Anita Kärki
ei johdu miesten seksuaalisesta vallasta, vaan vallan puutteesta. Tästä on kyse myös eduskunnassa nousseessa kohussa.
Näin täräyttää jyväskyläläinen Henry Laasanen, jolta ilmestyy aihetta käsittelevä kirja ensi viikolla.
- Naisilla on valta ja miehillä on vain halu seksuaalisiin suhteisiin. Häirintä on viime kädessä seksin hakemista, Laasanen sanoo.
Hänen mukaansa häirintä voi mennä "vähän kuin kostamiseksi", jos miehellä ei ole realistisia mahdollisuuksia päästä seksisuhteeseen.
- Ne miehet, jotka eivät ole attraktiivisia (puoleensavetäviä), ja joilla ei ole valtaa, joutuvat turvautumaan häirintään.
» Lue lisää perjantain Keskisuomalaisesta.
Seksuaalinen häirintä
38
1449
Vastaukset
- joilla ei muuten
ole mahiksia naisten suhteen, he kuvittelevat olevansa hyvinki suosittuja mutta totuus on toinen.
- ei titteli riitä nyky naiselle
Kuin naulankantaan, olettaminen ja toteutuminen
on kaksi eriasiaa.
Ehkäpä he eivät "todellakaan" tiedä missä mennään?
Paapottuja aikamies anselmia tai koulutuksen omaavia ylioppineita, mene ja tiedä?
Siis MIEHIÄ, ennemminkin pullasorsia.??? - pilaavat fiksumpienki
ei titteli riitä nyky naiselle kirjoitti:
Kuin naulankantaan, olettaminen ja toteutuminen
on kaksi eriasiaa.
Ehkäpä he eivät "todellakaan" tiedä missä mennään?
Paapottuja aikamies anselmia tai koulutuksen omaavia ylioppineita, mene ja tiedä?
Siis MIEHIÄ, ennemminkin pullasorsia.???miesten maineen.
- katkerat ihmiset vai feikki?
pilaavat fiksumpienki kirjoitti:
miesten maineen.
Nyt sanoit vähän mutta asiaa.
Näin siinä useissa ammattiryhmittelyssä käy.
Mut kyllä ne eroittuu, ei siihen kauaa mene.
- mitähän
Ihminen on ekosysteemin osa, ihmisen viestit pitävät yllä suvunjatkamista, seksuaalisuus on valtava voima. En hyväksy väkivaltaa enkä alistamista tietenkään mutta..... Ratkaisu häirintään ei ole laki/lait, kyse on komminikointitaidoista. Yksikään mies ei ole käyttäytynyt huonosti minulle naisena, enkä usko edes olevani vastenmielinen. Mietihän tätä. Mies kyllä testaa miten käyttäydyn, keikutano pyllylihaksiani, avaanko napit tyyliin tule tänne ui mun puseroon. Senkun menet mukaan jos haluat liitää CV:si kunka montqa panoa ja ottoa :)
Elämää ei pitäisi normittaa eikä sitoa liiaksi lakeihin, siinä kärsivät kaikki. Lapset, opettaja ei saa ohjata, näemme tulokset lapset ovat hukassa ja vanhemmat siirtävät vastuun yhteiskunnan koneistoille.Vastuut on siirretty kummalliselle ..toisille. Naisena olen tasa-arvoinen kun itse otan tasa-arvoisen paikan.
Suhteellisuus asioiden tärkeyteen kannattaisi säilyttää ja ottaa vastuu itsestä, toisen niskaan et voi kaataa jos itse et huolehdi itsestäsi etkä siitä viestistä mitä annat ympäristölle.
Sanonko mitä, miettikää hyvät ihmiset onko vastuu sinun vai hänen joka yrittää jotin tyhmää. Itsetuntoinen ei häirinny muutaman asiattoman miehen/ naisen yrityksestä olla yläpuolella.
Elämää ja sen riemuja toivoen yhdessä ja erikseen kommunikoiden kielellä jonka toinen osapuoli kykenee vastaanottamaan.- jartsev
Olen hyvin pitkälle samamieltä Tässä seksuaalisuus häirintä farssissa on menty jo aikaa liian pitkälle. Julkisuutta haluavat hakevat julkisuutta ja saavat sitä, mutta eivät halua edes ajatellakaan millä kustanuksilla. Tarkoitan kansanedustajia.
Asiat pääsääntöisesti menee niin kuin sanot, mutta lait ja asetukset ovat niitä tapauksia varten, jossa mennään kunkin yhteisön, kultuurin 'normien' ylitse.
Laki ei ohjaa tekijää, mutta antaa tarvittaessa jonkinasteisen turvan kohteelle, sekä mahdollisuuden jonkinlaiseen hyvitykseen saamalleen kohtelulle?
Tilannetta kai voi verrata vaikka minihameen käyttöön/provosoivaan pukeutumiseen/flirttiin ym, silti kenelläkään ei ole oikeus 'maata' sellaista naista(miestä harvemmin) jos hän jossain vaiheessa sanoo; ei!- taasen
Älä sekoita lapsia tähän.
Etkä sinä saa tasa-arvoa pelkästään haluamalla ja "ottamalla" tasa-arvoista paikkaa.
Siihen ei ole kukaan nainen vielä pystynyt.
Kunpa se olisikin niin helppoa! - elämä on
taasen kirjoitti:
Älä sekoita lapsia tähän.
Etkä sinä saa tasa-arvoa pelkästään haluamalla ja "ottamalla" tasa-arvoista paikkaa.
Siihen ei ole kukaan nainen vielä pystynyt.
Kunpa se olisikin niin helppoa!oikeita valintoja. Tasa-arvo on ja on ollut työyhteisössäni kuten myös ihmissuhteissani. Jospa mäkättävä vaan akka saa sitä mitä tilaa :)))
Ihmisen kohtaaminen tasa-arvoisesti ei paljon vaadi, ymmärtämistä vainen, onneksi mies ei ole sama asia kuin nainen.
Eläköön se pieni ero ja erilainen ajattelumalli.
En oleta että elämä on vaan minua varten, elämä on viestejä kuten halutessa niiden vastaanottamista ja vastuuta sitoutuessa. - ja muut
elämä on kirjoitti:
oikeita valintoja. Tasa-arvo on ja on ollut työyhteisössäni kuten myös ihmissuhteissani. Jospa mäkättävä vaan akka saa sitä mitä tilaa :)))
Ihmisen kohtaaminen tasa-arvoisesti ei paljon vaadi, ymmärtämistä vainen, onneksi mies ei ole sama asia kuin nainen.
En oleta että elämä on vaan minua varten, elämä on viestejä kuten halutessa niiden vastaanottamista ja vastuuta sitoutuessa.Ollaan me, sinä ja minä, tasa-arvoisia, mutta liian monet eivät vielä ole asemaamme saavuttaneet.
Eivät siis epäonnistuneet sen "ottamisessa".
Mäkättävät akat ovat tasoittaneet meidän tietämme tasa-arvoon. :) - häirintä eduskunnassa
jartsev kirjoitti:
Olen hyvin pitkälle samamieltä Tässä seksuaalisuus häirintä farssissa on menty jo aikaa liian pitkälle. Julkisuutta haluavat hakevat julkisuutta ja saavat sitä, mutta eivät halua edes ajatellakaan millä kustanuksilla. Tarkoitan kansanedustajia.
ei ole mikään uusi asia. Ei myöskään kansanedustajien lähentelyt. Onhan siitä ennenkin kirjoiteltu lehdissä. Ja myös eduskunnan ulkopuolella. Tänäänhän asiaa käsiteltiin A-talk ohjelmassa. Onneksi ihmiset kertoivat omilla nimillään. Eli häirintää on ollut, mutta toivotaan, että Kanerva saa sen loppumaan. Ei ole oikein, että työpaikalla joutuu välttämään tiettyjen työkavereiden seuraa. Eli, niinkuin ohjelmassa kävi selville: Kun toinen sanoo ei, se täytyy olla sitten ei.
- misi mieskin
elämä on kirjoitti:
oikeita valintoja. Tasa-arvo on ja on ollut työyhteisössäni kuten myös ihmissuhteissani. Jospa mäkättävä vaan akka saa sitä mitä tilaa :)))
En oleta että elämä on vaan minua varten, elämä on viestejä kuten halutessa niiden vastaanottamista ja vastuuta sitoutuessa.ei voi olla ihminen? Siis, eikö vois puhua ihmisistä?
- toisaalla asiantuntija
ja muut kirjoitti:
Ollaan me, sinä ja minä, tasa-arvoisia, mutta liian monet eivät vielä ole asemaamme saavuttaneet.
Eivät siis epäonnistuneet sen "ottamisessa".
Mäkättävät akat ovat tasoittaneet meidän tietämme tasa-arvoon. :)sanoi, että miehiltä puuttuu keskustelukulttuuri naisten kanssa. Ennen mies määräsi kaíken, ja nainen oli hiljaa. Tämä oli vielä 70- luvulla. Nyt myös naisilla on omia mielipiteitä, ja se on uusi tilanne. Miehet puhuvat yleensä naisten seurassa "reteesti ja härskisti", koska heiltä puuttuu se keskustelun taito. En sano, että kaikilta, mutta uuttahan se on. Monelle naiselle reteys ja rumat sanat ovat outo asia. Että oisko tässä mietittävää?
Me essolaiset olemme herrasmiehiä, emmekä me koskaan turhaan naisia häiritse. Jos me havaitsemme baarissa jonkun simpsakan neitosen, niin menemme hänen pöytäänsä ja juttelemme niin mukavia, että melkein aina saamme neidon puhelinnumeron. Sen jälkeen onkin helppo ottaa yhteyttä tähän neitoseen ja sopia jatkotoimenpiteistä.
Essolla on myös käsitelty Eduskunnassa tapahtunutta seksuaalista häirintää, ja parlamentin kanta asiaan on täysin selvä. Eduskunnan feministinaiset ovat suuttuneet vain siitä, että väärät miesedustajat ovat yrittäneet lähennellä, mutta oikeat eivät ole tehneet elettäkään siihen suuntaan. Vähemmästäkin sitä miehenkipeä suomalainen feministinainen närkästyy.- Puidenhalaaja
Mitäpä siitä nyt niin kannattaa ihteensä ottaa vaikka vääräkin mies yrittäisi lähennellä. Näillä vuosikymmenillä ainakin se pelkästään imartelee;)) Kun joku joskus jotakin jossakin, mut kun ei kukaan koskaan mitään missään...
Puidenhalaaja kirjoitti:
Mitäpä siitä nyt niin kannattaa ihteensä ottaa vaikka vääräkin mies yrittäisi lähennellä. Näillä vuosikymmenillä ainakin se pelkästään imartelee;)) Kun joku joskus jotakin jossakin, mut kun ei kukaan koskaan mitään missään...
kyllä minä ja jokaista naista 'liehakoin', täällä ulkopuolen netin!:)
Ainakin ysiysillä teen sen!
Netissä en koskaan; tai jos sen yks ykkösen verran, joskus:))- mitähän lisäis
Erittäin jees.
Essolaiset eduskuntaan :)
Jatkakaamme elämää ! - haiden pulaaja
Puidenhalaaja kirjoitti:
... mutku aina kaikki vaan... *nauraa partaansa*
- kun kuuntelee
mitä kaikkea on seks.häirintä-----
ei kohta uskalla sanoa naisille, tytöt
ei miehille ----------------------- pojat
ei uskalla tuttavallisesti laskea olkapäälle kättä,
ei uskalla halata ketään toista sukupuolta olevaa,
ei voi kehua miehen/naisen vaatetusta,
Siis, mitä kaikkea on seks, häirintä.
Kertokaa ihmeessä.
Meneekö jo yli äyräitten tämä juttu.- katsonut tänään
A-talk ohjelmaa. Siis, jos toinen ihminen sanoo ei, se tarkiottaa myöskin ei.
- kuokkis,
katsonut tänään kirjoitti:
A-talk ohjelmaa. Siis, jos toinen ihminen sanoo ei, se tarkiottaa myöskin ei.
eikös se Kanerva itse lähetellyt sopimattomia viestejä aikoinaan, "miten olen muistelevinani lukeneeni kampaajalla seiska lehdestä,jota en muulloin koskaan lue?"
(siis loppuosa heittomerkeissä siksi,koska se on vitsi,ihan nyt selitettäköön,on siis yhtä luotettava lähde kuin kanervan "ilmiantaneen" lausunnot ko. lehdelle) - Piiwii
kuokkis, kirjoitti:
eikös se Kanerva itse lähetellyt sopimattomia viestejä aikoinaan, "miten olen muistelevinani lukeneeni kampaajalla seiska lehdestä,jota en muulloin koskaan lue?"
(siis loppuosa heittomerkeissä siksi,koska se on vitsi,ihan nyt selitettäköön,on siis yhtä luotettava lähde kuin kanervan "ilmiantaneen" lausunnot ko. lehdelle)nipisteli lentoemoja, Rajalan Lylyä vastaan nosti naisystävä jonkun jutun, oliko Thaikuissa käymässä tämä pari silloin.
Onhan noita ollut.
Kekkoselle hommattiin naisia, Ahde oli mitä oli...
jne... - sohviliini
..on ehdottomasti parempi, että halailet tästä lähtien vain itsesi kanssa samaa sukupuolta olevia, jopa hyvän päivän tuttuja, kehuskelet kaunista solmiota ja paidan väriä, tyylikästä Armania. Tuijottelet merkitsevästi ja kutsuvasti silmiin hississä, hipaiset vähän pepusta... kyl se siitä. Tajuaa vihdoinkin, että olet tullut ulos kaapista.
- vauhtiin
jätkät naulataan seinälle,kiiluvasilmäiset telaketju femakot asialla.
Nyt kun häiriköitä luetellaan älkää unohtako, yhtä venäläistä keisarinnaa.
Sillehän etsittiin koko valtakunnasta hyvin varustettuja miehiä,osattiin sitä ennenkin,vaik ojan takana oltiin.
Normaalit miehet ja naiset ei koskaan pysty olemaan toistensa seurassa aivan neutraalisti,silloin kun pystyvät,kuolemme sukupuuttoon. - Densa
katselu voi olla häirintää?Minusta on aivan selvä,että jos nainen on kiinnostava,niin katson häntä jopa hänen rintojaan.
Erikoista on se kun pyritään kieltämään kaikki ja kriminalisoimaan normaali elämä.Kiinnikäymiset on selvästi kiellettyä ja niin sen pitää ollakkin,mutta esimerkiksi kysyminen ei pitäisi olla mitenkään hämmentävää puolin ja toisinkaan.
Voimmehan tietenkin ottaa sharian lain tännekkin ja laittaa naiset kulkemaan siten ettei näy paljasta ihoa mistään.Lieneekö se naistenkaan intresseissä?Kerroit, että jos on kiinnostavaa katseltavaa, niin katsot ja kysyt ym.
Niin teen minäkin.
Niinkauan, kuin meidän kätemme pysyvät 'omalla' puolella ja puheemme sellaisina, kuin "uhrimme" 'ymmärtää' ne vaikka flirtiksi, emme häiritse häntä seksuaalisesti, emmekä muutenkaan.
Toimimme normaalista.
Mutta jos kohde ilmoittaa elein tai sanallisesti, että ei halua meidän niin tekevän ja jatkamme silti tai toistuvasti hänet kohdatessamme, niin silloin olemme häiriköitä ja tällaisia tapauksia varten lait ja asetukset määrätään, että myös sellaiset yksilöt, jotka eivät tiedä missä kulloinkin raja kulkee, voidaan lain keinoin saada 'ruotuun'.
Ei tämän tyyppiset lait kenenkään "normaalia" elämää hankaloita, mutta antavat jotain vastavoimaa heille, jotka joutuvat häirinnän kohteeksi.- kun nainen
sanoo sinulle, ettei pidä tiirailustasi, ja sinä vaan jatkat, muuttuu se häirinnäksi. Vielä enemmän, jos sinä alat haistattelemaan, joka myös yleistä.
- hanna
Kysyähän voi ja saa, mutta vain kerran.
Jos vastaus on ei, se myös tarkoittaa sitä.
Pitää siis vain ymmärtää puhuttua - onko se niin vaikeaa miehen aivoille?
- onhan irtonumeroja ja
idästä tulee lisää!!
Keskustelut ovat minunkin mielestäni menneet jo ihan farssiksi.
Kiusaaminen, vähättely, halventaminen yms. on tietysti sopimatonta ja jokaisen oikeutta fyysiseen koskemattomuuteen pitää kunnioittaa, mutta näissä keskusteluissa puhutaan jo ihan kummallisista asioista, kun kyseessä ovat aikuiset ihmiset.
Eivätkö aikuiset ihmiset voi keskustella asioista keskenään myös asiallisesti?
Joku sanoo ketjussa, ettei tasa-arvoisuutta voisi ottaa. Olen erimieltä ja voisin todistaa sen monin esimerkein. Jos itse uskaltaa ja osaa, se ei ole edes vaikeata. Se edellyttää tietysti, että myös nainen itse arvostaa miehen tasa-arvoisuutta. Naisen ei ole pakko kuunnella tai hyväksyä mieheltä mitä tahansa, mutta hänen pitää itse sanoa, milloin liikutaan sopimattomuuksien rajoilla. Asenteet ja rajat koetaan niin eri tavoin, ettei kukaan toinen niitä voi tietää, ellei ihminen itse niitä ilmaise.
Koskettaminen on monelle suomalaiselle vaikea asia. Joku ei siedä tutunkaan kosketusta ja toinen on valmis syleilemään koko maailmaa – ihan ilman seksuaalisuutta tai häirintätarkoitusta.
Kun laki aikoinaan tuli voimaan, totesin itse häiriköineeni tasapuolisesti molempia sukupuolia, ja joutuvani lain mukaan päivittäin itse häirityksi. Saatan esimerkiksi koskettaa jutellessa toisen ihmisen kättä, tai laittaa käden kollegan olkapäälle katsoessamme hänen tietokoneensa kuvaruutua. Kauniita ja vähemmän kauniitakin seksuaalisesti virittyneitä kuvia näkee kaikkialla.
Kohta mies ei varmaan voi enää lausua kohteliaisuuksiakaan naiselle pelkäämättä joutuvansa leimatuksi tai saavansa syytteen seksuaalisesta häiritsemisestä. Olen useinkin kuullut jonkun tytön tai jopa aikuisen naisen kertovan nauraa kiherrellen, kuinka joku mies on katsonut häntä merkitsevästi. Usein se on ilmiselvästi ollut naisellista kuvittelua tai suorastaan toiveajattelua. Tietysti katseella ja sanoilla voi myös halventaa toista ihmistä, mutta nyt keskusteluun on tullut mukaan kummallisia sävyjä.
Mielestäni edes ehdotuksen yhteisen yön viettämisestä ei välttämättä tarvitse olla seksuaalista häirintää, jos ehdotuksen tai kysymyksen esittää toista kunnioittaen ja kohteliaasti, hyväksyy myös kielteisen vastauksen mukisematta ja siirtyy keskustelemaan muista asioista.
Onko se tasa-arvoa, että nainen saa ”antaa ymmärtää”, mutta saa myös syyttää miestä seksuaalisesta häirinnästä, jos tämä on ”lukenut” viestin ja kysyy onko nainen tosissaan?- sinullekin örvökki,
että jos toinen osapuoli sanoo ei, se on silloin ei. Siinä muodostuvat ne rajat. Oletko ymmärtänyt?
sinullekin örvökki, kirjoitti:
että jos toinen osapuoli sanoo ei, se on silloin ei. Siinä muodostuvat ne rajat. Oletko ymmärtänyt?
kanssasi. Naisten pitäisi tosiaan selkein sanoin ilmaista missä raja kulkee ja pistää tarvittaessa miehet järjestykseen ja vasta ellei se onnistuisi, esittää valituksensa oikeaan paikkaan konkreettisesti ja yksilöidysti.
Ainoa mitä en ymmärtänyt on se, minkä kirjoittamieni rivien välistä luit jotain muuta.- sanoo_suttura*
optimisti-orvokki kirjoitti:
kanssasi. Naisten pitäisi tosiaan selkein sanoin ilmaista missä raja kulkee ja pistää tarvittaessa miehet järjestykseen ja vasta ellei se onnistuisi, esittää valituksensa oikeaan paikkaan konkreettisesti ja yksilöidysti.
Ainoa mitä en ymmärtänyt on se, minkä kirjoittamieni rivien välistä luit jotain muuta.Meille aikuisille, omasta mielestämme jämäköille naisille, rajojen osoittaminen on helppoa.
Mutta nuorille naisille ja tytöille (ja juuri he ovat useimmiten seksuaalisen ahdistelun uhreja) se ei aina ole yhtä helppoa.
On muuten hassua että me "vanhukset" joilla on elämänkokemusta ja tunnemme paremmin sukupuolten erot, emme ymmärrä useammin olla nuorten naisten puolella kun on tosi kyseessä. sanoo_suttura* kirjoitti:
Meille aikuisille, omasta mielestämme jämäköille naisille, rajojen osoittaminen on helppoa.
Mutta nuorille naisille ja tytöille (ja juuri he ovat useimmiten seksuaalisen ahdistelun uhreja) se ei aina ole yhtä helppoa.
On muuten hassua että me "vanhukset" joilla on elämänkokemusta ja tunnemme paremmin sukupuolten erot, emme ymmärrä useammin olla nuorten naisten puolella kun on tosi kyseessä.eikä kai kukaan meistä hyväksy minkäänlaista ahdistelua tai kiusaamista. Laki on jo säädetty, ja sen turvin voi jokainen tarvitessaan hakea apua. Kannustetaan naisia ikään katsomatta vetämään ne rajat omalla kohdallaan sekä tarvitessaan hakemaan apua tai tarjotaan sitä itse.
Nyt tämä keskustelu on kuitenkin saanut huonon farssin muotoja. Aikuiset naiset, joiden pitäisi edustaa kansaa sekä kyetä tekemään koko Suomea ja kaikkia suomalaisia koskevia päätöksiä tärkeissä asioissa, heittäytyvät puhumaan höpö-höpöjä miesten vääränlaisista katseista ja aah, niin sopimattomasta käyttäytymisestä median edustajille. Tuollainen horjuttaa mielestäni eduskunnan arvovaltaa ja kansanedustajien uskottavuutta. Asia pitäisi hoitaa ihan ilman uusien lakien säätämistä työyhteisön sisäisenä asiana. Ihmisten pitää käyttäytyä kohteliaasti ja asiallisesti kaikkia ihmisiä kohtaan. Eduskunnassa voisi vaatia esimerkin näyttämistä ja vaikka asettaa sanktioita alatyylin käyttämisestä. Höpöpuheet ovat mielestäni pahasta, mutta konkreettisiin tapauksiin pitää aina puuttua, ne pitää yksilöidä esimerkein ja kohdistaa syylliseen.
PS: Olen ikäni liikkunut myös perinteisesti miehiseksi koetussa maailmassa, ja olen aina ensimmäisestä kesätyöpaikasta lähtien, 15-vuotiaasta, ihan itse vetänyt rajat sopivan ja sopimattoman välille. Joskus huumorintaju ja kohteliaan kohtaamisen keinot ovat joutuneet koetteelle, joskus automaattiset torjuntarefleksit toimivat myös vapaa-aikana ennenkuin itse huomaankaan ja joskus melkein tahtomattani.;)) (Ei ole kauaa siitä, kun nostin hyvän ystäväni käden napakasti pois polveltani autoa ajaessani. Nauroimme yhdessä tapahtuneelle.)
Viimeisin "sanallinen häirintä" tapahtui 50-vuotiaana, kun kuulin kollegan mainitsevan "meidän Orvokki-tyttösen" puhelimessa liiketuttavalle. Mies ei muuten tarkoittanut ollenkaan vähätellä asemaani tai arvostustaan niin sanoessaan, kuulemma päinvastoin ilmaista "meidän poikien" positiivisia tunteita. Kerroimme kumpikin omat näkemyksemme ja sovimme sulassa sovussa, ettei samassa asemassa oleva naiskollega ole "tyttönen" edes vanhalle mukavalle liiketuttavalle puhuttaessa, ei tietenkään kukaan muukaan aikuinen nainen.
Raiskausyritykset tai ahdistelu ovat kokonaan toinen juttu, ne eivät mielestäni liity tähän keskusteluun.
- lopputilin uhalla
Ei todellakaan tarvitse lukea. Olen henk. koht. samaa kokenut samaisessa talossa. Voi kieltäytyä kunniasta ja sanoo napakasti ja varmasti maalaismollukalle että "näpit irti mun tisseistä", tarpeeksi kuuluvalla äänellä. Huumorilla selviää aika monesta pinteestä. Onnetota itkua että muka ei uskalla sanoa.
- miehen--
täytyy tänäpäivänä tietää,että jos joutuu alasto
man naisen kanssa hissiin,käännä selkäsi,älä kos
ke,älä katso.ole mies, odota,että hän poistuu
hissistä.olet voittaja, olet kyennyt vastustamaan
miesten alkukantaisimpia vaistoja.himoita alas
tonta naista.vielä kun opit olemaan katsomattta
kesällä vastaantulevia puolialastomia naisia
muualle kuin silmiin.olet voittaja.voit ylpeänä
palata kotiin ja katsoa vaimosi ohitse,tervehdi
ja vetäydy omiin oloihisi.suomalainen mies,ole
varovainen,voit olla sexuaalinen häirikkö huo
maamattasi.- hanna
Ja olet sitten usein joutunut tosielämässä alastoman naisen kanssa hissiin?
Ettei nyt vaan olisi kysymys ns "kosteasta" fantasiasta?
Meneekö mitenkään kaaliin, että useimmat naiset (eivät ihan kaikki) ovat töissä ansaitakseen oman ja lastensa elannon. Joskus vaikka siksi, että sitä lasten isää ja aviomiestä ei sitten kiinnostanutkaan perhe-elämä ja sitoutuminen.
Monettako kertaa itse olet "naimisissa" - hauska sana sinänsä. - rouva/neiti
hanna kirjoitti:
Ja olet sitten usein joutunut tosielämässä alastoman naisen kanssa hissiin?
Ettei nyt vaan olisi kysymys ns "kosteasta" fantasiasta?
Meneekö mitenkään kaaliin, että useimmat naiset (eivät ihan kaikki) ovat töissä ansaitakseen oman ja lastensa elannon. Joskus vaikka siksi, että sitä lasten isää ja aviomiestä ei sitten kiinnostanutkaan perhe-elämä ja sitoutuminen.
Monettako kertaa itse olet "naimisissa" - hauska sana sinänsä.ymmärtänyt viestin "sisältöä,sitä syvällisempää"?
ettäkö naimisissa,kerran ja edelleen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2062429
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo411597Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1381251Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2871043Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56992Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis303975Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20932- 55916
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S19794Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58763