Hei! Kun haluaisi tehdä jatko-opintoja (väitöskirja) yliopistoon, josta ei ole valmistunut niin miten pitäisi käytännössä menetellä? Olen tutkinut ko. yliopiston sivuja, mutta antakaa käytännön neuvoja! Kehen laitoksella otetaan ensin yhteyttä, onko sähköpostin lähettäminen sopiva kontaktimuoto? Pitääkö tutkimussuunnitelma olla jo valmiina kun ottaa ensi kerran yhteyttä? Ei kai, koska laitoshan ei välttämättä hyväksy aiheita. Olin tohtorivalmennuskurssilla ja näitä asioita ei siellä käsitelty mitenkään. Niihin tarvitsee neuvoja, koska käytännöt ovat muuttuneet ja yliopisto minulle vieras.
Apua jatko-opintojen
2
958
Vastaukset
- neuvot tarpeen
Missä tohtorivalmennuskursseja järjetetään.
Onko olemassa materiaalia joka ohjaisi/helpottaisi sosiaalipolitiikan jatko-opintosuunnitelman tekoa. Helsingin yliopisto ei anna minkäänlaista ohjausta jatko-opintosuunnitelman tekoon, todetaan vaan, että noin 10 sivua. - ...
Riippuu varmasti ihan hirveästi millaisella alalla olet ja mihin päin Suomea suuntaamassa.
Omalla alallani ulkopuolisen olisi aika vaikea päästä sisään (ihan käytännön syistä) tuosta vain mutta eihän se mahdotontakaan ole. Periaatteessa suora yhteys proffaan mutta jollei ole mitään "suhdetta" niin helposti voi joutua mappi-ö:hön. Toiset yksiköt taas saattavat etsiäkin väikkärin tekijöitä? Tosta tutkimussuunnitelmasta...aika vaikea kuvitella homman menevän niin, että opiskelija ehdottaa aihetta ja proffa on joo joo, hyvä idea. Yleensä niillä on omia erikoistumiskohteita yms. Tiedätkö edes mihin haluaisit mennä, onko rahoitusta..?
Äh, nää on niin hankalia juttuja kun ei oo mitään yleispätevää sääntöä. Itse kun olen luonnontiedealalla niin meillä homma menee niin, että ilman suosituksia (esim. toiselta proffalta) on vaikea päästä sisään vieraaseen paikkaan. Jos haetaan tekijää niin se on usein yliopistojen sisällä. Ikää ei katsota eduksi (siis jos on pitkä aika esim. omien perusopintojen päättymisestä).
Tosta tutkimussuunnitelmasta, siitä on ollut täällä puhetta muulloinki...aikamoisia neroja ootte, jos sen ihan itse(näisesti) väsäätte. Meillä sitä mietitään yhdessä ohjaajan kanssa, kirjoitetaan, luetetaan, tehdään korjauksia yms.
Mikä on tohtorivalmennuskurssi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029