Helkama SC2

Skodupetteri

Onko Helkaman SC2:sta tietoo jo olemassa? Pitäis tulla myyntiin kohta. Siinä on kuulemma kaks iskaria takana, ledivalot, jne.

35

14960

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..minä en ainakaan ostaisi..

..muuta kun pakon edessä.

• kinuskiko

No sanoppa sitten varmasti ne merkit jokka tehdään muualla kuin kiinassa??. eipä taidä löytyä muuta kuin sellaiset jotka maksaa 2850 ja siitä ylös jotta älä sä nuukaperse valita vaan osta vaikka made in ussr jo haluat.Tai käytetty pappatunturi se on made in finland/germany...

• ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ki^^
        kinuskiko kirjoitti:

No sanoppa sitten varmasti ne merkit jokka tehdään muualla kuin kiinassa??. eipä taidä löytyä muuta kuin sellaiset jotka maksaa 2850 ja siitä ylös jotta älä sä nuukaperse valita vaan osta vaikka made in ussr jo haluat.Tai käytetty pappatunturi se on made in finland/germany...

No juu ei todellakaan kannata ostaa noita, tuolla hinnalla. Kone on siis täysin sama kuin noissa 600e maksavissa fudeissa, kyllä se on eikä vain lähes. Tulee suoraan huotianin tehtaalta. Lisäksi itse boikotoin juttua että kiinalaiset "insinöörit" ovat suoraan kopioineet ulkonäön peugeotilta.

En uskaltaisi ajaa koska joistan kiinalais merkkisistä skoottereista on etu haarukka katkennut kesken ajon. Jokainen voi ihan itse miettiä että kun ajat 45km/h ja tulee töyssy ja etuhaarukka katkeaa, että onko sillon kivaa? No ei todellakaan.
        Tutulla on tämmöinen kiinalainen solifer ja kun tutki etuhaarukkaa ni nes asento oli muuttunut viikossa 1,5cm. Että tämmöstä :S Ja kaupan purkuunkaan eivät suostuneet, suostuivat kyllä vaihtamaan uusiin osiin (jotka nekin todennäköisesti katkeavat kohta).

Niin ja tuossakin mallissa taitaa olla nämä abs-jarrut, eli lukkiutumattomat. Elikkäs ne toimivat sillä tavalla että jarruissa on venttiili joka huonontaa jarrutus tehoa jolloin renkaat eivät voi mennä lukkoon! ihan sairaita ideoita ovat kiinanpojat kyllä keksineet.

Ja viimeinen asia. Vituttaa että vanhat kunnon merkit kuten helkama ja solifer on pitäny raiskata tällä tavalla myymällä paskaa, tietämättömille ostajille.

• tiedän
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ki^^ kirjoitti:

No juu ei todellakaan kannata ostaa noita, tuolla hinnalla. Kone on siis täysin sama kuin noissa 600e maksavissa fudeissa, kyllä se on eikä vain lähes. Tulee suoraan huotianin tehtaalta. Lisäksi itse boikotoin juttua että kiinalaiset "insinöörit" ovat suoraan kopioineet ulkonäön peugeotilta.

En uskaltaisi ajaa koska joistan kiinalais merkkisistä skoottereista on etu haarukka katkennut kesken ajon. Jokainen voi ihan itse miettiä että kun ajat 45km/h ja tulee töyssy ja etuhaarukka katkeaa, että onko sillon kivaa? No ei todellakaan.
        Tutulla on tämmöinen kiinalainen solifer ja kun tutki etuhaarukkaa ni nes asento oli muuttunut viikossa 1,5cm. Että tämmöstä :S Ja kaupan purkuunkaan eivät suostuneet, suostuivat kyllä vaihtamaan uusiin osiin (jotka nekin todennäköisesti katkeavat kohta).

Niin ja tuossakin mallissa taitaa olla nämä abs-jarrut, eli lukkiutumattomat. Elikkäs ne toimivat sillä tavalla että jarruissa on venttiili joka huonontaa jarrutus tehoa jolloin renkaat eivät voi mennä lukkoon! ihan sairaita ideoita ovat kiinanpojat kyllä keksineet.

Ja viimeinen asia. Vituttaa että vanhat kunnon merkit kuten helkama ja solifer on pitäny raiskata tällä tavalla myymällä paskaa, tietämättömille ostajille.

tiedän ihan tarkalleen ton Helkama skootteri jutun ja voin sanoa että olet tosi väärässä. Soliferin kohdalla pitää paikkansa mut Helkaman ei.

• kyl kyl
        tiedän kirjoitti:

tiedän ihan tarkalleen ton Helkama skootteri jutun ja voin sanoa että olet tosi väärässä. Soliferin kohdalla pitää paikkansa mut Helkaman ei.

helkama sc2 on 100% suomalainen

• on iha hyvä

mulla on ollu helkama sc2 nyt 3kk ja mittarissa kohta 2 tonnia. Helkama on toiminut ihan täydellisesti! onko sillä väliä näyttääkö se peugeotilta??? eikö peugeotit ole hienoja?? Helkama on siis hieno!!!! toimii aivan samanlailla kuin peugeot. kaverillani on peugeot speedfight vm07 ja se kulkee ihan yhtä kovaa kun mun helkamakin(paitsi alamäkeen kun rajotin ottaa vastaan). ei kannata maksaa siitä et skopan kyljessä lukee joku gilera, peugeot tai yamaha ja 3000e päälle kun saa ihan yhtä hyvän helkaman 1400e

• ostaa oikeasti

"minä en ainakaan ostaisi.." mopon omilla ansaituilla rahoillaan. Kyllä siinä perheen
        taloudellinen tilanne ratkaisee miten paljon siihen teinin skootteriin laitetaan.

• ostako skootteria
        ostaa oikeasti kirjoitti:

"minä en ainakaan ostaisi.." mopon omilla ansaituilla rahoillaan. Kyllä siinä perheen
        taloudellinen tilanne ratkaisee miten paljon siihen teinin skootteriin laitetaan.

elkää ostako skootteria, ja jos ostatte niin jos on varaa ostaa yli 1500 maksava PASKA kiinalainen imuriskootteri niin on VARMASTI rahaa ostaa käytetty hyvä imuri mutta suosittelisin ostamaan mopon. menee varmasti toiset 1500 sen kiinalaisen imurin korjaamiseen

• Juuu tossa tuli kokeiltua vähän poljinstarttia kun ei sähkösesti lähtenyt. Siinä sitten vähän aikaa poljettua poljin sukelsi sisään. Eli siis halkes ja tippu sinne väliin. Käynnistäminen toimii sillon tällöin kunnolla skopassa. Eli pakko se on todeta vaan että ei voi kyllä missään nimessä suositella yhellekään Helkamaa.

• skodeboy

joo uutta on tehokkaapi kone digi mittari led takavalo ja nyt myös levyjarru takana niin ja pistoke kannykän laturia varten 2 kpl iskaria takana.Ja johtosarjat uusittu..ei enään turhia liittimiä eikä sähkövikoja

kattokaa tuolta http://www.helkama-motors.com/scooters/sc2/

• Skodupetteri

Näinkin pelin jo Helkaman ständillä Fillarimessuilla. On makee, varsinkin valkoisena ja tummennetuilla valaisimilla. Lupasivat messutarjouksena boksinkin.
        On kuulemani mukaan toki Kiinassa valmistettu, mutta osin suomalaista suunnittelua (parannettu Pohjolan oloihin). Näinollen toista maata kuin esim. Solifer. Ja eikun tilaamaan SC2.

• mulla eka
        Skodupetteri kirjoitti:

Näinkin pelin jo Helkaman ständillä Fillarimessuilla. On makee, varsinkin valkoisena ja tummennetuilla valaisimilla. Lupasivat messutarjouksena boksinkin.
        On kuulemani mukaan toki Kiinassa valmistettu, mutta osin suomalaista suunnittelua (parannettu Pohjolan oloihin). Näinollen toista maata kuin esim. Solifer. Ja eikun tilaamaan SC2.

Mulla on ainakin myyjän mukaan Suomen ekaks rekisteröity sc2. Nyt lasissa vast 930km. toimii hyvin. Kaverilla sc1 ja se on ajanu jo yli 4200 ja toimii kans hyvin. Siks uskalsin ostaa. Jos ny toimii hyvin vaik 6000km ni oon ihan tyytyväinen. En kyl ikinä maksais yli 2000e että sais jokun ns. "aidon" merkin ja seki kuiteski tehty kiinas. Suosittelen sc2:sta.

• se Helkama
        mulla eka kirjoitti:

Mulla on ainakin myyjän mukaan Suomen ekaks rekisteröity sc2. Nyt lasissa vast 930km. toimii hyvin. Kaverilla sc1 ja se on ajanu jo yli 4200 ja toimii kans hyvin. Siks uskalsin ostaa. Jos ny toimii hyvin vaik 6000km ni oon ihan tyytyväinen. En kyl ikinä maksais yli 2000e että sais jokun ns. "aidon" merkin ja seki kuiteski tehty kiinas. Suosittelen sc2:sta.

Kyllä se hinta / laatusuhteeltaan pesee kaikki muut skodut. Halvoilla ei tee mitään ja kalliista ei kannata maksaa niin paljoo enempää vaikka vähän varmatoimisempia ovatkin. Ps. en ole Helkama-myyjä eli mielipiteeni perustuu kokemukseen.

• zuppiiiiiizzzz
        se Helkama kirjoitti:

Kyllä se hinta / laatusuhteeltaan pesee kaikki muut skodut. Halvoilla ei tee mitään ja kalliista ei kannata maksaa niin paljoo enempää vaikka vähän varmatoimisempia ovatkin. Ps. en ole Helkama-myyjä eli mielipiteeni perustuu kokemukseen.

Onko mahollista rekisteröiä kahelle?

• pettynyt
        se Helkama kirjoitti:

Nyt lähti (viimein ) maahantuojalle sähkövikaa täynnä koko kone. Oikea murheenkryyni toi helkama. Osta jos uskallat !!

• Nannu__
        pettynyt kirjoitti:

Nyt lähti (viimein ) maahantuojalle sähkövikaa täynnä koko kone. Oikea murheenkryyni toi helkama. Osta jos uskallat !!

Itselläni ollut sc1 kohta puoliin tasan 6kk ilman _mitään_ ongelmia, ajettu reippaat 3tkm ja edelleen toimii aivan loistavasti! Se on kuule ihan tuurista kiinni saatko toimivan vai viallisen skootterin, se on ihan sama asia missä skootterimerkissä tahansa!! Kaverilla peugeot speedfight2, kesällä sai skootterin ja on käyny 2 kertaa huollossa vikojen takia. Itse en kadu kyllä hetkeäkään ostopäätöstä ! Toisella tutulla helkama sc2 bensamittari meni rikki mutta sekin meni takuun piikkiin ja johan on taas toiminut.

• 2hnklölle varattu
        zuppiiiiiizzzz kirjoitti:

Onko mahollista rekisteröiä kahelle?

Se on rekisteröity 2hklö...

• kiertääääää

Koitin sc1 cdi boxia sc2 skootterissa. Voi ristus että kiertää. En tiiä kestääkö mopo mut kulkee noin 90km/h. Ensiks kun vaihvoin se poltti sen sulakkeen mut sit ku vaihdoin uuden sulakkeen ni ei enää polttannu. Hitto että voi moottori kierää. se nappaa 9000 kierrosta saman tien ku painaa kaasun pohjaan : )

• KuukkeliX

Mist oot saanut ostettua sc1:kkösen cdi boksin ?!?

• CDI
        KuukkeliX kirjoitti:

Mist oot saanut ostettua sc1:kkösen cdi boksin ?!?

boksia saa maahantuojalta/skootterinhuoltofirmoista. Kerrot vaan että ku meni rikki, kyllä ne ymmärtävät;)

• Lehmä

Saako sitä rekattua kahelle?

• kyllä

joo kahdelle on rekisteröity. Helkama sc1 on kans.

• voi olla

ihan hyväki kun kattoo ton huatianin nettisivuja. sielt löytää infoo englanniks tosin. kanttaa vilkasta

• ton

helkaman (sc2) teho 2.4 kw vai 2.2 kw ? niistä on molempiakin mainintoja mut kumpi on oikee.?

• vdcdc

kumpi mieluummin kymco super 8 vai helkama sc2 ite oon kymcon kannalla...

• Apuja?
        vdcdc kirjoitti:

kumpi mieluummin kymco super 8 vai helkama sc2 ite oon kymcon kannalla...

Mul on tää helkama sc2 , toimii hyvin mut se on iha tehoton peli ei tarvi ku laittaa kunnol jalat maaha ja painaa kaasu pohjaa ni ei liiku mopo mihinkään

• sc_1
        Apuja? kirjoitti:

Mul on tää helkama sc2 , toimii hyvin mut se on iha tehoton peli ei tarvi ku laittaa kunnol jalat maaha ja painaa kaasu pohjaa ni ei liiku mopo mihinkään

Pist siihen se toinen cdi ni alkaa kulkemaan kunnolla paikaltaanki. Ainakin Motorpowerista ja Falmekilta niit saa.

• aluhelqu

Mulla on nyt sc2 ollu vuoden, ei oo ollu yhtäkään vikaa, toiminu ihan täydellisesti. mäki tosin sen cdi poksin vaihoin ku meni rajoittimeen hermot. kohta 6000 lasissa ;) eiku kaikki vaan harkitteen helkaman ostoo, suosittelen!

• joohan68

katos vaan helkaman myyjäkin eksynyt palstalle,
        mikäänhän ei voita "ilmaista" mainosta
        maksulliseen luulis olevan varaa,kun myy peruskiiinalaista moposkotteria
        hintaan 1500 egee, on kate kohdallaan

• aluhelqu
        joohan68 kirjoitti:

katos vaan helkaman myyjäkin eksynyt palstalle,
        mikäänhän ei voita "ilmaista" mainosta
        maksulliseen luulis olevan varaa,kun myy peruskiiinalaista moposkotteria
        hintaan 1500 egee, on kate kohdallaan

ihan ilmotuksena vaan et en oo helkaman myyjä :p oon iha 16v. ja oon tosiaa vuoden ajellu ja hyvin toiminu.

• skobasti
        aluhelqu kirjoitti:

ihan ilmotuksena vaan et en oo helkaman myyjä :p oon iha 16v. ja oon tosiaa vuoden ajellu ja hyvin toiminu.

Kyl noi Helkamat on vaan toiminu ihan pirun hyvin. Meil koulus aika monta ja eroo kyl halppis vehkeisiin ihan reilust. Huollot vähän liian usein mut oon tehny ne ite paitsi venttiilinsäädöt.

• Hsc2

10 000km nyt ajettuna ainoo vika et ei oikee väännä

• Öljyä paineessa

Mikähän vikana kun öljynpaineen merkkivalo syttyi palamaan.... Öljyä on, joten vika on jossain? Oisko teillä tietoa mistä ettiä vikaa?
      Ja kyseessä Sc 2 ja vm -08.

• penapetteri

Vie huoltoon tai nollaa itse se huoltovalo. Jotenkin niistä mittariston napeista se nollataan. Soit myyjälle ja kysy.

• Iidahelkama

Se ei oo öljyvalo vaan hultovalo..Meillä oli kans sama vähän aikaa sitte ... Huollon aika siis !:)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7465
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3967
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3510
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      2803
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2652
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2482
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2401
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2279
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2228
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1972
    Aihe