Moikka
Eli me ollaan hankkimassa ensimmäistä asuntoa mun poikaystävän kanssa ja se menee armeijaan tänä kesänä, että siihen mennessä asunto pitäisi löytää.
Jos asunto laitetaan vain poikaystäväni nimeen, maksaako armeija koko vuokran? Onko ylä rajaa vuokralle?Mitä seurauksia tulee jos saavat tietää että minä asun myös?
Vai pitäisikö laittaa molempien nimeen? Että armeija maksaa puolet? vai maksaako?`en tiedsä auttakaa joku..
kiitos!!! kertokaa kaikki tarvittava tieto. =)
Voisiko joku viisas autttaa.
17
4072
Vastaukset
- armeija
mitään maksa,jos asunto poikaystäväsi nimissä sossu maksaa.
- Kelasta
Armeija tai sosiaalihuolto ei maksa mitään.
Kelasta pitää anoa ns. sotilasavustusta.
Tarkemmat teidot löytyy www.kela.fi ja sieltä osiosta asevelvolliselle.- avuton88
Mä olen kuullut että armeija maksaisi vuokran, yhdeltä tutulta..
Onpa kumma juttu sitten. - ...
avuton88 kirjoitti:
Onpa kumma juttu sitten.Niin ei armeija maksa mitään, vaan kela. Kela on sen tuttusikin vuokran armeija-ajalta maksanut. Yleensä kela katsoo samassa asunnossa asuvan tytön ja pojan avopuolisoiksi, riippumatta siitä seurusteletteko, oletteko kihloissa, tai onko teillä yhteinen vuokrasopimus, erilliset sopimukset tai sopimus vain toisen nimissä. Näin ollen avopuolisoilla kela maksaa vain armeijassa olevan vuokran eli puolet asunnon kokonaisvuokrasta. Aviopuolisoilla on sitten vähän eri jutut.
- ...
... kirjoitti:
Niin ei armeija maksa mitään, vaan kela. Kela on sen tuttusikin vuokran armeija-ajalta maksanut. Yleensä kela katsoo samassa asunnossa asuvan tytön ja pojan avopuolisoiksi, riippumatta siitä seurusteletteko, oletteko kihloissa, tai onko teillä yhteinen vuokrasopimus, erilliset sopimukset tai sopimus vain toisen nimissä. Näin ollen avopuolisoilla kela maksaa vain armeijassa olevan vuokran eli puolet asunnon kokonaisvuokrasta. Aviopuolisoilla on sitten vähän eri jutut.
Muistakaa sitten, että viimeistään 3 kk ennen armeijaan menoa pitää olla asunut asunnossa, jotta saa kelalta tukia!
- avuton88
... kirjoitti:
Muistakaa sitten, että viimeistään 3 kk ennen armeijaan menoa pitää olla asunut asunnossa, jotta saa kelalta tukia!
Kiitos kovasti neuvoista!!!
Olern ikuisesti kiitollinen sinulle! =)
Mä en nimittäin oikeasti tajua näistä asioista mitään..
Tiedätkö yhtään miten paljon kela korvaa? onko se puolet vuokrasta? Ja mä maksan sit toiset puolet.. ? - jos...
avuton88 kirjoitti:
Onpa kumma juttu sitten.Ukostasi tulee kapiainen ja se rupee ihan työkseen pitään harmaita ja menette naimisiin ja asutte armeijan vuokrakasarmissa ja tulee sota ja ukkos joutuu rintamalle ja siltä menee henki ja sinä saat leskeneläkettä...
Niin eeehkä sitten voisit ruinata joltain pataljoonan komentajan kautta vuokra-avustusta - jos sulla vaikka olis lauma alaikäisiä tenavia vielä helmoissa...
Mutta epäilen. - ....
avuton88 kirjoitti:
Kiitos kovasti neuvoista!!!
Olern ikuisesti kiitollinen sinulle! =)
Mä en nimittäin oikeasti tajua näistä asioista mitään..
Tiedätkö yhtään miten paljon kela korvaa? onko se puolet vuokrasta? Ja mä maksan sit toiset puolet.. ?Kyllä, eli kela maksaa puolet asunnon kokonaisvuokrasta. Sinä maksat toisen puolen.
- avuton88
jos... kirjoitti:
Ukostasi tulee kapiainen ja se rupee ihan työkseen pitään harmaita ja menette naimisiin ja asutte armeijan vuokrakasarmissa ja tulee sota ja ukkos joutuu rintamalle ja siltä menee henki ja sinä saat leskeneläkettä...
Niin eeehkä sitten voisit ruinata joltain pataljoonan komentajan kautta vuokra-avustusta - jos sulla vaikka olis lauma alaikäisiä tenavia vielä helmoissa...
Mutta epäilen.Näissä hakemuksissa kun on, että asunnontarve alkaen ja sen alla asunnoton, niin me niinkuin tarvittaisi se asunto jo huhtikuussa että se 3kk tulee täyteen, mutta me ollaan asunnottomia vasta kesäkuussa, joilloin armeijan alkuun on vain kuukausi, joten ei kai me sitten sitä sotilasavustusta voida saada, vai olenko ymmärtänyt jotakin väärin? auttakaa..
- avuton88
jos... kirjoitti:
Ukostasi tulee kapiainen ja se rupee ihan työkseen pitään harmaita ja menette naimisiin ja asutte armeijan vuokrakasarmissa ja tulee sota ja ukkos joutuu rintamalle ja siltä menee henki ja sinä saat leskeneläkettä...
Mutta epäilen.kyseessä ole mikään ruinaaminen.
Haluan vain ottaa asioista selvää. Ja tietää mihin ollaan oikeutettuja.
Mun vanhemmat kuitenkin avustaa niin paljon kuin on tarve. Mutta mieluummin itse kuitenkin pärjäisin. - ....
... kirjoitti:
Armeijan aikanakin voi muuttaa yhteen eikä tuota ongelmia tuon maksun kanssa. Selvitykseen vaan laittaa perheen perustaminen niin kela maksaa armeijassa olevan puoliskon vuokran. Joten ei ole ihan noin mustavalkoista.
- avuton88
.... kirjoitti:
Armeijan aikanakin voi muuttaa yhteen eikä tuota ongelmia tuon maksun kanssa. Selvitykseen vaan laittaa perheen perustaminen niin kela maksaa armeijassa olevan puoliskon vuokran. Joten ei ole ihan noin mustavalkoista.
selvä homma. Tutkiiko ne asiaa sitten sen suuremmin jos laittaa selvitykseen perheen perustamise??
kiitos kaikille kovasti vastauksista.! Ja jos tulee jotain mieleen, niin kirjoittakaa lisää =)
eiköhän tästä alkuun päästä. - ...
avuton88 kirjoitti:
selvä homma. Tutkiiko ne asiaa sitten sen suuremmin jos laittaa selvitykseen perheen perustamise??
kiitos kaikille kovasti vastauksista.! Ja jos tulee jotain mieleen, niin kirjoittakaa lisää =)
eiköhän tästä alkuun päästä.Edellyttää siis sitä että ette ole aiemmin asuneet yhdessä, mutta näin puheistasi käsitinkin. Eivätkä tutki asiaa sen tarkemmin, teistä tulee tuolloin avopari ja olette avoliitossa, se riittää perheen perustamiseksi.
- kokemusta on
avuton88 kirjoitti:
Näissä hakemuksissa kun on, että asunnontarve alkaen ja sen alla asunnoton, niin me niinkuin tarvittaisi se asunto jo huhtikuussa että se 3kk tulee täyteen, mutta me ollaan asunnottomia vasta kesäkuussa, joilloin armeijan alkuun on vain kuukausi, joten ei kai me sitten sitä sotilasavustusta voida saada, vai olenko ymmärtänyt jotakin väärin? auttakaa..
Ette tule saamaan mitään avustusta lain perusteella, koska kaikki kohdat eivät täyty.
Sotilasavustus on aina harkinnanvaraíen, eli vaikka täytät laput, niin ei se rahan tulo ihan satavarmaa ole.
Neuvoisinkin, että muuttaisitte vasta armeijan jälkeen yhteen. Tulette säästymään paljolta! - ....
kokemusta on kirjoitti:
Ette tule saamaan mitään avustusta lain perusteella, koska kaikki kohdat eivät täyty.
Sotilasavustus on aina harkinnanvaraíen, eli vaikka täytät laput, niin ei se rahan tulo ihan satavarmaa ole.
Neuvoisinkin, että muuttaisitte vasta armeijan jälkeen yhteen. Tulette säästymään paljolta!Itse taas kehotan nimenomaan muuttamaan ennen armeijaa/armeijan aikana, säästää ainakin sen 6kk 50% vuokrassa. Siitäkin tulee jo huima säästö, monia satoja euroja. Tietysti jos tähän saakka on asunut vanhempien luona jossa asuminen on ilmaista niin ei tule säästöä, mutta pääseepähän omaan kotiin halvemmalla.
- tuet pienemmiksi
.... kirjoitti:
Itse taas kehotan nimenomaan muuttamaan ennen armeijaa/armeijan aikana, säästää ainakin sen 6kk 50% vuokrassa. Siitäkin tulee jo huima säästö, monia satoja euroja. Tietysti jos tähän saakka on asunut vanhempien luona jossa asuminen on ilmaista niin ei tule säästöä, mutta pääseepähän omaan kotiin halvemmalla.
Halvemmalla ja halvemmalla - joku sen aina maksaa´, eli tässä tapauksessa veronmaksajat.
Kyllä noihin "oiketuksiin" pitäisi saada sellaiset rajat, että veronmaksajien ei tarvitsisi kenenkään kotileikkejä maksaa. - paljoa mitään
... kirjoitti:
Edellyttää siis sitä että ette ole aiemmin asuneet yhdessä, mutta näin puheistasi käsitinkin. Eivätkä tutki asiaa sen tarkemmin, teistä tulee tuolloin avopari ja olette avoliitossa, se riittää perheen perustamiseksi.
Kyllä siinä tutkitaan koko historia molempien osalta. Sotilasavustus kuten sossunkin mahdollinen tuki on täysin harkinnanvaraista. Sinne toimitetaan todistuket tuloista, omaisuudesta ym.
Te olette lapseton pari, joten suuret rasitteet, eli lapsen elatus puuttuu. Olisin melko varma, että tuki on vähäistä tai ette saa mitään tuossa tilanteessa. Saatte korkeintaan neuvon asua äidin ja isän kanssa armeija ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161