Matkabudjetti?

danon

Ensikertalainen lähdössä Vietnamiin ja kyselisin kokeneemmilta että kuinka paljon matkalle kannattaa budjetoida. Lennot ja asuminen on jo hoidettu etukäteen mutta opisekelijana täytyy laatia jonkunlainen (realistinen) budjetti. En ole shoppailutyyppiä mutta haluan syödä hyvin ja käydä joillain retkillä. Matka kestää pari viikkoa ja suuntautuu Saigoniin ja Phan Thiethiin.

6

2990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MATKUSELIJA

      Yleensä minulla on ollut mukana noin 700e ja se on riittänyt erittäin HYVIN

    • vietcongi

      päivässä riittää hyvin ruokaan ja retkiin. Se on lähes 500 000 Vietnamin dongia. Esim. "Pho bo" eli naudanliha-nuudelikeitto maksaa noin 10 000. Siitä voit päätellä hintatason. Bisse maksaa saman verran, about.

      • palattiin

        parin viikon reissulta, ja älyttömän halpaahan siellä oli. Rahaa meni n.300, ja tuli shoppailtua, syötyä ja varsinkin juotua hyvin. Thaikuissa menee yleensä n.700-1000/2vko.


      • kohta lähdössä
        palattiin kirjoitti:

        parin viikon reissulta, ja älyttömän halpaahan siellä oli. Rahaa meni n.300, ja tuli shoppailtua, syötyä ja varsinkin juotua hyvin. Thaikuissa menee yleensä n.700-1000/2vko.

        Olisi kiinnostava tietää tarkemmin, missä päin olit pari viikkoa? Ilmeisesti majoitukset ja matkat, myös Vietnamissa oli maksettu etukäteen? Mitä kommenttia kohteesta/kohteista?


      • yhdistelmällä
        kohta lähdössä kirjoitti:

        Olisi kiinnostava tietää tarkemmin, missä päin olit pari viikkoa? Ilmeisesti majoitukset ja matkat, myös Vietnamissa oli maksettu etukäteen? Mitä kommenttia kohteesta/kohteista?

        Saigon/Phu Quoc. Kohteet ihan ok. Osa porukasta sai todella pahan vatsataudin, joka jatkui Suomessakin. Phu Quocin veden kirkkaus oli pettymys. Ei puhettakaan snorklaamisesta, vaikka olin paikasta muuta lukenut. Oli mielenkiintoista ajella motolla ympäri saarta(hiekkatiet, valtavasti pölyä)Rannat ok, mutta parempiakin olen nähnyt. Kaikenkaikkiaan ihan käymisen arvoinen paikka, varsinkin nyt, kun ei ole vielä paljon turisteja. Saigon onkin sitten oma lukunsa. Hirveesti skoottereita, mutta tykättiin kyllä. Vietnamilaiset tosi ystävällisiä. Hyvää matkaa.


      • Baggie2
        palattiin kirjoitti:

        parin viikon reissulta, ja älyttömän halpaahan siellä oli. Rahaa meni n.300, ja tuli shoppailtua, syötyä ja varsinkin juotua hyvin. Thaikuissa menee yleensä n.700-1000/2vko.

        [quote]
        parin viikon reissulta, ja älyttömän halpaahan siellä oli. Rahaa meni n.300, ja tuli shoppailtua, syötyä ja varsinkin juotua hyvin. Thaikuissa menee yleensä n.700-1000/2vko.[/quote]

        Halpaahan Vietnamissa on. Toisaalta siellä on vähemmin järjestettyjä retkiäkin, joten niihin ei mene kovin paljon rahaa. Vaatteiden teettämiseen ehkä kannattaa budjetoida rahaa, hyvän mittapuvun saa 70...150 eurolla. Kengätkin lupasivat tehdä, jäi kuitenkin kokeilematta se.

        Otettiin 2000 euroa matkaan. Teetetyt vaatteet maksettiin Visalla. Kaksi hlöä oli matkassa kaksi viikkoa ja takaisin tuotiin 1200 euroa. Tämä ei valttämättä kerro niinkään hintatasosta kuin siitä, ettei Vietnamissa ole kovin paljon houkutuksia rahan tuhlaamiseen (toisin on Thaikkulassa).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe