Onkohan ruisleivässä jotain sellaista, joka saattaa imettäessä aiheuttaa vauvalle jotain vaivaa?
Kaksi päivää lapsi on poikkeuksellisesti huutanut ja aloin miettimään että onko maidossa jotain. Ruisleipää olen syönyt urakalla pari päivää...
Voihan se huuto jostain muustakin johtua, mutta tuo nyt tuli mieleen!
Imetys + ruisleipä
7
6089
Vastaukset
- +++
Oikeastaan mikä tahansa äidin syömä ruoka voi aiheuttaa vatsavaivoja vaivalle, jota hän imettää. Ja ruisleipä lienee yksi niitä yleisimpiä syyllisiä.
Eli jos epäilet että ruisleipä saattaa aiheuttaa vatsavaivoja vauvalle, jätä se kokonaan pois ainakin viikoksi. Jos ruisleivän jättäminen pois vähentää oireita, vatsavaivoja, mutta ei vie niitä kokonaan pois, on syytä tarkistaa kaikki leivät mitä syöt, jotta eivät sisällä ruista. Paketeissa on tuoteselosteet, joista näkee mitä leipään on laitettu.
Jos ruis aiheuttaa äm:n kautta vatsavaivoja, kannattaa sitten myöhemmin puuroja aloittaessa olla varovainen, koska vauvallasi saattaa olla vilja-allergia. - hermotunut mamma
...huutaako lapsi vatsavaivoja? (tyhmä kysymys ehkä).
Kakkaa kyllä tulee, mutta mikään asento ei oikein herralle kelvannut. Sylissä ainoastaan mahallaan, mutta heti kun liikahti alkoi huuto. Hoitotasolla viihtyi, ja jopa naureskeli, jos olis vatsanväänteitä niin luulisi sen myös itkevän hoitotasolla?!- vauvan itkusta
Ei sitä aina tiedäkään vauvan itkusta onko massukipu, väsy, nälkä vai mikä. Toki voi miettiä olisiko nälkä tai väsy. Massukipu voi alkaa äkillisenä huutona ja just tuo yksi ainoa oikea asento on sille tyypillistä, vartalon vetäminen kasaan jne. Mutta meillä väsyitkukin räjähti ihan yhtäkkiä ilmoille. (naurunkin jälkeen)
Minä vältin ruisleivän syömistä imetysaikana. Ihan sen takia, että se saattaa aiheuttaa puhtaasti ilmavaivoja, vaikka allergiasta ei olisikaan kyse. Vanhempaa ruisleipää kesti jonkin verran syödä, mutta ei tuoretta. - mie..
Olen miettinyt samaa, kun tuntuu että vauvalla on vatsavaivaa, eikä mikään asento hyvä (sängyllä, vaunussa, sylissä) mutta hoitotaso usein rauhoittaa. Alusta on kovempi hoitotasolla, voisiko siitä olla apua? Tai sitten että vauva aika pian oppii, että vaippa lähtee pois hoitotasolla, eli jos se on liian tiukalla ja lisää vatsakivun tunnetta.. Rauhoittuu siis jo kun laskee hoitotasolle. Vatsakipuja arvelen siitä syystä, että paukkuu ja rutisee ja silloin alkaa huuto. Mutta arvailuja vaan.
- aiheuttaa
mie.. kirjoitti:
Olen miettinyt samaa, kun tuntuu että vauvalla on vatsavaivaa, eikä mikään asento hyvä (sängyllä, vaunussa, sylissä) mutta hoitotaso usein rauhoittaa. Alusta on kovempi hoitotasolla, voisiko siitä olla apua? Tai sitten että vauva aika pian oppii, että vaippa lähtee pois hoitotasolla, eli jos se on liian tiukalla ja lisää vatsakivun tunnetta.. Rauhoittuu siis jo kun laskee hoitotasolle. Vatsakipuja arvelen siitä syystä, että paukkuu ja rutisee ja silloin alkaa huuto. Mutta arvailuja vaan.
vatsavaivoja yleensä ne helpoiten ilmavaivoja aiheuttavat tuottee, monesti näistä saa äitikin oireita. Eli näitä tuotteitahan on juuri tuo ruisleipä, herneet, pavut, kaali, äidin nauttima b-vitamiinivalmiste, kahvi.
Äidin nauttima magnesiumlisä ja kamomillatee puolestaan saattaa vähentää vauvankin vatsanväänteitä. Tokihan vauvoilla aina jonkin verran on vatsanväänteitä.
- ainakin
ihan selkeesti, kun olin vedellyt huolella ruisleipää, vauvalle tuli hirveet ilmavaivat/vatsanväänteet.
Huusi ja kipristeli, ja mahassa rutisi. Yö pilalla.
En syö kyllä enää. - mie...
Kyllä, minulla yhteys on ainakin selkeä. Tosin vältin ruisleipää jo odotusaikana, kun se tekee oman vatsantoimintani myös hankalaksi. Harmi vaan kun tuore ruisleipä juustolla on niin hyvää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 904114
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603198- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628