Mitä tämä on?

mietteliäs.

Tänään mulle tapahtui jotain käsittämätöntä. Istuin pöytään puurolautasen kanssa. Yhtäkkiä lautanen liikkuu hitaasti minusta pois päin, aluksi oletan vain itse jotenkin vähingossa nojaavani siihen, mutta kun vedän lautasta itseeni päin - tunnen selvästi että joku vetää sitä vastaan.....(tässä säpsähdin, ja hiemna tuli pelonoloinen tunne).... kuitenkin niin että saan lautasta helposti liikutettua itseeni päin. Päästän lautasesta irti, se alkaa liikkua uudelleen, otan siitä kunnolla kiinni, päästän irti ja siinä se pysyi lopun aikaa. Mistä oli kyse? Todella kummallinen tapahtuma, enkä tahdo saada sitä mielestäni. Olisiko jollain ideoita miksi koin tämmöistä ja oliko se vain harhaa, vai mitä ihmettä tapahtui. Haluaisin kuulla erilaisia näkökantoja, mutta enemmän kiinnostaa kuitenkin miten tämän voisi selittää ns luonnollisesti.

Lisäisin vielä, että olin ihan syömassä paikassa, missä muissa pöydissä oli monia muita ihmisiä, en siis yksikseni kaikessa hiljaisuudessa ollut. kokeillut mm pienimuotoista magian harjoittamista, olen ottanut(yrittänyt) yhteyttä henkiin, on se sitten mielikuvitusta tai ei, mutta tän halusin sanoa, jos se nyt vaikuttaa johonkin?
En varsinaisesti ja suoraan usko mihinkään yliluonnolliseen, jokseenkaan kuitenkaan kiellä mitään.

10

2421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Idiootti

      oliko se puuro pahaa?

    • Rajaton

      Ilmeisesti vaan joku toiselta tasolta ilmoitti
      olevansa paikalla ja testasi sun reakointiasi,
      vaihto ehtona ehkä sinun
      omat esineiden liikutamis enerkiasi toimi
      alitajuisesti monestakin syystä.
      Testaa sitä kotonasi kuka tosiaan liikuttaa esinettä,mutta tee ensin suojaukset ennen kokeiluja.
      Tän tapaisia asioita tapahtuu paljonkin mutta
      niistä ei paljoo puhuta kuin alan luennoilla ym.

      • Himotutkija

        On mullakin juomalasi liikkunut muutaman kerran pöydällä pari senttiä. Lasin pohja on mielestäni ollut märkä joka kerta, tai niin että pöydällä on pieni "lätäkkö". Arvelen siis ainakin näissä omissa tapauksissani, että taustalla voisi olla jokin fysiikalla helposti selittyvä ilmiö.. Mutta kun mieluummin nukuin koulussa fysiikan tunnit, niin en paljoa osaa tuommoisia selitellä..


      • Himotutkija kirjoitti:

        On mullakin juomalasi liikkunut muutaman kerran pöydällä pari senttiä. Lasin pohja on mielestäni ollut märkä joka kerta, tai niin että pöydällä on pieni "lätäkkö". Arvelen siis ainakin näissä omissa tapauksissani, että taustalla voisi olla jokin fysiikalla helposti selittyvä ilmiö.. Mutta kun mieluummin nukuin koulussa fysiikan tunnit, niin en paljoa osaa tuommoisia selitellä..

        Tuo lasin märkä pohja on hyvä vihje. Lisäksi tarvitaan sileä ja huokoseton pinta alle. Fysikaalisesti homma selittyy astian alla olevan ilman lämpenemisellä, jolloin se samalla laajenee. Kosteus tiivistää raon niin, että ilma ei heti pääse tihkumaan pois alta, jolloin astia liikkuu äärimmäisen herkästi ilmapatjan päällä mitä vähäisimmässäkin vinoudessa.

        Puuron tapauksessa viileämpi ilma lämpenee lautasen kuuman pohjan vuoksi. Lasi lähtee liikkeelle vähän hitaammin, koska se edellyttää kylmän lasin pohjan lämpenemistä pöytää vasten.


      • okivi kirjoitti:

        Tuo lasin märkä pohja on hyvä vihje. Lisäksi tarvitaan sileä ja huokoseton pinta alle. Fysikaalisesti homma selittyy astian alla olevan ilman lämpenemisellä, jolloin se samalla laajenee. Kosteus tiivistää raon niin, että ilma ei heti pääse tihkumaan pois alta, jolloin astia liikkuu äärimmäisen herkästi ilmapatjan päällä mitä vähäisimmässäkin vinoudessa.

        Puuron tapauksessa viileämpi ilma lämpenee lautasen kuuman pohjan vuoksi. Lasi lähtee liikkeelle vähän hitaammin, koska se edellyttää kylmän lasin pohjan lämpenemistä pöytää vasten.

        Unohtui lisätä paranormaalin mahdollisuus, koska se yleensä on harvinaisempi tapaus. Eli jos kyseessä ovat täysin kuivat pinnat tai huokoinen alusta, niin silloin tapahtuma on selittämätön.


    • jkjjh

      Lue Johannes Graberin 2-osainen sarja Yhteydessä henkimaailman kanssa. (2. osa on se tärkein luettava.) Kirjoja saa jostain alan divareista, netistä tilaamalla varmaan ja kuulemma jossain kirjastoissakin.

      En nyt haluaisi pelotella, mutta nuo magian harjoittamiset on oven avaus pahalle henkimaailmalle. Mutta en halua tästä kirjoittaa yhtään enempää tässä. Lue ne kirjat, niistä selviää lähes kaikki yliluonnolliseen maailmaan liittyvä!

      PS. Minulla on vähän samanlainen historia itselläni, yritin magian tapaista ja olin näistä jutuista kiinnostunut, ja siitä kaikki sitten lähti liikkeelle. Olisin toivonut, että olisin kuullut noista kirjoista, ennen kuin aloin kokeilemaan.

      • aloittajalle

        Tuota Greberiä en välttämättä suosittelisi. En itse ole lukenut teoksia, mutta niistä on keskusteltu aiemmin. Kerrotaan että Jehovan todistajat ovat käyttäneet Greberin tekstejä raamattukäännöksessään. Ja Jehovan todistajiahan ei lueta kuuluviksi kristillisiin kirkkokuntiin, niin paljon heidän oppinsa poikkeaa Raamatusta. Arveluttavaksi Greberin tekee se, että hän käänsi Uuden Testamentin uudelleen henkiopettajansa johdolla.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=679&posting=1000000000025268

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001325&posting=22000000026611203#22000000026611203


        Miksi yrittää yhteyttä henkimaailmaan magian ym. väärien väylien kautta, kun saisit yhteyden Jumalaan Jeesuksen kautta.

        http://www.4laws.com/laws/finnish/


      • sdsdss
        aloittajalle kirjoitti:

        Tuota Greberiä en välttämättä suosittelisi. En itse ole lukenut teoksia, mutta niistä on keskusteltu aiemmin. Kerrotaan että Jehovan todistajat ovat käyttäneet Greberin tekstejä raamattukäännöksessään. Ja Jehovan todistajiahan ei lueta kuuluviksi kristillisiin kirkkokuntiin, niin paljon heidän oppinsa poikkeaa Raamatusta. Arveluttavaksi Greberin tekee se, että hän käänsi Uuden Testamentin uudelleen henkiopettajansa johdolla.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=679&posting=1000000000025268

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001325&posting=22000000026611203#22000000026611203


        Miksi yrittää yhteyttä henkimaailmaan magian ym. väärien väylien kautta, kun saisit yhteyden Jumalaan Jeesuksen kautta.

        http://www.4laws.com/laws/finnish/

        Edellinen kirjoittaja on osaltaan oikeassa, mutta hänenkin kannattaisi lukea Gereberin kirjat, varsinkin kakkososa. Siinä kerrotaan lähes pelkästään Jeesuksesta...

        Greber oli katolinen pappi, ennen kuin törmäsi meedioistutntoihin ja yliluonnollisiin ilmiöihin. Hän alkoi tulkita kristinuskoa sen jälkeen yliluonnollisesta näkökulmasta käsin. Ihan samasta asiasta hänen kirjansa kertovat siis, kuin Raamattu, osa tekstistä on suoraan lainattu Raamatusta ja osa on sen selitystä.

        Olen lukenut Greberin Uuden Testamientin käännöksen kuten myös suomenkielisen ns tavallisen raamatunkäännöksen. Vaikuttavat samalta kamalta, Greberin alkuteksti on tunnettu Codex (muistinkohan sanan oikein..). Ero on lähinnä siinä, että kun perinteinen Raamattu puhuu Pyhästä hengestä, Greber puhuu Jumalan henkimaailmasta. Eli Pyhä henki= Jumalalle työtä tekevä henki (kirjaimellisesti henki, henkiolento). Minulle siinä on suuri merkitys,tuntuu jopa, että maallisesti Raamattua tulkitsevat eivät ymmärrä siitä puoliakaan.

        Kristinusko on mielestäni turvallisin lähtökohta uskonasioille, mutta kannattaa muistaa, ettei sekään ole ollut muuttumaton vaan oppien sisältö on muuttunut kirkon johtomiesten ja maallisen kirkko-organisaation vallankäytön myötä. Joillekin esim. luterilainen maallistunut kristinuskon opetus on tutuin väylä uskontoon, toiset etsivät jotain henkisempää.

        Olisi hyvä, että kristinuskostakin olisi tarjolla mystisempiä ja henkisempiä versioita, ettei kenenkään tarvitse etsiä "omaa juttuaan" esim. idän uskonnoista. Itselleni rationaalinen maallinen uskontonäkemys ei ole koskaan uponnut ja pidin itseäni ateistina, ennen kuin löysin kristinuskon yliluonnollisen puolen (josta oli elämässä kokemusta muutenkin) Greberistä. Tärkeintä lienee, että yrittää itse etsiä Jumalaa ja Kristusta ja auttaa muita samaan.


      • junttipönttö
        sdsdss kirjoitti:

        Edellinen kirjoittaja on osaltaan oikeassa, mutta hänenkin kannattaisi lukea Gereberin kirjat, varsinkin kakkososa. Siinä kerrotaan lähes pelkästään Jeesuksesta...

        Greber oli katolinen pappi, ennen kuin törmäsi meedioistutntoihin ja yliluonnollisiin ilmiöihin. Hän alkoi tulkita kristinuskoa sen jälkeen yliluonnollisesta näkökulmasta käsin. Ihan samasta asiasta hänen kirjansa kertovat siis, kuin Raamattu, osa tekstistä on suoraan lainattu Raamatusta ja osa on sen selitystä.

        Olen lukenut Greberin Uuden Testamientin käännöksen kuten myös suomenkielisen ns tavallisen raamatunkäännöksen. Vaikuttavat samalta kamalta, Greberin alkuteksti on tunnettu Codex (muistinkohan sanan oikein..). Ero on lähinnä siinä, että kun perinteinen Raamattu puhuu Pyhästä hengestä, Greber puhuu Jumalan henkimaailmasta. Eli Pyhä henki= Jumalalle työtä tekevä henki (kirjaimellisesti henki, henkiolento). Minulle siinä on suuri merkitys,tuntuu jopa, että maallisesti Raamattua tulkitsevat eivät ymmärrä siitä puoliakaan.

        Kristinusko on mielestäni turvallisin lähtökohta uskonasioille, mutta kannattaa muistaa, ettei sekään ole ollut muuttumaton vaan oppien sisältö on muuttunut kirkon johtomiesten ja maallisen kirkko-organisaation vallankäytön myötä. Joillekin esim. luterilainen maallistunut kristinuskon opetus on tutuin väylä uskontoon, toiset etsivät jotain henkisempää.

        Olisi hyvä, että kristinuskostakin olisi tarjolla mystisempiä ja henkisempiä versioita, ettei kenenkään tarvitse etsiä "omaa juttuaan" esim. idän uskonnoista. Itselleni rationaalinen maallinen uskontonäkemys ei ole koskaan uponnut ja pidin itseäni ateistina, ennen kuin löysin kristinuskon yliluonnollisen puolen (josta oli elämässä kokemusta muutenkin) Greberistä. Tärkeintä lienee, että yrittää itse etsiä Jumalaa ja Kristusta ja auttaa muita samaan.

        Kristinusko ei ole maailman ainoa uskonto, eikä myöskään "se" oikea uskonto. Mikään niistä ei ole sellainen.

        Olkaa nyt enemmän kriittisiä uskontoanne kohtaan kuin koskaan ja uskaltakaa sanoa epäilyksenne.


    • vähän tietäväisempi?

      Joku halus kiusata sinua vetelemällä puurolautastasi telekinesian avulla.

      On tietysti mahdollista että olet hullu, kun et ole kertonut itsestäsi mitään. Harhaa en taas usko sen olevan, koska vedit itse puurolautsta takaisin. Ite et luultavasti sitä liikutellut poispäin. Tätäpä ei voi selittää "luonnollisesti".
      Mahdollista myös että tuolle kohdalle sattui vaan sopivasti energiapurkaus, joita tulee syystä tai toisesta. Ilman sen kummempaa syytä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3548
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      194
      1648
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1317
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1182
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      863
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      845
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      799
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      51
      799
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe