Solifer skootteri

ThmN

Tästä aiheesta on puhuttu ennenkin täällä ja aloitetaan uudestaan.Kertokaa OMIA KOKEMUKSIA tästä skootterista.Itselläni Solifer XTR50 Classic '07 (06 Export)joka on pelannut hyvin, ajettu tällä hetkellä noin 2000km

Plussaa:

4-tahti
Perus skode
Kulkee hyvin(70km/h)
Huolto pelaa(mulla ainakin)

Miinusta:
-3,5 litran tankki
-Laiska vakiona

Tapahtuuko muutoksia vetotehoon ja kiihtyvyyteen jos ottaa kuristukset pois, vaihtaa kevyemmät rullat ja laittaa suoranputken?

ASIALLISIA VASTAUKSIA!!

122

29101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vääntö

      Solifer speed:

      Plussat:

      Vääntää ja kiihtyy Erittäin hyvin pienillä kieroksilla, 40km/h asti hyvin.

      Huolto miltein parhainta luokkaa.

      Varaosat löytyy ja ne eivät maksa paljon.

      viritys on helppoa, oma solifer speed menee 60-65.

      Miinukset:

      - Kiihtyvyys lakkaa 40 Km/h jälkeen ja tippuu tasaiseen nousuun

      - Vaatii pientä tarkkaivaisuutta ettei ruuvit ym löysty

      - Ei suuniteltu talvi ajoon.

      - Melko lujat äänet jo vakiona / jotkut tykkää jotkut ei.

      • aattu

        moroo mullaki on solifer speed niin miten sitä saa viritettyy? onko siinä paljonki kureja :o ku mää kävin joskus siel huollos siel sanottii että siinä on sähkönen rajotin ja miten sen saa kiihtyy äkäsemmi ja mite sen saa kulukee 65km?!?!?


      • SOLIKKA_SPEEDI

        Juu ittellä kanssa Speedi kulkee abaut 80 ehkä vähän alle koska moottori on vaan 50cc joka on porautettu, muut virit:Rajoittimen johto otettu irti liittimestä, Flamenkin tehokaasari, Nakarun top-speed multivariaattori (joka on suunniteltu baotianin variaattoriin), pipercross ilmansuodatin, Kireämpi/tehokkaampi nokka-akseli suunniteltu batoian 50cc koneeseen,suoraputki, imukaulaakin viilasin pari mm, mutta en hirveen suurta eroa huomannut noitten viritysten rinnalla.

        Plussat

        Näillä virityksillä kulkee sopivasti ja kiihtyy hyvin
        Käy tasaisesti
        Ei kuluta paljon bensaa
        Alamäkiin hirveä pommikone

        Miinukset

        - Jyrkkiin ylämäkiin vielä hyytyy (ihan normaalia 50cc koneelle)
        - Sateella ei toimi kunnolla
        - Ei pelaa puoli väli kaasulla
        - Ei sovellu talvi ajoon eikä myös kylmille keleille.


      • eeeeeegg
        aattu kirjoitti:

        moroo mullaki on solifer speed niin miten sitä saa viritettyy? onko siinä paljonki kureja :o ku mää kävin joskus siel huollos siel sanottii että siinä on sähkönen rajotin ja miten sen saa kiihtyy äkäsemmi ja mite sen saa kulukee 65km?!?!?

        itsellänikin tuo sama solifer. Mua vaan pännii tuo kiihtyvyys ku ei sitä saa kiihtymään mitenkään, tietenkin voisi koittaa kevyempiä rullia :)


    • ThmN

      kyllä tällä pystyy talvellakin ajamaan jos ottaa kuristukset pois ja vaihtaa isomman suuttimen, ainakin huollossa sanottiin niin kun tämä solikka on ylikuristettu skode;)

      • solikkaH!

        Jäätyy kaasuvaijeri jos ei joka kerta laita sulatusöljyy ja muutenki pitää olla varovainen muoviosien kaa pakkasel : P


    • on!

      kulkee 30

    • ThmN

      no mulla ee talvella oo mitään muuta ongelmaa jos jättää esim. 3 tunniks pihalle -4 asteen pakkaseen niin ee taho lähtee käyntiin, kaasuvaijeri ee oo mulla jäätyny vaikka oon ajanu -18 asteen pakkasella

    • pv drifter

      ei ei ei ja ei ei kannata hankkia mitään solifer romua niillä ei tee mitään ja lahoaa ihan itsestään ja minä en ainakaan ikinä hankkisi tätä ruoska läjää
      Solifer XTR50=MUMMO SKÖDE
      Hyvät puolet
      4-tahti (syö paljon)
      Suht.kallis
      Isokokoinen penkki
      Perus skootteri
      Kierrosluku mittari
      Huonot äänet 4-tahtiseksi
      Huonot puolet
      Bensamittari valehtelee paljon
      Erittäin pieni tankki
      Erittäin laiska vakiona
      Bensakorkki on joskus vaikea ottaa irti
      Ulkonäkö on varmaan typerimmän näköinen ikinä

      • tha playah

        voi lol. 4 tahti ei todellakaa syö paljoo niin kuin 2 tahti. ja soliferis ei bensa mittari valehtele, ulkonäkö menettelee mut on sitä paljonki rumempii skobia. sit äänet saa paljo paremmiksi kun laitat power filtterin kii. vakiona kiihtyy huonosti mut menee sen 70 km/h. olis iha jees ottaa eka selvää ja sit tulla sanoomaa.


      • wanda-cruiser

        Vai olet sitä mieltä että syö solikat paljon...
        voin kertoa että mulla tuo ei syö kun alle n.3L/100km, ja kulkee vähintään 70km/h mitattu kaverin aprilian mittariin tasaisella tiellä.
        itseltäni on vaihdettu vain kaasarin kansi, ja nyt aion poistaa putken kuristeet sekä lisätä power-filtterin. Powerfiltterin haukkumisen voi jättää pois olen kuullut joka ainoan jutun siitä kuinka muka imee paskaa.
        bensakorkki on helppo ottaa.. eikö voima riitä?


      • isse1223

      • beetleee
        isse1223 kirjoitti:

        hahaha väitätkö et solifer on ruma no katoppas täs on mun solikka http://www.nettimoto.com/solifer/xtr/1158980 ja ootko vähä flipannu 4-tahtiset ei syö paskaakaan

        hö, ihan vespan nakönen, ekaks erehdyin, sellanen koppakuoriaine ulkonäöltää


    • yo pv
      • sssp

        soon paska mikä paska=DDDDDDDDDLoLOLOLOLOL paska måppe swedu homot ajaa sillä


    • ThmN

      pyysin omakohtaisia kokemuksia, solifer "mummojen mopo" et taijja tietää tästä skootterista mitään ja tuokin moto.net soliferin huonot puolet on tainut vähän tulla liioteltua :)

      • Solifersussu

        viime keväänä ostettu Xtra 50
        Hyvin toiminut,
        tarpeeksi isokokoinen ja jykevä aikuisen kokoiselle naiselle ja miehellekin.
        Renkaatkin mukavan kokoiset.
        Tankki ok kokoinen kaupunkiajoon.
        Tykkään kun kulkee kevyesti 55km/h, sitä kovempaa ei tartte täällä ajaakaan. =)

        En ole kertaakaan jäänyt tien päälle, enkä pihallekaan. Kohta saan taas kaivaa esiin ja hurruutella työmatkat mukavasti.


      • aattu
        Solifersussu kirjoitti:

        viime keväänä ostettu Xtra 50
        Hyvin toiminut,
        tarpeeksi isokokoinen ja jykevä aikuisen kokoiselle naiselle ja miehellekin.
        Renkaatkin mukavan kokoiset.
        Tankki ok kokoinen kaupunkiajoon.
        Tykkään kun kulkee kevyesti 55km/h, sitä kovempaa ei tartte täällä ajaakaan. =)

        En ole kertaakaan jäänyt tien päälle, enkä pihallekaan. Kohta saan taas kaivaa esiin ja hurruutella työmatkat mukavasti.

        moroo mullaki on solifer speed niin miten sitä saa viritettyy? onko siinä paljonki kureja :o ku mää kävin joskus siel huollos siel sanottii että siinä on sähkönen rajotin ja miten sen saa kiihtyy äkäsemmi ja mite sen saa kulukee 65km?!?!?


      • Nimetön
        aattu kirjoitti:

        moroo mullaki on solifer speed niin miten sitä saa viritettyy? onko siinä paljonki kureja :o ku mää kävin joskus siel huollos siel sanottii että siinä on sähkönen rajotin ja miten sen saa kiihtyy äkäsemmi ja mite sen saa kulukee 65km?!?!?

        Kaasarista kumiholkki pois niin pirteytyy mukavasti :) Mulla xtr50 export toiminu ihan kivasti, pellollakin ajoin :DD


      • solihveri
        Nimetön kirjoitti:

        Kaasarista kumiholkki pois niin pirteytyy mukavasti :) Mulla xtr50 export toiminu ihan kivasti, pellollakin ajoin :DD

        Voisko joku jeesata ja kertoo miten se holkki lähtee helpointen pois etten hajota koko paskaa..


      • wanda-cruiser
        aattu kirjoitti:

        moroo mullaki on solifer speed niin miten sitä saa viritettyy? onko siinä paljonki kureja :o ku mää kävin joskus siel huollos siel sanottii että siinä on sähkönen rajotin ja miten sen saa kiihtyy äkäsemmi ja mite sen saa kulukee 65km?!?!?

        kaasarin kannen tappia kannattaa pätkästä joku 1cm jotta neulapääsee nousemaan reilummin, kaasarikannattaa muutenkin putsata.
        varmin tapa on ohittaa sähköinen rajoitin


      • niggas and bitches
        solihveri kirjoitti:

        Voisko joku jeesata ja kertoo miten se holkki lähtee helpointen pois etten hajota koko paskaa..

        puhalla kovaa... niin lähtee holkki jos toinenkin


      • M. Tintti
        wanda-cruiser kirjoitti:

        kaasarin kannen tappia kannattaa pätkästä joku 1cm jotta neulapääsee nousemaan reilummin, kaasarikannattaa muutenkin putsata.
        varmin tapa on ohittaa sähköinen rajoitin

        no kerroppa kuinka se sähkönen rajotin ohitetaan


      • f0rmu
        M. Tintti kirjoitti:

        no kerroppa kuinka se sähkönen rajotin ohitetaan

        Kestää ehk 4min. Avaa penkki irti kokonaa ja sieltä löytyy pinkki piuha joka on liitetty metallli knipsulla pinkkiin. irrotat ne toisistaan ja laitat sillee hyvin ne siihe reunaa irti toisistaan. Thats it. Itellä Solifer SFR 09. 1500Km takana perus oma toimisilla huolloilla ja kyllä toimii kulkee 70km/h. :D ostakaa ihmees.


      • nouseeeeee
        f0rmu kirjoitti:

        Kestää ehk 4min. Avaa penkki irti kokonaa ja sieltä löytyy pinkki piuha joka on liitetty metallli knipsulla pinkkiin. irrotat ne toisistaan ja laitat sillee hyvin ne siihe reunaa irti toisistaan. Thats it. Itellä Solifer SFR 09. 1500Km takana perus oma toimisilla huolloilla ja kyllä toimii kulkee 70km/h. :D ostakaa ihmees.

        kun laitat sitä kaasarissa olevaa neulaa alaspäin.


    • Tietämätön.

      Mistä saa Solifer Skootteriin Tehopakoputken. Jossain Vantaalla on sellanen liike.

      • solikassa

        katsos kun nelitahtiseen tehoputki ei tuo yhtään lisää tehoa.


      • hömmm
        solikassa kirjoitti:

        katsos kun nelitahtiseen tehoputki ei tuo yhtään lisää tehoa.

        Tää solifer sfr on mun eka skootteri ikinä. Hyvin on toiminu 1200 km. Voisko joku kertoo tarkallee missä on rajottimen johto? Onko se variaattori akun vieressä vai satulan alla vai missä. Mikähän mahtaa olla rajottimen johto?


      • hömmm
        hömmm kirjoitti:

        Tää solifer sfr on mun eka skootteri ikinä. Hyvin on toiminu 1200 km. Voisko joku kertoo tarkallee missä on rajottimen johto? Onko se variaattori akun vieressä vai satulan alla vai missä. Mikähän mahtaa olla rajottimen johto?

        Tää solifer sfr on mun eka skootteri ikinä. Hyvin on toiminu 1200 km. Voisko joku kertoo tarkallee missä on rajottimen johto? Onko se variaattori akun vieressä vai satulan alla vai missä. Lähteekö se rajottimen johto edes variaattorista tässä sfr:ssä. Minkä värine se johto on? Onko se jossain moninapasessa johtonipussa? Mikähän niistä johoista mahtaa olla rajottimen johto (tässä solikka sfr:ssä)? Tietäskö kukaan?


      • hömmmmmmmillevastaus
        hömmm kirjoitti:

        Tää solifer sfr on mun eka skootteri ikinä. Hyvin on toiminu 1200 km. Voisko joku kertoo tarkallee missä on rajottimen johto? Onko se variaattori akun vieressä vai satulan alla vai missä. Lähteekö se rajottimen johto edes variaattorista tässä sfr:ssä. Minkä värine se johto on? Onko se jossain moninapasessa johtonipussa? Mikähän niistä johoista mahtaa olla rajottimen johto (tässä solikka sfr:ssä)? Tietäskö kukaan?

        Kato jalkatilan luukusta ja siinä akun vieressä on cdi boksi. Katkaise pinkki johto ja laita pari johtoa niin saan on/off kytkimen. Ps kannattaa laittaa neula niin alas ku voi koska kiihtyy paremmin. Powerfilterin jos laitat niin pistä neula niin kuin se oli vakiona. Solikkamiehet menee sinne mihin ei derbimiehet pääse :D


      • jooASD
        hömmmmmmmillevastaus kirjoitti:

        Kato jalkatilan luukusta ja siinä akun vieressä on cdi boksi. Katkaise pinkki johto ja laita pari johtoa niin saan on/off kytkimen. Ps kannattaa laittaa neula niin alas ku voi koska kiihtyy paremmin. Powerfilterin jos laitat niin pistä neula niin kuin se oli vakiona. Solikkamiehet menee sinne mihin ei derbimiehet pääse :D

        Ensinnäkään nämä solifer skootteri-imurit eivät ole lähelläkään oikeaa soliferia, näitä voi kutsua motozetoiksi tai fudeiksi/baotianeiksi on nimittäin ihan sama juttu.

        1. Väärin sanoa "solikkamiehiksi"
        2. Taitaapi derbi mennä eelle ja äkkiä ;p
        3. Tää on kiinalainen halppispaska-imuri joka sopii parhaiten roskalavalle.

        HYVÄÄ:
        Halpa hinta käytettynä!
        Kulutus
        Naurattaa kun näkee kylällä pyörimässä niin surullinenkin päivä muuttuu iloiseksi

        HUONOA
        Kaikki
        Ruma
        Laiska
        Hämähäkinverkkolamppu
        On skootteri
        Paljon vikoja
        Kiinalainen
        KALLIS UUTENA verrattuna laatuun
        Ei kestä mitään
        ei voi ajaa talvella
        rumpujarru takana
        huono levyjarru edessä
        jättää tien päälle
        Ei ole derbi


      • hömmm
        hömmmmmmmillevastaus kirjoitti:

        Kato jalkatilan luukusta ja siinä akun vieressä on cdi boksi. Katkaise pinkki johto ja laita pari johtoa niin saan on/off kytkimen. Ps kannattaa laittaa neula niin alas ku voi koska kiihtyy paremmin. Powerfilterin jos laitat niin pistä neula niin kuin se oli vakiona. Solikkamiehet menee sinne mihin ei derbimiehet pääse :D

        Ai siis mikä neula?


      • hömmm
        jooASD kirjoitti:

        Ensinnäkään nämä solifer skootteri-imurit eivät ole lähelläkään oikeaa soliferia, näitä voi kutsua motozetoiksi tai fudeiksi/baotianeiksi on nimittäin ihan sama juttu.

        1. Väärin sanoa "solikkamiehiksi"
        2. Taitaapi derbi mennä eelle ja äkkiä ;p
        3. Tää on kiinalainen halppispaska-imuri joka sopii parhaiten roskalavalle.

        HYVÄÄ:
        Halpa hinta käytettynä!
        Kulutus
        Naurattaa kun näkee kylällä pyörimässä niin surullinenkin päivä muuttuu iloiseksi

        HUONOA
        Kaikki
        Ruma
        Laiska
        Hämähäkinverkkolamppu
        On skootteri
        Paljon vikoja
        Kiinalainen
        KALLIS UUTENA verrattuna laatuun
        Ei kestä mitään
        ei voi ajaa talvella
        rumpujarru takana
        huono levyjarru edessä
        jättää tien päälle
        Ei ole derbi

        Voisit ottaa asiasta selvää ensi ku alat vinettää. (kiinalainen on vaan suomessa koottu. Tää sfr on iha hyvä ku on baotianilla ne laadunvalvojat.)


      • hömmm
        hömmmmmmmillevastaus kirjoitti:

        Kato jalkatilan luukusta ja siinä akun vieressä on cdi boksi. Katkaise pinkki johto ja laita pari johtoa niin saan on/off kytkimen. Ps kannattaa laittaa neula niin alas ku voi koska kiihtyy paremmin. Powerfilterin jos laitat niin pistä neula niin kuin se oli vakiona. Solikkamiehet menee sinne mihin ei derbimiehet pääse :D

        Kummassa jalkotilan luukussa se cdi on tässä sfr:ssä


      • purry25
        hömmmmmmmillevastaus kirjoitti:

        Kato jalkatilan luukusta ja siinä akun vieressä on cdi boksi. Katkaise pinkki johto ja laita pari johtoa niin saan on/off kytkimen. Ps kannattaa laittaa neula niin alas ku voi koska kiihtyy paremmin. Powerfilterin jos laitat niin pistä neula niin kuin se oli vakiona. Solikkamiehet menee sinne mihin ei derbimiehet pääse :D

        saanko mä katkaista sen johdon jos mulla on otettu huollossa pois joku sähkörajoitin?


      • solifer on ok
        hömmm kirjoitti:

        Tää solifer sfr on mun eka skootteri ikinä. Hyvin on toiminu 1200 km. Voisko joku kertoo tarkallee missä on rajottimen johto? Onko se variaattori akun vieressä vai satulan alla vai missä. Mikähän mahtaa olla rajottimen johto?

        variaattorissa ku avaat kopan nii näät siin sen johdon poikkase se ja koppa kiinni ja ajoo :D


      • Jezwe
        solifer on ok kirjoitti:

        variaattorissa ku avaat kopan nii näät siin sen johdon poikkase se ja koppa kiinni ja ajoo :D

        Moro, mul meni poikki se piuha ni kulkeeks kovempaa ja onks jotain haittoja kn se on poikki mennyt?


    • os..

      Solifer on Suomalainen laadukas skootteri.

      • sdfhsdh

        Kuinka kiinalainen skootteri voi olla suomalainen?


      • Scootergay

        Kiinalaiset on täysiä paskoja.


      • hömmm
        sdfhsdh kirjoitti:

        Kuinka kiinalainen skootteri voi olla suomalainen?

        Koottu suomessa.


      • hömmm
        Scootergay kirjoitti:

        Kiinalaiset on täysiä paskoja.

        On varmaan jääny mielikuva sillo ku ei oolu laadunvalvojii.


      • vuosi sitten
        sdfhsdh kirjoitti:

        Kuinka kiinalainen skootteri voi olla suomalainen?

        maastoplkupyötän 99 eurolla Sotkasta jonka rungossa penkin alta löytui komea tarra. "Aito Suomalainen design, rakennettu Puolassa Kiinalaisista komponenteista".
        Että minkämaalainen se pyörä loppujen lopuksi on?:)


      • no oot varmaa
        hömmm kirjoitti:

        On varmaan jääny mielikuva sillo ku ei oolu laadunvalvojii.

        Joo oot varmaa ollu sitte kattomassa ku ne tekee niitä ku nui hyvin tiiät ?????????????
        Mistä tiiät että siellä on jotain laadunvalvojia? höpöhöpö siellä mitään oo


      • gjfj
        hömmm kirjoitti:

        Koottu suomessa.

        kaikki moposkootterit kasataan Suomessa lopulliseen iskuun , tulevat pahvilaatikoissa rahtina. Kukaan muu valmsitaja ei kutsu moposkootteria suomalaiseksi jos siihen on kiinnitetty eturengas, peilit, akkua jne.

        Eli Solifer on kiinalainen , niin se vaan on.


      • hömmm
        gjfj kirjoitti:

        kaikki moposkootterit kasataan Suomessa lopulliseen iskuun , tulevat pahvilaatikoissa rahtina. Kukaan muu valmsitaja ei kutsu moposkootteria suomalaiseksi jos siihen on kiinnitetty eturengas, peilit, akkua jne.

        Eli Solifer on kiinalainen , niin se vaan on.

        Soliferin melkein kaikki johtajat ovat suomalaisia. Onko NOKIA:kin kiinalainen?


      • kerran jymäytetty
        Scootergay kirjoitti:

        Kiinalaiset on täysiä paskoja.

        Meidän Soliferista ei vikoja puutu. Mikään ei toimi viikkoa pitenpään vaikka sillä ajaa hento tyttö.
        Kaupasta tullessa siinä ei pysynyt edes ilmat renkaissa, kun vein sen huoltoon sanoivat vain, että
        se kuuluu asiaan sehän on Solifferi. Sama juttu kun taka iskari rikkoo aina ilmanputsarin ja sitten
        kaasuttajaan ja kurkulle pääsee liikaa ilmaa eikä mopo kulje, sanoivat samat sanat. Mopolla on
        ajettu nyt 1200 km ja se on ollu 10 kertaa korjaamolla, sanoivat jo "älä tuo sitä enää tänne vie
        se muualle" tarkoittivat kaatopaikkaa vaikka eivät suoraa sanoneet. Kaikista eniten harmittaa
        kun ostin sen K-raudasta 1400 euroa ja samanlaisen kiinalaisen mopon saa Salosta yhdestä liik-
        keestä 499 euroa. Mopot ovat täsmälleen samanlaiset, uskoisin niiden olevan samasta tehtaasta


      • HV
        kerran jymäytetty kirjoitti:

        Meidän Soliferista ei vikoja puutu. Mikään ei toimi viikkoa pitenpään vaikka sillä ajaa hento tyttö.
        Kaupasta tullessa siinä ei pysynyt edes ilmat renkaissa, kun vein sen huoltoon sanoivat vain, että
        se kuuluu asiaan sehän on Solifferi. Sama juttu kun taka iskari rikkoo aina ilmanputsarin ja sitten
        kaasuttajaan ja kurkulle pääsee liikaa ilmaa eikä mopo kulje, sanoivat samat sanat. Mopolla on
        ajettu nyt 1200 km ja se on ollu 10 kertaa korjaamolla, sanoivat jo "älä tuo sitä enää tänne vie
        se muualle" tarkoittivat kaatopaikkaa vaikka eivät suoraa sanoneet. Kaikista eniten harmittaa
        kun ostin sen K-raudasta 1400 euroa ja samanlaisen kiinalaisen mopon saa Salosta yhdestä liik-
        keestä 499 euroa. Mopot ovat täsmälleen samanlaiset, uskoisin niiden olevan samasta tehtaasta

        kyllä mulla on solifer toiminu iha hyvin ei oo rikkonu ilmanputsarii tai muuta vastaavaa kyllä saa olla ajanu joku muu ku hento tyttö ku on iskari rikkonu ilmanputsarin


    • hömmm

      Missä tarkalleen on se neula joka pitäs painaa alas että kiihtys äkimmin.

    • hömmm

      Missä on cdi boksi sfr:ssä

    • hömmm

      Kummassa jalkotilan luukussa cdi boksi on?

      • hömmm

        cdi boksi selvis jo mutta missä tarkalleen on se neula joka pitäs painaa alas että kiihtys äkimmin.


      • weknvo
        hömmm kirjoitti:

        cdi boksi selvis jo mutta missä tarkalleen on se neula joka pitäs painaa alas että kiihtys äkimmin.

        Missä on Solifer 50r:ssä nopeusrajoitin ja miten se poistetaan?


      • DeAht666
        weknvo kirjoitti:

        Missä on Solifer 50r:ssä nopeusrajoitin ja miten se poistetaan?

        Miten sen sais, ja miten sais sen 50r menemään jonkun 65km/h.

        Ps. ajanu 2000 eikä mitää vikaa ollu, hyvä kiihtyvyys ja huippunopeus vakioks. Ohittaa kaikki 2 päällä eikä hyydy mihinkään mäkeen 2 päällä, muitten kavereitten mopo kyllä on hyytynyt :D


    • -.-lol-.-
    • testtest

      test

    • Vauhdista kiinnostunut

      mulla on ittellä kanssa solifer skootteri. miten siitä saa rajottime irti ? ja muutenki kulkeen vähä lujempaa ? tuntuu niin tyhmältä ku eka se antaa paljon vääntöö mut sitte vauhti tökkää siihe 45km/h !!??

      • hömmmm

        Mikähän solikka sulla on?


    • 90 kg

      Mulla Solifer xtr50 -09, ajettu 450 km. Kaikki toiminu ok. Rullat vaihdoin kevyemmiksi(5.1g) ja kaasarista pois sen muovi"tapin". Ite painan n.90 kg ja mopo kiihtyy 55 km/h nopeasti, sen jälkeen vähän hitaammin 65 km/h, kierrokset 9000. Kannatta hommata jos halvan skootterin haluaa. Tilaa löytyy kahdelle mukavasti ja nelitahti aina parempi, ei tartte öljyjen kanssa leikkiä ja ääni siedettävä. Noita kiinalaisten haukkujia ei kannata kuunnella, luultavasti niillä ei itellä mopoa ollenkaan.

    • solifer XTR50 Export

      itse ostin käytetyn vm:2007 exportin mittarissa n.4300km hinta:350 euroa kulkee vakiota mittarin mukaan 70km/h mut ajattelin ostaa tehoputken ja suurteho puolan et saan lisää vääntöä koneeseen. kannattaa vierailla virijavara.fi sivuilla sieltä löytyy TODELLA! Edullisia viritys ja muitakin osia näihin 4-tahtisiin kiinan skoottereihin!

    • tietoa tarvitseva

      Mullakin on toi solifer sfr ja haluisin kans tietää miten viritetään? En nimittäi oikee osaa ja kun ei näistä teksteistäkää täällä oikee selvää saa. Nii onko se pinkki johto siellä akkutilassa? Vai missä? Joku puhuu että akkutilassa, joku puhuu penkin alapuolesta yms. Kiitos jos joku voi kertoa vähän tyhmemmillekkin :D Ei oo kauheen kivaa ku kulkee sellaset 45km/h ja muut huristaa ohi jollain 60km/h nopeudella..

      • lolll

        Oon huomannu sen tätä topikkia lueskellessa että suomi 24 käy tyhmät ihmiset .Kaasarinneula sijaitsee kaasarissa yllättävää? Tarkemmin siellä minne kaasuvaijeri menee.Imukaulassa jos siel on kuri niin se on se hommeli, joka menee kaasarista sylinteriin poistakaa sieltä kuri jos siel on.Rajoitin johto on vissiin cdi:n lähellä niinkuin ymmärsin, niin ettikää se cdi boksi ja pinkki johto ei voi olla niin vaikeaa ja laittakaa joku pieni on/off kytkin ja piiloittakaa se että voitte laittaa rajoittimen päälle kun poliisi testaa.


      • e
        lolll kirjoitti:

        Oon huomannu sen tätä topikkia lueskellessa että suomi 24 käy tyhmät ihmiset .Kaasarinneula sijaitsee kaasarissa yllättävää? Tarkemmin siellä minne kaasuvaijeri menee.Imukaulassa jos siel on kuri niin se on se hommeli, joka menee kaasarista sylinteriin poistakaa sieltä kuri jos siel on.Rajoitin johto on vissiin cdi:n lähellä niinkuin ymmärsin, niin ettikää se cdi boksi ja pinkki johto ei voi olla niin vaikeaa ja laittakaa joku pieni on/off kytkin ja piiloittakaa se että voitte laittaa rajoittimen päälle kun poliisi testaa.

        mulla on yli 9 keskiarvo, hyvä kesätyö,
        ostin solifer starin ajettu 2 viikkoa pelaa hienosti, ja muutenkin ilo ajaa et tyhmä oot ite ja kovastikin


    • tuukka158

      enpäs tiedä ittellä on joku solifer marketti paska jonka ostin kaks päivää sitte olin ajanu 230 km ku avattiin variaattori ja meinattii ottaa prikka pois mut ei sitä ollu niin pistettiin takas kii mut sen jälkeee on vauhti noussu 45km/hsta 82km/h testattu navigaattorilla mut rajottimelle kai jotai tapahtu'

      • karivaan

        Tiedäksä jo mitä siinä tapahtui ? Jätit rajoittimen johdon lillimään variaattoriin vapaasti tai se jäi variaattorin kopan väliin ja katkesi. Meno sen jälkeen on melko vapaata, mutta poliisi ei tykkää...


    • vm. 2007

      Eli minulla on Solifer xtr50 vuosimallia -07, oli uudesta asti minulla, nyt kilometrejä noin 6000.

      Plussat:
      juu huolto pelaa täälläkin
      nopea
      ei tarvi pelailla öljyjen kanssa eikä haise kun on 4-tahti
      minulla käynnistyy hyvin
      hiljainen tyhjäkäynti
      hienon näkönen takaa :D ja sivustakin..
      hansikaslokero
      kierroslukumittari
      toimii melkein säässä kuin säässä, pakkasella polkien, muuten sähköllä,, mutta ei kovalla pakkasella (en silti ajaisikaan silloin)
      sähköstartti pelaa hyvin

      Miinukset:
      - kiihtyy hitaasti
      - variaattorin hihna vinkuuu
      - pieni bensatankki
      - joidenkin osien kanssa tarvii olla varovainen (esim. peilit)
      - tyhmät etuvalot :D (ulkonäön kannalta siis)
      - kypärä ei mahdu penkin alle
      en osaa polkea sitä hyvin :D (okei, oma vika..)

      • polver

        -Hirvee bensa syöppö
        -Liijan vähän bensaa mahtuu tankkiin
        Suomalainen sen kertoo jo wikibediakin :D
        Näppärä kaupunki ajossa
        Ei mikään ylpeyden pylväs vaan ihan perus.
        Kulkee sopivan lujaa
        Hyvä sähköinen rajotin


      • pölver
        polver kirjoitti:

        -Hirvee bensa syöppö
        -Liijan vähän bensaa mahtuu tankkiin
        Suomalainen sen kertoo jo wikibediakin :D
        Näppärä kaupunki ajossa
        Ei mikään ylpeyden pylväs vaan ihan perus.
        Kulkee sopivan lujaa
        Hyvä sähköinen rajotin

        - Olematon laatu
        - Huono toimintavarmuus
        - Järkyttävän hintainen laatuun nähden
        - Eka maahantuoja meni konkurssiin ja jätti takuuhuollot maksamatta korjaamoille
        Sillä ei ole pakko ajaa


      • oppia ikä kaikki
        polver kirjoitti:

        -Hirvee bensa syöppö
        -Liijan vähän bensaa mahtuu tankkiin
        Suomalainen sen kertoo jo wikibediakin :D
        Näppärä kaupunki ajossa
        Ei mikään ylpeyden pylväs vaan ihan perus.
        Kulkee sopivan lujaa
        Hyvä sähköinen rajotin

        " Suomalainen?? senhän kertoo jo wikibediakin?? huh huh.."


      • apua tarvitseva :s
        oppia ikä kaikki kirjoitti:

        " Suomalainen?? senhän kertoo jo wikibediakin?? huh huh.."

        minulla on solifer 50r -09 miten saan viritettyä sen ilmaiseksi? olen katsonut variaattorin,kaasarin ja ilmanputsarin eikä löydy mitään kuria niistä. olen aivan hukassa pitäisi saada nopeasti infoa ! [email protected] pistäkää tonne infoo kiitos jo etu käteen.


      • ..dsd..
        apua tarvitseva :s kirjoitti:

        minulla on solifer 50r -09 miten saan viritettyä sen ilmaiseksi? olen katsonut variaattorin,kaasarin ja ilmanputsarin eikä löydy mitään kuria niistä. olen aivan hukassa pitäisi saada nopeasti infoa ! [email protected] pistäkää tonne infoo kiitos jo etu käteen.

        Kaikki mopot tehdään kiinalaisista osista, tiedoksi teille -94 vineejillekkin :)


      • lusikkaaa
        apua tarvitseva :s kirjoitti:

        minulla on solifer 50r -09 miten saan viritettyä sen ilmaiseksi? olen katsonut variaattorin,kaasarin ja ilmanputsarin eikä löydy mitään kuria niistä. olen aivan hukassa pitäisi saada nopeasti infoa ! [email protected] pistäkää tonne infoo kiitos jo etu käteen.

        itellä solifer speed ja kulkee 80 km/h elikkäs varin aukasee niin siinä mennee sellainen johto jonka päässä on sellainen pala ja se hidastaa kytkimen pyörimis nopeutta ja katkaisee sen johdon tai ottaa koko höskän irti..aikaa menee noin 10 min ja kulkee sen 65 km/h ja sitten itellä on vaihdettu vakio varin rullat 5,5 g painaviksi ja kiihtyy paremmin ja kulkee sen 70-75 km/h ja sitten on vaihdettu kytkimen vastapainejousi 25 jäykäksi ja kiihtyy vielä paremmin ja kulkee noin 80 km/h ja sitten vielä otettu pakoputkesta menevä letku ilmanputsariin pois ja äänet ovat kovemmat jakulkee ehkä hiukan lujempaa että siinä ois viriä solifer speediin ja hintaa tulisi noin 10 e ... :)


    • j

      miten viritit?

      • moimitäkuuluu

        miten toi on/off rajoitin asennetaa str:ään ja mihi vois piilottaa?


      • moimitäkuuluu
        moimitäkuuluu kirjoitti:

        miten toi on/off rajoitin asennetaa str:ään ja mihi vois piilottaa?

        siis xtr:ään tarkoitin :D


      • WiinapÄÄ
        moimitäkuuluu kirjoitti:

        siis xtr:ään tarkoitin :D

        Itsellä solifer speed, rajotin johto napattu liittimestä irti.
        Menee suoralla 65km/h, muttei kiihdy siihen kovin nopeasti.
        Ala mäkeen mennään niin vitusti että jää derbi pojatkin tehareineen taakse.

        Ps. Jos joku sano ettei solifferilla voi ajaa talvella niin paskat.
        Ite luistatellu kylällä ja hyvin toimii.
        Vittumaisella äänellä nauranu ku muut keräilee kalliiden mopojen katteiden paloja tai työntää koska tehariderbillä ei päästykkään monta kilsaaa ennen ku bensa loppu.


    • alfa95

      niin saakelisti et luulis jo kaikkien tajuavan kuinka skeida vehje se on. Skodu on aina rikki ja takuu ei pelaa-

    • just ostettu vempain

      Mistähän vois tilata kaasuvaijerin. tämmöseen solikkaan
      tiedot oson [email protected] kiitos

      • Solikka2010

        Mul on Solifer SFR -2010 ohitin rajottimen jo heti sisäänajon jälkeen. Koska alko ärsyttää toi 45km/h köröttely. :D Nyt se menee solikan mittarin mukaan joku 65-70km/h suoral! Alamäkee kiihtyy ihan sairaan hyvin, mut suoralla kiihtyminen tohon 70 kestää ihan sairaan kauan. Joten voisiko joku kertoa mistä saisi vaik kevyempiä rullia solikkaan tms?


    • tyhmämies

      millä ohitit rajottimen ? pistitkö johon vaa poikki? se on se pinkki vai?

    • :)))))))))))))))))))

      miten korkee tää skootteri on? ylettääkö lyhytkin ajamaan?:)

    • jaskakultajaska

      Kai se riippuu mallista. Mut jos ja kun se hajoo ni työntämään yletät varmasti : (((((((((((((((((

      • :)))))))))))))))))))

        siis täää solifer XTR50..


      • SOL111FER
        :))))))))))))))))))) kirjoitti:

        siis täää solifer XTR50..

        ELi jos haluaa poistaa rajottimen sfr:ässtä (pinkki johto cdi boxissa) niin pitääkö ensin olla joku muu rajotin otettu pois käytöstä? ja boiko sen pinkin johdon vaan ottaa pois vai onko pakko katkasta??


    • SOL111FER

      Ja että kuinka paljon vauhtia tulee lisää rajottimen poistosta??

      • JouG

        No jos lähtee Solifer sfr 50. ottaan rajotin piuhaa pois variaattorist vauhtii tulee tasaselle 15km/h eli noin 60km/h keskinopeus mutta sitte ala mäkii 70 ja rapiat.


    • SOL111FER

      Mutta jos haluaa vain rajotin piuhan irti niin paljon vauhtia tulee lisää? Ja rajottimen piuha pitää katkasta vai ottaa yksin kertaisesti pois???

    • SOL111FER

      Niin siis voiko pinkin johdon ottaa vain pois vai pitääkö se leikata? tai voiiko rajotinta vähän ns. löystää että kulkis jotai 5-10km/h kovempaa?

    • ösgrjö

      laittomuuksiin ei saa neuvoa.

    • ::::::::::::::::::D

      voisiko nyt joku kertoa, miten h*lvetissä toi p*ska viritetään, eikä selittää jotain muuta :__D? Ja mistä sais varaosina meitsille takarenkaat ja venttiilit molempiin?

    • jelpatkaas ny

      Kaipaan apua, mulla on solifer 50r, pinkki johto jo katkastu, sain sillä nostettua 10km/h nopeuttä lisää aka 55km/h ja sit nappaa kii, ja hullu rätinä kuuluu, miten saisin vielä kovempaa kulkee ja miten saan rätinän loppumaan? Variaatorissa tosin on sellainen musta paska, missä on magneetti, siitä johto jo katkastu, mutta silti ottaa kii, mitä vittua pitää tehä et saan sen saatanan rajottimen ohitettua kunnolla? -.-

    • Solifer 50R

      Vastaan äskeiselle onneksi olkoon solifer 50r ei voi virittä katkasemalla rajotinta tuo rätinä tarkotaa että koneen männät hakkaa kuolemaa ja pian se menee huoltoon joka tulee maksamaan 600e oma kokemus kävi juuri niin kuin sinulla

    • asdd

      Eikö sitä saa pois ohittamalla kunnolla sitä rajoitinta?

    • mopoviri

      joo tuota mul on solifer srf 2011 ja uus pari päivä sitten ostin sen ajettu 250km ja tuota otin siit boxista sen pinkin johdon irti ja se kulkee yli 80km ei näy enempää mittaris aika hyvä eiks olekin mut tarvisin apuu tarviin siihen sen vakionappulan koska en halua jäädä kiinni siitä voisiko joku kertoa mistä semmosen saa ja miten se laitetaan

      • ... . ...

        Ai nyt kulkee yli 80km? Aika hyvin.

        Itse kuljin yli 16 000 km aikanaan mopollani.


    • solifer 50r

      Eikös Solifer 50r mopossa piuhat pidä erottaa toisistaan eikä katkaista ?

    • SAFARI2010

      Mulla on Solifer SFR 2010.. Hyvin on toiminu pienii vikoi lukuunottamatta, on sentään mittarissa yli 11 100 kilometriä täynnä (uutena ostettu).

      Ihan jees skootteri
      Sopivan kokonen bensatankki (n.4.5L)
      Kulkee hyvin viritettynä

      -Syö paljon bensaa (ite huomannu ku joutuu tankkaa melkein joka toinen päivä..)
      - Ei voi ajaa sateella (Jos on laittanut power-filtterin, muuten kyllä)
      - Vakiona ei kulje mihinkään
      - Jättänyt monesti tien päälle
      -Hyytyy jyrkkiin ylämäkiin
      - Paljon sähkövikoja yms..

      Tollasta :) Muuten on kyllä hyvä skootteri ollut, vaik onki tien päälle jättäny parii otteesee..

    • 50R

      Mulla on 50R ja se rätinä johtyy siitä et venttiilit ei pysy mukana. Pistä jäykemmät venttiilijouset ni loppuu.

    • fudettelen

      Moi. Itselläkin Solifer alla. Halpahan tuo oli hankkia, syyspuolella sain hintaan 599- Hyvin toimii kaikin puolin. Ei mitään lastentauteja tms. Ajettu tällä hetkellä 12 tkm. Itse olen huoltanut niin siinäkin säästöä tullut. Kulutusosia uusittu. Pari settiä jarrupalaa ja kolme kertaa variaattorin hihnan ja rullasarjan. Ja tietysti öljyt jne.

      Yllätävän hyvä laite kaikkiaan. Kuristuksia otin heti uutena omasta pois, paitsi pakoputkea en lähtenyt muuttelemaan. Kaasarin kannen tappi, ilmanputsarin kuristus, variaattorin rajoitin sekä kierrosluvun rajoittimen johto poikki. Näillä menee sen 70 km / h ja on mopokäyttöön täysin riittävä nopeus.

      Nämä kiinanihmeet on vaihtelevasti ja yksilökohtaisesti kuristettuja. Kannattaa tutkia nuo helpoimmin ja nopeimmin poistettavat.

    • Solikka.

      moro,oisko mahollista ostaa jostain koropala tohon ja miten laittaa se? onko jollain kokemuksia..?

    • sfr

      itellä on ollu solifer sfr 2010 malli kesästä asti ja on toiminu ihan hyvin. vakiona ei syö bensaa juuri yhtään mutta ei kulekkaan ko sen 45-50. rajoittimen johdon löydät jalkotilassa olevasta luukusta joka on kiinni kahdella ruuvilla. johto on vaaleanpunainen ja menee cdi-boxiin kiinni. itse pistin on/off kytkimen kaiken varalta. kulkee yli 70 km/h.

    • äijä..

      finninaamasten teinien puhetta koko viestiketju..hahahah kasvakaa aikuisiks niin saatte ostaa kunnon HD:n

    • :P

      Kertokaas viisaammat mikä on vialla, kun skootteri ei ota kierroksia ja nokeennuttaa tulpan. Malli on Solifer 50r vm09

    • miq

      Voisiko joku selventää kuinka se on/off kytkin laitetaan siihen rajoittimen johtoon? En viittisi nimittäin jäädä kiinni siitä...

    • bnvbnv
    • jukkavainio

      missä on sähköinen rajoitin solifer gt2,dessa

    • Ei kulje :(

      Miten sais rajoittimen pois 06 Solifer Export skootterist?

    • rajotin piuha poikki

      itellä menee rajottimen piuhan katkasun jälkee gepsii 74km/h tasasella ja ylämäkee 60km/h. Alamäkee menee reilusti yli mittarin. Tosennäkösesti lähelle satasta pääsis. ja mitää muuta ei oo tehty ku katkastu rajottimen piuha.

      • rajotin piuha poikki

        Ei pidä paikkaansa. Kuhan huijasin :)


    • Swebe

      Mistä löytää Solifer GT-2 rajottimen??

    • aaaapuaaa

      Oon tosi hukassa :D mul on soliferin mikälie (epäilen että juuri xtr50). ajanu sellaset 8500 kilometrii, rajotin on heivattu, sellaset 70 kulkee. lähtee nätisti käymään viileempänäki aamuna. lähiaikoina sellanen ongelma kuitenkin että sateella sammuu ennemmin tai myöhemmin, silloin yritettäessä startata, pyörittää vaan starttiääntä epätoivoisesti, parin tunnin päästä (eli silloin kuin oon ehtinyt sellaiset kymmenen kilometriä sitä talutella) käynnistyy normaalisti. joku härveli siellä ei selkeestikkään saa kastua, mutta oon aika tumpelo tän jutun kanssa, sattuisko joku tietämään mitään ratkaisua ?

    • GT-2

      Miten saan mun Solifer GT-2 kulkemaan 60-65 ? Ja tykkääköhän kone jos virittää ennen sisään ajon loppumista ?

    • mikko627

      GT-2:sessa on CDI boxissa kierrosrajoitin, kun siihen vaihtaa rajoittamattoman CDI boxin nii pitäis kulkea noin 60 km/h :D

      • asd

        Eli onko niin, ettei gt-2: ssa oo muita sähkösiä tai siis niitä piuharajottimia muualla, ku siinä cdi-boksissa?


    • GT-2

      Viittiiks kukaa linkata jonku sivun mis myydää toho soliferin GT-2 sopivii rajottamattomii cdi-boksei ?

    • Mad Croc / GT2
    • GT2"

      Hankin Solifer GT2 skootterin viime syksynä ja ihmettelen suuresti että missä mahtaa olla vika, kun yks kaks ajaessa rupeaa vauhti pätkimään ja sammuilee kesken kaiken, välillä ei tunnu ottavan kaasua ollenkaan ja liikennevaloihin myös sammuu.
      Huollossa siitä ei koskaan löydetä mitään vikaa, mutta tuo sama vika vaan jatkuu aina vähän ajan päästä huollosta.

      Skootterilla on ajettu nyt 1052km ja on ollut ihan ok peli.
      Nyt vain rupee menee hermot, kun ei vaan kulje.

      Osaako kukaan kertoa mistä tuo nykiminen voisi johtua ym muut yllämainitut?

      • solifer gt 4

        auttaako solifer gt4 tehari ja mitä maksaa jos kaupast ostaa


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan mistä saa solifer gt2 kannen tiivisteitä netissä. Olkaa ystävällisiä ka kertokaa.

      • Anonyymi

        fixtreme Tampereella, niillä saatta olla osia


    • Anonyymi

      Onko tietoa miten cdi liitimien johdot tulee kun vaihoin cdi boksin ja johdot lähti liittimistä irti eikä lähde enään käyntiin

    • Anonyymi

      Meillä on Solifer solana 4 tahtinen ja se ei lähde käyntiin heti eikä suostu välillä pysyy käynnissä onko kellään samanlaisia vikoja ja mistä se johtuu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2013
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1660
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe