Millä keinolla työssäkäyvä 60 -vuotias henkilö pääsee ns. eläkeputkeen sanoutumatta itse irti työpaikastaan?
Eläkeputkeen???
22
2469
Vastaukset
- työnantajan kanssa
Jospa hän irtisanoisi sinut taloudellisista ja tuotannollisista syistä.
Voi myös irtisanoutua, mutta karenssi on ensin pidettävä.
Sitten pääsee putkeen.
Minä hommasin lääkärintodistuksen että en kykene entiseen työhöni.
Näin vanhaa eivät alkaneet kouluttamaan uudelleen. Tästä on viitisen vuotta aikaa,en tiedä onnistuuko vielä.
Putkessa ollessa pitää olla normaalisti työnhakijana.
En ole varma tarjoavatko työtä, minulle eivät ainakaan tarjonneet. - saneeraus
Jos työnantaja antaa loparit työn vähyyden tai
taloudellisten seikkojen perusteella. Siitä sit
työkkäriin irtisanomis lappu kouras , pitää olla
lipetti myös työajan kestosta työn alkamispäivä
ja loppuminen. Näillä pääset alkuun , sit ilmotus
työttömyydestäs menee liittoon ja sieltä tulee
laput jatkoon . Putkessa ollessasi käyt työkkäris
ilmottautumas määrä välein , 500 päivää oltuasi
liiton kirjoissa voit hakeutua kelan duuniin. - jollei....
Ei mitekään jos ei työnantaja suosyu irtisanomaan.
- nytkö on
Onko sellaisia työnantajia, ei ollut kymmenenvuotta sitten.
- että olet
työpaikkakiusattu.
En kylläkään tiedä pitääkö tämä pystyä todistamaan,
ja jos niin miten? - saavutat laillisen eläkeiän
Tai kerro työnantajalle, että haluat päästä yhteiskunnan elätiksi ikuisten valittajien joukkoon eläkkeelle. Meitähän riistää kaikki. Meille valehtelee kaikki. Eläkkeet eivät riitä, ne pienenee kokoajan. Siinä valitusten esimerkkejä.
Pysy työssä mahdollisimman pitkään. Niin ainakin minä teen. Ei tarvitse myöhemmin katua.- 58-vuotias eläkeläinen
Mikä yhteiskunnan elätti eläkkeellä oleva ihminen on ?
Kyllä sen eläkkeen jokainen työssä käyvä henkilö on saanut itse maksaa etukäteen ja on sen takuulla ansainnut, eikä niitä työeläkkeitä yhteiskunta maksa, vaan rikkaat eläkelaitokset. - mitä?
Nämä ovat kaikkein surkeimpia tapauksia yhteiskunnassa. Jotka eivät lähde eläkkeelle vaikka pääsisivät. Ovat jotenkin tyrineet elämänsä niin, että ei ole varaa ruveta eläkkeelle. On tullut vastaan tapauksia?
- Kaaleppi
mitä? kirjoitti:
Nämä ovat kaikkein surkeimpia tapauksia yhteiskunnassa. Jotka eivät lähde eläkkeelle vaikka pääsisivät. Ovat jotenkin tyrineet elämänsä niin, että ei ole varaa ruveta eläkkeelle. On tullut vastaan tapauksia?
Tunnen myös tapauksia joissa henkilöiden todellisuudentaju on sumentunut.
Pitävät itseään korvaamattomina.
Mallia löytyy vaikkapa valtiomiehistä.
Tyrimisessä olet oikeassa. Siihen liittyen eivät voi kuvitella tinkivänsä mistään.
Tottuneet siihen että tilipäivänä taskut ovat tyhjät.
Vähemmällähän kuolisi nälkään. - työssäkäyvä työnanta
58-vuotias eläkeläinen kirjoitti:
Mikä yhteiskunnan elätti eläkkeellä oleva ihminen on ?
Kyllä sen eläkkeen jokainen työssä käyvä henkilö on saanut itse maksaa etukäteen ja on sen takuulla ansainnut, eikä niitä työeläkkeitä yhteiskunta maksa, vaan rikkaat eläkelaitokset...väärin, kyllä työnantaja maksaa suurimman osan työssä käyvän henkilön eläkekuluista. Se on häviävän pieni osa jonka työntekijä itse maksaa omaa eläkettään. Tämä vain pieneksi korjaukseksi tähän asiaan..
työssäkäyvä työnanta kirjoitti:
..väärin, kyllä työnantaja maksaa suurimman osan työssä käyvän henkilön eläkekuluista. Se on häviävän pieni osa jonka työntekijä itse maksaa omaa eläkettään. Tämä vain pieneksi korjaukseksi tähän asiaan..
Työnantaja maksaa? Maksaako työnantaja työntekijän verotkin? Eläkemaksut pidätetään työntekijän palkasta, ja työnantaja siirtää maksut työeläkekassaan.
Omalla kohdallani voisin palkansaajana melkein todeta, että "häviävän pieni osa" pidätetyistä eläkemaksuista on kartuttanut omaa eläkettäni.
Esim. omasta palkastani pidätetään nykyisin korotettu prosentti, enkä hyödy eläkemaksuista itse senttiäkään, jos teen kuukautta lyhyempiä työjaksoja tai työskentelen liian pienellä palkalla. Palkastani on vuosien varrella pidätetty paljon sellaisia eläkemaksuja, joista ei itselleni ole kertynyt eikä kerry yhtään mitään. Osa maksuista on tietysti kadonnut myös työeläkevakuutusyhtiöiden huonojen sijoitusten vuoksi ja osa on käytetty edellisten sukupolvien eläkkeiden maksamiseen.
Nykyisin työttömien päivärahoista karttuu enemmän eläkettä kuin itselleni monista vuosien työjaksoista. Palkkioista on pidätetty eläkemaksut, mutta ne eivät ole kerryttäneet omaa eläkettäni. Palkkani oli 23-vuotiaana parempi kuin 55-vuotiaana, mutta 24-vuotiaaksi maksoin vain muiden eläkkeitä. Eikö sitä lasketa maksamiseksi?
Kun tein useammalle työnantajalle töitä kotiäidin työn ohella, kaikista pidätettiin eläkemaksut, mutta eri syystä useimmista ei ole kertynyt minkäänlaista lisää omaan eläkkeeseeni. Maksoin myös työnantajana lastenhoitajan palkan ja eläke- ym. maksut, enkä saanut vähentää niistä mitään omassa verotuksessani. Muut työnantajat saavat vähentää kaikki palkkakulut omassa kirjanpidossaan.
Kaikki veronmaksajat rahoittavat yhdessä hyvinvointi-Suomen ylläpitämistä monenlaisina veroina ja maksuina. Suurimman rahoittajaryhmän muodostavat keskipalkkaa tai vähän sitä suurempaa nauttivat palkansaajat.
Suuret ikäluokat ovat olleet yhteiskunnassamme aina maksajan roolissa. Jos suunniteltu kansalaispalkka toteutuu, moni pienellä eläkkeellä sinnittelevä voi huomata, että nuoremmat saavat enemmän käyttörahaa antamatta yhteiskunnalle minkäänlaista vastinetta.- Tase pappa
työssäkäyvä työnanta kirjoitti:
..väärin, kyllä työnantaja maksaa suurimman osan työssä käyvän henkilön eläkekuluista. Se on häviävän pieni osa jonka työntekijä itse maksaa omaa eläkettään. Tämä vain pieneksi korjaukseksi tähän asiaan..
Kattia kanssa. Työnantaja ei maksa lanttiakaan eläkeläisten eläkkeitä.
Sen, minkä työnantaja maksaa eläke-vakuutus-maksuja, on ajateltava osana työntekijälle kuuluvaa palkkaa, joka säästetään, sijoitettavaksi tuottavasti.
Yrittäjänä, jos olet luottokelpoinen, voit jopa lainata eläkevakuutusmaksut yrityksellesi käyttöön.
Joka ainoa maahamme veroa maksava ihminen, maksaa osan ansioistaan yhteiseen eläkepottiin, olipa töissä tai eläkkeellä.
Siispä joka ainoa palkanansaitsija on maksanut itse eläkkeensä, vaikka oletkin ollut sen rahan välittäjänä.
Eläkevakuutusyhtiöt ovat velvolliset sijoittamaan rahat tuottavasti.
Työnantaja ostaa työvoimaa, jota työntekijä myy, yhdessä sovittuun hintaan.
'Eläkemaksut kuuluu osana siihen hintaan.
Ei se sen kummenpaa ole. - Tase pappa
Tase pappa kirjoitti:
Kattia kanssa. Työnantaja ei maksa lanttiakaan eläkeläisten eläkkeitä.
Sen, minkä työnantaja maksaa eläke-vakuutus-maksuja, on ajateltava osana työntekijälle kuuluvaa palkkaa, joka säästetään, sijoitettavaksi tuottavasti.
Yrittäjänä, jos olet luottokelpoinen, voit jopa lainata eläkevakuutusmaksut yrityksellesi käyttöön.
Joka ainoa maahamme veroa maksava ihminen, maksaa osan ansioistaan yhteiseen eläkepottiin, olipa töissä tai eläkkeellä.
Siispä joka ainoa palkanansaitsija on maksanut itse eläkkeensä, vaikka oletkin ollut sen rahan välittäjänä.
Eläkevakuutusyhtiöt ovat velvolliset sijoittamaan rahat tuottavasti.
Työnantaja ostaa työvoimaa, jota työntekijä myy, yhdessä sovittuun hintaan.
'Eläkemaksut kuuluu osana siihen hintaan.
Ei se sen kummenpaa ole.Tämä oli tarkoitettu vastaukseksi työssä käyvälle työnantajalle.
- k/k
mitä? kirjoitti:
Onneks oli vappu ja irtoneniä voi naamioitua.
Kun tässä mietin elämäni virheitä niin ei tullu ko perinnöllinen sairauteni mieleen.
Työhulluus.
- Huru-Mummi
Yritin päästä osa-aikaeläkkeelle vuoroviikoiksi, mutta riistäjä ei salli sitä, tarjosi vain kahta viikottaista eläkepäivää. Nyt haluaisin lopettaa koko suhteen nätisti. Viimeisenä keinona vasta irtisanoutuminen. Onko työpaikkakiusaamisen lisäksi muita hyviä (teko)syitä, jolla pääsisin kunnan eläkiksi? Tässä iässä ei oikein seksuaalinen häirintäkänn ole uskottavaa. Mitähän sairauksia olisi, joita ei voi todeta tieteellisesti; dementia esim?
- ajat.
Lapsuudessani oli vielä kuntien vaivaistaloja, ei ole enää.Ei nykyään enää pääse kunnan elätiksi.
- et????
irtisanoudu?
- Markku Salolainen
No minulla oli v-mainen pomo. Niinpä läksin ensin kahden viikon sairaslomalle,
sitten puoleksi vuodeksi ja lopulta sairaseläkkeelle. Valitin masennusta, vaikka
ei mulla semmoista ollut, ilonen poika. Tietysti piti käydä psykiatrin juttusilla,
se oli tosi kaunis nainen ja pisamaiset rinnat ( avoin kaula-aukko). Kirjoitti mulle
eläkepaperit. Päätös tuli hyvin nopsasti.- bessie*
Toivottavasti vielä paranetkin.
Tuo oikean ? nimen käyttäminen ei mielestäni ole oikein sopivaa. - Kyllä Isi osaa
V#ttumaisen pomon takia jäin sairastamaan kipeää olkapäätäni ja aina hain lisää ja lisää sairauslomaa. Välillä olin 2-3 päivää töissä.
Pääsin sairauseläkkeelle ja olen iloinen terve poika niin kuin aina.
Koskaan ei ole olkapäätä särkenyt tippaakaan.
Lääkäri oli mies, mutta silläkin oli rinnat. Paino noin 130kg. - bessie*
Kyllä Isi osaa kirjoitti:
V#ttumaisen pomon takia jäin sairastamaan kipeää olkapäätäni ja aina hain lisää ja lisää sairauslomaa. Välillä olin 2-3 päivää töissä.
Pääsin sairauseläkkeelle ja olen iloinen terve poika niin kuin aina.
Koskaan ei ole olkapäätä särkenyt tippaakaan.
Lääkäri oli mies, mutta silläkin oli rinnat. Paino noin 130kg.Voi voi teitä nössöjä
On minullakin ollut kaikenlaisia pomoja, enimmäkseen kyllä tosi hyviä ja kykeneviä ja aidosti halukkaita asettumaan alaistensakin asemaan. Ja silti heitäkin ovat alaiset joskus hyvin raskaastikin kiusanneet.
Joku pomo on joskus ollut puolueellinen tai vaatinut kohtuuttomia. Sellaiseen en omallani tai muiden kohdalla hiljaa alistu, saati että pakenisin. En edes kostotoimenpiteiden kohteeksi jouduttuani antanut periksi. Pomo sortui lopulta valehtelemaan sellaisia asioita joista olisi koitunut hyvin vakavia seuraamuksia valehtelun kohteille. Se oli siinä.
- ---
Kysy kreikkalaisilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5942094- 1041049
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18987Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki4857Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101845- 78778
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50749Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?87727- 63715
- 65563