Työkyvyttömyyseläke

hylättynä.

Hei,olen sairastanut monta vuotta selkää,ja vasen jalka välillä tunnoton,tuntuu että ei pidä päällä,osatyökyvyttömyyseläkkeellä olen ollut 3vuotta,nyt joudun välillä käyttään kyynärsauvoja liikkuessa,kun tuntuu että jalka pettää,nyt sit myös kaikissa nivelissä kipua,sormet,polvet,ranteet,nilkat...hain kokonaan työkyvyttömyys eläkettä,nyt tuli sit hylättynä,olen ollut nyt vuoden yhtä soittoo sairaslomalla...osaako kukaan neuvoa...miten tästä jatketaan...sairaspäivä raha loppuu helmik. lopussa....minun pitäs tässä kunnossa vakuutusyhtiön mielestä pystyä tekemään siivoustöitä,nukkumaan ei pysty kivuilta,yöt on yhtä pyörimistä.

19

5614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toippari

      Nyt sitten teet valituksen asiasta. Kerrot omin sanoin mitenkä tämä vaiva estää normaalin elämisen ja työssä käymisen.. Etkö tämän jälkeen hae ansiosidonnaista päivärahaa liitoltasi.. Näin se jotenkin menee . Itselläni on asiat JO vakuutusoikeudessa asti mut pelkään pahinta elikkä hylky sieltäkin saattaa tulla.... Mutta yritä vain jatkaa taistelua...

      • lääkärinlausunnot!!

        eli pikaisesti lääkäriä/lääkäreitä tapaamaan ja lausuntoja hankkimaan


    • artolainen

      lukemani perusteella siellä pyöriskelee kaksoisolentoni tai sitten minä olen se klooni

      • työkyvytön.-

        Kiitos paljon vastauksista,asiaa alan viemään eteenpäin,lyricaa käytin 2kk,mutta se ei sopinut minulle,paha ,ja väsynyt olo koko ajan,ja lihoin siinä 6kg,joten lopetin,nyt jouduin turvautumaan tramaliin,olen käyttänyt sitä joskus vuosia sitten,sit lisänä on triptyl,tätä olen käyttänyt vuosia,ja sit vielä panadol forde...jaksamisia kaikille kipuisille!!


      • toinen "klooni"

        Hei, mistä noita valitusohjeita löytyy? Please, vastatkaa!


    • toinen "klooni"

      Tuntuipa tutulta tuo tarinasi!
      Sain kunt.tuesta ja eläkehakemuksesta hylyn, myös valitus muutoksenhakulautakunnalle hylättiin. Aikaa sairastumisen alusta on kulunut jo yli 2 vuotta , Kelan sair.päivärahat käytetty ja liitonkin päivärahat tulevat kesäkuussa täyteen! Nyt aion valittaa vakuutusoikeuteen. Olen kuullut, että valituskierre voi kestää jopa vuosia.
      Minulla ei ole vakituista työtä eikä entinen työnantaja mielellään enää ota työhön sairauslomistani johtuen. Sairauksia minulla on selän lisäksi muitakin, silti eläkeyhtiöni katsoo minun olevan täysin työkykyinen.
      Haemme lääkärin kanssa minulle nyt ammatill. kuntoutuksena kuntoutustutkimusta, lähinnä Kelan kautta. Päävastuussa kuntoutuksestani katsotaan kuitenkin olevan työeläkeyhtiöni, joka kieltäytyi maksamasta amm.kuntoutusta aijemmin. Onko kellään kokemusta, kannattaako Kelalta siis hakea amm.kuntoutusta tilanteessani? Vai pitäisikö hakea sitä molemmilta?
      Jos tulee uusia diagnooseja, voiko Kela alkaa uudelleen maksamaan sair.päivärahaa? Mietin nyt työhönkin palaamista (paitsi että työtä ei enää ole),jos kohta liiton päivärahakausikin tulee täyteen. Pelkään kuitenkin, etten työssä pärjää. Lisäksi leikkausharkintakin on kesken. Tilanteeni on todella kinkkinen!
      Onko "linjoilla" Kelan ihmisiä?
      Osaako kukaan neuvoa? Asialla alkaa olla jo kiire!

      • alkup-----..

        minulle tuli nyt että kuntoutukseen viikoksi,kuun lopussa ja seuraava elokuussa,olen ollut pariinkin kertaan kuntoutustuella,kannattaskohan sitä hakea vielä,minulla on vakituinen työpaikka ollut koko ajan,kun sairastellut,vai haenko nyt liitosta ,kun loppuu s-päiväraha,niin ja missä yleensä tehdään kuntotarkastus(vai mikä se on),onko kykenevä töihin,tehdäänkö näissä kuntoutuspaikoissa...tiedosta kiitollinen.


      • toippari

        Minäkään en ole saanut kuntoutustukea enkä työkyvyttömyyseläkettä ja nyt ollaan vakuutusoikeudessa menossa. On tämä melkoista leikkiä sairaiden ihmisten kanssa... Jos tämän tietäisi niin ei ikinä menisi töihin koska siellä minä olen terveyteni menettänyt ja nyt kukaan ei korviaan lotkauta tilanteeni vuoksi. Teillä ei ole mitään sellaista uutta joka oikeuttaisi eläkkeeseen tulee vaan vastaus. Varmaankin valmiit kaavakkeet jonka lähetti postittaa meikäläisille...


      • Peruspäivärahalle

        Sit jatkossa kela laskee sairaspäivärahan siitä. Saat sitten 500e kuussa. Et sillee. kysy kelasta neuvoo noist rahoista. Yleensä järjestelmä pudottaa sairaat minimitoimeentulolle jos vakuutusyhtiö ei maksa eläkettä. Tos artolaisel näyttäs olevan selkeät ohjeet.


    • Otakantaa.fi

      Hei,
      nyt on otakantaa.fi :ssä sosiaaliturva-asiasta keskustelua, tai toisinpäin, että sinne saa laittaa mielipiteensä.

      Tämäkin kuulunee sinne, sillä sosiaaliturvastahan tässä viimekädessä on kysymys.

      Mulla kuntoutustukea myönnetty vielä muutamaksi kuukaudeksi. Käsittääkseni kuntoutustuen saamisen "ehto" on, että
      on selkeä kuntoutussuunnitelma ja joka on mielellään keskussairaalatasoinen tai vastaava.
      Kuntoutustuki on vanhalta nimeltään määräaikainen työkyvyttömyyseläke, jolla roikutaan kunnes..

      Vakuutusoikeus... siitäkin on tietoa, ettei tilanne muutu miksikään. Kannattaa purkaa energiaa sinne otakantaa.fi :hin ja muihin instansseihin. Instanssit eivät käy suomi24.fi:ssä vaan luovat omat sivustonsa :)

    • rapamies

      Tietty olisi hyvä tietää ikäsi.Mikäli olet 49 tai
      aiemmin syntynyt ja tulee 300 sairaspäivää voi anoa työkyvyttömyys eläkkeele.

      • eläkkeet.-.

        niimpä niin ,työkyvyttömyys eläkkeelle voi hakea,mutta se onkin sit toinen juttu pääseekö sinne,vakuutusyhtiöitten lääkärit tuntuu paremmin tietävän vaivat,kuin potilas itse,vaikka eivät edes nää potilasta,kahteen kertaan hylätty 4v sairaslomaa..


    • paljon neuvoja

      Valitusten tie on pitkä ja usein ei johda muuta kuin hylkyyn ellei ole uutta näyttöä.
      Koska sairaspäivärahasi loppuu pian, niin ensimmäisenä tilaat lääkärin. Pyydät B-lausunnon ja sellaisen, että varmasti uskovat sairautesi olevan niin pahan, että töihin et pysty.
      Kiikutat sen sitten Kelaan ja odottelet päätöstä kuntoutumistuelle siirtymisestä. Tämän teet ensin ja saat lisäaikaa.
      Pyydä lääkäriä tekemään tai suosittelemaan kuntoutustutkimusta, sillä saa usein lisäaikaa, kun papereissa lukee: odottaa kuntoutustutkimusta. Mikäli vakuutusyhtiösi ei suostu kuntoutustutkimukseen, pyydä päästä Kelan rahoilla sinne.
      Jos sinne pääset, niin sieltä voi lähteä sellaiset paperit, että pääset kokonaan työkyvyttömyyseläkkeelle.
      Muista, että sinulla pitää olla sellainen lääkärintodistus lähettää vakuutusyhtiöön, että siellä ei jää epäselväksi työkyvyttömyytesi.

      • ***

        Jep,
        kannattaa tehdä juuri kuin paljon neuvoja antanut sanoo;
        b-lausunto oltava uusi, jossa kaikki mahdolliset vaivat kirjattu. Kannattaa tehdä oma luettelo vaivoista lääkärille.
        Huom, lääkäri yleensä se, joka eniten sinua tutkinut, Kela yms. haluavat sen olevan yleensä kunnallinen lääkäri, tai työpaikkalääkäri.

        Omalääkärin kanssa teette kuntoutussuunnitelman, jolla haet kuntoutus/työkyky-tutkimusta työeläkelaitoksesta tai Kelasta. Mielellään jostain laitoksesta, ei poliklinikka-käynteinä vaan ihan sellaista, missä ollaan 24 h jonkun aikaa. Ihan tarkkaan en tiedä, mikä on ammatillisen kuntoutuksen rooli, sillä se myös työeläke-laitoksen juttuja. Siinä samat vaihtoehdot; työkyky-kartoitus, ammatillinen uusi kuntoutus tai työkokeilu/harjoittelu.

        Niin se vaan etenee. Kuntoutussuunnitelma on tärkein, että sitä tehdään, jolloin kuntoutustukia pitäisi myöntää tai se on tehty, ja sitä noudatetaan.
        Lääkinnällisen kuntoutuksen hoitaa oma kunta, jos vakuutusyhtiö ei sitä hoida. Joten yhteys oman kunnan lääkinnälliseen kuntoutusryhmään. Tosin tämä varmaan hoidettu, jos oletkin jo käynyt kunnan omalla terveyskeskuslääkärillä.
        Tosin; ainakin mun kunnassa lääkinnällistä kuntoutusta pitää anoa omalla lomakkeella.

        Tsemppiä


      • toinen "klooni"
        *** kirjoitti:

        Jep,
        kannattaa tehdä juuri kuin paljon neuvoja antanut sanoo;
        b-lausunto oltava uusi, jossa kaikki mahdolliset vaivat kirjattu. Kannattaa tehdä oma luettelo vaivoista lääkärille.
        Huom, lääkäri yleensä se, joka eniten sinua tutkinut, Kela yms. haluavat sen olevan yleensä kunnallinen lääkäri, tai työpaikkalääkäri.

        Omalääkärin kanssa teette kuntoutussuunnitelman, jolla haet kuntoutus/työkyky-tutkimusta työeläkelaitoksesta tai Kelasta. Mielellään jostain laitoksesta, ei poliklinikka-käynteinä vaan ihan sellaista, missä ollaan 24 h jonkun aikaa. Ihan tarkkaan en tiedä, mikä on ammatillisen kuntoutuksen rooli, sillä se myös työeläke-laitoksen juttuja. Siinä samat vaihtoehdot; työkyky-kartoitus, ammatillinen uusi kuntoutus tai työkokeilu/harjoittelu.

        Niin se vaan etenee. Kuntoutussuunnitelma on tärkein, että sitä tehdään, jolloin kuntoutustukia pitäisi myöntää tai se on tehty, ja sitä noudatetaan.
        Lääkinnällisen kuntoutuksen hoitaa oma kunta, jos vakuutusyhtiö ei sitä hoida. Joten yhteys oman kunnan lääkinnälliseen kuntoutusryhmään. Tosin tämä varmaan hoidettu, jos oletkin jo käynyt kunnan omalla terveyskeskuslääkärillä.
        Tosin; ainakin mun kunnassa lääkinnällistä kuntoutusta pitää anoa omalla lomakkeella.

        Tsemppiä

        Siis mitä tarkoitat lääkinnällisellä kuntoutuksella?


      • Lääkinnllinen kuntoutus
        toinen "klooni" kirjoitti:

        Siis mitä tarkoitat lääkinnällisellä kuntoutuksella?

        Lääkinnällinen kuntoutus; konkreettista kuntoutusta, jossa esim fysioterapiaa ja sen sellaista. (kuntoutustuki, työeläkkeen mukainen)

        Ammatillinen kuntoutus=työeläkelaitoksen myöntämää (tai ehkä Kelankin??) ammatillista kuntoutusta, joka meinaa työkokeilua, uuteen ammattiiin kouluttautumista tai työkykyselvittelyä. (kuntoutusraha, työeläke 33%)


      • kuntoutustuella,
        Lääkinnllinen kuntoutus kirjoitti:

        Lääkinnällinen kuntoutus; konkreettista kuntoutusta, jossa esim fysioterapiaa ja sen sellaista. (kuntoutustuki, työeläkkeen mukainen)

        Ammatillinen kuntoutus=työeläkelaitoksen myöntämää (tai ehkä Kelankin??) ammatillista kuntoutusta, joka meinaa työkokeilua, uuteen ammattiiin kouluttautumista tai työkykyselvittelyä. (kuntoutusraha, työeläke 33%)

        mutta minkä suuruinen olis työkyvyttömyyseläke, jos en kykene työelämään palaamaan, onko se saman suuruinen kuin kuntoutustuki nyt?


      • rapamies
        kuntoutustuella, kirjoitti:

        mutta minkä suuruinen olis työkyvyttömyyseläke, jos en kykene työelämään palaamaan, onko se saman suuruinen kuin kuntoutustuki nyt?

        On n, 60% bruttopalkasta.


    • piksu

      Olen hakenut työkyvyytömyyseläkettä,tuli hylkynä joka paikasta kesti kaksivuotta koko homma.kuntoutustutkimukseen en päässyt tuli kelealta hylky,ei maksa,mutta uutta eläkehakemusta ei suositelleet haettavaksi ennen kun olen käynyt kuntoutustutkimuksessa ja se menisi julkisenterveyden piikkiin.minulla on täysin työkyvyttömän paperit ei merkkee mitään.sairauspäivätaha hakemus hylättiin on sos,turva muutoksenhaku alutakunnassa joulukuusta lähtien käsittelypäivä 2.11 aika pikään menee ja hylkynä varmaan tulee.Lääkärien lausunnoilla ei mtään vaikutusta.on tämä hommaa meinaa pää levitä.liitonrahat loppuu .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe