Pelkäättekö ilmakuplia, niitä aivan pieniä, mitä saattaa tippaletkussa olla (tai vähän suurempiakin!?) vai luotatteko henkilökuntaan? Minä itse muutaman kerran tipassa olleena vahtasin koko ajan niitä kuplia. Sain paniikkikohtauksia, jos joku hieman isommalta näyttävä kupla ajelehti letkussa.. Onkohan ne miten vaarallisia? Olen leikkaukseen menossa silloin ei pysty vahtimaan, eikä varmaan aina jaksakaan sen jälkeen.. joten kokemuksia, mietteitä, neuvoja...??
ilmakuplat
6
4364
Vastaukset
- kuplia
mutta pienet ei kuulemma haittaa... kerran yksi hoitaja pyynnöstäni irroitti letkun ja otti ilman pois. J
- ...
Pienet kuplat eivät haittaa yhtään mitään, ja niitä voi olla hieman vaikeaakin saada kaikkia pois letkuista. Eräs hoitaja väitti kerran, että ilmaa pitäisi mennä suoneen luokkaa "puoli metriä" (letkunpituudessa mitattuna) ennen kuin siitä alkaisi olla vaaraa. Tiedä häntä.
- minä vaan
Juu, kyllä se hoitaja oli ihan oikeassa. Sitä ilmaa tosiaan pitäisi olla se "puoli metriä". Luulen että toi ilmakuplien kammo on tullut alunperin elokuvamaailmasta. Älkää olko huolissanne.
- abc...
Kyllä sinä voit ihan henkilökuntaan luottaa..:) Ei niillä ilmakuplilla oikeasti ole mitään merkitystä! En tiiä minkätakia niitä niin pelätään.. Kunhan ei sinne nyt isompaa määrää ilmaa pudota..:)(Esim puole letkua, letku..)
- Leikkaussalihoitsu
Letkullinen ilmaa saisi mennä, jotta olisi vaarallista. Älkää suotta hermoilko, ammattilaiset teistä kyllä huolehtii
- vastauksista..
Muilla kokemuksia tästä aiheesta, mielipiteitä tms..??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1014220Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k503020Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille3082712Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet622252- 721486
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761344- 951245
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911121- 771098
Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?621039