Mielestäsi parhain

Sinimarjanen

talviliikuntalaji, jota harrastat.

92

2099

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

Kesät/talvet, hyvin ilmastoitu kapakka jossa sai tupakoida.
      Nykyään kyllä istun koti-ikkunan vieressä, sen alla on lämmin patteri.
      Juon kaljaa ja tupakoin.
      Katselen joskus netistä kuinka halvalla "sähköjänikset" pääsevät Kuusamoon.
      Ne kun ajaa hissillä ylös ja kaljalla alas.

• Sinimarjanen

Sinulle suosittelen kävelyä raittiissa
        ilmassa, kaukana kapakoista ja vielä
        ilman tupakkaa.:)

• HTZA
        Sinimarjanen kirjoitti:

Sinulle suosittelen kävelyä raittiissa
        ilmassa, kaukana kapakoista ja vielä
        ilman tupakkaa.:)

asioita jotka tekevät MIEHEN.
        Muut ovat sitten sen ja POJAN väliltä.
        Toivottavasti pidät tämän mielessäsi.
        Hyvän ruoan jälkeen ei ole parempaa näkyä kun tyytyväinen mies, sohvalla, tupakoimassa.
        Katso vaikka miehen ilmettä jos sellainen osuu kohdallesi.
        Sellainen MIES saa jopa sinut sytyttämään sen savukkeen, hellien sanojen kera.

• HTZA kirjoitti:

asioita jotka tekevät MIEHEN.
        Muut ovat sitten sen ja POJAN väliltä.
        Toivottavasti pidät tämän mielessäsi.
        Hyvän ruoan jälkeen ei ole parempaa näkyä kun tyytyväinen mies, sohvalla, tupakoimassa.
        Katso vaikka miehen ilmettä jos sellainen osuu kohdallesi.
        Sellainen MIES saa jopa sinut sytyttämään sen savukkeen, hellien sanojen kera.

haisuli ei ole koskaan ollutkaan mikään MIES. Se on vain tahdoton syöpäkääryleen orja, jolta samainen kääryle potenssinkin vei, samoin kuin monta muutakin asiaa. Turha on muuta vängätä, tutkimustulokset (missä?) kertoo näin.

• HTZA
        sitroen kirjoitti:

haisuli ei ole koskaan ollutkaan mikään MIES. Se on vain tahdoton syöpäkääryleen orja, jolta samainen kääryle potenssinkin vei, samoin kuin monta muutakin asiaa. Turha on muuta vängätä, tutkimustulokset (missä?) kertoo näin.

niin minulla on puhtaat paikat. Kaikki eivät kyllä, miksi muuten?, aina tahdo.
        Mikä siinä on että jos mies halkoo motin pöllejä, katkoo ne ja pilkkoo klapeiksi ja käydessään välillä, kultansa kutsusta, syömässä jotai keitonlitkua, itse kun mies ei kerkiä ruokaa laittamaan, niin neito pyörii koko ajan ympärillä voitelemassa leipää, kysymässä: "Onko suolaa tarpeeksi", "miksi sinä jauhat sitä lihaa?, minä keitin sitä 20 minuttia niin kuin perunoitakin".
        Ja nuuskii koko ajan?
        Eikä laske uimaan ennenkuin.....
        Ja tämä on taatusti tutkimuksen tulos.

• jartsev

Ehdottomasti. Useimmiten luistelen jos on sellainen latu-ura jossa voi luistella tai sitten perinteistä jos ei luistelua voi harrastaa. Hiihdän usein metsäsuksilla myös metsässä tai kävelen lumikengillä. Näillä lumikengillä voikin kiipeillä sauvojen kanssa tosi vaikeita paikkoja.

• Sinimarjanen

kyllä mielestäni talvella paras liikuntalaji.
        Luistelu hiihtoa en ole kyllä treenannut,
        joskus vaan kokeillut. Perinteinen paras.
        Lumikengillä kävellyt muutamia kertoja.
        Metsäsuksillakin olen hiihtänyt, ekakertoja
        jo isän suksilla lapsena. Tosin nykypäivän
        metsäsuket on sirompia ja materiaali eri kuin
        aijemmin. Olen niitä kyllä nähnyt nykyvuosinakin.

• mielipidee

Luisteluhan se, kaikesta mahdollisesta. kesäisin en luistele.

• henrii

siinä kaksi nälkäistä narraa toisiaan.

• Sinimarjanen

Eväät maistuu pyytäjälle ja joskus myös
        pyydettävälle.:)
        Pilkillä kyllä on ihan mukavaa, jos vaan sää
        sattuu olemaan hyvä.

• En harrasta mitään lajia en talvi enkä kesä. Työn puolesta liikkuminen lasten kanssa riittää liikunnaksi plus työmatkaliikunta. Joskus käyn uimahallissa uimassa ja se siitä urheiluista.

• Sinimarjanen

täytyy tunnustaa, että ulkoilu on nyt jäänyt
        vähemmälle. Joka ilta on töissä mennyt
        myöhempään. Toinen asia, kun lunta täällä
        ei ole ollut, niin hiihtämäänkään ei ole päässyt.
        No jospa tästä vielä, paras talvihan pitäisi
        olla vielä edessä.
        Kyllä se muu liikunta minulla on kävelyä ja
        sauvakävely on nyt yhä enempi kuvioissa.
        Nyt ole suunnitellut, että aloittaisin tuon
        sulkapallon. Saa sitten nähdä.

• Sinimarjanen kirjoitti:

täytyy tunnustaa, että ulkoilu on nyt jäänyt
        vähemmälle. Joka ilta on töissä mennyt
        myöhempään. Toinen asia, kun lunta täällä
        ei ole ollut, niin hiihtämäänkään ei ole päässyt.
        No jospa tästä vielä, paras talvihan pitäisi
        olla vielä edessä.
        Kyllä se muu liikunta minulla on kävelyä ja
        sauvakävely on nyt yhä enempi kuvioissa.
        Nyt ole suunnitellut, että aloittaisin tuon
        sulkapallon. Saa sitten nähdä.

Minä ulkoilen töissäni niin siksi ei ole tarvetta ulkoilla vapaa-aikana.

• Sinimarjanen
        miljoona kirjoitti:

Minä ulkoilen töissäni niin siksi ei ole tarvetta ulkoilla vapaa-aikana.

onkin ihan hyvä, kun työssä voi ulkoilla.
        Meikä istuu päivät sisällä töissä,
        niin raitista ilmaa ja vastapainoa tarvitaan.

• jartsev

Jalkaisin, koiran kanssa. Se onkin riemuisa kaveri. Alkuun aivan malttamaton, tahtoo viedä mua mukanaan, sukeltelee lumihankeen, pomppii ja kiskoo narusta ja yhtäkkiä kääntyy ja tulee siliteltäväksi sekä hyviteltäväksi. Se on aina riemuissaan kun lähdetään ja kiinnostunut aivan kaikesta. Se minua vie nykyisin lenkillä.

• Sinimarjanen

saunassa välillä.
        Pentukoirat varsinkin onkin tosi innostuneita lumesta.
        Muistan kun siskoillani oli koiria ja yhden
        koira oli useinkin hoidossa. Sehän oli tosi
        innokas lumessa punkamaan ja kun heitteli
        sille noita lumipalloja, niin aivan innoissaan
        oli. Koira onkin mukava ja siinä tulee ulkoiltuakin samalla.

• Koiran kans olisi kiva mennä kävelylle, tulee ihan ikävä ja suru omaa koiraa.

• jartsev
        miljoona kirjoitti:

Koiran kans olisi kiva mennä kävelylle, tulee ihan ikävä ja suru omaa koiraa.

Minulla on pitkä kuljetusnaru jossa se pääsee vähän vapaammin juoksentelemaan siinä ympärillä. Minä käytän sitä useimmiten metsäteillä jossa ei ole paljonkaan muita kulkijoita, siellä juostaan, kyllä se minut läkähdyksiin helposti hölkkää, mutta seuraa kyllä tarkasti myös mitä minä aion.

• hiito

mahtava laji, lunta tarvii vaan olla aika paljon. Urheilumieltä ja hyvä eväät mukaan, päivä menee upeita maisemia ihaillessa. Op

• Sinimarjanen

mutta kun puolipäivääkin siellä ummessa
        hiihtelisi ja illalla sen jälkeen saunaan,
        uni varmaan maistuisi, saattaisi olla hieman
        väsy näin äkikseltään.:)

• vaativa
        Sinimarjanen kirjoitti:

mutta kun puolipäivääkin siellä ummessa
        hiihtelisi ja illalla sen jälkeen saunaan,
        uni varmaan maistuisi, saattaisi olla hieman
        väsy näin äkikseltään.:)

laji, pitää olla hieman fysiikkaa ja ajantajua ettei ota liian suurta haastetta. Tuntuu muuten paljon pitemmältä takaisintulo iltapäivällä mitä menomatka aamulla.

• Sinimarjanen
        vaativa kirjoitti:

laji, pitää olla hieman fysiikkaa ja ajantajua ettei ota liian suurta haastetta. Tuntuu muuten paljon pitemmältä takaisintulo iltapäivällä mitä menomatka aamulla.

nykyiseltään saattaisi riittää lyhyempikin
        aika tuohon umpihiihtoon.
        Joku vuosi sitten tuli viiden tunnin aikana,
        upeana helmikuun lopun kauniina lauantai
        päivänä hiihdettyä 40 km.
        Kyllä oli nautinto. Hyvin kyllä sitten nukutti
        saunan jälkeen. Ei tarvinnut unta houkutella.

• saavutus tuo 40 km
        Sinimarjanen kirjoitti:

nykyiseltään saattaisi riittää lyhyempikin
        aika tuohon umpihiihtoon.
        Joku vuosi sitten tuli viiden tunnin aikana,
        upeana helmikuun lopun kauniina lauantai
        päivänä hiihdettyä 40 km.
        Kyllä oli nautinto. Hyvin kyllä sitten nukutti
        saunan jälkeen. Ei tarvinnut unta houkutella.

täytyy olla hieman kuntoa ettei paikat kipeydy. Tossa mun lajissa ei toi määrä ole mikään tavoite, kello pois kokonaan, aika määritellään auringon liikkeestä ja matka kunnon mukaan. Op

• Sinimarjanen
        saavutus tuo 40 km kirjoitti:

täytyy olla hieman kuntoa ettei paikat kipeydy. Tossa mun lajissa ei toi määrä ole mikään tavoite, kello pois kokonaan, aika määritellään auringon liikkeestä ja matka kunnon mukaan. Op

aika ollut tavoite mitenkään. Vaan ihan
        ulkoilua se oli, mutta tuli vaan silloin
        katsottua kelloakin. Suurissa alamäkilöissä
        tuppasi vaan aikaa kulumaan, kun ei oikein
        uskallusta meinannut olla laskea niitä.
        Nyt hyvä kunhan puoletkin tuosta matkasta,
        kun ei yhtään nyt vähälle ajalle hiihtoa.

• että se menee
        Sinimarjanen kirjoitti:

aika ollut tavoite mitenkään. Vaan ihan
        ulkoilua se oli, mutta tuli vaan silloin
        katsottua kelloakin. Suurissa alamäkilöissä
        tuppasi vaan aikaa kulumaan, kun ei oikein
        uskallusta meinannut olla laskea niitä.
        Nyt hyvä kunhan puoletkin tuosta matkasta,
        kun ei yhtään nyt vähälle ajalle hiihtoa.

vieläkin jos aikaisemminkin, hyvä olisi olla joku avaamassa latua. Tuo alamäkilöitten laskeminen on kans taitolaji, kantsii ainaski isoimpia puita väistellä ettei tule ihottumaa. Oletksos usein käynyt lapin hiihtokeskuksissa hiihtämässä?

• Sinimarjanen
        että se menee kirjoitti:

vieläkin jos aikaisemminkin, hyvä olisi olla joku avaamassa latua. Tuo alamäkilöitten laskeminen on kans taitolaji, kantsii ainaski isoimpia puita väistellä ettei tule ihottumaa. Oletksos usein käynyt lapin hiihtokeskuksissa hiihtämässä?

enimmäkseen on tullut oltua kesällä ja syksyllä.
        Hiihtelemässä enemmänkin tuolla Kainuussa.
        Löytyy sieltäkin niitä mäkiä.
        Paljakassakin joskus aikoinaan, Vuokatissa,
        vähän useammassa paikassa.
        Yleensä en niin kauheasti piittaa "turistirysistä".

• on myös
        Sinimarjanen kirjoitti:

enimmäkseen on tullut oltua kesällä ja syksyllä.
        Hiihtelemässä enemmänkin tuolla Kainuussa.
        Löytyy sieltäkin niitä mäkiä.
        Paljakassakin joskus aikoinaan, Vuokatissa,
        vähän useammassa paikassa.
        Yleensä en niin kauheasti piittaa "turistirysistä".

upee lapissa, valitettavasti noihin rysiin kyllä törmää nykyisin lähes joka paikassa. Täytyy vain ajatella positiivisesti, kun jotain eksoottista on niin muutkin haluaa sitä katsoa ja kokea.
        Löytyy niitä hyviä ja upeita paikkoja ihan kotinurkiltakin, menee vaan ulos ja avaa silmät. Op

• Sinimarjanen
        on myös kirjoitti:

upee lapissa, valitettavasti noihin rysiin kyllä törmää nykyisin lähes joka paikassa. Täytyy vain ajatella positiivisesti, kun jotain eksoottista on niin muutkin haluaa sitä katsoa ja kokea.
        Löytyy niitä hyviä ja upeita paikkoja ihan kotinurkiltakin, menee vaan ulos ja avaa silmät. Op

on hyvä olla paikka, jossa voi olla ilman
        "markkinatungosta". Joskus aina kuitenkin,
        voi käydä.

• on siihen
        Sinimarjanen kirjoitti:

on hyvä olla paikka, jossa voi olla ilman
        "markkinatungosta". Joskus aina kuitenkin,
        voi käydä.

hyvä paikka, nautitaan siitä.

Hyvää yötä, kauniita unia. Op

• Sinimarjanen
        on siihen kirjoitti:

hyvä paikka, nautitaan siitä.

Hyvää yötä, kauniita unia. Op

myös Sinulle ja kaikille jos joku vielä sattuu
        lukemaan.
        Kauniita Unia!

• Wenla-G

on hyvää liikuntaa, kesin, talvin.
      Moottorikelkkailu, yhdistettynä pilkkimiseen ja hiihtoon. Mikä ihanampaa, kuin suihkia suksilla kevätauringon paahteessa. Naama saa rusketusta, ja keuhkot raikasta ilmaa.
      Ehkä taas joskus, jos saamme Talven takaisin.

• Sinimarjanen

pilkillä, olen minäkin muutaman kerran ollut.
        Myös reki on ollut joskus kelkan perässä
        ja kyydissä enempikin porukkata.
        Silloin kun vielä sai ajella noita vanhoja
        tien pohjia. Kyydissä vain olen ollut, itse en
        ole ajanut.
        Uiminen onkin niitä kesän vakio harrastuksia.
        Kelkalla saa hyvin noita ladunpohjia tehtyä.

• jartsev

Siellä tulee käytyä silloin tällöin talvenaikana. Höyrysaunassa ja tavallisessa, kylmässä altaassakin pikasesti. Pitäähän sitä uskallusta näyttää;) joku vaikka ...huomaisi!:)

• Wenla-G
        jartsev kirjoitti:

Siellä tulee käytyä silloin tällöin talvenaikana. Höyrysaunassa ja tavallisessa, kylmässä altaassakin pikasesti. Pitäähän sitä uskallusta näyttää;) joku vaikka ...huomaisi!:)

on pitänyt minunkin monesti. :))
        Mutta aattelepa kohdaltasi, jos talvi loppuisi, kuinka monia lajeja se lopettaisi kokonaan.

Oma koirakin, nuorempana, nautti täysin siemauksin talvesta, lumessa peuhaamisesta. Sukelteli lumeen, ja juoksi kärppänä lumipallojen perään. Kun tuli retkellä kylmä, pian se lämpeni povessa, lämpöhaalarissa.
        Kivoja muistoja on paljon, sillä ja meillä.

• jartsev
        Wenla-G kirjoitti:

on pitänyt minunkin monesti. :))
        Mutta aattelepa kohdaltasi, jos talvi loppuisi, kuinka monia lajeja se lopettaisi kokonaan.

Oma koirakin, nuorempana, nautti täysin siemauksin talvesta, lumessa peuhaamisesta. Sukelteli lumeen, ja juoksi kärppänä lumipallojen perään. Kun tuli retkellä kylmä, pian se lämpeni povessa, lämpöhaalarissa.
        Kivoja muistoja on paljon, sillä ja meillä.

aivan järkyttävää jos talvesta tulee pelkkää vesisateista kurakeliä. Tämä ja edellinenkin talvi ovat tätä mitä ovat, aivan kuin korvike kahvia, tai "keinotekoisesti" makeutettua talvea;)

Jospa olisi kunnon pakkanen joka paukkuisi nurkissa ja kun vielä olisi sellainen olotila, joku loma esim. metsänvartijan honkapirtissä, erämaassa, hankien keskellä. Pieni pirtti jossa on puulämmitys ja kivitakka nurkassa. Kynttilä ainoana valon lähteenä ja kuutamo joka leikkisi koskemattomilla hangilla. Mökille johtaisi vain suksenlatu, kahdet suksiparit olisivat pystyssä seinustalla. Tervaksen kiemurtelisi piisistä ja tuoksuisi mökin ympärillä.

• Wenla-G
        jartsev kirjoitti:

aivan järkyttävää jos talvesta tulee pelkkää vesisateista kurakeliä. Tämä ja edellinenkin talvi ovat tätä mitä ovat, aivan kuin korvike kahvia, tai "keinotekoisesti" makeutettua talvea;)

Jospa olisi kunnon pakkanen joka paukkuisi nurkissa ja kun vielä olisi sellainen olotila, joku loma esim. metsänvartijan honkapirtissä, erämaassa, hankien keskellä. Pieni pirtti jossa on puulämmitys ja kivitakka nurkassa. Kynttilä ainoana valon lähteenä ja kuutamo joka leikkisi koskemattomilla hangilla. Mökille johtaisi vain suksenlatu, kahdet suksiparit olisivat pystyssä seinustalla. Tervaksen kiemurtelisi piisistä ja tuoksuisi mökin ympärillä.

on haave maalaiselämästä, kaukana kavala maailma. Helppo tietenkin on sanoa, että se on haihattelua, ja romantisointia.
        Kyllä tätä arkipäivä saa jotenkin pehmentää.
        Kaipa osa ihmisistä on liian myöhään syntyneitä.

• jartsev
        Wenla-G kirjoitti:

on haave maalaiselämästä, kaukana kavala maailma. Helppo tietenkin on sanoa, että se on haihattelua, ja romantisointia.
        Kyllä tätä arkipäivä saa jotenkin pehmentää.
        Kaipa osa ihmisistä on liian myöhään syntyneitä.

Unelmissa ja haaveissa pitää aina elää, kokea kokemattomia kuvitelmia, nähdä päiväunia ja suunnitella kaikenlaista elämän varrelle.

Kerrotko Wenla minulle yhden,kaikille toisille varmaan hyvin selvänjutun, mutta minulle epäilynaihe. Minulla on vanha putkitelkku, matkamallia 15` kuvaputkella. Onko se samanlainen sähkölaiteromu kuin eräässä mainoksessa hauskasti esitettiin, siinä kun ei ole tätä "skarppi liitintä"

• Wenla-G
        jartsev kirjoitti:

Unelmissa ja haaveissa pitää aina elää, kokea kokemattomia kuvitelmia, nähdä päiväunia ja suunnitella kaikenlaista elämän varrelle.

Kerrotko Wenla minulle yhden,kaikille toisille varmaan hyvin selvänjutun, mutta minulle epäilynaihe. Minulla on vanha putkitelkku, matkamallia 15` kuvaputkella. Onko se samanlainen sähkölaiteromu kuin eräässä mainoksessa hauskasti esitettiin, siinä kun ei ole tätä "skarppi liitintä"

ulkopuolisen, scart-liitintä vastaavan RF-modulaattorin, jolla voit katsoa antelliliittimen kautta miltä tahansa UHF-kanavalta ohjelmaa televisiollasi.
        Viimeksi näin myytävän 8€/kpl.

• jartsev
        Wenla-G kirjoitti:

ulkopuolisen, scart-liitintä vastaavan RF-modulaattorin, jolla voit katsoa antelliliittimen kautta miltä tahansa UHF-kanavalta ohjelmaa televisiollasi.
        Viimeksi näin myytävän 8€/kpl.

En ole viitsinyt kysyäkään keneltäkään kun....Kiitti! Tuo on aivan hyvä väritelkku, mökillä sitä aina katsellut ja reissussa se on kanssa kun joskus matkailuautolla ajellut tuolla pohjoisessa päin. Hienoa! Kiitti!

Niin ne toiset sukset siellä metsänvartijanmökillä olivat sen metsänvartijan vahat. Olivat jääneet siihen seinustalle kun se homma sieltä oli loppunut;)

• Wenla-G
        Sinimarjanen kirjoitti:

pilkillä, olen minäkin muutaman kerran ollut.
        Myös reki on ollut joskus kelkan perässä
        ja kyydissä enempikin porukkata.
        Silloin kun vielä sai ajella noita vanhoja
        tien pohjia. Kyydissä vain olen ollut, itse en
        ole ajanut.
        Uiminen onkin niitä kesän vakio harrastuksia.
        Kelkalla saa hyvin noita ladunpohjia tehtyä.

kun vain on jäätä ja lunta.
        Kun on vielä reki perässä, niin mukana kulkee montakin kaveria. Tämä talvi vain ei ole mitenkään suotuisa sillekään harrasteelle.
        Aikuisena ajelee kelkalla ihan sopivalla nopeudella, niin ei satu onnettomuuksia.

• Wenla-G
        jartsev kirjoitti:

En ole viitsinyt kysyäkään keneltäkään kun....Kiitti! Tuo on aivan hyvä väritelkku, mökillä sitä aina katsellut ja reissussa se on kanssa kun joskus matkailuautolla ajellut tuolla pohjoisessa päin. Hienoa! Kiitti!

Niin ne toiset sukset siellä metsänvartijanmökillä olivat sen metsänvartijan vahat. Olivat jääneet siihen seinustalle kun se homma sieltä oli loppunut;)

Saahan sitä selittää, uskokoon ken uskoo. Minä en. ;))
        En tiedä, mutta yksinkertainen maalaiselämä viehtää, ilman mukavuuksia. Ehkäpä sitten vain lyhyen aikaa, mutta olisipa sekin sitten koettu.

• Sinimarjanen
        Wenla-G kirjoitti:

kun vain on jäätä ja lunta.
        Kun on vielä reki perässä, niin mukana kulkee montakin kaveria. Tämä talvi vain ei ole mitenkään suotuisa sillekään harrasteelle.
        Aikuisena ajelee kelkalla ihan sopivalla nopeudella, niin ei satu onnettomuuksia.

taitaa saada aika pitkälle mennä, ennen kuin
        lunta oikein kunnolla löytyy.
        Mä olen tässä naureskellutkin, että jos ei
        lunta löydy, niin täytyy lähteä lomalla
        katsomaan josko lakka jo kukkisi.:))
        Olihan niitä Espoossa tälle vuodelle jo
        Suppilovahveroita.

Kyllä se varmaan aika vähäiseksi jää kelkkailu,
        jos ei lunta yhtään lisää sada.

• Wenla-G
        Sinimarjanen kirjoitti:

taitaa saada aika pitkälle mennä, ennen kuin
        lunta oikein kunnolla löytyy.
        Mä olen tässä naureskellutkin, että jos ei
        lunta löydy, niin täytyy lähteä lomalla
        katsomaan josko lakka jo kukkisi.:))
        Olihan niitä Espoossa tälle vuodelle jo
        Suppilovahveroita.

Kyllä se varmaan aika vähäiseksi jää kelkkailu,
        jos ei lunta yhtään lisää sada.

on nykyinen meno. Orvokit kukkii keskellä talvea, sieniä pukkaa maasta.
        Toivottavasti ollaan keskellä poikkeusta.
        Ikuna ei olisi tätä arvannut odottaa muutama vuosi sitten.
        Juuri tuli telkasta ohjelma, jossa odoteltiin maailmaan entistä kovempia ja pitempiaikaisia hirmumyrskyjä. :((

• jartsev
        Wenla-G kirjoitti:

Saahan sitä selittää, uskokoon ken uskoo. Minä en. ;))
        En tiedä, mutta yksinkertainen maalaiselämä viehtää, ilman mukavuuksia. Ehkäpä sitten vain lyhyen aikaa, mutta olisipa sekin sitten koettu.

Joskus panee juuri noin ajattelemaan. Miksi ei vois kokea yksinkertaista ja vaatimatonta joskus, vaikkapa hetkisen tai jonkun aikaa. Töissä pitää aina joka päivä tehdä "parhaansa", kaikki ympärillä tekevät parhaansa joka päivä ja joka päivä pitää puhua kuinka minä tein parhaani taas. Parhaastaan ottaa joskus päähän;) Minä olen sanonutkin joskus että minä tyydyn vain hyvään, en jaksa joka päivä parastani tehdä.
        Sen vastapinoksi voisi lomaa vaikka pitää tekemällä vain välttämättömän, hyvin vaatimattomissa oloissa.

Niin, ja ne toiset sukset olivat sen metsänvartijan tyttöystävän, häneltäkin ne olivat unohtuneet kun kesällä lähtivät. Minä tulin lumikengillä;)

• Sinimarjanen
        Wenla-G kirjoitti:

on nykyinen meno. Orvokit kukkii keskellä talvea, sieniä pukkaa maasta.
        Toivottavasti ollaan keskellä poikkeusta.
        Ikuna ei olisi tätä arvannut odottaa muutama vuosi sitten.
        Juuri tuli telkasta ohjelma, jossa odoteltiin maailmaan entistä kovempia ja pitempiaikaisia hirmumyrskyjä. :((

jotenkin on maailman kirjat sekaisin tuon
        ilmojenkin suhteen. Onhan näitä mullistuksia
        aina silloin tällöin sattunut, mutta hirvittää
        ihan ajatus hirmumyrskyistä.
        Jotenkin kaipaisi sitä kunnon talvea, aina
        vähäksi aikaa. Nuo pikkunakerotkin eilen
        viimeksi juttelivat, että hiihtämään haluaisivat,
        mutta kun ei mäkeen ei mihinkään..
        Tässä ihan vieressä on ihan kunnon mäki, jossa
        aikoinaan oli noita laskiaisriehojakin, mutta
        nykyisin ei ole mitään, kun ei luntakaan..

• Wenla-G
        jartsev kirjoitti:

Joskus panee juuri noin ajattelemaan. Miksi ei vois kokea yksinkertaista ja vaatimatonta joskus, vaikkapa hetkisen tai jonkun aikaa. Töissä pitää aina joka päivä tehdä "parhaansa", kaikki ympärillä tekevät parhaansa joka päivä ja joka päivä pitää puhua kuinka minä tein parhaani taas. Parhaastaan ottaa joskus päähän;) Minä olen sanonutkin joskus että minä tyydyn vain hyvään, en jaksa joka päivä parastani tehdä.
        Sen vastapinoksi voisi lomaa vaikka pitää tekemällä vain välttämättömän, hyvin vaatimattomissa oloissa.

Niin, ja ne toiset sukset olivat sen metsänvartijan tyttöystävän, häneltäkin ne olivat unohtuneet kun kesällä lähtivät. Minä tulin lumikengillä;)

sukupolvi, joka menneitä haikailee. Nythän vain uusi ja erilainen on valttia, kai?
        Kun on nuhteettomasti palvellut työnantajaansa vaikkapa 30 vuotta, luulisi ansainneensa muutaman kuukauden palkallisen loman. No, toiveajattelua, sen tiedän.

Sukset ovat, tai eivät taidakaan olla niitä, joita selität. Taidat velmuilla. :))

• jartsev
        Wenla-G kirjoitti:

sukupolvi, joka menneitä haikailee. Nythän vain uusi ja erilainen on valttia, kai?
        Kun on nuhteettomasti palvellut työnantajaansa vaikkapa 30 vuotta, luulisi ansainneensa muutaman kuukauden palkallisen loman. No, toiveajattelua, sen tiedän.

Sukset ovat, tai eivät taidakaan olla niitä, joita selität. Taidat velmuilla. :))

velmuiluakin..ja kai unelmaunta. Tiedän minä tosi upean paikan, juuri metsänvartijan vanhan pirtin. Olen joskus samonnut sinne ja istunut siinä rappusilla,katsellut järvelle, tuoksutellut savusaunaa ja paistanut grillimakkaran ja aurinkoa siinä nuotiopaikalla saunan edustalla rannassa.

• jartsev
        Wenla-G kirjoitti:

Sattumakin tuossa kyselee, että "oliko ennen paremmin kuin nyt"

Kyllähän ennen oli moni asia peremmin kuin nyt, vaikka nytkin on moni asia peremmin kuin ennen.

Nytkin voisin olla vaikka hevosen ruokinnassa jos olisi niin kuin ennen. Harjaisin sitä ja taputtelisin sen kaulalle. Se rouskuttelisi heiniä ja katselisi kosteilla suurilla silmillään minua, ehkä se vähän tuuppaisi turvallaan ja hörähtäisi hyvästä mielestä. Ja tekisi minunkin mieleni auvoiseksi ja seestyneeksi.

• Wenla-G
        jartsev kirjoitti:

Sattumakin tuossa kyselee, että "oliko ennen paremmin kuin nyt"

Kyllähän ennen oli moni asia peremmin kuin nyt, vaikka nytkin on moni asia peremmin kuin ennen.

Nytkin voisin olla vaikka hevosen ruokinnassa jos olisi niin kuin ennen. Harjaisin sitä ja taputtelisin sen kaulalle. Se rouskuttelisi heiniä ja katselisi kosteilla suurilla silmillään minua, ehkä se vähän tuuppaisi turvallaan ja hörähtäisi hyvästä mielestä. Ja tekisi minunkin mieleni auvoiseksi ja seestyneeksi.

että olet löytänyt unelmapaikan muuallakin kuin vain haaveissa.
        Omissa unelmissakin kanat tepastelevat pihamaalla, kuin Greengrassilla, possut röhkivät mukana. Kanoista saa munia, mutta mikä olisi possujen kohtalo? En ainakaan voisi syödä Pelleä ja Puttea.

Heppakertomuksesi on tosi hyvä, silmissäni sen voin nähdä.
        Pilkeautoa kannattaa jo alkaa suunnittelemaan.

• jartsev
        Wenla-G kirjoitti:

että olet löytänyt unelmapaikan muuallakin kuin vain haaveissa.
        Omissa unelmissakin kanat tepastelevat pihamaalla, kuin Greengrassilla, possut röhkivät mukana. Kanoista saa munia, mutta mikä olisi possujen kohtalo? En ainakaan voisi syödä Pelleä ja Puttea.

Heppakertomuksesi on tosi hyvä, silmissäni sen voin nähdä.
        Pilkeautoa kannattaa jo alkaa suunnittelemaan.

Se unelmapaikka ei oo mun. Sitä voi vuokrata ja käydä vain salaa katselemassa niin kuin minä olen käynyt kun siellä ei ole ketään ollut.

Greengrassin kanat ja isäntä ovat kyllä loistavia, ja siinä sarjassa kaikki muukin. Siinä sarjassa on jotain maagisen kiehtovaa, kuinka ne osaavatkaan niin yksinkertaisista jutuista tehdä niin helpon humoristisia. Pidän kovasti siitä.

Muuten hevosmieshän minä olen!

• jartsev
        jartsev kirjoitti:

Se unelmapaikka ei oo mun. Sitä voi vuokrata ja käydä vain salaa katselemassa niin kuin minä olen käynyt kun siellä ei ole ketään ollut.

Greengrassin kanat ja isäntä ovat kyllä loistavia, ja siinä sarjassa kaikki muukin. Siinä sarjassa on jotain maagisen kiehtovaa, kuinka ne osaavatkaan niin yksinkertaisista jutuista tehdä niin helpon humoristisia. Pidän kovasti siitä.

Muuten hevosmieshän minä olen!

Hevosmies, olen aivan kuin arolla ratsastava kasakka!

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

Ratsastavalle Kasakalle ja Wenlalle.:))

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

Sinimarjanen:)Hyvää yötä!

• Wenla-G
        jartsev kirjoitti:

en taida olla ainut, jolle uljas kasakka on aina sinusta tullut mieleen! :)

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

Sinimarjanen:)Hyvää yötä!

Kauniita Unia!

• Wenla-G
        Sinimarjanen kirjoitti:

lähdetään näkemään vaikka luistelu-unia. Minäkin liian isoilla poikien hokkareillani teen parit piruetit. :))

• Sinimarjanen
        Wenla-G kirjoitti:

lähdetään näkemään vaikka luistelu-unia. Minäkin liian isoilla poikien hokkareillani teen parit piruetit. :))

Katsellaan vain. Aurinkoisia sellaisia luistelu unia katsellaan.

• jartsev
        Wenla-G kirjoitti:

Vapauttaan vaaliva, kiintopisteitä kaihtava, heikompia ja oikeutta puolustava, itsenäinen ja joskus yksinäinen ratsastaja on niitä ominaisuuksia jotka samaistaa. Naiset ovat...;)

• Wenla-G
        jartsev kirjoitti:

Vapauttaan vaaliva, kiintopisteitä kaihtava, heikompia ja oikeutta puolustava, itsenäinen ja joskus yksinäinen ratsastaja on niitä ominaisuuksia jotka samaistaa. Naiset ovat...;)

uskon vakaasti, että nämä meidän juttummekin täällä tuovat ihmisestä itsestään, hänen sisimmästään, ja luonteestaan paljonkin esille.
        Toisten juttuihin pääsee sisälle jo lyhyessä aikaa, toisia saa tavailla pitempään.

Kyllä elämänmyönteisyys, ihmisyys, leppoisuus näkyy läpi näitten rivienkin, kuten sinulla tekee. :))

• jartsev
        Wenla-G kirjoitti:

hivelet mun itsetuntoani ajatusten höyhenellä, kutitat kaulasta, hyväilet hartioista, saat mut itsekseni hymyilemään ja hyvälle mielelle. Haluaisin uskoa aivan sinua, mutta varmaan tuossa on osaltaan sinun samoja piirteitä, osa sinua itsesi hyvyyttä.

On se aivan kivaa tuntea, tulla vähitellen tuntemaan vaikka vain näin ajatuksina joista pikkuhiljaa tulee jokin koko-nainen.

• Uinti ja vesijuoksu. Jumppaan joka ilta. Ulkoilu on jostain syystä jäänyt tänätalvena vähemmälle.

• Sinimarjanen

on myös laji, joka mua on kiinnostanut.
        Olen kokeillut sitä pari kertaa ja ajattelin
        ennen kesää hankkia sen vyön.

• her hakarainen

kusiluistimilla,on nii pal vettä karul

• kotikiusattu

Maaliskuun hankikantoja ja sillä kelkkailua ja pyörällä ajoa.
      Siitä huolimatta että joskus lennettiin komeasti,kun hanki petti.

• Sinimarjanen

kokonaan unohtua. Hankiaiset onkin aika monesti
        sattunut pääsiäiseen, silloin kun pääsiäinen
        on maaliskuussa. Monesti onkin tullut käveltyä
        melkoisia matkoja hankia pitkin pitkäperjantaina.

• Kaivanto

ainoa ulkoilulaji näillä nurkilla on kävely. Kävely kesät talvet, kävely. Pikkukoiraa ei voi edes juoksuttaa polkupyörän rinnalla. Ainoa ero talvikävelyn ja kesäkävelyn välillä on se, että kun ei ole lunta, pääsee ihanille metsäpoluille. Kun tulee lunta, ne muuttuvat hiihtäjien yksinomaisuudeksi, murrr.

• Sinimarjanen

totta, että koiran kanssa liikkuminen on
        aika lailla rajallista, näin kaupungissa
        asuvalla. Tässä lähellä on nuo pururadat,
        siellä on kielletty kokonaan koirien ulkoiluttaminen.
        Jotenkin vähän ihmeyttää. Ymmärrän sen, että jos irti ei saa olla,
        ja että kielletään talvikaudella, mutta kokonaan evätty.
        Muutenkin noita vapaampia ulkoiluttamispaikkoja on vähän.
        On tässä kyllä tuo koirapuisto, mutta eihän se ole ollenkaan sama,
        kuin päästä vähän metsään vapaammin.

• Pirre*

ehdottomasti, terveisiä vaan ladulta.

• Sinimarjanen

jo hiihtämään pääsee. Kateeksi käy...
        Onko jo tullut paljonkin kilometrejä
        tälle talvelle?

• Pirre*
        Sinimarjanen kirjoitti:

jo hiihtämään pääsee. Kateeksi käy...
        Onko jo tullut paljonkin kilometrejä
        tälle talvelle?

kilometrejä..

Luntakin saatiin vasta juuri sen verran että hiihto alkaa onnistumaan.
        Välillä on satanut reippaastikin, mutta sitten on tullut suvikeli ja vieny melkein hiihtokelit mennessään.., mutta nyt tosiaan on ihan kivasti.

Oli hienoa hiihtää pitkästä aikaa, kun vapaapäiväkin oli..tai melkein. :)

• Sinimarjanen
        Pirre* kirjoitti:

kilometrejä..

Luntakin saatiin vasta juuri sen verran että hiihto alkaa onnistumaan.
        Välillä on satanut reippaastikin, mutta sitten on tullut suvikeli ja vieny melkein hiihtokelit mennessään.., mutta nyt tosiaan on ihan kivasti.

Oli hienoa hiihtää pitkästä aikaa, kun vapaapäiväkin oli..tai melkein. :)

varmaan on ollutkin lähes jokapuolella.
        Olin tässä jo toivoa täynnä, kun lunta
        sateli, mutta ei siitä monen tunnin iloa
        ollut. Vettä, sitä kyllä riittää.
        Varmasti ihan mukava päästä taas suksien
        päälle tällekkin talvelle.
        Jospa tästä minäkin, ensi viikolla..

• viikolla
        Sinimarjanen kirjoitti:

varmaan on ollutkin lähes jokapuolella.
        Olin tässä jo toivoa täynnä, kun lunta
        sateli, mutta ei siitä monen tunnin iloa
        ollut. Vettä, sitä kyllä riittää.
        Varmasti ihan mukava päästä taas suksien
        päälle tällekkin talvelle.
        Jospa tästä minäkin, ensi viikolla..

Katinkullassa?

• luistelu

on kiva harrastus, ei tarvi hosua mailojen kanssa. Luonnonjäät aika vähissä tänä talvena.

• Sinimarjanen

minulle vähän vieraampi lajina.
        Olen ollut parikin kertaa katsomassa rusettiluistelua,
        sellaisessa talvitapahtumassa.:)

• jopa*
        Sinimarjanen kirjoitti:

minulle vähän vieraampi lajina.
        Olen ollut parikin kertaa katsomassa rusettiluistelua,
        sellaisessa talvitapahtumassa.:)

uudet luistimet, pitäis vaan päästä vähän useammin. Kylä siinä ekakerralla aina vähän jalat tutisee, nopeesti sen sitten kuitenkin oppii ja tohtii luottaa tasapainoon. Onko sulla luistimia ollenkaan? Op

• Sinimarjanen
        jopa* kirjoitti:

uudet luistimet, pitäis vaan päästä vähän useammin. Kylä siinä ekakerralla aina vähän jalat tutisee, nopeesti sen sitten kuitenkin oppii ja tohtii luottaa tasapainoon. Onko sulla luistimia ollenkaan? Op

Eikä lapsenakaan ollut mahdollisuutta niihin
        luistimiin, tuolla maaseudulla.
        Jäätä kyllä olisi ollut, ihan pihapiirissä.
        Sehän olisi ihan hyvä liikuntalaji.

• oppii elposti
        Sinimarjanen kirjoitti:

Eikä lapsenakaan ollut mahdollisuutta niihin
        luistimiin, tuolla maaseudulla.
        Jäätä kyllä olisi ollut, ihan pihapiirissä.
        Sehän olisi ihan hyvä liikuntalaji.

muutama kerta ja homma hoituu, parempi jos olisi vielä joku tukemassa hiukan. Kun oppii talvella tekniikan voi jatkaa kesällä rullilla, se on melkein yhtä mukava harrastus.

• Sinimarjanen
        oppii elposti kirjoitti:

muutama kerta ja homma hoituu, parempi jos olisi vielä joku tukemassa hiukan. Kun oppii talvella tekniikan voi jatkaa kesällä rullilla, se on melkein yhtä mukava harrastus.

vuosi sitten meinasinkin lähteä harjoittelemaan.
        Ajattelinkin, että illalla myöhempään, kun ei
        ketään olisi näkemässä. Sitten se kumminkin jäi.

• siellä nyt
        Sinimarjanen kirjoitti:

vuosi sitten meinasinkin lähteä harjoittelemaan.
        Ajattelinkin, että illalla myöhempään, kun ei
        ketään olisi näkemässä. Sitten se kumminkin jäi.

jäätä? Jos on, lainaat luistimet ja menet sinne reunalle harjoittelemaan, huomaat pian, että ei tämä niin kamalaa ollutkaan. Piruetit kannattaa jättää ens talvelle, ettet tuu liian ylpeäksi.

• Sinimarjanen
        siellä nyt kirjoitti:

jäätä? Jos on, lainaat luistimet ja menet sinne reunalle harjoittelemaan, huomaat pian, että ei tämä niin kamalaa ollutkaan. Piruetit kannattaa jättää ens talvelle, ettet tuu liian ylpeäksi.

jospa vaikka kokeilisinkin.
        Kaipa tuolla jäätä lienee, kestävyydestä ei
        kuitenkaan tietoa ole. Kaipa se sen verran
        kestää.

• tekojäälle
        Sinimarjanen kirjoitti:

jospa vaikka kokeilisinkin.
        Kaipa tuolla jäätä lienee, kestävyydestä ei
        kuitenkaan tietoa ole. Kaipa se sen verran
        kestää.

noista vesistöistä ei koskaan tiedä. Nyrkkisääntö on, että 5cm teräsjäätä kannattaa käveliän ja 2cm pilkkijän. Ei kannata mennä jokapaikkaan vaikka siellä kalamiehiä näkyisikin.
        Eiku kokeilemaan, mutta ne piruetit sitte tuonnemmaksi. Op

• Sinimarjanen
        tekojäälle kirjoitti:

noista vesistöistä ei koskaan tiedä. Nyrkkisääntö on, että 5cm teräsjäätä kannattaa käveliän ja 2cm pilkkijän. Ei kannata mennä jokapaikkaan vaikka siellä kalamiehiä näkyisikin.
        Eiku kokeilemaan, mutta ne piruetit sitte tuonnemmaksi. Op

tuntuu, että kahden sentin jään jättäisin
        väliin. Piruetit tehdään sitten joskus..
        hamassa tulevaisuudessa.

• niin*
        Sinimarjanen kirjoitti:

tuntuu, että kahden sentin jään jättäisin
        väliin. Piruetit tehdään sitten joskus..
        hamassa tulevaisuudessa.

se on tarkotettu niille pilkkijöille, aamulla sitten saa lehdestä lukea onko se kestänyt vai ei. Kaksoishaarahyppy tulee opeteltua siinä sivussa kun kompastuu niihin rosoihin. Spakaati tehdään siinä nauhoja sitoessa, viimeistään kun avaa sitä umpisolmua kohmeisilla sormilla.

• luisteltuu

suojatiellä ilman luistimia, hitto kun ne valkoseksi maalatut "kaistat" on liukkaita. Ilman lämpötila joku 2, mutta tien pinta nollassa, eli melkeen asfaltti-ihottumaa tuli. Rusetit ja kuviot tuli tehtyä. Dementiakepeistä ei mitää apua liukkaalla jalkakäytävällä ja suojatiellä.
        Poreallas on hyvä, eikä tarvita niin kauheesti tekstiiliä.

• pluikasta
        luisteltuu kirjoitti:

suojatiellä ilman luistimia, hitto kun ne valkoseksi maalatut "kaistat" on liukkaita. Ilman lämpötila joku 2, mutta tien pinta nollassa, eli melkeen asfaltti-ihottumaa tuli. Rusetit ja kuviot tuli tehtyä. Dementiakepeistä ei mitää apua liukkaalla jalkakäytävällä ja suojatiellä.
        Poreallas on hyvä, eikä tarvita niin kauheesti tekstiiliä.

niin pluikasta että, hetikö parketilla. Ammejuttu on siitäkin hyvä, ettei pääse heti suru puseroon. Onkos yhden vai kahden hengen amme?

• Otto-Vaan

Tätä nykyä vesikenkä kävely.
      Hiihto kai on silti ykkös laji, jos vain on hiihto lunta suksien alle.
      Laskettelu oli vielä joku aika sitten,taitaa olla jo minulle muinais muistoa se laji.

Niin tuntuu vaikealta lähtä mäkeen.

• Sinimarjanen

olen tuota perinteistä hiihdellyt. Aikoinaan
        kun olimme tuolla laskettelupaikoissa, niin
        meikä vain hiihteli, kun toiset oli mäessä.

Vesikengillä olisi nähtävästi tänä talvena
        eniten käyttöä.

• Wenla-G
        Sinimarjanen kirjoitti:

olen tuota perinteistä hiihdellyt. Aikoinaan
        kun olimme tuolla laskettelupaikoissa, niin
        meikä vain hiihteli, kun toiset oli mäessä.

Vesikengillä olisi nähtävästi tänä talvena
        eniten käyttöä.

sinulle, mutta meidän päivällinen oli tähän aikaan.
        Ei ole minulla WEB-kameraa. Isäntä on puhunut Skype-yhteydestä, mutta taidan kiittäen kieltäytyä. :))
        Taisi tulla vähän vikapaikkaan, vaan haitanneeko se?

• Sinimarjanen
        Wenla-G kirjoitti:

sinulle, mutta meidän päivällinen oli tähän aikaan.
        Ei ole minulla WEB-kameraa. Isäntä on puhunut Skype-yhteydestä, mutta taidan kiittäen kieltäytyä. :))
        Taisi tulla vähän vikapaikkaan, vaan haitanneeko se?

yhtään. Poistin sen kysymyksen, kun alkoi
        sitten harmittamaan koko kysymys.
        Mielenkiinnosta vain kyselin. Ei minullakaan
        sitä ole, ainakaan vielä. Tuskin hankinkaan.:)

• Ekitalo

..hiihto minulla se on luistelu mutta perinteinen on varmaan yleisin kuntohiihto laji en kyllä itsekkään kilpaile kun oman terveyden puolesta.

Tervetuloa samoille Katinkullan ja Vuokatin laduille hiihteleen koko ensi viikoksi.

• Sinimarjanen

Saa nähdä mihinkä asti tulee lähdettyä.
        Sukukuntaa on tulevalla viikolla Vuokatissa,
        joten pitelehän vaan latuja avoinna.
        Minulla on tässä kevään aikana lomia vielä,
        joten kaikki on mahdollista, ennemmin tai
        myöhemmin.:)

• HIIHTO EHDOTTOMASTI

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7333
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      55
      4946
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4629
    4. 71
      4488
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4158
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      28
      3269
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2908
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2468
    9. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      47
      2427
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      211