Kaasuhella

kerrostalossa??

Hesassa olisi halvalla vuokrattavana asunto jossa kiva sijainti mutta sähköhellan sijaan on kaasu. Mitä mieltä olette? Onko kaasuverkko turvallinen? Entä energian hinta? Onko riski suuri esimerkiksi sille, että joku dementia-naapuri tms. unohtaa kaasun vuotamaan ja seuraisi räjähdys?

8

5981

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaasu siis

Ei ongelmia jos laitteet ehjiä. Kaasu katkeaa itsestään jos liekki sammuu eikä hanaa voi jättää mitenkään vuotamaan. Harvoin aiheuttanut mitään vaaraa.

Helvetin paljon parempi kuin sähkölevy. Tottelee säätönappia ilman viivettä eli ylikiehumisen estämiseksi ei tarvitse ennakoida levyn lämpöä 5 minuuttia etukäteen.

Kaasun hinta sisältyy useimmiten vuokraan.

Ottaisin itsellenikin heti jos vain saisi. Kaasulevyt ja sähköuuni olisi ihanteellinen yhdistelmä.

• The Rat

Suurin riski tuollaisen kanssa on, että naapurusto saa päähänsä, että sähkö riittää kyllä kaikille. Taloyhtiön kokouksessa äänestetään, ja kohta joudutaan luopumaan kaasusta... :(

Hyvä käyttää, turvallinen... Hinnasta en tiedä muuta, kuin että silloin kun minulla kaasuhella oli, olivat laskut jotain kymmenkunta euroa vuodessa luokkaa... Muistaakseni (tästä on muutama vuosi aikaa).

Kaasu-uunien kanssa on sitten perinteisesti ongelmia. Vaativat vähän asennoitumista, että leipominen onnistuisi. :)

• juuri ostanut

No oletkos kuullut Helsingissä tapahtuneista kaasuräjähdyksistä?

Levynä moninverroin parempi kuin sähkölevy, siksi ammattikokitkin käyttävät kaasua.
      Uunina sähköuuni taasen on parempi, antaa paremman rusketuksen.

Monesti kuuluu yhtiövastikkeeseeen tai on sähköä halvempaa. Aattelin tulevaan kämppään kantaa kaasua pullossa kun ei enää putkesta tule...

• lukeneeni

että on asunto tai talo räjähtynyt Helsingissä. Tosin tästä on jo kauan. Itse en ikinä uskaltaisi vuokrata tai ostaa sellaista asuntoa. Kerran käytiin Pihlajamäessä katsomassa yhtä vuokra-asuntoa. Olisi ollut erittäin mukava, mutta oli kaasuhella. En uskaltanut vuokrata!

• Kaasun käyttäjä
        lukeneeni kirjoitti:

että on asunto tai talo räjähtynyt Helsingissä. Tosin tästä on jo kauan. Itse en ikinä uskaltaisi vuokrata tai ostaa sellaista asuntoa. Kerran käytiin Pihlajamäessä katsomassa yhtä vuokra-asuntoa. Olisi ollut erittäin mukava, mutta oli kaasuhella. En uskaltanut vuokrata!

Kulosaaressa 1980-luvulla yksi nainen päätti tappaa itsensä kaasulla. Hänen briljantti idea oli tukehtua kaasuun. Ei rassukka vain ajatellut että kaasu on räjähdysherkkää. Silloinen kaasuräjähdys oli siis onnettomuus joka liittyi yhden ihmisen ajattelemattomuuteen. Kuolonuhreja 1. se , joka itsemurhaa hautoi.

Samoin 1980-luvulla Vallilalassa halkesi kaasun jakeluputki. Tuolloin kuolonuhreja oli 0.

Näiden aikojen jälkeen on kaasutekniikka kehittynyt huomattavasti. Todennäköisyys kuolla kaasuhellan räjähdykseen on samaa luokkaa kuin että lentokone tippuu päällesi kävellessäsi kadulla. Itseasiassa lentokoneen putoaminen on todennäköisempää.

Olen koko ikäni käyttänyt kaasua ruuanlaitossa. Edes nykyaikaisten kaasu-uunien käyttö ei ole vaikeampaa kuin sähkölieden. Sähkölieden paloturvallisuus on yleensä heikompi kuin kaasu-uunin. Sähkölevy jää herkemmin päälle kuin kaasu jossa liekki näkyy....

Kaasu on turvallinen ja parempi. Jos voisin valita ottaisin heti kaasun.

• laitan kaasutason

kaasu on turvallinen
      laitan itse kaasupullon asuntaloon

kaasu on ihanteellinen lietenä, erillinen sähköuuni tulee meille

• jaanus7

Helsingissä kaupunkikaasu on maakaasua eli metaania, joka ei räjähdä helposti. Aikaisemmin Helsingissä kaupunkikaasuna käytetettiin erittäin räjähdysherkkää butaania.

Kaasuhella on nopea ja nykyisin ovat turvallisia joten niitä on turhaa pelätä sen kummemmin.

Kaasulieden käyttö (palamistuotteet) huonontaa sisäilman laatua hiukan.

• Frökenfräken

Missä se sijaitsee , kuinka iso ja mikä vuokra ja 8nko se " toistaiseksi " vai aika määritetty?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3593
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2224
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1865
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1609
    5. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      15
      1565
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1558
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1407
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1277
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      80
      1263
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      88
      1222
    Aihe