Suomen lyhyet tuomiot

Adressimies

http://www.iltalehti.fi/tampere/200802067208319_te.shtml

Tekisi mieli kirota alimpaan helvettiin Suomen kansa ja lainlaatijat. Siinä vaan tulisi itsensäkin kironneeksi.

Eikö kansalaiset voisi alkaa painostamaan lainlaatijoita tuomioiden pituuksien suhteen, että nuokin kusipäät saataisiin lusimaan 10 vuodeksi teostaan.

Itselleni ei ainakaan tuottaisi minkäänlaista ongelmaa tuomita noita rikollisia 10 vuodeksi pahoinpitelystä vankilaan. Ja ei lomia rikollisille, ei mitään myönnytyksiä saatanan rikollisille loisille.

Jotakin on alettava tekemään tälle rikollisten paapomiselle. Adressia joku telemään. Heti löytyy kaveripiiristä, sukulaisista ja naapureista satoja ihmisiä jotka allekirjoittavat radikaalisti pidemmät tuomiot rikollisille. Ja vankilanjohtajat sun muut paapojat: Turpa kiinni, niitä lomia ne rikolliset eivät tarvitse, olipa syyt kuinka "tärkeät" ja "tarpeelliset" tahansa.

Mitään sympatiaa ei rikolliset tarvitse.

Tuomioiden pituuteen tulee vaikuttaa sekin, että itsepuolustukseksi vaikkapa tappaneelle annetaan vapaudenristi tai jokin huomattava kunniamitali tms. kolehdin kerääminen kansalaisilta.

Kävelin muutama päivä sitten Puistolassa ja siellä kolmen somalin ryhmä latseli mua sillä silmällä, että voisi ryöstää mutta jättivät väliin. Siinä tekivätkin tietämättään fiksusti. Mutta oli niillä saalistusilmeet silmillään. Moni saa tuomiolepsuilun takia tänäänkin ja lähiaikoina maksaa terveydellään ja hengellään lakimiesten reiluuden rikollisia kohtaan. Vankilaanhan rikollisnen kuuluu, pitkäksi aikaa.

En osaa itse tehdä nettiadressia. Vetoankin teihin, että joku sellaisen tekisi tai kertoisi toivomuksestani eteenpäin henkilölle jolla on vielä oikeudentuntoa sydämessään.

96

3324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensimmäistestä törkeästä ulkomaalaiselle maastakarkoitus... samoin rasistisista rikoksista suomalaiselle.

      Fair enough.

      • Anonyymi

        Ihan käsitämätöntä kun saa raiskata ihan rauhassa pikkutuomio tulee mutta nainen kärsiiloppuelämän. Mamut nauraa tollasille. Kyllä aina mamuja suojellaan. Ilmankos rasismi lisääntyy. Minä ainaskin päivä päivältä inhoan enemmän mamuja pirun mustat miehet ei ole edes käytöstapoja. Ihme kun musta väri suojelee. Voi vitttttttuuuuuuuuu


      • Anonyymi

        Ei suomalaisia pidä rangaista jos syyllistyy rasismiin. Menkööt omaan maahansa. Mitä täällä valittavat. Suomi on meidän. Rasismi lisääntyy kun mustia aina suojellaan. Hämeenlinnassa afgaani mies sai heti sählömopon 8000 mutta hetimiten möi ja pisti rahat omaan taskuun mutta mummo ei saanut mopoa kun oli vääränvärinen taas yksi syy olla rasisti


    • sarvikuonokas

      sama asia ku sairaanhoitajien palkat..

      kannatan.. mut en mä omasta pussistani niitten oleilua halua maksaa.

      • Monenko sairaanhoitajan oleilun maksat?


      • sarvikuonokas
        DorkaM kirjoitti:

        Monenko sairaanhoitajan oleilun maksat?

        En keksinyt yleispätevää ilmaisua joten jouduin luottamaan lukijoiden rivienvälilukutaitoon..


      • sarvikuonokas kirjoitti:

        En keksinyt yleispätevää ilmaisua joten jouduin luottamaan lukijoiden rivienvälilukutaitoon..

        Huomaatko, missä kohtaa menit vikaan?


      • sarvikuonokas
        DorkaM kirjoitti:

        Huomaatko, missä kohtaa menit vikaan?

        silmäni ovat liian siniset?


    • sarvikuonokas

      mitä hallitus voisi tehdä, olisi ulkoistaa vankilapalvelut venäjälle.

      • mitään, kun jokainen teon tekijä pääsääntöisesti ajattelee tekoa tehdessään, et kiinni ei jäädä.


      • sarvikuonokas
        suminagashi kirjoitti:

        mitään, kun jokainen teon tekijä pääsääntöisesti ajattelee tekoa tehdessään, et kiinni ei jäädä.

        Vai mistä tiedät mitä ne ajattelee?


      • sarvikuonokas kirjoitti:

        Vai mistä tiedät mitä ne ajattelee?

        toisinaa kertoo oikeudessa, et ei ne ajatellut jäävänsä kiinni, jopa lehtikin saattaa sen mainita =)


      • suminagashi kirjoitti:

        toisinaa kertoo oikeudessa, et ei ne ajatellut jäävänsä kiinni, jopa lehtikin saattaa sen mainita =)

        Erityisesti alkoholin ollessa teon taustalla, on kyseenalaista ajatteleeko rikollinen juuri mitään rikoksen tapahtuessa.

        Yleinen ilmapiirin väkivaltaistuminen tuntuu olevan suurempi ongelma, kun ihmiset alkavat keksimään oikeutuksia mitä raaemmalle käytökselle:

        http://radgeek.com/gt/2008/02/05/rapists_in/


      • Papeete1
        suminagashi kirjoitti:

        mitään, kun jokainen teon tekijä pääsääntöisesti ajattelee tekoa tehdessään, et kiinni ei jäädä.

        Ajattele aina. Olen päässyt monet karrat kuunteleen kun rikoksia suunnittelevat/tehneet (työsuhde-etu) on laskenut mahdollista rangaistustaan. Ja millä tyyleillä sitä on mahdolista vielä pienentää. Ja sitten vaan rikoksia tekeen, koska suomessa sen hyöty on monenkertainen tuomioon verrattuna.

        Mä olen aina sanonut ettei suomalaiset nukkuisi enää öitään, jos ne todellakin vihdosta viimein tajuaisi kuinka pienestä on kiinni rikollisten täysi anarkia.

        Minäkin jo tiedän mitä pitää tehdä jos haluan vaikka tappaa jonkun vittuilijan. Vaikka suunnittelisi homman etukäteen, niin se kannattaa naamioida pikaistuksissa tehdyksi tapoksi -> tuomio alenee. Siitä vois saada n.5v tuomion josta ensikertalaisena ja hyvän käytöksen vuoksi pääsee ulos vankilasta n.2,5 vuodessa. Vankilat ovat sitten aikasmoisen korkeatasoisia täyshoitoloita joissa moni viihtyy erittäin mukavasti. Tuo ei pelota eikä estä ketään. Tiedän monimurhaajia jotka lykätään ulos heidän halunsa vastaisesti, ja sitten ne tappavat n. tokana vapauspäivänään uudestaan jotta pääsee takaisin vankilaan.

        Me ollaan täysin rikollisten oman moraalin varassa ja jos sitä ei ole, käy huonosti.


      • DorkaM kirjoitti:

        Erityisesti alkoholin ollessa teon taustalla, on kyseenalaista ajatteleeko rikollinen juuri mitään rikoksen tapahtuessa.

        Yleinen ilmapiirin väkivaltaistuminen tuntuu olevan suurempi ongelma, kun ihmiset alkavat keksimään oikeutuksia mitä raaemmalle käytökselle:

        http://radgeek.com/gt/2008/02/05/rapists_in/

        toki voi yleistää, että mitä joku ajattelee, vai ajatteleeko yhtään mitään. Veikkaan jälkmimmäistä todennäköisemmäksi.

        Linkki ei auennut paksun palomuurin takaa.


      • Papeete1 kirjoitti:

        Ajattele aina. Olen päässyt monet karrat kuunteleen kun rikoksia suunnittelevat/tehneet (työsuhde-etu) on laskenut mahdollista rangaistustaan. Ja millä tyyleillä sitä on mahdolista vielä pienentää. Ja sitten vaan rikoksia tekeen, koska suomessa sen hyöty on monenkertainen tuomioon verrattuna.

        Mä olen aina sanonut ettei suomalaiset nukkuisi enää öitään, jos ne todellakin vihdosta viimein tajuaisi kuinka pienestä on kiinni rikollisten täysi anarkia.

        Minäkin jo tiedän mitä pitää tehdä jos haluan vaikka tappaa jonkun vittuilijan. Vaikka suunnittelisi homman etukäteen, niin se kannattaa naamioida pikaistuksissa tehdyksi tapoksi -> tuomio alenee. Siitä vois saada n.5v tuomion josta ensikertalaisena ja hyvän käytöksen vuoksi pääsee ulos vankilasta n.2,5 vuodessa. Vankilat ovat sitten aikasmoisen korkeatasoisia täyshoitoloita joissa moni viihtyy erittäin mukavasti. Tuo ei pelota eikä estä ketään. Tiedän monimurhaajia jotka lykätään ulos heidän halunsa vastaisesti, ja sitten ne tappavat n. tokana vapauspäivänään uudestaan jotta pääsee takaisin vankilaan.

        Me ollaan täysin rikollisten oman moraalin varassa ja jos sitä ei ole, käy huonosti.

        ja varsinkin talousrikoksissa hyötysuhteen laskeminen on arkipäivää.

        Keskityin nyt etupäässä näihin "pikkurikollisiin" jotka hakevat kaveripiirin hyväksyntää.


      • Kranaatti rikollisen perser...
        suminagashi kirjoitti:

        toki voi yleistää, että mitä joku ajattelee, vai ajatteleeko yhtään mitään. Veikkaan jälkmimmäistä todennäköisemmäksi.

        Linkki ei auennut paksun palomuurin takaa.

        "Ajatteleeko yhtään mitään"

        Tuskin kukaan ajattelematta pystyy eteenpäinkään kävelemään?

        Oletko rikollinen vai onko suvussa rikollisia vai onko rikollisuuden suvaitseminen ihan syntymälahjanasi?


      • Papeete1
        suminagashi kirjoitti:

        ja varsinkin talousrikoksissa hyötysuhteen laskeminen on arkipäivää.

        Keskityin nyt etupäässä näihin "pikkurikollisiin" jotka hakevat kaveripiirin hyväksyntää.

        Vasta suojeltuja onkin. On erittäin vaikeaa saada niille päänsilitystä kummempaa sanktiota. Pitää olla aika pitkänlinjan ja monimuotoinen pahantekijä ennenkuin jotain konkreettista alkaa tapahtuun.

        Ainoastaan verorikoksissa tapahtuu paljon ja äkkiä, myös korvaussummat nousee moninkertaisiksi esim ihmisen tappamiseen verrattuna. Suomessa ihmisen henki on surullisen halpa, suorastaan arvoton :(


      • Papeete1 kirjoitti:

        Ajattele aina. Olen päässyt monet karrat kuunteleen kun rikoksia suunnittelevat/tehneet (työsuhde-etu) on laskenut mahdollista rangaistustaan. Ja millä tyyleillä sitä on mahdolista vielä pienentää. Ja sitten vaan rikoksia tekeen, koska suomessa sen hyöty on monenkertainen tuomioon verrattuna.

        Mä olen aina sanonut ettei suomalaiset nukkuisi enää öitään, jos ne todellakin vihdosta viimein tajuaisi kuinka pienestä on kiinni rikollisten täysi anarkia.

        Minäkin jo tiedän mitä pitää tehdä jos haluan vaikka tappaa jonkun vittuilijan. Vaikka suunnittelisi homman etukäteen, niin se kannattaa naamioida pikaistuksissa tehdyksi tapoksi -> tuomio alenee. Siitä vois saada n.5v tuomion josta ensikertalaisena ja hyvän käytöksen vuoksi pääsee ulos vankilasta n.2,5 vuodessa. Vankilat ovat sitten aikasmoisen korkeatasoisia täyshoitoloita joissa moni viihtyy erittäin mukavasti. Tuo ei pelota eikä estä ketään. Tiedän monimurhaajia jotka lykätään ulos heidän halunsa vastaisesti, ja sitten ne tappavat n. tokana vapauspäivänään uudestaan jotta pääsee takaisin vankilaan.

        Me ollaan täysin rikollisten oman moraalin varassa ja jos sitä ei ole, käy huonosti.

        "Me ollaan täysin rikollisten oman moraalin varassa ja jos sitä ei ole, käy huonosti."

        Itseasiassa me ollaan kaikkien ihmisten moraalin varassa, sekä rikollisten että ns. tavistenkin. Ja valitettava tosiasia on se että vähintään 80% tän maailman paskasta on tavisten ns. "moraalin" mukanaantuomaa.

        Selitykseksi tälle riittää vaikka ne surullisenkuuluisat halpislenkkarit ja tuhannet muut enemmistö-moralismin hyväksymät ilmiöt.

        Ja juuri vankiloiden aneemisuus ja laitostaminen yhdessä karuun menneisyyteen johtaa tohon laitostumiseen joka tekee sen että tyyppi tahtoo takas vankilaan kun rundi on ainoo mitä se osaa ja sillä on siellä hyvä olla. Vaihtoehto on tietenkin tehdä vankiloista pahempia paikkoja jolloin lopputulos on se että rikolliset jengiytyy tehostaakseen turvallisuuttaan, rikokset raaistuu ja panttivankeja aletaan ottaan enemmän koska kukaan ei halua sinne vankilan helvettiin, mielummin paetaan sivullisten kustannuksella ja lopulta otetaan nirri pois itseltä. Se ei ole toivottava kehityssuunta.

        Suomessakin on ollut havaittavissa myös sellainen ilmiö että mitä paremmin poliisit aseistavat itsensä sitä paremmin aseistavat myös rikolliset itsensä. Vielä 20 vuotta sitten ampuma-aseet olivat itseasiassa hyvin harvinaisia rikoksissa ja jos niitä oli niin niillä ei sihtailtu ketään, vain esiteltiin että tälläinenkin on.

        Ongelma tulee pohjimmiltaan niin helvetin syvältä yhteiskunnasta ja sen rakenteista että sille ei voida mitään näillä "lisää tuomioita" poppakonsteilla. Mä itse heittäisin ratkaisuksi lisää perusturvaa ja vittu vaikka ilmaiset kondomit kaikille ettei tule niitä ei-toivottuja toukkia vesipäille vanhemmille.


      • Kranaatti rikollisen perser... kirjoitti:

        "Ajatteleeko yhtään mitään"

        Tuskin kukaan ajattelematta pystyy eteenpäinkään kävelemään?

        Oletko rikollinen vai onko suvussa rikollisia vai onko rikollisuuden suvaitseminen ihan syntymälahjanasi?

        "Tuskin kukaan ajattelematta pystyy eteenpäinkään kävelemään? "

        Ja juoksuhan onkin jo valtava älyllinen ponnistus...


      • Papeete1 kirjoitti:

        Vasta suojeltuja onkin. On erittäin vaikeaa saada niille päänsilitystä kummempaa sanktiota. Pitää olla aika pitkänlinjan ja monimuotoinen pahantekijä ennenkuin jotain konkreettista alkaa tapahtuun.

        Ainoastaan verorikoksissa tapahtuu paljon ja äkkiä, myös korvaussummat nousee moninkertaisiksi esim ihmisen tappamiseen verrattuna. Suomessa ihmisen henki on surullisen halpa, suorastaan arvoton :(

        Niin. Syynä tähän on suomen päättäjät eli demokratiassa kansa itse.

        Rikolliset voidaan nähdä jopa tuomareina jotka tulee rankaisemaan syyllisiä huonoon valtionpitoon.


      • Papeete1
        Kukkomies kirjoitti:

        "Me ollaan täysin rikollisten oman moraalin varassa ja jos sitä ei ole, käy huonosti."

        Itseasiassa me ollaan kaikkien ihmisten moraalin varassa, sekä rikollisten että ns. tavistenkin. Ja valitettava tosiasia on se että vähintään 80% tän maailman paskasta on tavisten ns. "moraalin" mukanaantuomaa.

        Selitykseksi tälle riittää vaikka ne surullisenkuuluisat halpislenkkarit ja tuhannet muut enemmistö-moralismin hyväksymät ilmiöt.

        Ja juuri vankiloiden aneemisuus ja laitostaminen yhdessä karuun menneisyyteen johtaa tohon laitostumiseen joka tekee sen että tyyppi tahtoo takas vankilaan kun rundi on ainoo mitä se osaa ja sillä on siellä hyvä olla. Vaihtoehto on tietenkin tehdä vankiloista pahempia paikkoja jolloin lopputulos on se että rikolliset jengiytyy tehostaakseen turvallisuuttaan, rikokset raaistuu ja panttivankeja aletaan ottaan enemmän koska kukaan ei halua sinne vankilan helvettiin, mielummin paetaan sivullisten kustannuksella ja lopulta otetaan nirri pois itseltä. Se ei ole toivottava kehityssuunta.

        Suomessakin on ollut havaittavissa myös sellainen ilmiö että mitä paremmin poliisit aseistavat itsensä sitä paremmin aseistavat myös rikolliset itsensä. Vielä 20 vuotta sitten ampuma-aseet olivat itseasiassa hyvin harvinaisia rikoksissa ja jos niitä oli niin niillä ei sihtailtu ketään, vain esiteltiin että tälläinenkin on.

        Ongelma tulee pohjimmiltaan niin helvetin syvältä yhteiskunnasta ja sen rakenteista että sille ei voida mitään näillä "lisää tuomioita" poppakonsteilla. Mä itse heittäisin ratkaisuksi lisää perusturvaa ja vittu vaikka ilmaiset kondomit kaikille ettei tule niitä ei-toivottuja toukkia vesipäille vanhemmille.

        Keino tuokin. Vaikka annettaisiin 2000e jokaiselle suomalaiselle kuukaudessa, niin silti tapahtuu rikoksia. Se on rikollisten luonteessa, he ovat viallisia yksilöitä.

        Kyllä nyt on nähty myös ettei tämä pienemmät tuomiot ynnä muu hellä linjakaan niihin tehoa.

        Suomessa saa nyt jo hyvää perusturvaa mikä riittää normaalille ihmiselle. Lisätä voi mielenterveyspalveluja ja vaikkapa tarjota ilmaiset diapamit pöhveleille, eiköhän siinä ala oleen keinot siinä rajoissa mitä pystytään tekeen.

        Niille joita ei avut kiinnosta kuin ei myöskään sopeutuminen yhteiskuntaan passaa seuraavat rangaistukset: kuolemantuomio toisen hengen vieneille ja viisinkertaistetaan tuomiot muille. Kaksois yns murhaajia ei olisi ennää lainkaan ja pienemmätkin rikolliset voivat laskea hyötysuhteen uudestaan ja todeta ettei kannata tehdä rikosta.

        Sinäkin (kuten niin moni muu) kuvittelee, että rikollinen tekee mitä se tekee pakosta, ilman omaa halua. Kyllä niitäkin löytyy jotka tekevät sen nimenomaan omasta vapaasta halusta, kun on keksinyt nerokkaan jutun, eikä takana ole edes ankeaa lapsuutta ja vaikeaa äiti-suhdetta jota syyttää rikollisen sijaan.


      • Kranaatti rikollisen perser... kirjoitti:

        "Ajatteleeko yhtään mitään"

        Tuskin kukaan ajattelematta pystyy eteenpäinkään kävelemään?

        Oletko rikollinen vai onko suvussa rikollisia vai onko rikollisuuden suvaitseminen ihan syntymälahjanasi?

        on hiukan kapea ja ymmärtämätön tämä minun näkemykseni täältä lintukodosta käsin, mutta pahoitteluni, etten kyennyt aukottomasti kirjoittamaan.

        *Vika on aina kijroittajan*


      • siitä seuraa se
        Papeete1 kirjoitti:

        Ajattele aina. Olen päässyt monet karrat kuunteleen kun rikoksia suunnittelevat/tehneet (työsuhde-etu) on laskenut mahdollista rangaistustaan. Ja millä tyyleillä sitä on mahdolista vielä pienentää. Ja sitten vaan rikoksia tekeen, koska suomessa sen hyöty on monenkertainen tuomioon verrattuna.

        Mä olen aina sanonut ettei suomalaiset nukkuisi enää öitään, jos ne todellakin vihdosta viimein tajuaisi kuinka pienestä on kiinni rikollisten täysi anarkia.

        Minäkin jo tiedän mitä pitää tehdä jos haluan vaikka tappaa jonkun vittuilijan. Vaikka suunnittelisi homman etukäteen, niin se kannattaa naamioida pikaistuksissa tehdyksi tapoksi -> tuomio alenee. Siitä vois saada n.5v tuomion josta ensikertalaisena ja hyvän käytöksen vuoksi pääsee ulos vankilasta n.2,5 vuodessa. Vankilat ovat sitten aikasmoisen korkeatasoisia täyshoitoloita joissa moni viihtyy erittäin mukavasti. Tuo ei pelota eikä estä ketään. Tiedän monimurhaajia jotka lykätään ulos heidän halunsa vastaisesti, ja sitten ne tappavat n. tokana vapauspäivänään uudestaan jotta pääsee takaisin vankilaan.

        Me ollaan täysin rikollisten oman moraalin varassa ja jos sitä ei ole, käy huonosti.

        "Me ollaan täysin rikollisten oman moraalin varassa ja jos sitä ei ole, käy huonosti."

        ... että meidän ei-rikollisten tulisi kohdella rikollisia mahdollisimman ihmisarvoisesti ja niin, että he kokisivat oman tulevaisuutensa olevan valoisampi. Meidän olisi siis annettava heille toivoa paremmasta.

        Ymmärsitkö?


      • Kukkomies kirjoitti:

        Niin. Syynä tähän on suomen päättäjät eli demokratiassa kansa itse.

        Rikolliset voidaan nähdä jopa tuomareina jotka tulee rankaisemaan syyllisiä huonoon valtionpitoon.

        Vähän aikaa sitten velloneeseen seksuaalirikoskeskusteluun liittyen joku asianajaja ehdotti jossain (jee), että Suomessakin pitäisi olla esim. seksuaalirikoksiin erikoistuneita tuomioistuimia, jolloin rangaistukset voitaisiin saada paremmin linjaan. Nythän monissa tapauksessa jäädään kauas lain "tarjoamista" mahdollisuuksista ja myös yleisestä oikeuskäsityksestä.


      • Papeete1
        siitä seuraa se kirjoitti:

        "Me ollaan täysin rikollisten oman moraalin varassa ja jos sitä ei ole, käy huonosti."

        ... että meidän ei-rikollisten tulisi kohdella rikollisia mahdollisimman ihmisarvoisesti ja niin, että he kokisivat oman tulevaisuutensa olevan valoisampi. Meidän olisi siis annettava heille toivoa paremmasta.

        Ymmärsitkö?

        Päänsilittelyllä ei pelasteta kuin muutama sadasta, loput tekeekin sitten pahaa ja esim. murhaa lisää viattomia ihmisiä moninkertaisesti "pelastettuihin" nähden. Rikolliset ovat menetettyjä tapauksia eikä yhteiskunta niitä tarvitse. Parempi keskittää voimavarat kunnollisten ja viattomien ihmisten suojeluun. Sehän nykyään onkin melkein täysin tuon rikollisten hyysäämisen takia unohtunut.


      • Papeete1 kirjoitti:

        Päänsilittelyllä ei pelasteta kuin muutama sadasta, loput tekeekin sitten pahaa ja esim. murhaa lisää viattomia ihmisiä moninkertaisesti "pelastettuihin" nähden. Rikolliset ovat menetettyjä tapauksia eikä yhteiskunta niitä tarvitse. Parempi keskittää voimavarat kunnollisten ja viattomien ihmisten suojeluun. Sehän nykyään onkin melkein täysin tuon rikollisten hyysäämisen takia unohtunut.

        "Rikolliset ovat menetettyjä tapauksia eikä yhteiskunta niitä tarvitse."

        Tämä johtaa siihen että rikolliset ajattelevat ettei yhteiskunnalla ja sen normaistolla ole heille mitään arvoa; siispä he selviävät hinnalla millä hyvänsä ja se hinta otetaan yhteiskunnan jäsenistä.

        Tuo on suora tie helvettiin.

        Minä olen puuseppä. En ole aina ollut.


      • eikä se ole
        Papeete1 kirjoitti:

        Päänsilittelyllä ei pelasteta kuin muutama sadasta, loput tekeekin sitten pahaa ja esim. murhaa lisää viattomia ihmisiä moninkertaisesti "pelastettuihin" nähden. Rikolliset ovat menetettyjä tapauksia eikä yhteiskunta niitä tarvitse. Parempi keskittää voimavarat kunnollisten ja viattomien ihmisten suojeluun. Sehän nykyään onkin melkein täysin tuon rikollisten hyysäämisen takia unohtunut.

        yhteiskunnallisesta asemasta mitenkään riippuvainen. Suomen kansa esim. luotti Kauko Juhantaloon ja äänesti uudelleen eduskuntaan, vaikka tämä olikin syyllistynyt jatkettuun rikokseen.
        Mitä sanot?


      • Papeete1 kirjoitti:

        Päänsilittelyllä ei pelasteta kuin muutama sadasta, loput tekeekin sitten pahaa ja esim. murhaa lisää viattomia ihmisiä moninkertaisesti "pelastettuihin" nähden. Rikolliset ovat menetettyjä tapauksia eikä yhteiskunta niitä tarvitse. Parempi keskittää voimavarat kunnollisten ja viattomien ihmisten suojeluun. Sehän nykyään onkin melkein täysin tuon rikollisten hyysäämisen takia unohtunut.

        vaikea ottaa vertailukohdaksi sitä, montako esim. murhaa/tappoa on jäänyt tekemättä tämän Suomen rikollisuuden käsittelymallin ansiosta. Tästä ei ole tilastoitua tietoa ja pelkästään tilastoiden hankkimiseksi ei kannata ottaa vääriä riskejä.


      • Papeete1
        Kukkomies kirjoitti:

        "Rikolliset ovat menetettyjä tapauksia eikä yhteiskunta niitä tarvitse."

        Tämä johtaa siihen että rikolliset ajattelevat ettei yhteiskunnalla ja sen normaistolla ole heille mitään arvoa; siispä he selviävät hinnalla millä hyvänsä ja se hinta otetaan yhteiskunnan jäsenistä.

        Tuo on suora tie helvettiin.

        Minä olen puuseppä. En ole aina ollut.

        Sinä olet väärässä joten voidaankin ohittaa tämä kohta :)

        Riippuu rikoksesta mutta vakaviin, toistuviin rikoksiin syyllistyneet eivät ole mitään muuta kuin turha taakka yhteiskunnalle. Eivätkä he todellakaan ansaitse mitään puhdasta alkua rikostensa takia. No, tietysti sitten jos pystyvät palaamiaan ajassa taakespäin, ja perumaan kaikki tekemänsä rikokset ja uhriensa kärsimykset yms. Ei taida oikein onnistua, eikä se onnistu sitten toistekkaan päin.


      • Papeete1
        eikä se ole kirjoitti:

        yhteiskunnallisesta asemasta mitenkään riippuvainen. Suomen kansa esim. luotti Kauko Juhantaloon ja äänesti uudelleen eduskuntaan, vaikka tämä olikin syyllistynyt jatkettuun rikokseen.
        Mitä sanot?

        Mitä silloinkin. Saakutin typerät idiootit.. äänestysmahdollisuus pois tuollaisilta.


      • sirpamaikkarilta
        eikä se ole kirjoitti:

        yhteiskunnallisesta asemasta mitenkään riippuvainen. Suomen kansa esim. luotti Kauko Juhantaloon ja äänesti uudelleen eduskuntaan, vaikka tämä olikin syyllistynyt jatkettuun rikokseen.
        Mitä sanot?

        se kertoo siitä miten typerä porvarin äänestäjä itse asiassa onkaan. Ja vielä joku kehtaa olla ylpeä porvarihallituksesta!


      • Päämies M
        Papeete1 kirjoitti:

        Päänsilittelyllä ei pelasteta kuin muutama sadasta, loput tekeekin sitten pahaa ja esim. murhaa lisää viattomia ihmisiä moninkertaisesti "pelastettuihin" nähden. Rikolliset ovat menetettyjä tapauksia eikä yhteiskunta niitä tarvitse. Parempi keskittää voimavarat kunnollisten ja viattomien ihmisten suojeluun. Sehän nykyään onkin melkein täysin tuon rikollisten hyysäämisen takia unohtunut.

        Hyysäämishaluiset haluavat olla älykkäitä vaikka ovat tyhmiä.

        Kysymys on liiketoiminnasta. Juristit ja tuomarit ovat tyytyväisiä kun on paljon oikeusjuttuja ja rikollisuutta. Se on liiketoimintaa. Heille rikokseton yhteiskunta on kauhea ajatus.

        Kyllä sen takia löytyy rikollisia ymmärtäviä henkilöitä rikollisten tuomitsemista palkkansa saavien keskuudessa. Heidän palkathan ovat yhteiskunna huipputasoa ja he osaavat palkkojensa turvin hakeutua asumaan poliisipartioiden suojaamiin kaupunginosiin.

        Otetaan esimerkiksi vaikkapa kulosaari ja mellunmäki. Kulosaaressa partoi poliisiautoja 4 kertaa enemmän öiseen aikaan kuin mellunmäessä.

        Terveisin asioista perillä oleva.

        Väärinhän se on mutta kansa ei ymmärrä syy-yhteyksiä, tyhmiä kun suurin osa on niin aika helppoja pompoteltavia kansalaiset ovat Suomessa.

        Muualla maailmassa ihmiset osaavat vaatia, tämä sukupolvi on vielä niin onnetonta isiensä ja äitiensä tapaan, että homma jatkuu mutta rohkeiden ja oikeudenmukaista älykkäiden nuorten ansiosta muutos tapahtuu Suomessa aikanaa. Autoveromuutos oli ensimmäinen selkeä merkki siitä, että ihan kaikkea ei suvaita ja muutos on mahdollinen.


      • Papeete1
        suminagashi kirjoitti:

        vaikea ottaa vertailukohdaksi sitä, montako esim. murhaa/tappoa on jäänyt tekemättä tämän Suomen rikollisuuden käsittelymallin ansiosta. Tästä ei ole tilastoitua tietoa ja pelkästään tilastoiden hankkimiseksi ei kannata ottaa vääriä riskejä.

        Jossain linkissä oli että n.70% murhaajista uusii rikoksensa. Niin ja ne voi todellakin murhata vaikka 4, joten säästöä saataisiin.

        Aivan sama. Mä vaan toivon että rikollisten hyysääjien omaan nilkkaan osuisi kipeästi, taikka he muuten vaan pääsisi seuraan oikein vierestä sitä touhua.


      • Papeete1 kirjoitti:

        Jossain linkissä oli että n.70% murhaajista uusii rikoksensa. Niin ja ne voi todellakin murhata vaikka 4, joten säästöä saataisiin.

        Aivan sama. Mä vaan toivon että rikollisten hyysääjien omaan nilkkaan osuisi kipeästi, taikka he muuten vaan pääsisi seuraan oikein vierestä sitä touhua.

        rikollisia ei tarvi, eikä saa hyysätä, mutta en kannata mitään "kurkkuaukiradiovarkaudestajuttujakaan".

        Toisaalta mielestäni elinkautinen pitäisi tarkoittaa sitä, mitä sanotaan, eikä sinne päin.

        Anteeksi kärjistys =)


      • niin...
        suminagashi kirjoitti:

        rikollisia ei tarvi, eikä saa hyysätä, mutta en kannata mitään "kurkkuaukiradiovarkaudestajuttujakaan".

        Toisaalta mielestäni elinkautinen pitäisi tarkoittaa sitä, mitä sanotaan, eikä sinne päin.

        Anteeksi kärjistys =)

        moniko nuori ei ole koskaan näpistänyt. Kyllähän näpistäjien joukossa on myös sosiaalitoimen johtajien lapsia, kuin myös psykiatrien ja opettajien lapsia.


      • niin... kirjoitti:

        moniko nuori ei ole koskaan näpistänyt. Kyllähän näpistäjien joukossa on myös sosiaalitoimen johtajien lapsia, kuin myös psykiatrien ja opettajien lapsia.

        pitäisi sanoa, "kun ajatellaan". Siksipä oikeusjärjestelmän tulee olla oikeanlainen, jotta se ei ainakaan ketään ohjaisi tahattomasti väärälle tielle. Onko se sitä, vai eikö ole, on taas toinen keskustelu.


      • Papeete1
        suminagashi kirjoitti:

        rikollisia ei tarvi, eikä saa hyysätä, mutta en kannata mitään "kurkkuaukiradiovarkaudestajuttujakaan".

        Toisaalta mielestäni elinkautinen pitäisi tarkoittaa sitä, mitä sanotaan, eikä sinne päin.

        Anteeksi kärjistys =)

        Tuomiot. Autoradionvarastajatja peltiennaarmuttajat on ärsyttävää sakkia, ne ainakin sais ampua :D

        Tuomion pitää olla sellainen että se selkeästi pelottaa rikollista, ja ehkäisee tekemistä. Ja todellakin, elinkautisen pitää olla elinkautinen. Tietysti on rikollisia joihin ei ehkäisevät auta, mutta niinhän jokaisessa keinossa on. Niihin ei auta mitkään muut keinot kuin a) oikea elinkautinen (vain arkussa ulos) b) niskalaukaus.


      • Papeete1 kirjoitti:

        Tuomiot. Autoradionvarastajatja peltiennaarmuttajat on ärsyttävää sakkia, ne ainakin sais ampua :D

        Tuomion pitää olla sellainen että se selkeästi pelottaa rikollista, ja ehkäisee tekemistä. Ja todellakin, elinkautisen pitää olla elinkautinen. Tietysti on rikollisia joihin ei ehkäisevät auta, mutta niinhän jokaisessa keinossa on. Niihin ei auta mitkään muut keinot kuin a) oikea elinkautinen (vain arkussa ulos) b) niskalaukaus.

        edelleen ihmettelen, että miksi sitten rikostilastot ovat edelleen sangen korkealla myös niillä toiminta-alueilla, jossa on edelleen voimassa kuolemanrangaistus?

        Itse asiassa totuus piilee juuri siellä, että se tuomion pituus ei pelota tietyn profiilin rikollisia, ne vain näkevät asiat niin, ettei heilä ole mitään menetettävääkään ja kuolema olisi lähinnä helpotus.


      • Papeete1
        suminagashi kirjoitti:

        edelleen ihmettelen, että miksi sitten rikostilastot ovat edelleen sangen korkealla myös niillä toiminta-alueilla, jossa on edelleen voimassa kuolemanrangaistus?

        Itse asiassa totuus piilee juuri siellä, että se tuomion pituus ei pelota tietyn profiilin rikollisia, ne vain näkevät asiat niin, ettei heilä ole mitään menetettävääkään ja kuolema olisi lähinnä helpotus.

        Sen tietää ettei ne olisi 10 kertaa suuremmat ellei kuolemanrangaistusta olisi? Olisi suomenkin vankilat täynnä väkeä yms jos annettaisiin edes normaaleja rangaistuksia. Nykyään on niin vaikea saada rangaistusta ja meinaa pelkkä tappaminen olla kohta se ainoa keino millä joutuu vankilaan, tai eihän silläkään enää varmasti joudu. Muut pidetään poissa tilastoja rumentamasta keinolla millä hyvänsä.

        Minua ei estä nykyään mikään muu tappamasta inhoamaani henkilöä kuin oma moraali. Vankeus yms lastenleikkiin verrattavissa olevat "sanktiot" ei pelota yhtään.
        Jos täällä olisi kuolemanrangaistus, en pelkoni vuoksi edes näkisi unia sellaisesta puuhasta.

        Eutanasiankin voisi laillistaa, sillä saisi helpotuksen tuskiinsa ne jotka eivät uskalla hypätä vaikka vuoren päältä rotkoon. Ei tarttis viattomia tappaa.

        Tietyn profiilin rikollisia ei pelota yhtään mikään. Ne voi tappaa vaikka päiväkodin lapsia niin kauan kunnes joku, joka ei ole rikollisten hyysääjä, ampuu sen. Mitään keinoa ei saada koskaan niin aukottomaksi etteikö siitäkin halukkaimmat pääse läpi.
        Miettiä kannataakin miksi nyt uhrataan viattomia noiden rikollisten takia? Päästetääs toi murhaaja pihalle ja katotaan sopeutuuko. Oho, se tappoikin taas jonkun. Kokeillaan uudestaan parin vuoden päästä. Jaa... taas se tappoi... tappoi... tappoi.
        Pedofiilitkin olisi sellainen ryhmä joita ei saa ikinä päästää elävänä vankilasta ulos. Siitä ei nimittäin "parannuta" koskaan.
        Onneksi Jammua ei ainakaan tarvitse enää pelätä, se pysyy kuolemaansa saakka Niuvaniemessä. Ihme ettei ne sitäkin ole jo vapauttanut :)


      • Papeete1 kirjoitti:

        Sen tietää ettei ne olisi 10 kertaa suuremmat ellei kuolemanrangaistusta olisi? Olisi suomenkin vankilat täynnä väkeä yms jos annettaisiin edes normaaleja rangaistuksia. Nykyään on niin vaikea saada rangaistusta ja meinaa pelkkä tappaminen olla kohta se ainoa keino millä joutuu vankilaan, tai eihän silläkään enää varmasti joudu. Muut pidetään poissa tilastoja rumentamasta keinolla millä hyvänsä.

        Minua ei estä nykyään mikään muu tappamasta inhoamaani henkilöä kuin oma moraali. Vankeus yms lastenleikkiin verrattavissa olevat "sanktiot" ei pelota yhtään.
        Jos täällä olisi kuolemanrangaistus, en pelkoni vuoksi edes näkisi unia sellaisesta puuhasta.

        Eutanasiankin voisi laillistaa, sillä saisi helpotuksen tuskiinsa ne jotka eivät uskalla hypätä vaikka vuoren päältä rotkoon. Ei tarttis viattomia tappaa.

        Tietyn profiilin rikollisia ei pelota yhtään mikään. Ne voi tappaa vaikka päiväkodin lapsia niin kauan kunnes joku, joka ei ole rikollisten hyysääjä, ampuu sen. Mitään keinoa ei saada koskaan niin aukottomaksi etteikö siitäkin halukkaimmat pääse läpi.
        Miettiä kannataakin miksi nyt uhrataan viattomia noiden rikollisten takia? Päästetääs toi murhaaja pihalle ja katotaan sopeutuuko. Oho, se tappoikin taas jonkun. Kokeillaan uudestaan parin vuoden päästä. Jaa... taas se tappoi... tappoi... tappoi.
        Pedofiilitkin olisi sellainen ryhmä joita ei saa ikinä päästää elävänä vankilasta ulos. Siitä ei nimittäin "parannuta" koskaan.
        Onneksi Jammua ei ainakaan tarvitse enää pelätä, se pysyy kuolemaansa saakka Niuvaniemessä. Ihme ettei ne sitäkin ole jo vapauttanut :)

        että aina löytyy se elementti, johon verrata, mutta josta ei ole mitään käytännön tilastointia ja varmuutta.

        Näin sitä joutuu jokainen sopeutumaan ja hyväksymään sen tien, jonka yhteiskunta valitsee ja ne keinot, joihin yhteiskunta on valmis ryhtymään. Toki aika muuttaa aina myös yhteiskuntaa ja kehitystä tapahtuu monilla osa-alueilla. Itse en usko siihen ollenkaan, että kertarysäyksellä saadaan kaikki epäkohdat uusiksi, sillä historiassa ei ole yhtään muutosta, jotka ei aiheuta tavalla tai toisella välillisiä vaikutuksia ja ilmiöitä ennalta arvaamattomiinkin paikkoihin.


      • Ni.!
        Papeete1 kirjoitti:

        Mitä silloinkin. Saakutin typerät idiootit.. äänestysmahdollisuus pois tuollaisilta.

        Mä oon aina sanonu että demokratia EI toimi... Ei ole hallintomuotoa joka olis täydellinen, oikeestaan ne on kaikki paskoja, piste.


      • kkkkkll
        suminagashi kirjoitti:

        pitäisi sanoa, "kun ajatellaan". Siksipä oikeusjärjestelmän tulee olla oikeanlainen, jotta se ei ainakaan ketään ohjaisi tahattomasti väärälle tielle. Onko se sitä, vai eikö ole, on taas toinen keskustelu.

        Kuka oikeesti voi sanoa että oikeusjärjestelmä edes toimis ollenkaan?


      • juust00
        Papeete1 kirjoitti:

        Sen tietää ettei ne olisi 10 kertaa suuremmat ellei kuolemanrangaistusta olisi? Olisi suomenkin vankilat täynnä väkeä yms jos annettaisiin edes normaaleja rangaistuksia. Nykyään on niin vaikea saada rangaistusta ja meinaa pelkkä tappaminen olla kohta se ainoa keino millä joutuu vankilaan, tai eihän silläkään enää varmasti joudu. Muut pidetään poissa tilastoja rumentamasta keinolla millä hyvänsä.

        Minua ei estä nykyään mikään muu tappamasta inhoamaani henkilöä kuin oma moraali. Vankeus yms lastenleikkiin verrattavissa olevat "sanktiot" ei pelota yhtään.
        Jos täällä olisi kuolemanrangaistus, en pelkoni vuoksi edes näkisi unia sellaisesta puuhasta.

        Eutanasiankin voisi laillistaa, sillä saisi helpotuksen tuskiinsa ne jotka eivät uskalla hypätä vaikka vuoren päältä rotkoon. Ei tarttis viattomia tappaa.

        Tietyn profiilin rikollisia ei pelota yhtään mikään. Ne voi tappaa vaikka päiväkodin lapsia niin kauan kunnes joku, joka ei ole rikollisten hyysääjä, ampuu sen. Mitään keinoa ei saada koskaan niin aukottomaksi etteikö siitäkin halukkaimmat pääse läpi.
        Miettiä kannataakin miksi nyt uhrataan viattomia noiden rikollisten takia? Päästetääs toi murhaaja pihalle ja katotaan sopeutuuko. Oho, se tappoikin taas jonkun. Kokeillaan uudestaan parin vuoden päästä. Jaa... taas se tappoi... tappoi... tappoi.
        Pedofiilitkin olisi sellainen ryhmä joita ei saa ikinä päästää elävänä vankilasta ulos. Siitä ei nimittäin "parannuta" koskaan.
        Onneksi Jammua ei ainakaan tarvitse enää pelätä, se pysyy kuolemaansa saakka Niuvaniemessä. Ihme ettei ne sitäkin ole jo vapauttanut :)

        Jos murhasta tulis kuolemanrangaistus niin vois yksinkertasesti tehdä niin että tappaa niin monta tyyppii ku vaan ehtii ennen kun tulee ittelle kuula kalloon =) Siinä sulle oikeutta, kun massamurhat on järkevämpää kun yksittäiset murhat.


      • Haistakaaas.
        Päämies M kirjoitti:

        Hyysäämishaluiset haluavat olla älykkäitä vaikka ovat tyhmiä.

        Kysymys on liiketoiminnasta. Juristit ja tuomarit ovat tyytyväisiä kun on paljon oikeusjuttuja ja rikollisuutta. Se on liiketoimintaa. Heille rikokseton yhteiskunta on kauhea ajatus.

        Kyllä sen takia löytyy rikollisia ymmärtäviä henkilöitä rikollisten tuomitsemista palkkansa saavien keskuudessa. Heidän palkathan ovat yhteiskunna huipputasoa ja he osaavat palkkojensa turvin hakeutua asumaan poliisipartioiden suojaamiin kaupunginosiin.

        Otetaan esimerkiksi vaikkapa kulosaari ja mellunmäki. Kulosaaressa partoi poliisiautoja 4 kertaa enemmän öiseen aikaan kuin mellunmäessä.

        Terveisin asioista perillä oleva.

        Väärinhän se on mutta kansa ei ymmärrä syy-yhteyksiä, tyhmiä kun suurin osa on niin aika helppoja pompoteltavia kansalaiset ovat Suomessa.

        Muualla maailmassa ihmiset osaavat vaatia, tämä sukupolvi on vielä niin onnetonta isiensä ja äitiensä tapaan, että homma jatkuu mutta rohkeiden ja oikeudenmukaista älykkäiden nuorten ansiosta muutos tapahtuu Suomessa aikanaa. Autoveromuutos oli ensimmäinen selkeä merkki siitä, että ihan kaikkea ei suvaita ja muutos on mahdollinen.

        Elikkäs se on julmaa vääryyttä jos joku varastaa sulta vaikkapa auton tms. mutta siitä ei kukaan valita että valtion verothan ne vasta riistoa onkin! Ja mihinkä verorahamme käytetään? Vittu valtion virkamiehien torkkupeittoihin! Siinä sulle oikeutta, me maksetaan omaisuudestamme ja kaikesta muustakin valtiolle mutta sitä pidetään ihan oikeudenmkaisena, tyhmiä kun ihmiset on. Vain se on "väärin" mitä torkkuvat virkamiehet kirjottaa lakikirjoihin. Veronkiertohan on niin hiiirmusen järkyttävä "rikos" että jää kohta (siis ellei oo jo jäänny) murhakin kauas taakse. Oikeestaan ihmiset luulee osaavansa erotella "väärän" ja "hyvän" vaikka niidenkin ero on häälyvä, tai olematon.


      • Anonyymi
        suminagashi kirjoitti:

        toisinaa kertoo oikeudessa, et ei ne ajatellut jäävänsä kiinni, jopa lehtikin saattaa sen mainita =)

        Late Jonsson en ole ihan varma menikö nimi oikein tappoi 3 ihmistä on nyt vapaa voiko olla mahdollista kyllä suomen laki on ihan lapsen kengissä elinkautinen tarkottaa ei koskaa vapauteen mutta ei Suomessa kuka näitä suomen lakia säätää ei taida olla ittekkää ihan tervejärkinen


      • Anonyymi
        suminagashi kirjoitti:

        ja varsinkin talousrikoksissa hyötysuhteen laskeminen on arkipäivää.

        Keskityin nyt etupäässä näihin "pikkurikollisiin" jotka hakevat kaveripiirin hyväksyntää.

        Olen ollut monta kertaa kännissä mutta mieleeni ei koskaan ole tullut ajatusta satuttaa toista ihminen joka tappaa toisen ihmisen täytyy olla päästään pahasti viealla


      • Anonyymi
        Papeete1 kirjoitti:

        Päänsilittelyllä ei pelasteta kuin muutama sadasta, loput tekeekin sitten pahaa ja esim. murhaa lisää viattomia ihmisiä moninkertaisesti "pelastettuihin" nähden. Rikolliset ovat menetettyjä tapauksia eikä yhteiskunta niitä tarvitse. Parempi keskittää voimavarat kunnollisten ja viattomien ihmisten suojeluun. Sehän nykyään onkin melkein täysin tuon rikollisten hyysäämisen takia unohtunut.

        Eihän murhaaja saa edes Suomessa kunnon tuomiota


      • Papeete1

        Jos itse oikein provosoimalla ja perässä kulkemisella kerjää verta nenästään, niin voisi jopa jättää tuomio antamatta. Sitä saa mitä tilaa :D


    • Aurinko79-

      Mä kannatan yleisesti ottaen kovempien tuomioiden langettamista. Varsinkin toiseen ihmiseen kohdistuvista rikoksista tulis antaa nykyistä huomattavasti rankemmat rangaistukset. Eritoten lapsiin kohdistuvat rikokset pitäis aina tuomita "törkeinä".

      Usein rikokset kasvavat samaa tahtia yhteiskunnan pahoinvoinnin kanssa eli ehdottoman tärkeää rikosten karsimisessa olis se, että ihmiset voisivat hyvin. Siihen vaikuttaa moni asia eikä mikään yksittäinen asia poista rikoksia täysin, niitä tulee aina olemaan, mutta ainakin olojen parantaminen karsisi ns. huonojen olojen takia rikoksiin sortuneiden rikokset.

      Rikoksiin tulis myös tarttua tarpeeks varhaisessa vaiheessa. Jos 15-vuotias kloppi ryöstää kioskin, niin mun mielestä siitä ei tulis selvitä millään pelkällä puhuttelulla. Tuossa vaiheessa ihmisen elämän suuntaan voi vielä vaikuttaa dramaattisesti ja hyvässä lykyssä ihmistä kasvaa ns. yhteiskuntakelpoinen yksilö eikä enää sorru typeryyksiin.

      Jos joku kuitenkin on tehnyt jo 5 autovarkautta, 3 ryöstöä, 4 pahoinpitelyä ja tappanut 2 ihmistä niin kyllä siinä vaiheessa ihminen on jo aika menetetty tapaus... En mä edes tiedä mitä tuollaselle ihmiselle pitäis tehdä. En mä ainakaan haluais kävellä sitä vastaan kadulla.

      • ymmärsinkö oikein

        joilla ei ole enää toivoa mistään paremmasta?


      • Aurinko79-
        ymmärsinkö oikein kirjoitti:

        joilla ei ole enää toivoa mistään paremmasta?

        Ihan oikein ymmärsit. Esim pedofiilit kuuluu tähän porukkaan. Jos kykenee tuollaisiin tekoihin, niin mä en jaksa uskoa siihen, että olis enää mitään tapaa tulla "normaaliks". On se jo sen sortin vakava sairaustila aivoissa...


      • ed.
        Aurinko79- kirjoitti:

        Ihan oikein ymmärsit. Esim pedofiilit kuuluu tähän porukkaan. Jos kykenee tuollaisiin tekoihin, niin mä en jaksa uskoa siihen, että olis enää mitään tapaa tulla "normaaliks". On se jo sen sortin vakava sairaustila aivoissa...

        terapointi täysin turhaa ja ainoa, mitä voi enää odottaa tapahtuvaksi, olisi kuolema? Pidetään niukin naukin hengissä vaan, kunnes kuolema korjaa?


      • Aurinko79-
        ed. kirjoitti:

        terapointi täysin turhaa ja ainoa, mitä voi enää odottaa tapahtuvaksi, olisi kuolema? Pidetään niukin naukin hengissä vaan, kunnes kuolema korjaa?

        Mä oon pahoillani mutta pedofiileja ja raiskaajia kohtaan mun myötätunto ei riitä. Lähes kaikkia muita rikollisryhmiä kohtaan löytyy jonkin tason ymmärrystä ja jopa myötätuntoa, mutta nuo kaksi ihmisryhmää on yhteiskunnan mätäpaise, joista ei kyllä millään terapialla selvitä.


      • ed.
        Aurinko79- kirjoitti:

        Mä oon pahoillani mutta pedofiileja ja raiskaajia kohtaan mun myötätunto ei riitä. Lähes kaikkia muita rikollisryhmiä kohtaan löytyy jonkin tason ymmärrystä ja jopa myötätuntoa, mutta nuo kaksi ihmisryhmää on yhteiskunnan mätäpaise, joista ei kyllä millään terapialla selvitä.

        heillä pääosin kuitenkin on jossain vaiheessa edessä. Eikö olisi väärin, ettei heitä edes yritettäisi hoitaa terapian avulla?
        Miten luulet vaikuttavan sen, että he saisivat ainoastaan paskaa kohtelua osakseen vankilassa? Edesauttaisiko se heitä suoriutumaan yhteiskunnassa paremmin?


      • ed. kirjoitti:

        heillä pääosin kuitenkin on jossain vaiheessa edessä. Eikö olisi väärin, ettei heitä edes yritettäisi hoitaa terapian avulla?
        Miten luulet vaikuttavan sen, että he saisivat ainoastaan paskaa kohtelua osakseen vankilassa? Edesauttaisiko se heitä suoriutumaan yhteiskunnassa paremmin?

        Mun mielestä noille pitäisi tehdä lähinnä oma yhteisönsä. Kaadetaan samaa sukupuolta olevat samaan paikkaan eikä päästetä pois tietyltä alueelta. Joku kunnan kokoinen alue olis aika jees.

        Tulkoon toimeen keskenään, omalla dynamiikallaan ja yhteisönään. Saavat tehdä työtä, rakentaa elämäänsä ja käydä kauppaa normaalin maailman kanssa, hankkia hyödykkeitä ja hyvää mutteivät poistua omasta piiristään välittömän kuolemanrangaistuksen uhalla.


      • Älykäs realisti M

        Matemaatikkona sanon sen, että tuomioiden pituuksilla on dramaattinen vaikutus rikosten määrään.

        Mitä pidempi tuomio, sitä vähemmän henkilö ehtii rikoksia tekemään.

        Monilla rikollisilla on pitkä rikoshistoria takanaan, eikö olisi fiksumpaa tehdä siitä rikoshistorian lukemisesta lyhytkestoinen?

        Lakimiesten propagandaa moni täällä toistelee viisaana kun on televisiossa nähnyt rikkaan miehen älykkään ilmeettömästi kertonut, että näin on asiat mainiosti ja siitä olisi vain haittaa ihmisille jos vankilatuomiot olisivat pitkäkestoisia kokemuksia =)

        Ja monet ihmiset uskovatkin niitä juttuja. Tottakai lakimiehillä on oma lehmä ojassa niin jutut ovat sen mukaisia. Jutut muuttuisivat radikaalisti jos lakimiehet tekisivät hommiaan vapaaehtoispohjalta mutta liksan takia he tekevät hommiaan =)


      • Älykäs realisti M kirjoitti:

        Matemaatikkona sanon sen, että tuomioiden pituuksilla on dramaattinen vaikutus rikosten määrään.

        Mitä pidempi tuomio, sitä vähemmän henkilö ehtii rikoksia tekemään.

        Monilla rikollisilla on pitkä rikoshistoria takanaan, eikö olisi fiksumpaa tehdä siitä rikoshistorian lukemisesta lyhytkestoinen?

        Lakimiesten propagandaa moni täällä toistelee viisaana kun on televisiossa nähnyt rikkaan miehen älykkään ilmeettömästi kertonut, että näin on asiat mainiosti ja siitä olisi vain haittaa ihmisille jos vankilatuomiot olisivat pitkäkestoisia kokemuksia =)

        Ja monet ihmiset uskovatkin niitä juttuja. Tottakai lakimiehillä on oma lehmä ojassa niin jutut ovat sen mukaisia. Jutut muuttuisivat radikaalisti jos lakimiehet tekisivät hommiaan vapaaehtoispohjalta mutta liksan takia he tekevät hommiaan =)

        lakimieheksi, niin huomaat, et ei se todellakaan sillä liksalla ole muuta kuin rankkaa työtä.

        Tuomioiden pituuksilla on vaikutus sen yksilön rikosten määrään, joka saa tuomion, mutta se taas johtaa siihen "kaikki tai ei mitään" ajatteluun, jolloin panokset ovat kovemmat molemmin puolin -> raaemmat rikokset lisääntyy välillisesti materiaalirikosten mennessä syystä tai toisesta saveen. "Tuo näki se voi käräyttää, eliminoidaan se, ettei jäädä kiinni".


      • Aurinko79-
        ed. kirjoitti:

        heillä pääosin kuitenkin on jossain vaiheessa edessä. Eikö olisi väärin, ettei heitä edes yritettäisi hoitaa terapian avulla?
        Miten luulet vaikuttavan sen, että he saisivat ainoastaan paskaa kohtelua osakseen vankilassa? Edesauttaisiko se heitä suoriutumaan yhteiskunnassa paremmin?

        Valitettavasti tuollaiset sairaat kusipäät vapautetaan takaisin yhteiskuntaan, jos heitä on alunperinkään mihinkään edes passitettu. Esim. pedofiilithän saavat olla ihan vapaasti Suomessa ja jatkaa touhujaan, selviävät jollain ehdonalaisella ja pikkusakoilla. En tiedä kuinka monen lapsen täytyy kärsiä kauheuksia ennenkuin pedofiilille langetetaan oikeudenmukaiset rangaistukset.

        Muiden rikollisten kohdalta yhteiskuntaan sopeuttaminen onkin ihan hyvä juttu ja joidenkin kohdalla se toimii erittäinkin hyvin. Mun usko siihen, että pedofiilien ja raiskaajien sopeuttaminen takaisin yhteiskuntaan onnistuu, on kuitenkin lähes olematon.

        Miks sun mielestä pedofiilejä ja raiskaajia tulis kohdella hyvin? Onko he kohdelleet muita hyvin? Uskotko sä tosiaan että tuollaisiin julmiin tekoihin kyennyt ihminen voisi jotenkin mystisesti parantua ja muuttua normaaliks ihmiseks?


      • ed.
        Aurinko79- kirjoitti:

        Valitettavasti tuollaiset sairaat kusipäät vapautetaan takaisin yhteiskuntaan, jos heitä on alunperinkään mihinkään edes passitettu. Esim. pedofiilithän saavat olla ihan vapaasti Suomessa ja jatkaa touhujaan, selviävät jollain ehdonalaisella ja pikkusakoilla. En tiedä kuinka monen lapsen täytyy kärsiä kauheuksia ennenkuin pedofiilille langetetaan oikeudenmukaiset rangaistukset.

        Muiden rikollisten kohdalta yhteiskuntaan sopeuttaminen onkin ihan hyvä juttu ja joidenkin kohdalla se toimii erittäinkin hyvin. Mun usko siihen, että pedofiilien ja raiskaajien sopeuttaminen takaisin yhteiskuntaan onnistuu, on kuitenkin lähes olematon.

        Miks sun mielestä pedofiilejä ja raiskaajia tulis kohdella hyvin? Onko he kohdelleet muita hyvin? Uskotko sä tosiaan että tuollaisiin julmiin tekoihin kyennyt ihminen voisi jotenkin mystisesti parantua ja muuttua normaaliks ihmiseks?

        terapiaa hyvin kohteluksi, niin sitten niin.
        Mieluummin terapiaa kuin jättää kokonaan hoitamatta.

        Miten itse ajattelit: ruoskintaa, niin että tuntuu?


      • Aurinko79-
        Älykäs realisti M kirjoitti:

        Matemaatikkona sanon sen, että tuomioiden pituuksilla on dramaattinen vaikutus rikosten määrään.

        Mitä pidempi tuomio, sitä vähemmän henkilö ehtii rikoksia tekemään.

        Monilla rikollisilla on pitkä rikoshistoria takanaan, eikö olisi fiksumpaa tehdä siitä rikoshistorian lukemisesta lyhytkestoinen?

        Lakimiesten propagandaa moni täällä toistelee viisaana kun on televisiossa nähnyt rikkaan miehen älykkään ilmeettömästi kertonut, että näin on asiat mainiosti ja siitä olisi vain haittaa ihmisille jos vankilatuomiot olisivat pitkäkestoisia kokemuksia =)

        Ja monet ihmiset uskovatkin niitä juttuja. Tottakai lakimiehillä on oma lehmä ojassa niin jutut ovat sen mukaisia. Jutut muuttuisivat radikaalisti jos lakimiehet tekisivät hommiaan vapaaehtoispohjalta mutta liksan takia he tekevät hommiaan =)

        No mä en ole muistaakseni yhdenkään lakimiehen propagandaa mistään telkusta kuunnellut vaan mun mielestä on ihan loogista, että jos ihmisillä on hyvät olot, tarve rikosten tekemiseen vähenee.

        Mä en ajattele pätkääkään tässä nyt mitään lakimiehiä. Mä ajattelen ihmisiä ja kerroin oman mielipiteeni siitä, millä tavalla mun käsityksen mukaan rikosten määrää saataisiin alennettua. Se ei välttämättä ole se oikea, mutta se on mun käsitys asiasta.

        Onko sulla joku fiksaatio lakimiehistä?


      • Mieshenkilö mielisairaalassa
        suminagashi kirjoitti:

        lakimieheksi, niin huomaat, et ei se todellakaan sillä liksalla ole muuta kuin rankkaa työtä.

        Tuomioiden pituuksilla on vaikutus sen yksilön rikosten määrään, joka saa tuomion, mutta se taas johtaa siihen "kaikki tai ei mitään" ajatteluun, jolloin panokset ovat kovemmat molemmin puolin -> raaemmat rikokset lisääntyy välillisesti materiaalirikosten mennessä syystä tai toisesta saveen. "Tuo näki se voi käräyttää, eliminoidaan se, ettei jäädä kiinni".

        Rikostutkinnan välineistö on nykyään sellaista, että henkilön dna:ta saadaan aina eristettyä jostakin ja muitakin keinoja on murhaa selvittää.

        Jos luulee, ettei suunnittelematonta murhaa pystytä selvittämään niin saapahan rikollinen oppitunnin.

        Mielestäni murhaajalle kuolemantuomio on sopiva tuomio.Muutaman vuoden tuomioita murhista en voi käsittää muuten kuin, että elämme mielenvikaisessa ja turvattomassa yhteiskunnassa.


      • Aurinko79- kirjoitti:

        Valitettavasti tuollaiset sairaat kusipäät vapautetaan takaisin yhteiskuntaan, jos heitä on alunperinkään mihinkään edes passitettu. Esim. pedofiilithän saavat olla ihan vapaasti Suomessa ja jatkaa touhujaan, selviävät jollain ehdonalaisella ja pikkusakoilla. En tiedä kuinka monen lapsen täytyy kärsiä kauheuksia ennenkuin pedofiilille langetetaan oikeudenmukaiset rangaistukset.

        Muiden rikollisten kohdalta yhteiskuntaan sopeuttaminen onkin ihan hyvä juttu ja joidenkin kohdalla se toimii erittäinkin hyvin. Mun usko siihen, että pedofiilien ja raiskaajien sopeuttaminen takaisin yhteiskuntaan onnistuu, on kuitenkin lähes olematon.

        Miks sun mielestä pedofiilejä ja raiskaajia tulis kohdella hyvin? Onko he kohdelleet muita hyvin? Uskotko sä tosiaan että tuollaisiin julmiin tekoihin kyennyt ihminen voisi jotenkin mystisesti parantua ja muuttua normaaliks ihmiseks?

        pedofiileja siinä on taas sellainen näkökanta, että mikäli rangaistukset ovat maksimissaan erittäin kovia, niin jo epäily aiheuttaa "syyn" antaa "kaiken varalta" rangaistus(muille samankaltaisille esimerkkinä), vaikka syytetty olisi täysin syytön. Siinä on vaara, että enää ei pyritäkään todistamaan syytetyn syyllisyyttä, vaan syytetyn on pystyttävä todistamaan syyttömyytensä ja se menee silloin väärin päin.

        Ei voi olla nostamatta keskusteluun edelleenkään niitä aiheettomia ilmoituksia, joita edelleen tehdään niin lapsen hyväksikäytöstä, kuin raiskauksistakin pelkästään kiusan vuoksi.


      • Mieshenkilö mielisairaalassa kirjoitti:

        Rikostutkinnan välineistö on nykyään sellaista, että henkilön dna:ta saadaan aina eristettyä jostakin ja muitakin keinoja on murhaa selvittää.

        Jos luulee, ettei suunnittelematonta murhaa pystytä selvittämään niin saapahan rikollinen oppitunnin.

        Mielestäni murhaajalle kuolemantuomio on sopiva tuomio.Muutaman vuoden tuomioita murhista en voi käsittää muuten kuin, että elämme mielenvikaisessa ja turvattomassa yhteiskunnassa.

        kysymys ollutkaan siitä, että saadaanko joku kiinni vai ei, vaan siitä, että millä estetään nykyisten ja mahdollisten "uusien" rikollisten tekemättömät teot.


      • Sulla oli asiaa?
        Aurinko79- kirjoitti:

        No mä en ole muistaakseni yhdenkään lakimiehen propagandaa mistään telkusta kuunnellut vaan mun mielestä on ihan loogista, että jos ihmisillä on hyvät olot, tarve rikosten tekemiseen vähenee.

        Mä en ajattele pätkääkään tässä nyt mitään lakimiehiä. Mä ajattelen ihmisiä ja kerroin oman mielipiteeni siitä, millä tavalla mun käsityksen mukaan rikosten määrää saataisiin alennettua. Se ei välttämättä ole se oikea, mutta se on mun käsitys asiasta.

        Onko sulla joku fiksaatio lakimiehistä?

        Sun ei kannata ajatella isommin, et ole selvästikään mikään ajattelijatyyppi.

        Ymmärrätkö sen, että mitä pienemmäöt tuomiot ovat niin sitä enemmän se rohkaisee rikollisuuteen?

        Ei ole fiksaatiota lakimiehiin, miksi sitä kysyit. Ai niin, sä et ole ajattelijatyyppiä vaan typerä ihminen, jolla on oikeus äänestääkin.


      • Aurinko79-
        ed. kirjoitti:

        terapiaa hyvin kohteluksi, niin sitten niin.
        Mieluummin terapiaa kuin jättää kokonaan hoitamatta.

        Miten itse ajattelit: ruoskintaa, niin että tuntuu?

        viitannut sellaiseen, että väkivaltaan olisi mun mielestä vastattava väkivallalla? Mun käsitys ihmisyydestä ei salli kidutusta edes niille kaikkein alhaisimmille otuksille, vaikka jotkut sen takuulla ansaitsisivatkin.

        En viitannut hyvin kohtelulla terapian antamiseen, ilmeisesti sinä viittasit edellisessä kommentissa. Tarkoitin hyvin kohtelulla hyysäämistä, jota en ymmärrä näiden kahden rikollisryhmän suhteen.

        Onko sulla muuten jotain faktatietoa siitä, että onko terapia tosiaan tehonnut näihin kahteen ihmisryhmään? Mä en nimittäin usko ennenkuin näen. Mun mielestä nuo on jo niin saastuneita mieleltään ettei siinä mitkään Freudit kyllä ihmeisiin enää pysty.


      • Sulla oli asiaa? kirjoitti:

        Sun ei kannata ajatella isommin, et ole selvästikään mikään ajattelijatyyppi.

        Ymmärrätkö sen, että mitä pienemmäöt tuomiot ovat niin sitä enemmän se rohkaisee rikollisuuteen?

        Ei ole fiksaatiota lakimiehiin, miksi sitä kysyit. Ai niin, sä et ole ajattelijatyyppiä vaan typerä ihminen, jolla on oikeus äänestääkin.

        sen, että mitä rankemmat tuomiot, niin sitä suuremmalla joukolla sitä lähdetään, kerran lähdetään kuitenkin.

        Aurinko on hyvä ajattelijatyyppi, mut sä et vain millään saa kiinni sen ajatuksesta, joten äänestä ensi vaaleissa edelleen, se on mahdollisuutesi vaikuttaa =)


      • suminagashi kirjoitti:

        pedofiileja siinä on taas sellainen näkökanta, että mikäli rangaistukset ovat maksimissaan erittäin kovia, niin jo epäily aiheuttaa "syyn" antaa "kaiken varalta" rangaistus(muille samankaltaisille esimerkkinä), vaikka syytetty olisi täysin syytön. Siinä on vaara, että enää ei pyritäkään todistamaan syytetyn syyllisyyttä, vaan syytetyn on pystyttävä todistamaan syyttömyytensä ja se menee silloin väärin päin.

        Ei voi olla nostamatta keskusteluun edelleenkään niitä aiheettomia ilmoituksia, joita edelleen tehdään niin lapsen hyväksikäytöstä, kuin raiskauksistakin pelkästään kiusan vuoksi.

        Tosiaalta sitten vois laittaa että noi kiusallaan tehdyt raiskausilmoitukset yms olisivat myös äärimmäisen ankarasti rangaistavia... kuten pitäiskin olla.


      • Mieshenkilö mielisairaalasta
        suminagashi kirjoitti:

        kysymys ollutkaan siitä, että saadaanko joku kiinni vai ei, vaan siitä, että millä estetään nykyisten ja mahdollisten "uusien" rikollisten tekemättömät teot.

        Otin kantaa siihen, miten millä estetään nykyisten ja mahdollisten uusien rikollisten rikokset. Keskity lukemaasi.

        Susta huomaa rikollistaustaisuuden.


      • Aurinko79-
        suminagashi kirjoitti:

        pedofiileja siinä on taas sellainen näkökanta, että mikäli rangaistukset ovat maksimissaan erittäin kovia, niin jo epäily aiheuttaa "syyn" antaa "kaiken varalta" rangaistus(muille samankaltaisille esimerkkinä), vaikka syytetty olisi täysin syytön. Siinä on vaara, että enää ei pyritäkään todistamaan syytetyn syyllisyyttä, vaan syytetyn on pystyttävä todistamaan syyttömyytensä ja se menee silloin väärin päin.

        Ei voi olla nostamatta keskusteluun edelleenkään niitä aiheettomia ilmoituksia, joita edelleen tehdään niin lapsen hyväksikäytöstä, kuin raiskauksistakin pelkästään kiusan vuoksi.

        Tottakai syyllisyys on selkeästi todistettava ennen rangaistuksen antamista ja siinä on tottakai vaikeuksia kuten yleensä aina rikoksista puhuttaessa. Väärät ilmiannot on myös todella alhaisia koskipa väärä syytös sitten mitä tahansa rikosta ja niihinkään ei tule suhtautua kepeästi.


      • Kukkomies kirjoitti:

        Tosiaalta sitten vois laittaa että noi kiusallaan tehdyt raiskausilmoitukset yms olisivat myös äärimmäisen ankarasti rangaistavia... kuten pitäiskin olla.

        oikeusvaltiosta, niin siinä kulkee aina käsi kädessä myös inhimillinen yksilön oikeus. Vertaa miten media ja me ihmiset suhtautudumme, kumman tuomitsemme etukäteen?

        "Hän varasti naapurin kasvihuoneesta leivänpaahtimen"

        "Hän piti naapurin lasta kasvihuoneessa .....xxx... en pysty kirjoittmaan"


      • ed.
        Aurinko79- kirjoitti:

        viitannut sellaiseen, että väkivaltaan olisi mun mielestä vastattava väkivallalla? Mun käsitys ihmisyydestä ei salli kidutusta edes niille kaikkein alhaisimmille otuksille, vaikka jotkut sen takuulla ansaitsisivatkin.

        En viitannut hyvin kohtelulla terapian antamiseen, ilmeisesti sinä viittasit edellisessä kommentissa. Tarkoitin hyvin kohtelulla hyysäämistä, jota en ymmärrä näiden kahden rikollisryhmän suhteen.

        Onko sulla muuten jotain faktatietoa siitä, että onko terapia tosiaan tehonnut näihin kahteen ihmisryhmään? Mä en nimittäin usko ennenkuin näen. Mun mielestä nuo on jo niin saastuneita mieleltään ettei siinä mitkään Freudit kyllä ihmeisiin enää pysty.

        minä puhuin vain terapian tarpeesta.

        Ei ole tilastoja aiheesta ja mielipiteestäsi en lähde kiistelemään, kerroin jo omani.


      • Mieshenkilö mielisairaalasta kirjoitti:

        Otin kantaa siihen, miten millä estetään nykyisten ja mahdollisten uusien rikollisten rikokset. Keskity lukemaasi.

        Susta huomaa rikollistaustaisuuden.

        kantaa ja kyllä sen huomasin, mutta olin eri mieltä.

        Sinun mallia ei ole käytännössä testattu, joten kannatan sen testaamatta jättämistä =)

        "Susta huomaa rikollistaustaisuuden."

        Oikeus on tapahtunut ja todistit ajattelusi aukottomuuden =)


      • Aurinko79-
        Sulla oli asiaa? kirjoitti:

        Sun ei kannata ajatella isommin, et ole selvästikään mikään ajattelijatyyppi.

        Ymmärrätkö sen, että mitä pienemmäöt tuomiot ovat niin sitä enemmän se rohkaisee rikollisuuteen?

        Ei ole fiksaatiota lakimiehiin, miksi sitä kysyit. Ai niin, sä et ole ajattelijatyyppiä vaan typerä ihminen, jolla on oikeus äänestääkin.

        En mä ole missään puhunut pienempien tuomioiden puolesta. Onko sulla jotain vaikeuksia luetun ymmärtämisessä?


      • Aurinko79-
        ed. kirjoitti:

        minä puhuin vain terapian tarpeesta.

        Ei ole tilastoja aiheesta ja mielipiteestäsi en lähde kiistelemään, kerroin jo omani.

        Ihan myötätuntoinen mielipidehän sulla on, ilmeisesti sulla on suurempi sydän kuin mulla. Nuo kaksi ihmisryhmää on vain aiheuttanut mulle niin pahoja kokemuksia, että mä en yksinkertaisesti pysty enää näkemään heitä muuna kuin alhaisina ja julmina ihmisinä.


    • scale

      Mutta paskaakos teet, ne nettiadresitkin on virtuaalista paskapaperia, johon päättäjät pyyhkivät pyllynsä.

      Ei kansan oikeustaju ja tuomioiden lyhyys ole pitkään aikaan missään linjassa keskenään.

      Tuomareilla on nyt jo valta päättää tuomioiden pituudesta, mutta ne mulkut käyttävät vaan asteikon alapäätä.

      En esim. ymmärrä miten helvetissä toisen ihmisen tappaminen voi olla joku pahoinpitely, eikös se perkele ole aina tappo?

      Miten jonkun puukottaminen ja vaikkapa muutaman millin päähän sydämmestä voi olla pahoinpitely, eikä tapon yritys minimissään?

    • .........

      Pari vuotta linnaa vaan kaikille rikollisille ja jos sen jälkeen tekee uudestaan vastaavanlaisen rikoksen niin kaasukammioon. Sillähän niistä päästään.

      • Ylinopeudenajajista.


      • ...........
        Kukkomies kirjoitti:

        Ylinopeudenajajista.

        Ja sen jälkeen rattijuopot. Luulis että riittää yksi varoitus ja jos ei niin henki pois. Voisi hillitä kaasujalkaa aika tehokkaasti.


      • eräs...
        Kukkomies kirjoitti:

        Ylinopeudenajajista.

        poliisi sanoi, että "kenelläpä niitä ei olisi........."


      • eräs... kirjoitti:

        poliisi sanoi, että "kenelläpä niitä ei olisi........."

        Tai kuten tää toista kertaa vuoden sisään ylinopeudesta kiinnijäänyt poliisijohtaja : "Tutka perkele oli väärässä paikkaa".

        Mua pöyristyttää se kuinka viranomaiset itse astuu lakien ulkopuolelle. Se nyt viimeistään on signaali että nyt on villi länsi.

        *yrjöää*


    • ovat hyödyttömiä,

      sen sijaan netti mahdollistaisi nykyaikaisen häpeärangaistuksen. Naamat ja nimet näkyviin; naamojaanhan rikolliset pyrkivät tiedotusvälineiden edessäkin peittelemään, joten pelkoa asiaan liittyy. Aina ne naamakuvat jostakin löytyvät. Kun sivusto perustetaan jonkin postimerkkivaltion palvelimelle, suomalaiset viranomaiset ovat voimattomia.

      • tietysti häpeää

        voidaan lisätä pilkkaamalla (myös sukulaisia) ymv.


      • Ylipäällikkö Admin

        Minä pistän piruuttanikin sun naamas sitten sinne postimerkkivaltion palvelimen etusivulle, rikosnimikkeiksesi tulee pedofilia ja eläimiiinsekaantuminen.

        Oletko nyt onnellinen järjestelmästästi? Kuvasi saat pois hintaan 15000e. Ps. Kaikki muut rikolliset sivustolla ovat sitten aitoja että tervemenoa vaan koittelemaan selittään tulevalle tyttöystävälle että miksi oot samassa joukossa Jammun ja Veitsi-Paten kanssa... :)

        Huomaatko nyt missä ajatuskesi meni vikaan? Väärinkäyttöpotentiaalissa tietenkin...


      • toimi wikinä
        Ylipäällikkö Admin kirjoitti:

        Minä pistän piruuttanikin sun naamas sitten sinne postimerkkivaltion palvelimen etusivulle, rikosnimikkeiksesi tulee pedofilia ja eläimiiinsekaantuminen.

        Oletko nyt onnellinen järjestelmästästi? Kuvasi saat pois hintaan 15000e. Ps. Kaikki muut rikolliset sivustolla ovat sitten aitoja että tervemenoa vaan koittelemaan selittään tulevalle tyttöystävälle että miksi oot samassa joukossa Jammun ja Veitsi-Paten kanssa... :)

        Huomaatko nyt missä ajatuskesi meni vikaan? Väärinkäyttöpotentiaalissa tietenkin...

        höhlä, joten _sinä_ et pysty laittamaan mitään.


    • tytsin..

      tikkarin?

      byääää!!

    • Danskuu

      helpommalla jos rikoksista tulis isommat tuomiot, niin ei tartteis tietyn tyyppisiä hemmoja seurailla kuukausia ja jopa vuosia, jotta saadaan kunnollinen tuomio. Siinä samalla katsellaan kaman liikkumista ja ihmisten pahoinpitelyjä jopa katoamisia ja muuta sontaa (myös sivulliset kärsivät) ja ihan vaan syystä, jotta saadaan kerralla mahdollisimman iso tuomio ja mielellään koko organisaatio boseen. Puhumattakaan asiasta kun nettipedofiliarinkiäkin seurattiin yli vuoden, eikä siltikään isot tuomiot paukkunut.

    • pikku mukiloinnin kera on kyllä kieltämättä yks sellasista jutuista josta vois heilahtaa vähän pahemmat seuraamukset. Saat tehdä saman jotain muuta pientä siinä sivussa montaa kertaa ennenkun joudut istumaan päivääkään. Ja kun siinä on kuitenkin aina ainekset todelliselle draamalle jos joku onneton sankari alkaa yrittään laittaa vastaan.

      Toisaalta sit taas jostain huumeiden käytöstä tai pikku setin hallussapidosta annettavat rangaistukset on aivan järjettömän kovia.

    • ex-Wastaaja

      "Eikö kansalaiset voisi alkaa painostamaan lainlaatijoita tuomioiden pituuksien suhteen, että nuokin kusipäät saataisiin lusimaan 10 vuodeksi teostaan."

      Demokraattisessa yhteiskuntajärjestelmässä yksilöiden oikeusturvaa pyritään takaamaan oikeudenmukaisella legaalisella oikeusprosessilla. Se on kuule ihan sinunkin etusi, vaikket ehkä äkkiä asiaa uskokaan. Ymmärrän aivan täysin, että tuomitset tuon IL:n uutisoiman vastenmielisen rikoksen, mutta vähän hei rajaa silti.. juttuhin.

      "Heti löytyy kaveripiiristä, sukulaisista ja naapureista satoja ihmisiä jotka allekirjoittavat radikaalisti pidemmät tuomiot rikollisille."

      Tuomioistuinlaitoksen toiminta on kuule pikkusen monimutkaisempi ja laaja-alaisempi juttu, kuin mitä oikein tunnut ymmärtävän. Voithan sä toki (kärjistäen ilmaistaakseni) vaatia ihmisille vaikka kaasukammioita jokaikisestä legaalisesta rikkomuksesta, mutta mitäs sitten tehtäis, jos itse vaikka sattuisit joskus olemaan syyttömänä "syyllisen penkillä" oikeuden edessä? Sellaistakin voi ihmisille joskus tapahtua: ihan ilman minkäänlaista henkilökohtaista asian edesauttamistakin. Saatat (esimerkin vuoksi) vaikkapa joskus torilla kävellessäsi sattua tahtomattasi keskelle tappelua, puolustaudut hyökkääjääsi vastaan huitaisemalla kerran nyrkillä ja löydät sen jälkeen itsesi syytetyn penkiltä käräjäoikeudesta. Sama metodi siis sulle itsellesikin siinä tapauksessa vai, että kovaa tuomiota vaan? Sellanen ajatushan sulla nimittäin on...
         
      "Vetoankin teihin, että joku sellaisen tekisi tai kertoisi toivomuksestani eteenpäin henkilölle jolla on vielä oikeudentuntoa sydämessään."

      Sun puheillas ei musta näyttäny kovin paljoakaan olevan tekemistä oikeudentunnon kanssa loppupeleissä. Mun silmääni tekstisi ei itseasiassa näyttänyt sille, että sulla olis paljoakaan "oikeudentuntoa sydämessäsi". Onneksesi on kai kyllä sanottava, että hyvä sulle itsellesi, kun tuskin itse edes tajuat, miten fanaattinen olet.

      • Silver M

        Pelkkää paskaa jauhat.

        " Sama metodi siis sulle itsellesikin siinä tapauksessa vai, että kovaa tuomiota vaan? Sellanen ajatushan sulla nimittäin on... "

        Vaikken ap olekaan niin kommentoin kuitenkin sisälukutaitoisena sen verran, että ap suositteli itsepuolustukseksi tappavalle palkintoa, ei kovaa tuomiota.

        Tarkoituksena on saada rikollisille pitkät tuomiot ja normaali itsepuolustus USAN tyylisesti sallittavaksi.

        Kannatetaan.

        "Demokraattisessa yhteiskuntajärjestelmässä yksilöiden oikeusturvaa pyritään takaamaan oikeudenmukaisella legaalisella oikeusprosessilla. "

        Kyseessä oli tuomioiden pidentäminen yksilöiden oikeusturvan takaamiseksi. Tuohon sitaattiisi ei ehdotuksen mukaisesti oltaisikaan puuttumassa vaan hakemassa parannusta.

        Se onkin sitten eri asia kenen kannalta se olisi parempi ja kenen ei. Lakimiehet ja rikolliset varmaankaan eivät pane nykytuomioita pahakseen. Ja onhan noita tavallisiakin kansalaisia, jotka ovat tehokkaasti aivopestyjä uskomaan nykyjärjestelmän absoluuttiseen toimivuuteen ja erinomaisuuteen.


      • ex-Wastaaja
        Silver M kirjoitti:

        Pelkkää paskaa jauhat.

        " Sama metodi siis sulle itsellesikin siinä tapauksessa vai, että kovaa tuomiota vaan? Sellanen ajatushan sulla nimittäin on... "

        Vaikken ap olekaan niin kommentoin kuitenkin sisälukutaitoisena sen verran, että ap suositteli itsepuolustukseksi tappavalle palkintoa, ei kovaa tuomiota.

        Tarkoituksena on saada rikollisille pitkät tuomiot ja normaali itsepuolustus USAN tyylisesti sallittavaksi.

        Kannatetaan.

        "Demokraattisessa yhteiskuntajärjestelmässä yksilöiden oikeusturvaa pyritään takaamaan oikeudenmukaisella legaalisella oikeusprosessilla. "

        Kyseessä oli tuomioiden pidentäminen yksilöiden oikeusturvan takaamiseksi. Tuohon sitaattiisi ei ehdotuksen mukaisesti oltaisikaan puuttumassa vaan hakemassa parannusta.

        Se onkin sitten eri asia kenen kannalta se olisi parempi ja kenen ei. Lakimiehet ja rikolliset varmaankaan eivät pane nykytuomioita pahakseen. Ja onhan noita tavallisiakin kansalaisia, jotka ovat tehokkaasti aivopestyjä uskomaan nykyjärjestelmän absoluuttiseen toimivuuteen ja erinomaisuuteen.

        "Tarkoituksena on saada rikollisille pitkät tuomiot ja normaali itsepuolustus USAN tyylisesti sallittavaksi."

        No tottakai... Tietystikin noin. Tyhmänäkö mua pidät? Kunnon laitimmaisen reunan rebublikaaninen meno tulikin jo äsken (kieltämättä) mieleen: enää kiihkeä puolustuspuheenvuoro vesikidutusten sallimisesta puuttuu!;D * no mutta..vits*

        Aikuisten oikeasti: pää punaisena kohkaamista ap:n juttu mun silmään oli. Olen pahoillani. Jollakulla toisella on oikeus olla toista mieltä, mutta niin myös mä käsitteellistän asiat oman ymmärryskykyni kautta.

        "Vaikken ap olekaan niin kommentoin kuitenkin sisälukutaitoisena sen verran, että ap suositteli itsepuolustukseksi tappavalle palkintoa, ei kovaa tuomiota."

        Niin joo. 'Hyvä' homma. Kuolemantuottamuksista palkintoja!:D Saataiskos samalla vielä Maamme-laulu taustalle raikumaan palkintosemonioihin?:D Ja jokaiselle esim. liikuntarajoitteisen kadun toiselle puolelle saattajalle edes pronssinen mitali niillekin?:/ *viimeksimainittu vois sentään jotenkin olla vielä ylevääkin...*

        "Kyseessä oli tuomioiden pidentäminen yksilöiden oikeusturvan takaamiseksi."

        Joo, joo. Älä jaksa selittää itsestäänselvyyksiä. Tottakai ap. ajatteli yksilöiden oikeusturvaa, mutta mitä hän siitä asiasta todellisuudessa sitten ymmärtääkään, voi olla aika lailla tulkitsijan silmissä. Heh.. En tässä nyt kuitenkaan viitsi ainakaan alkaa kerrata esim. USA:n ja suomalaisen oikeusjärjestelmän eroja. Anyway: edellä mainittu ei ole sovellettavissa yks yhteen täkäläiseen, aika monestakin syystä. Jo siksi ko. mainitsemasi verrantokin on hassu.


    • pientä.
      • Papeete1

        Ei menetä edes lastaan. Vähän aikaa viranomaiset jaksaa seurata äippää ja varmaankin jo ens kesänä saadaan lukea kun samainen pikkutyttö äitinsä uudella etsiskelyreissulla jäi pedofiilin haavin, ja löydetään raiskattuna ja tapettuna pusikosta.

        Se on katos päänsilittelyä, eikä pahantekijää saa syyllistää ettei sille tule paha mieli.


      • 034503
        Papeete1 kirjoitti:

        Ei menetä edes lastaan. Vähän aikaa viranomaiset jaksaa seurata äippää ja varmaankin jo ens kesänä saadaan lukea kun samainen pikkutyttö äitinsä uudella etsiskelyreissulla jäi pedofiilin haavin, ja löydetään raiskattuna ja tapettuna pusikosta.

        Se on katos päänsilittelyä, eikä pahantekijää saa syyllistää ettei sille tule paha mieli.

        Eipä noita pedoja hirveesti ole. Sen sijaan nää äipät pilaa kaikkien naisten maineen. ja samalla tasa-arvopyrkimykset.


    • Anonyymi

      Suomessa taposta et saa edes 10v linnaa kun esimerkiksi jostain talousrikoksesta/petoksesta. Suomi on maa jossa mietitään vaan paljonko syytetty on tehnyt taloudellista hyötyä tekemällään muulla ei ole niinkään väliä. Valtiota kiinnosta vain ja ainostaa raha eikä muulla ole niinkään väliä vaikka henki viedään toiselta. Ilmeisesti talousrikolliset ovat pahempiakun murhaajat

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2122
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe