saattaa tuomio tulla. Ja käytäntönähän on jo pitkään ollut "vie satanen ja joudut linnaan, pölli miljoonia niin saa kutsun linnaan!"

• Anonyymi

joo! hommaa lakimies se hoituu parahaiten sen kautta. eihän sen kaverin todiste riitä jos väittää että sinä olet pahoin pidellyt häntä. pitäis olla ainakin kaksi todistajaa,mutta joskus sekään ei auta jos todistukset ovat valheellisia. siinä on sillon aika hankala paikka voi joutua syyttömästi lusimaan. tätähän sattuu esim, ameriikassa,siellähän joutuu syyttömästi sähkötuoliin,kun ei tutkita tarpeeksi tarkkaan onko kaveri syyllinen. toisin sanoen siellä tehdään rutiinin omaisesti päätökset koska rikollisia on pitkä jono tutkittavana,ja se työllistää poliisin,niin että eivät joko välitä tai sitten ei ole aikaa tutkia perusteellisesti henkilöä onko syyllinen vai syytön tapahtumaan josta häntä syytetään. minua on syytetty monta kertaa asioista joita en ole tehnyt,joten ymmärrän hyvin sinun tilanteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5972
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4514
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3257
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      62
      3031
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1611
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      71
      1371
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1348
    8. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1278
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      239
      1272
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    Aihe