onko joku saanut apua tinnitukseen betaserc nimisestä lääkkeestä,jos niin kauanko söitte ennen kuin auttoi,entä onko purenta kiskosta apua. tai onko olemassa joku muu reseptilääke joka voi helpottaa tinnusta?itselläni vasen korva on soinut yli 10 vuotta.aikoinaan tutkimuksissa ei löytynyt mitään vikaa korvasta eikä päästä.viime vuonna työterveydessä tehdyssä kuulotutkimuksessa ei havaittu kuulon heikentymistä.tosi ärsyttävä vaiva se on.entä onko joku havainnut,että joskus tinnitus voi olla voimakkaampaa luonteeltaan.te,joita tinnitus kiusaa käyttekö säännöllisesti korvalääkärillä?minulla ainakin vaiva aikoinaan alkoi aivan yhtäkkiä ilman syytä.
tinnituksesta
6
2449
Vastaukset
- Nimimerkki
Ei se ilman syytä ala ja oman selitys nykyvaloissa
(korvalääkärissä käytä tottakai) selkä ja niska. siellä siis hermo puristuksessa ilmeisemmin. - huimuri
Olen syönyt neljä vuotta betaserciä huimaukseen. Se myös on auttanut jonkin verran tinnitukseen. Vaikutus alkaa n. 4 viikon kuluttua käytön aloituksesta. Näin kertoi korvalääkäri. Minulla annostus 2x24mg.
- ei auta kaikkia !
Meniere-tinnitus alkoi minulla 2003, ja on jatkunut ilman sekunninkaan taukoa, Betaserc vain voimisti oireita, joten jätin sen pois melkein vuoden kokeilun jälkeen ja korvalääkäri oli samaa mieltä:
Jos ei ole apua tai jopa pahentaa, jätä pois !
Tinnitus elää elämäänsä päässäni, milloin vähän vaimeampana, milloin kauheana, mutta joka sekunti. En koe, että voisin millään lailla vaikuttaa siihen. Se tulee ihan milloin sattuu.
Kaikki olen yrittänyt koko ajan. Rauhallista elämää, suolatonta ruokaa, tarpeeksi unta, liikuntaa ulkona jne. Ei tule helpotusta.
Sairaslomia alkaa olla niin paljon, että tästä on tullut jo henkinen ongelma, päälle päin kun vinkunat ja suhinat eivät näy, hermot kyllä kärsii.
Tulee tunne, että työkaverit pitävät minua lintsarina.
Kaikki neuvot olen ottanut onkeeni, mitä lääkäriltä olen saanut ja muittenkin "vinkit".
Muitten vinkit on osoittautuneet ihan turhiksi, koska he eivät edes tiedä asiasta yhtään mitään.
Monikin jopa luulee, että koko meniere ja tinnitus häipyy, kunhan vain puhaltaa tupakansavua korvaan, niin jonkun vaari teki pienenä 100 vuotta sitten tai syö sitä tai syö tätä vitamiinia.
Yksi ihminen on sitä mieltä, että kun saisi repäistä kuuroutuneen korvan korvalehteä alaspäin, niin jopa kuulo palautuisi !
Se auttoi kuulemma "meidänkin mummulle".
Tämä on outo juttu, joka on aika yleinen, mutta kuitenkin niin harvinainen vähän tunnettu, että jotkut jopa luulevat taikauskolla tästä pääsevän tästä eroon !!!
Kun alussa tämän tinnituksen sain, ajattelin että herranjumala, jos tämä olisi jatkuvaa, vetäisin hirteen itseni.
Onneksi oli vuosi aikaa "sopeutua", koska siitä se tinnitus vaan paheni pahenemistaan.
Kohta viisi vuotta olen rimpuillut.
Vähän ehkä helpottaa, että eläkeaika odottaa kohta. Yksi stressi on poissa, työpäivien kestäminen. Joudun aika paljon hoitamaan töitäni puhelimessa, huono kuuloni ja korvien äänien säröily tekee työpäivistäni helvettiä.
Usein iltaisin kaadun vain loppuunväsyneenä sänkyyn ja joskus toivon että elämäni olisi jo ohi.
Olen ihan masentunut tilanteesta, mutta pakko on vielä rutistaa vähän aikaa.
En usko oikein enää, että eläkeaikakaan tuo laadukkaampaa elämää tullessaan, siihen mennessä taidan olla jo ihan loppu.
toinen korvni kuuroutui täysin 2003, toisen kuulo huononee koko ajan, enää seurassa tai hälinässä saa mitään selvää ihmisten puheista.
Kesällä on seuraava korvaklinikka-aika, kokeillaan, olisiko kuulokojeesta apua. Säröileväkuuloiseen korvaan se ei ehkä auta. Ja kuuroon sitä ei laiteta.
Koittaaka kaikki kestää tinnituksenne kanssa, kun se vielä on jotenkuten siedettävää ja ajoittaista.
Tilanne voi huonontuakin.
- tuumailua
http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_teos=ati
http://www.tinnitusyhdistys.fi/tinnitus.htm
http://www.tinnitus.fi
http://www.tinnitus.org/home/frame/translations/finnish-TRT1.htm
Olen saanut akuhoitoa ja laser aku hoitoa ja oppinut elämään sen kanssa. - hali
En tiedä, pitääkö seuraava juttu yhtään paikkaansa, kuulostaa nimittäin aika uskomattomalta, mutta ehkäpä sitäkin kannattaa kokeilla; ei siitä ainakaan mitään haittaa ole.
Eli, olen lukenut väitteen siitä, että sokeri pahentaa tinnitusta. Jos haluat kokeilla, voisiko tämä pitää paikkansa, niin jätä pois kaikki sokeria sisältävät tuotteet ja makeutusaineet, samalla pitää jättää pois paljon tärkkelystä sisältävät aineet, kuten porkkana ja peruna, samoin kaikki vehnäjauhosta tehdyt tuotteet. Kuukauden jos jaksat näin sinnitellä, niin eiköhän siinä ajassa jo saa jotain viitteitä siitä, että voisiko tämä väite pitää paikkansa.- olen ollut kerran 2 kk
ilman hiilihydraatteja, paino laski 13 kg, ei tullut parannusta tinnitukseen, valitan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291859Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571812Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3581600- 1501227
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2141188Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221138- 111044
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt51009- 2851005
- 82971