Moi. Olen ajatellut suorittaa LKV-tutkinnon. Olen löytänyt sivut mistä näkee edellisiä kokeita ja kirjamateriaalia. Kirjapino näyttää tulevan melko suureksi ja aihe on outo. Osaisiko joku neuvoa mistä pitäisi aloittaa? Mikä kirja kannattaisi lukea aluksi, jotta termistö alkaisia tulla tutuksi.
LKV-tutkinto
6
5652
Vastaukset
- paljonhan.....
on tietysti sulle jo käytännössä tuttua, koska luultavimmin työskentelet kiinteistönvälittäjänä.
- että.........
kannattaa aloittaa niistä yleisesityksistä, eli Kasson kirjasta ja sitten siitä Nevala et al. käsikirjasta.
- Nimetön
Ajattelin vain että onko kokeesta mahdollista päästä lävitse jos ei käytännön kokemusta?
- Välittäjänä nytkin
Nimetön kirjoitti:
Ajattelin vain että onko kokeesta mahdollista päästä lävitse jos ei käytännön kokemusta?
Hei, koe on todella vaikea pelkästään "kokeilumielellä", kerta maksu ensinnäkin 190 €. Eli ei ihan takki auki kannata mennä... Itse olen ollut alalla jo jonkin aikaa, ja tiedän alaa koskevasta lainsäädännöstä ym, mutta en nähtävästi lähellekään tarpeeksi... Olen ollut kokeessa jo kaksi kertaa... Eikä vaan mene läpi... Toki työkin on kiireinen ja tenttiin lukeminen ei nyt mitään huippua ole, kuitenkin kertaillut ja lakikirjaa kerrannut (saa olla kokeessa mukana)... Ja ps. vanhoja kokeita lukemalla, ei pääse koetta läpi... Ne löytyy Keskuskauppakamari.fi... Voit tutustua ja tutkia niitä... Ala on vaikea, vaikka ihmiset välittäjiä mollaavatkin ja v***uilevat melkein päin näköä... Tarkkana saa olla, kysymys on kuitenkin ihmisen elämän aikana suurimmista hankinnoista ja omaisuuksista sekä niiden myymisestä...
Tsemppiä! Kokeessa nähdään? Seuraava on toukokuussa... - gaadd
Välittäjänä nytkin kirjoitti:
Hei, koe on todella vaikea pelkästään "kokeilumielellä", kerta maksu ensinnäkin 190 €. Eli ei ihan takki auki kannata mennä... Itse olen ollut alalla jo jonkin aikaa, ja tiedän alaa koskevasta lainsäädännöstä ym, mutta en nähtävästi lähellekään tarpeeksi... Olen ollut kokeessa jo kaksi kertaa... Eikä vaan mene läpi... Toki työkin on kiireinen ja tenttiin lukeminen ei nyt mitään huippua ole, kuitenkin kertaillut ja lakikirjaa kerrannut (saa olla kokeessa mukana)... Ja ps. vanhoja kokeita lukemalla, ei pääse koetta läpi... Ne löytyy Keskuskauppakamari.fi... Voit tutustua ja tutkia niitä... Ala on vaikea, vaikka ihmiset välittäjiä mollaavatkin ja v***uilevat melkein päin näköä... Tarkkana saa olla, kysymys on kuitenkin ihmisen elämän aikana suurimmista hankinnoista ja omaisuuksista sekä niiden myymisestä...
Tsemppiä! Kokeessa nähdään? Seuraava on toukokuussa...aika dorka jos ei tuota tutkintoa saa lapi....parempi miettia jotain muuta vahemman vaativaa, vai onko niita ?
- srg
Nimetön kirjoitti:
Valtaosalla välittäjistä on hyvin vähän tietoa koealueen asioista. Riittää kun yhdellä on LKV, joka vastaa muiden tunareiden sähläilystä. Rivivälittäjä on ihan samalla viivalla kuin sinäkin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632634
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 291131