Pelkäättekö ilmakuplia, niitä aivan pieniä, mitä saattaa tippaletkussa olla (tai vähän suurempiakin!?) vai luotatteko henkilökuntaan? Minä itse muutaman kerran tipassa olleena vahtasin koko ajan niitä kuplia. Sain paniikkikohtauksia, jos joku hieman isommalta näyttävä kupla ajelehti letkussa.. Onkohan ne miten vaarallisia? Olen leikkaukseen menossa silloin ei pysty vahtimaan, eikä varmaan aina jaksakaan sen jälkeen.. joten kokemuksia, mietteitä, neuvoja...??
ilmakuplat
6
3706
Vastaukset
- kuplia
mutta pienet ei kuulemma haittaa... kerran yksi hoitaja pyynnöstäni irroitti letkun ja otti ilman pois. J
- ...
Pienet kuplat eivät haittaa yhtään mitään, ja niitä voi olla hieman vaikeaakin saada kaikkia pois letkuista. Eräs hoitaja väitti kerran, että ilmaa pitäisi mennä suoneen luokkaa "puoli metriä" (letkunpituudessa mitattuna) ennen kuin siitä alkaisi olla vaaraa. Tiedä häntä.
- minä vaan
Juu, kyllä se hoitaja oli ihan oikeassa. Sitä ilmaa tosiaan pitäisi olla se "puoli metriä". Luulen että toi ilmakuplien kammo on tullut alunperin elokuvamaailmasta. Älkää olko huolissanne.
- abc...
Kyllä sinä voit ihan henkilökuntaan luottaa..:) Ei niillä ilmakuplilla oikeasti ole mitään merkitystä! En tiiä minkätakia niitä niin pelätään.. Kunhan ei sinne nyt isompaa määrää ilmaa pudota..:)(Esim puole letkua, letku..)
- Leikkaussalihoitsu
Letkullinen ilmaa saisi mennä, jotta olisi vaarallista. Älkää suotta hermoilko, ammattilaiset teistä kyllä huolehtii
- vastauksista..
Muilla kokemuksia tästä aiheesta, mielipiteitä tms..??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161