Tyttärelle huoneeseen

värit?

Tyttö 1v ja huonetta aletaan kohta tapetoimaan maalattavalla tapetilla.
Totta kai vaaleanpunainen tuli ensimmäisenä mieleen mutta nyt kysynkin teiltä joilla lapset ovat jo vanhempia (4-10v) onko se vaaleanpunainen ollut mieleinen tytölle? Voin maalata vaikka keltaiset tapetit mutta nyt ajattelen muutaman vuoden eteenpäin. mitä jos tyttö ei tykkääkään vaaleanpunaisesta.. iik! 8) eli tyttöjen lempivärejä uteliaana haluasin tietää..

10

1495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä

      ainakin vielä 5 ja 8 vuotiaat tykkäävät vaaleanpunaisesta ja kirkkaammasta pinkistä sekä liilasta.

      • Teini-ikäisten äiti

        Meidän tyttö sai ite alkaa sisustamaan huonettaan joskus ekaluokalla ja ihmeesti sinne alkoi kertyä kaikenlaista sinistä. Nyt on teini-ikäinen. Seinät siniseen sävytetty vaaleat, kovat huonekalut ovat valkoisia, tekstiilit sinisiä, taulujen kehykset sinisiä... Tehostevärinä hän käyttää oranssia.

        Ikinä ei oo tyttö tykännyt vaaleanpunaisesta.

        Sininen on monen suosikki, itse en henkilökohtaisesti pidä sinisestä yhtään.

        Paitsi farkkujen ainoa oikea väri on sininen :)


      • Maalarimestariko
        Teini-ikäisten äiti kirjoitti:

        Meidän tyttö sai ite alkaa sisustamaan huonettaan joskus ekaluokalla ja ihmeesti sinne alkoi kertyä kaikenlaista sinistä. Nyt on teini-ikäinen. Seinät siniseen sävytetty vaaleat, kovat huonekalut ovat valkoisia, tekstiilit sinisiä, taulujen kehykset sinisiä... Tehostevärinä hän käyttää oranssia.

        Ikinä ei oo tyttö tykännyt vaaleanpunaisesta.

        Sininen on monen suosikki, itse en henkilökohtaisesti pidä sinisestä yhtään.

        Paitsi farkkujen ainoa oikea väri on sininen :)

        Vaaleanpunaisella maalasin tyttäreni 2v huoneen seinät. Tekstiileistä löytyy limen vihreää, valkoista & kirkkaampaa vaaleanpunaista... olen kova maalaamaan, vanhimman tyttäreni huoneen seinät ovat olleet valkoiset, keltaiset ja nyt turkoosinsiniset. Samoin on poikanikin 10v huoneen seinät maalattu ensin keltaiseksi ja nyt ovat sitten vihreät.
        Maalaan huoneet ns. sienitekniikalla, joten maalia ei mene kuin 0.9l/huone...


      • pienet huoneet
        Maalarimestariko kirjoitti:

        Vaaleanpunaisella maalasin tyttäreni 2v huoneen seinät. Tekstiileistä löytyy limen vihreää, valkoista & kirkkaampaa vaaleanpunaista... olen kova maalaamaan, vanhimman tyttäreni huoneen seinät ovat olleet valkoiset, keltaiset ja nyt turkoosinsiniset. Samoin on poikanikin 10v huoneen seinät maalattu ensin keltaiseksi ja nyt ovat sitten vihreät.
        Maalaan huoneet ns. sienitekniikalla, joten maalia ei mene kuin 0.9l/huone...

        En muuta osaa sanoa.


      • Maalarimestariko
        pienet huoneet kirjoitti:

        En muuta osaa sanoa.

        Huoneet ovat 20 neliötä ja kuten kirjoitin sienitekniikalla maalaamalla ei maalia kulu kuin vajaa litra per huone, maalipinnasta tulee kivan eläväkuosinen:)


    • Vaaleanpunaisesta

      Jo joidenkin eskarilaisten mielestä vaaleanpunainen on todella nolo väri, saatika sitten koululaisten.

    • ...

      Omissa (7v) ja tuttavien tyttö lapsissa olen huomannut lempivärien menevän poikkeuksetta näin. Ensin on se vaaleanpunainen, sitten eri vivahteet v.punaisesta pinkkiin, sitten violetti ja sitten sininen.

      Vaaleanpunaisen kausi kesti meillä 2v - 5v
      vaalea violetti ja pinkki 5v - 6v
      sininen 6v->

      Toki 6v pitää vieläkin vaaleanpunaisesta, mutta sininen on ehdoton lempiväri. Mutta alle esikouluiän sininen oli ehdoton yäk! väri. Mieti onko helpompi maalata seinät uudelleen vai vaihtaa tekstiilit? Meillä valkoiset seinät ja pussilakanat ja verhot oli vaalean punaista. Matossa valkoista, punaista ja sinistä. Seuraavat verhot tytön huoneessa ovat todennäköisesti ne siniset.

      • neutraali...

        En ymmärrä, miksi lapsia rankaistaa noilla vaalanpunaisilla, vaan koska joku on joskus päättänyt että ne on niitä "tyttöjen" värejä. Muistan, kun mulla oli vaaleanpunaiset seinät, en niistä ikinä pitänyt ja varsinkin kun aloin viettää aikaa kavereiden kanssa huoneessni niin hävetti niin plajon, että piti teipata kaiken maalipinnan päälle julisteita. Eli lapselle mahdollisimman neutraalia, väriä saa sitten sisustustekstiileillä.


      • naurettavaa...

        Pojille vaaleansinistä ja tytölle vaaleanpunaista. Ei ne lapset niistä oikeasti välttämättä tykkää. Ne vaan opetetaan siihen kun jo vauvan huone maalataan vaaleanpunaiseksi. Sitten menee vuosia ennen kuin lapsi löytää ne värit mistä oikeasti tykkää. Vaikea tykätä muista väreistä kun äiti pukee ja sisustaa samalla värillä. Työskentelen lasten kanssa ja olen huomannut kun olen kysynyt tytöiltä sitä lempiväriä, niin se on aina se vaaleanpunainen. Oma tyttöni, jonka kanssa olen käyttänyt vaihtelevasti eri värejä, pitää kaikista väreistä, eniten kuulemma vihreestä.


    • ellinooora

      sanoa etukäteen millaiseksi tyttäresi kasvaa :) Meidän pikkuneidit ovat molemmat prinsessavaiheessa ja valitsevat pinkkiä ja lilaa, joskus tummemman violettiakin (esim. vaatteiksensa). Ellet halua maalata huonetta lähivuosina uudelleen, helpointa olisi kai valita jokin neutraali lämmin sävy, esim. kermanvärinen tai vaalea vaniljan sävy, joka on oikeastaan vain taustana verhoilla, vuodevaatteilla, huonekaluilla ym. syntyvälle värimaailmalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe