Torremolinos vai Fuengirola

kumpi parempi

Kumpaa kohdetta suosittelette huhtikuun lopulla? Kummassa enemmän ilta- ja yöelämää? Onko totta, ettei englannilla pärjää? Lämmintä varmaan n.20? Onko hintataso samaa kuin kanarialla, eli ruoka, viina ja taximatkat edullisia? Kiitos jos joku viittii vastata.

20

12017

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asukki.

Ruoka espanjan kalleinta...nooh tietty nois suurkaupunkien citykaupois ehka viel kaalliimpaa (vert.stokka). Hedelmat ja kasvikset halvempia, mutta pakattu ruoka vähintäin saman hintasta kuin suomes. Viina, no sit on niin monen hintasta. Rakala-tredidisco valilla. Taksit halvempaa kuin suomes. Ummikko ne kylla mielellaan kierattaa...Jos halpaa haet, oot tulos vaaraan maahan!

• hyvä......

paikka 42v sinkkunaiselle? olen lähdössä yksin ja en ole käynyt siellä kertaakaan? Bajandillo hotelli hyvä?

• tosi hyvin
        hyvä...... kirjoitti:

paikka 42v sinkkunaiselle? olen lähdössä yksin ja en ole käynyt siellä kertaakaan? Bajandillo hotelli hyvä?

Voin taata että Bajondillo on tosi hyvä. Parvekkeet on ihanat ja merelle. Itse olin siellä alle kolmikymppisenä, mutta haaveilen uudelleen menosta. Sen jälkeen olen ollut Fuengirolassa ja Carvajalissa joka on Torremolinoksesta vähän eteenpäin Fuengirolaa kohti.

Sopii 40 sinkkunaiselle hyvin.
        Ranta on ihana, toisn jossakin kohtaa taisi syventyä nopeaan, joten jos hurjan isoja aaltoja niin sinne mereen meno on aika hankalaa. Aallot taisivat tehdä sen vajouman siihen rantaa. Tyynellä säällä voi olla eri juttu.

Bajondillossa olin maaliskuussa ja se ei varsinaisesti ole uima-aikaa mutta käväisin minä siellä kuitenkin.

• hermana333
        hyvä...... kirjoitti:

On hyvä.

• kysyisi

kumpi on parempi: omena vai appelsiini?

Itse tykkään vain banaanista.

• tebis

Kysyä voi ja saa mitä tahansa matkailuun liittyvää kun se on asiallista,voi jättää vastaamatta jos siltä tuntuu...mutta pysytään aiheessa,jookos?

• ikäsi

Minkä ikäinen olet?

• syksyllä

52 tulee syksyllä

• ikäsi
        syksyllä kirjoitti:

52 tulee syksyllä

Kiitos vastauksestasi.
        Ikäsi perusteella suosittelisin Fuengirolaa. Tosin itse olen 35v ja viihdyn paremmin Fuengirolassa. Olen viihtynyt jo alle kolmekymppisestä siellä. Taitaa kuitenkin olla, että jotenkin vaan pidän Fuengirolasta, joten se vaikuttaa sihen, mitä kohdetta suosittelen. F. vaikuttaa isommalle paikalle ja en perusta paljoakaan yöelämästä ja klubeista. Tosin hyvässä seurassa niissäkin on mukavaa käydä.

Torremolinoksessa asuu vakituiseen myös vanhempia talvi asukkeja. Joten ei se pelkästään nuorten bailauspaikka ole. Jos päädyt Torremolinokseen, niin luulisin, että ei sekään nyt välttämättä huono valinta ole. Ja kummassa tahansa pidät majapaikkaa, niin juna kulkee tiuhaan tahtiin ja matka kestää 10 min (tosi lyhyt). Se menee keskustasta toiseen. Näppärää. Bussit menee yömyöhällä, mutta minä olen joskus (iltapäivällä oli muistaakseni) joutunut vartoamaan bussia yli tunnin, joten ne kulkee "omassa aikataulussaan".

Yksi negatiivisempi puoli Fuengirolaan nähden on Torremolinoksen mäkisyys. Siellä pitää koko ajan kavuta ylös ala, aivan ydin keskustassa tosin on vähän tasaistakin. Mutta jos siis ei tykkää kapuamisesta, niin sitten kannattaa harkita. F. on iiiihanan tasainen.

Summa summarum, luulisin että Torremolinoksessa on ehkä enemmän klubeja ainakin nuoremmille. Joten siitä päättelen, että myös vanhemmille olisi. Fuengirola on talvikuukausina aika hiljainen mutta sinä olet menossa siinä sopivana taitekohtana jolloin elämä alkaa herätä ja baaritkin alkavat rekrytoida lisää väkeä, joten ei se nyt ihan kuollutta ole tuohon aikaan. Olisikohan Fuengirola baari näkökulmasta katsottuna hiukan, mutta vain hiukan, hiljaisempi.

• Vanha tekijä

Fuengirolan ja Torremolinoksen välillä ei kannata lähteä arpomaan vaan valita niiden välissä sijaitseva Benalmadena! Torremolinoksesta löytyy ns. pääkatu, jonka ravintoloissa ja kaupoissa oleva henkilökunta on yleensä niin kyllästynyt turisteihin että palvelu on ala-arvoista. Sama pätee Torremolinoksen rantakadulla. Fuengirolassa on mukava ranta ja kaunis rantakatu mutta sen lisäksi sieltä ei sitten muuta löydykään kuin eläkeläisiä väljissä flanellipaidoissaan se sijaitsee Malagasta katsottuna jo vähän turhan metsässä. Sinuna ottaisin tukikohdakseni Benalmadenan josta käsin voit tehdä helposti yhden päivän ekskursiot molempiin edellä mainittuihin paikkoihin ja todeta tilanteen omin silmin. Benalmadena on ehdottomasti Espanjalaisin, ollen myös samalla kansainvälisin, ystävällisin, monipuolisin ja vain yksinkertaisesti mukavin ja paras paikka aurinkorannikolla. Ainiin, ja myöskin paras yöelämä näistä paikoista sijaitsee Benalmadenan alueella! Ja kyllä, taximatkat ja viina ovat halpoja! Litran viinapullo lähtee kaupasta mukaan seitsemällä eurolla.

• on pieni

kuppanen kylä.

• don luis

nämä ovat kaikki n.s. turisti..no en sano rysiä vaan paikkoja jonne turisteja rahdataan viikottain,ja joissa hinnat sen myötä varsin korkeat noin espanjalaisittain.costa del sol onneksi on paljon muutakin kuin nämä edellämainitut,esim. malagasta itään löytyy paikkoja joissa hintataso on selkeästi alempi kautta linjan,kokeilkaa rohkeasti.

• lomalaisen

Miksi lomalaisen pitäisi yrittää elää halvalla ja välttää ulkomailla muiden ulkomaalaisten tapaamista? Turistikohteissa on sitä elämää mitä ei kotona ole. Kaikki eivät halua kadota jonnekkin kuolleeseen historia kylään vaan irrotella iloisten ihmisten seurassa.

Minä menen häpeilemättä lomallani istumaan minkä maiseen kuppilaan tahansa ja juttelen kaikille mitä ei voi kotona tehdä.

• don luis
        lomalaisen kirjoitti:

Miksi lomalaisen pitäisi yrittää elää halvalla ja välttää ulkomailla muiden ulkomaalaisten tapaamista? Turistikohteissa on sitä elämää mitä ei kotona ole. Kaikki eivät halua kadota jonnekkin kuolleeseen historia kylään vaan irrotella iloisten ihmisten seurassa.

Minä menen häpeilemättä lomallani istumaan minkä maiseen kuppilaan tahansa ja juttelen kaikille mitä ei voi kotona tehdä.

tämä onnistuu myös paikoissa missä ei ole n.s. seuramatkaturisteja.teen itse sitä aina kun siellä olen.eihän halpuus ole mikään haitta.

• Miksi et
        lomalaisen kirjoitti:

voi kotona jutella kaikille????

• hermana333

Miksi ihminen, joka on itsekin turisti, halveksii muita turisteja?

• on torre

mielestäni koko aurinkorannikko on pilattu turismilla, kuten toki muutkin etelän kohteet. Fuge on rähjäinen, nopeasti rakennettu turismirysä. Rannat olivat kuitenkin siistit ja sai kulkea rauhassa, toisin kuin vaikkapa Turkissa.

Torressa oli kiva se kujapätkä sieltä rannalta ylös kaupunkiin.

• mennä Fugeen

vältä Los Pacosia, Los Bolichea ja varsinkin El Boquetilloa. Kaksi ekaa on suonmalaisia pullolaan ja El Boquetillo on mustalaisten, siirtolaisten ym. ainesten asuinaluetta.

• El Boquetillossa?
        mennä Fugeen kirjoitti:

vältä Los Pacosia, Los Bolichea ja varsinkin El Boquetilloa. Kaksi ekaa on suonmalaisia pullolaan ja El Boquetillo on mustalaisten, siirtolaisten ym. ainesten asuinaluetta.

Siellä asuu tavallisia espanjalaisia ja joitakin ulkomaisia myös. Et kai vain ole sekoittanut kaupungin osaa Las Lagunasin johonkin kortteleihin tai ollenkaan tunne koko aluetta. Vai mitä tarkoitusta varten olet esittänyt sitä huonoksi useamman kerran täälä?

• on näin, että

molempi parempi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      316
      8003
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      93
      6224
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3621
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2197
    5. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2106
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      39
      2083
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196