Apua jatko-opintojen

aloitukseen

Hei! Kun haluaisi tehdä jatko-opintoja (väitöskirja) yliopistoon, josta ei ole valmistunut niin miten pitäisi käytännössä menetellä? Olen tutkinut ko. yliopiston sivuja, mutta antakaa käytännön neuvoja! Kehen laitoksella otetaan ensin yhteyttä, onko sähköpostin lähettäminen sopiva kontaktimuoto? Pitääkö tutkimussuunnitelma olla jo valmiina kun ottaa ensi kerran yhteyttä? Ei kai, koska laitoshan ei välttämättä hyväksy aiheita. Olin tohtorivalmennuskurssilla ja näitä asioita ei siellä käsitelty mitenkään. Niihin tarvitsee neuvoja, koska käytännöt ovat muuttuneet ja yliopisto minulle vieras.

2

978

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvot tarpeen

Missä tohtorivalmennuskursseja järjetetään.
      Onko olemassa materiaalia joka ohjaisi/helpottaisi sosiaalipolitiikan jatko-opintosuunnitelman tekoa. Helsingin yliopisto ei anna minkäänlaista ohjausta jatko-opintosuunnitelman tekoon, todetaan vaan, että noin 10 sivua.

• ...

Riippuu varmasti ihan hirveästi millaisella alalla olet ja mihin päin Suomea suuntaamassa.

Omalla alallani ulkopuolisen olisi aika vaikea päästä sisään (ihan käytännön syistä) tuosta vain mutta eihän se mahdotontakaan ole. Periaatteessa suora yhteys proffaan mutta jollei ole mitään "suhdetta" niin helposti voi joutua mappi-ö:hön. Toiset yksiköt taas saattavat etsiäkin väikkärin tekijöitä? Tosta tutkimussuunnitelmasta...aika vaikea kuvitella homman menevän niin, että opiskelija ehdottaa aihetta ja proffa on joo joo, hyvä idea. Yleensä niillä on omia erikoistumiskohteita yms. Tiedätkö edes mihin haluaisit mennä, onko rahoitusta..?

Äh, nää on niin hankalia juttuja kun ei oo mitään yleispätevää sääntöä. Itse kun olen luonnontiedealalla niin meillä homma menee niin, että ilman suosituksia (esim. toiselta proffalta) on vaikea päästä sisään vieraaseen paikkaan. Jos haetaan tekijää niin se on usein yliopistojen sisällä. Ikää ei katsota eduksi (siis jos on pitkä aika esim. omien perusopintojen päättymisestä).

Tosta tutkimussuunnitelmasta, siitä on ollut täällä puhetta muulloinki...aikamoisia neroja ootte, jos sen ihan itse(näisesti) väsäätte. Meillä sitä mietitään yhdessä ohjaajan kanssa, kirjoitetaan, luetetaan, tehdään korjauksia yms.

Mikä on tohtorivalmennuskurssi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      365
      3822
    2. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1423
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      94
      1267
    4. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      65
      1064
    5. Perjantaita!

Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      58
      877
    6. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      14
      877
    7. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38
      870
    8. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      60
      849
    9. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      11
      847
    10. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      65
      831
    Aihe