Rintaranka ja rahinaa??

:::::

Minulla on sellaine vaiva, että kun teen esim. "rintarangan kiertoliikkeitä" niin tuntuu siltä, kun ottaisi kiinni johonkin, ja rahinaa kuuluu. Samassa myös hengitys vaikeutuu. Muutenkin minulla on melkein koko ajan hengenahdistusta, myös levossa.
Onko tämä asia kenellekkään tuttua? Itse tässä ihmettelen kovasti mistä tämä johtuu..
Onkohan rintarangassa jotakin, vai oisko vika sittenkin hengitysteissä?

7

3891

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös...

samanlaista. Niska ja hartiat ovat aina jumissa, niin olen miettinyt, että ovatko kaikki lihakseni niin jumissa, myös pienet hengitykseen liittyvät lihakset.

• mietinässäsi

tullut johonkin tulokseen, niin kerrotko?

• vaivoja

Minulla on usein rintarangassa nikamalukkoja, arvelisin noiden oireiden johtuvan niistä. Kiropraktikolla käynnin jälkeen on taas jonkin aikaa helmpompaa.

• jumi jumii...

kun niska,hartiat ja rintaranka jumittaa niin tulee myös olo että "raskas" hengittää...eikä vaan pelkkä olo vaan näin OIKEESTI on,kokeile vaikka omt-terapiaa rangan jumituksen aukasemiseen,ei halvinta lystiä mutta kannattaa kokeilla,mulla jo ekan käyntikerran jälkeen helpotti.

• :::::

Kiitos vastauksista!
        Haluan vielä tarkentaa, että rahina/karhea ääni vaikuttaa tulevan rintakehästä.Siis kun teen kiertoliikkeitä sivusta toiseen, niin se sekä kuuluu että tuntuu..ja hengitys vaikeutuu.

• ::::: kirjoitti:

Kiitos vastauksista!
        Haluan vielä tarkentaa, että rahina/karhea ääni vaikuttaa tulevan rintakehästä.Siis kun teen kiertoliikkeitä sivusta toiseen, niin se sekä kuuluu että tuntuu..ja hengitys vaikeutuu.

rintaranka yhteydessä lukuisiin lihaksiin jotka jumittuessaan antaa just tuollaisia oireita..."lukot"kun saa auki niin rahinat ja hengitys helpottuu:)

• myös rahinaa

heippa! mä olen kärsinyt jo vuosia niska-hartiajumituksesta, vuosi sitten kuvioihin tuli myös muut yläselän kivut. mulla on ollut nikamalukkoja ja kylkiluita jumissa.

nyt parisen päivää sitten on lihakset taas jumiutuneet kovin, ja keuhkojen alueella on tuntunut siltä kuin joku painaisi niitä kasaan. koitin tehä kans kiertoliikkeitä ja henki alkoi pihisemään, hengitys vaikeutu ja otti kovasti keuhkoihin. henkeä ahdistaa kokoajan. pelästyin myös tätä tuntemusta ja kävin lääkärissä, ehdotettiin vaivaa todellakin lihasperäiseksi!
      olen käynyt aukomassa nikamalukkoja jäsenkorjaajalla, mutta ei ne pysy silläkään kauaa poissa vaan jumiutuvat vähänpäästä kuitenkin. nyt ajattelin kokeilla kansanparantaja jouko aholaa, on kait hyvä.

niin ja mulla tulee verenmakua suuhun kun oikeen keuhkoja painaa.... :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      121
      4002
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      179
      3837
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      29
      2606
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      8
      2384
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      32
      2163
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      4
      1746
    7. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      48
      1362
    8. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1300
    9. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1271
    10. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      35
      989
    Aihe