Hei!
Paljon on puhuttu hotellien huonosta palvelusta, auttaisiko tipit vai small talk? All Inclusive kun kuuluu hintaan eli helppoa kun pitäisi olla eikä lompakkoa kokoajan viitsisi mukana kantaa - antaako tippiä joka drinkin jälkeen vaiko päivällisen jälkeen vai ei ollenkaan??
Tipit
5
2162
Vastaukset
- All Marino
Vaikka oletkin All-Inclusivo matkalla niin palveluhenkilökunta ei siitä hyödy tai ei saa yhtään hynää.
Kaikissa Amerikoissa tipit muodostavat hyvin huomattavan osan tuloista. Siis tippaa kohtuudella mutta älä tee heitä ahneeksi.
Maineemme huonoina tippaajina on kulketunut edellämme ja siksi huono palvelu.- hate
Jos vaihdat epävirallisesti 1€=65 bolivaria (silloin 6500)voipi esim.siivoojille vaikka joka päivä jättää 10 (10000)paikallista eli 1,54 € ja kaikki ovat tyytyväisiä.
- elä opeta
hate kirjoitti:
Jos vaihdat epävirallisesti 1€=65 bolivaria (silloin 6500)voipi esim.siivoojille vaikka joka päivä jättää 10 (10000)paikallista eli 1,54 € ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Mun kanta taas on ettei missään nimesä kannata opettaa rahan perään. Pientä laskuoppia. Jätät 10 000 bolivaria eli sen 1.6e per huone/pv, noh kerroksessa on 30 huonetta ja jos jokainen siinä kerroksessa jättää saman se tekee 48E!!! per kerros ja sen kun kerrot raakasti 30 päivällä (niillähän ei tunnetusti ole kuin sen pari vp:tä kuussa), tekee se 1440E!!! Verottomana!!! ..ttu, minäkin lähen huoneita siivoon. Otetaan mekin tipit käyttöön, musta tulee rikas. Ja muistakaa jotkut jättää enempi, taas jotkut vähempi, miettikää oma kantanne.
Tapanani on ollu antaa suhteessa maan tuloihin nähden.
- Turisti02
Hei,
itse totesimme, että kun antaa silloin tällöin baarimikoille, tarjoilijolle ja siivojille tippejä, niin saa hyvän ja ystävällisen palvelun.
Esim. jotkut valittelivat, että joutuivat odottelemaan baaritiskillä, kun paikalliset kiilasivat. Meillä ei tätä ongelmaa ollut.
Siivojille on hyvä antaa esim. 5 bolivaria per viikko. Tarjoilijoille pari bolivaria silloin tällöin on riittävä. Kyse on siis vain muutamista senteistä ja palvelu toimii! - hepetus
viimeisenä päivänä jätettiin hotellin parille kivalle tarjoilija pojalle ja siivoojalle. Positiivisesti yllättyivät :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,1092955Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171852647Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina612109Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.11421Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S2221310Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät221293Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään31011Ei osattu ratkaista etääntymistä
Mä jäädyin eikä sulla ole taitoa sulattaa. Parempi antaa olla, vaikka toivoin jotain muuta. Miehelle.115870Esprit hoitokdit Varkaudessa?
Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin103843Ei ole liian myöhäistä..
Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala3782