service in ja

service now

Osaakos kukaan neuvoa, kun tämmöinen sattui.

Goffini on mallia 2006, ensi kesäkuussa täyttää 2 vuotta.
Kilometrejä ei ole kuin 12000 mittarissa, eli eka huolto olisi kesällä sen 2 vuoden aikarajan mukaan joka tulee vastaan.

Viikon päivät tietokone on näyttänyt että Service in 12900, kuten sen kuuluukin.
Noin näytti vielä tänäkin aamuna, mutta töistä lähtiessä sanoikin että Service now!

Mitään häikkää ei ole autossa ollut, mitkään varoitus tms. valot eivät pala.

Tuli tietokoneelle vain joku ajatushäiriö?

7

3193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gulf

Jos se tulee trippimittarin nollausnappia painaessa niin älä räpeltele sitä väärin - nollaat pian huoltovälin kiinteälle 15tkm/1v asetukselle.
      Trippimittarin nollauspainikkeella kun leikkii ja saa tuon ilmoituksen aikaan niin se on yleensä turha.

Jos ilmoitus tulee startatessa ilman trippimittarin napin painalluksia niin sitten olet todennäköisesti jo tehnyt tuon em. mokan :)

Ei pidä räpeltää joka nappia mikä liikkuu - ajatushäiriö on tässä tilanteessa siis käyttäjässä , kun ei osaa näppejään pitää erossa napeista :)

• service now

Kiitos vastauksesasi, mutta ei se mulla taida tuosta johtua. Trippimittariin kosken vain kun olen tankannut, noin pari kertaa kuussa.
        Nollaan sen, ja tiedän että pitempään painamalla voi vaikuttaa noihin huoltoasetusten näyttöihin.

Eli huoltoilmoitus vaihtui noin varttitunnissa, ensin oli Service in 12800 sitten vartin päästä Service now.

Minimaalisen pieni on mahdollisuus että vahingossa olen koskenut trippimittariin.

Tosin tuossa mietin, että kun se kahden vuoden huolto tulisi kuitenkin vajaan neljän kuukauden päästä niin taidan viedä tässä Golfin jo määräaikaishuoltoon aikaisemmin. Siinäpä se selviää, tuksin siitä haittaakaan on.

• Gulf
        service now kirjoitti:

Kiitos vastauksesasi, mutta ei se mulla taida tuosta johtua. Trippimittariin kosken vain kun olen tankannut, noin pari kertaa kuussa.
        Nollaan sen, ja tiedän että pitempään painamalla voi vaikuttaa noihin huoltoasetusten näyttöihin.

Eli huoltoilmoitus vaihtui noin varttitunnissa, ensin oli Service in 12800 sitten vartin päästä Service now.

Minimaalisen pieni on mahdollisuus että vahingossa olen koskenut trippimittariin.

Tosin tuossa mietin, että kun se kahden vuoden huolto tulisi kuitenkin vajaan neljän kuukauden päästä niin taidan viedä tässä Golfin jo määräaikaishuoltoon aikaisemmin. Siinäpä se selviää, tuksin siitä haittaakaan on.

Millä ihmeellä sitten sait tuon service in 12800 viestin jollet sillä trippimittarin nollausnapilla?
        Sitä kun ei normaalisti näytetä ajotietokoneen ruudulla ilman tuota trippimittarin nollausnapilla kikkailua.
        Auto kun näyttää itse service in 3000 viestiä ja siitä lähtien aina nollaan asti, kunnes tulee service now viesti.

Ja huoltovälinä 2v on maksimi, aika voi tulla auton mielestä täyteen jo aiemmin jos käyttö sitä sen mielestä edellyttää. Eikä auto pidä kirjaa siitä koska se on otettu käyttöön tai ostettu vaan siitä koska sen viimeisin huolto on tehty tai siis huollon nollaus. Eli autosi ostopäivä ei välttämättä merkitse mitään auton huoltovälin määrittämisessä.

• service now
        Gulf kirjoitti:

Millä ihmeellä sitten sait tuon service in 12800 viestin jollet sillä trippimittarin nollausnapilla?
        Sitä kun ei normaalisti näytetä ajotietokoneen ruudulla ilman tuota trippimittarin nollausnapilla kikkailua.
        Auto kun näyttää itse service in 3000 viestiä ja siitä lähtien aina nollaan asti, kunnes tulee service now viesti.

Ja huoltovälinä 2v on maksimi, aika voi tulla auton mielestä täyteen jo aiemmin jos käyttö sitä sen mielestä edellyttää. Eikä auto pidä kirjaa siitä koska se on otettu käyttöön tai ostettu vaan siitä koska sen viimeisin huolto on tehty tai siis huollon nollaus. Eli autosi ostopäivä ei välttämättä merkitse mitään auton huoltovälin määrittämisessä.

Kyllä se Service in 12800 tuli ihan tietokoneen omasta aloitteesta. En ole räplännyt trippimittaria, kuten sanoin nollaan sen vain tankatessa.
        Alunperin se näytti 13100, siitä sitten viikon parin aikana tiputti niinkuin pitääkin.

Sitten äkkiä päättikin että Service now.

Tuokin ihmetyttää että se aloitti noin varhaisessa vaiheessa näyttämään kilometrejä, kuulin tosiaan muualtakin että sen pitäisi ruveta vasta 3000.

Mutta käyn tarkistuttamassa tietokoneen ja on onko autolla todellinen huollontarve, tosin lähellähän se olisi muutenkin.

• huoltoilmaisimesta

VW:t toimivat joustavalla huoltovälillä, joka on PARHAISSA tapauksissa bensiinimoottorisilla autoilla muistaakseni 30.000 km tai 2 vuotta.

Olettaisin, että sinun tapauksessa on kyseessä tilanne jossa olet ajellut lyhyempiä matkoja toistuvasti, jolloin huoltotarve on hiukan tiheämpi kuin pitkää pätkää ajettaessa.

Joten sinne huoltoon vaan, sillä AIVAN normaalilta tuo vaikuttaa, näytelköön mittari mitä tähansa.

• service now

Kiitos vastauksesta, näin loppujen lopuksi ajattelin itsekin ja vien goffin määräaikaishuoltoon. Aiakhaarukkahan on tosiaan ihan normaali.

Ihmetytti vain tuo ajotietokoneen toiminta huoltoilmoituksen osalta. Siis se että se aloitti kilometrien näytön noin varhain ja sitten äkkiä päätti että eikun heti huoltoon.

• huoltoilmaisimesta
        service now kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, näin loppujen lopuksi ajattelin itsekin ja vien goffin määräaikaishuoltoon. Aiakhaarukkahan on tosiaan ihan normaali.

Ihmetytti vain tuo ajotietokoneen toiminta huoltoilmoituksen osalta. Siis se että se aloitti kilometrien näytön noin varhain ja sitten äkkiä päätti että eikun heti huoltoon.

Todennäköisesti mootorisi öljytunnistin on viimekädessä tehnyt päätöksen ilmoittaa kaipaavansa heti (uutta öljyä) huollontarpeesta.

Tekniikka on ihmeellistä! Jotta loppuajan takuu pysyisi voimassa kannattaa se huoltoaika tilata siis heti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5960
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5545
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5237
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3235
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2789
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2601
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2290
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2090
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1900
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1811
    Aihe