Polo 1.2 tyhjäkäynti ?

Pooloilija

Mulla on siis Polo 1.2 vuosimallia 2004. En muista paljonko on ollut aikaisemmin tyhjäkäyntikierrokset, mutta nyt on ollut vain(?) 750 kierrosta, kun moottori on lämmin. Sen tuntee persuksissaan, kun auto aivan hytkyy. Pari viikkoa on ollut tämmöistä, ennen en ole moista hytkymistä huomannut.

Mikä mahtaa olla vikana?
Entä mitä teillä muilla on tyhjäkäyntikierrokset? Olisko lähempänä 1000 kierrosta normaali lämpimänä?

7

1791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3bg

      viimeisen huollon jälkeen vaimon polo 1.2:ssa on ollut tuota 750 luokkaa ja hytkyy ajoittain. Minusta aikaisemmin oli enemmän. Vähän itsekin olen sitä ihmetellyt. Pitänee huomenna katsoa tarkat kierrokset. Ei nyt sentään 1000 tarvitse olla, joku 800 olisi aika passeli.

      • 3bg

        Jep, meillä kierrokset on vain 700 r/min ja hytkyy lievästi. Luultavasti tuo hytkyminen tulee noista alhaisista kierroksista ja siitä että kone on 3 sylinterinen.
        Auto oli juuri katsastuksessa ja pakokaasu päästöistä meni kirkkaasti läpi, ja mitattiin myös tyhjäkäynnillä, joten enpä tuosta ottaisi kummempaa ongelmaa, kun kone pelaa muuten ihan mainiosti.


      • Pooloilija
        3bg kirjoitti:

        Jep, meillä kierrokset on vain 700 r/min ja hytkyy lievästi. Luultavasti tuo hytkyminen tulee noista alhaisista kierroksista ja siitä että kone on 3 sylinterinen.
        Auto oli juuri katsastuksessa ja pakokaasu päästöistä meni kirkkaasti läpi, ja mitattiin myös tyhjäkäynnillä, joten enpä tuosta ottaisi kummempaa ongelmaa, kun kone pelaa muuten ihan mainiosti.

        Just joo, kävin huollossa tänään. Yhdessä pytyssä on paineet alhaalla. Kuulemma kansi vuotaa. Kallis remontti edessä: 1000e on hinta-arvio. Itkuhan tässä tulee...


      • 3bg
        Pooloilija kirjoitti:

        Just joo, kävin huollossa tänään. Yhdessä pytyssä on paineet alhaalla. Kuulemma kansi vuotaa. Kallis remontti edessä: 1000e on hinta-arvio. Itkuhan tässä tulee...

        Onko mulla sitten sama juttu, p-le.

        Katoaako nesteitä? Kupliiko jäähdytyneste käydessä? Pöläyttääkö sinistä savua käynnistyessä?


      • Pooloilija
        3bg kirjoitti:

        Onko mulla sitten sama juttu, p-le.

        Katoaako nesteitä? Kupliiko jäähdytyneste käydessä? Pöläyttääkö sinistä savua käynnistyessä?

        öööhhh en tiedä nesteistä. Sinistä savua ei taida tulla. En ole automiehiä.

        Mutta kuulemma lohkon kansi pitää ottaa irti ja toiseen firmaan hiottavaksi tai jotain vastaavaa. Hinta-arvio on tosiaan tuhat euroa. Kyllä tää oli melkoinen paukku tälle päivälle. Ja se on pakko korjata, muuten se pahenee ja tapahtuu ties mitä.


      • 3bg
        Pooloilija kirjoitti:

        öööhhh en tiedä nesteistä. Sinistä savua ei taida tulla. En ole automiehiä.

        Mutta kuulemma lohkon kansi pitää ottaa irti ja toiseen firmaan hiottavaksi tai jotain vastaavaa. Hinta-arvio on tosiaan tuhat euroa. Kyllä tää oli melkoinen paukku tälle päivälle. Ja se on pakko korjata, muuten se pahenee ja tapahtuu ties mitä.

        Näyttää ainakin minulla pikkusen vajunneen, oli himpun alle min merkin. Pitänee seurata tilannetta.
        Merkkiliikettäkö käytit? Voisi olla halvempaa korjauttaa jossain silti hyvämaineisessa pajassa.


      • Pooloilija
        3bg kirjoitti:

        Näyttää ainakin minulla pikkusen vajunneen, oli himpun alle min merkin. Pitänee seurata tilannetta.
        Merkkiliikettäkö käytit? Voisi olla halvempaa korjauttaa jossain silti hyvämaineisessa pajassa.

        Joo merkkiliikkeestä sain hinta-arvion. Tuskin vien sinne, työkaveri tietää jonkin halvemman joka osaa hommansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe