Tylsistyneet (?) marsut

makkelis

Hei!

Minulla on 2 kappaletta 8 kuukauden ikäistä uros marsua. Minua vaivaa kovasti, että vaikka pidän niitä päivittäin usean tunnin vapaana, ne eivät tee MITÄÄN. Ne istua kököttävät olohuoneen pöydän alla, eivätkä juuri liiku muuten. Vaikka menisin pitkäksi aikaa toiseen huoneeseen niin siellä ne vaan edelleen istuu. Olen pilkkonut yleensä marsujeni suurinta herkkua, kurkkua, lattialle ympäriinsä jolloin ne liikkuvat juuri sen verran että kurkut katoavat, ei yhtään enempää.

Olen nyt viikon ajan pitänyt lattialla itse kyhäämiäni "mökkejä" (2 kpl kenkä pahvilaatikoita, joihin olen leikannut oviaukkoja), mutta ne eivät tee muuta kun istuvat vapaana ollessaan mökeissä. Eli, onko tämä ihan normaalia, vai miten saisin marsuni vilkkaammiksi ja edes vähän liikkumaan?

7

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsinu

Hanki niille virikkeitä. Ei kai ne mihinkään liiku jos sä lykkäät ne keskelle lattiaa.

• makkelis

Niin mitä virikkeitä? Sitähän kysymykseni juuri koski! Olen väsännyt nämä mökit ym. mutta mikään ei auta. Juuri tälläisiltä 16 wee kersojen kommenteilta haluaisin välttyä täällä. Asiallisia vastauksia kiitos.

• lahoporkkana
        makkelis kirjoitti:

Niin mitä virikkeitä? Sitähän kysymykseni juuri koski! Olen väsännyt nämä mökit ym. mutta mikään ei auta. Juuri tälläisiltä 16 wee kersojen kommenteilta haluaisin välttyä täällä. Asiallisia vastauksia kiitos.

Ei ne mökit nyt mitään virikkeitä ole, kun sinne voi piiloutua. Marsulle virikkeitä voi olla mitkä vaan. Erilaisia esineitä, esim. puupölkkyjä, kivi, tiiliskivi, heinäseimi, kukkaruukku... vain mielikuvitus on rajana.

• Anonyymi

Xdd

• avonias

Muutama niksi: erilaisia putkia, pajusilta, esteratoja voi kokeilla vaikka millaisia (mielikuvitus vain rajana :) ) , keinulauta, salaattipallo (meillä tykätään myös jos laittaa heinää sinne) ja vaikka oksia jyrsittäväksi. Voi mennä aikaa ennen kuin tajuavat niitä, mutta kärsivällisyyttä :) ja kannattaa niitä herkkuja piilotella noihin virikkeisiin.

• marsun omistaja

heips.voisit tehä erilaisia leluja marsuillesi.esim.siltoja,putkia,tunneleita...minun marsuni tykkää mennä putkissa ja muissa tunneleissa.

• marsupilami123

Marsut saattavat pelätä liian avointa ympäristöä. meillä ne meni pitkin seinänvierustoja, kunnes tajusin mistä oli kyse.

Paras ja hauskin hetki marsuilleni oli suuri pöyheä heinäkasa. Siinä ne sukeltelivat ihan onneissaan ja voi sitä puiputuksen määrää. ;oD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3255
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2323
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1869
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      30
      1809
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1431
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1276
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1276
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1187
    10. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe