Kissa heikkona

kissaman

Meillä on viisi kissaa, kaikki ulkokissoja maalla. Yksi kissoistamme, vajaa kaksivuotias leikattu poika, oli eilisen koko päivän aamusta asti kadoksissa. Tämä kissa on erittäin huomionkipeä ja pyrkii aina syliin ja sisälle, joten huomasimme katoamisen nopeasti. Illalla kuuden aikaan poika kuitenkin palasi kotiin, livahti äkkiä sisälle ja oli omituisen näköinen. Takkuinen, märkä ja tosi väsynyt.
Poika veteli hirsiä koko yön ja aamulla vasta sain kammettua sen ulos pissille. Sitten taas takaisin sisälle. On ollut koko päivän tosi vaisu, janottaa paljon ja hieman on syönytkin. Ei ollenkaan oma itsensä.
Madotin sen tänään ja varasin ajan lekurille maanantaiksi, mutta osaako kukaan neuvoa, että mistä voisi olla kyse? Onko tämä vain väsymystä reissusta, vai voiko kyse olla jostain muusta? Mistä johtuu kova jano? Mistä johtuu väsymys ja apaattisuus?

Kiitän kovasti mahdollisista vinkeistä ja neuvoista jo näin etukäteen.

9

7291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwerty-uiop

Syömättömyys, juominen ja apaattisuus viittaa munuaisvaivoihin. Munuaistulehdus? Tai eihän kissa ole vaan saanut jossain rotanmyrkkyä tms?

• .....

Luulisin että jäänyt auton alle ellei ole tapellut tosi rajusti siitä näkyisi puremajälkiä kyllä. auton alle jäämisestä ei ulkoisia jälkiä välttämättä tule mitään mutta sisäinen verenvuoto aih apaattisuuden ja janottamisenkin varmaan (nestehukka). en kyllä maanantaihin lääkäriä odottaisi.

• .....

tuossa yllä mainittiin rotanmyrkky, sekin kyllä voisi olla syynä mutta en oikein tiedä vaikuttaisiko se noin nopeasti huonontavasti tai sitten syönyt tosi paljon. katso jos ikenet/limakalvot on vaaleat niin silloin on sis verenvuotoa oli sen aiheuttaja mikä tahansa, rotanmyrkky aih myös sis. verenvuotoa siis.

• kissaman

Kiitos paljon runsaista ja erittäin asiallisista vinkeistä. Todella yllätyin positiivisesti että sain näin paljon asiallista apua täältä.

Poika on tänään jo hieman parempi. Harjasin sen koko turkin läpi ja putsailin takkuja minkä pystyin. Poika ei ole kosketusarka millään lailla, ei mitään jälkiä missään, ja sain suurimman osan takuista harjattua pois.

Yön aikana ruoka oli maistunut ja vettä menee todella runsaasti. Ruokana maistui kissan kuivaruoka ja tonnikala ja tölkkiruoka. Vettä se juo koko ajan, välillä nukkuu sikeästi.

Poika oli tänään jo iloisempi, kehräili, käveli kotona ja teki aamusella kakatkin laatikkoon.

Katselen tilannetta ja luulen että käytän jok.tap. lekurissa maanantaina.

• ...
        kissaman kirjoitti:

Kiitos paljon runsaista ja erittäin asiallisista vinkeistä. Todella yllätyin positiivisesti että sain näin paljon asiallista apua täältä.

Poika on tänään jo hieman parempi. Harjasin sen koko turkin läpi ja putsailin takkuja minkä pystyin. Poika ei ole kosketusarka millään lailla, ei mitään jälkiä missään, ja sain suurimman osan takuista harjattua pois.

Yön aikana ruoka oli maistunut ja vettä menee todella runsaasti. Ruokana maistui kissan kuivaruoka ja tonnikala ja tölkkiruoka. Vettä se juo koko ajan, välillä nukkuu sikeästi.

Poika oli tänään jo iloisempi, kehräili, käveli kotona ja teki aamusella kakatkin laatikkoon.

Katselen tilannetta ja luulen että käytän jok.tap. lekurissa maanantaina.

sisäiset vauriot voi olla ehkä silleen arvaamattomia että näyttää alkujärkytyksen jälkeen vähän paremmalle, mutta toiv kaikki menee hyvin. tuli mieleen kun se oli märkä etc niin jos se on maannut ojassa jonkin aikaa ja lähtenyt liikkeelle sitten kun on kyennyt, tai voisiko olla tippunut jäihinkin? kirjoittele vaikka mitä lääkäri sanoi.

• kissaman
        ... kirjoitti:

sisäiset vauriot voi olla ehkä silleen arvaamattomia että näyttää alkujärkytyksen jälkeen vähän paremmalle, mutta toiv kaikki menee hyvin. tuli mieleen kun se oli märkä etc niin jos se on maannut ojassa jonkin aikaa ja lähtenyt liikkeelle sitten kun on kyennyt, tai voisiko olla tippunut jäihinkin? kirjoittele vaikka mitä lääkäri sanoi.

Luulen että se on tehnyt pitkän metsälenkin, ehkä tapellut naapureiden kollien kanssa tms. ja kun kelit on mitä on, niin siinä syy varmaan kissan märkyyteen. Meillä ei ole vesistöjä lähellä joten tuo jäihin tippuminen on mielestäni aika epäuskottavaa.

Nyt poika on taas parempi, nukkuu ja syö ja juo koko ajan, mutta kehrää ja kiehnää sylissä jo lähes normaalisti.

Vien sen jok.tap. maanantaina lekurille, katsotaan mikä on tuomio

• kissaman

Jaa eipä osannut lekuri muuta sanoa kuin että kissa on ollut varmaan liesussa ja siinä sitten väsynyt ja takkuuntunut. Alkaa muuten olla aika normaalina tuo poika, edelleen juo hieman normaalia enemmän, mutta muuten aika normaalia eloa. Kait sitä pitää vaan sitten pitää silmällä ja kattella että kaikki on ok.

• petswelove

Meidän tyttökissa,joka aina viihtyi pihapiirissä,oli kateissa myös kolme päivää ja olin huolesta sekasin,ja kun se palasi takasin,se vain joi ja joi,ja soitettuamme lekurille (sillä oli keikka lehmän poikimiseen silloin) kissa heikkeni ja heikkeni,ja lääkäri vain sanoi,että se on väsyny pitkästä reissusta ja käski tuoda sen ,kun on hätä.Kissamme oli jo niin heikossa kunnossa,kun sen viimein saimme lääkärille,että ei ollut enää mitään muuta tehtävissä,kun tuo armonpiikki.Rosetalla oli maksatulehdus!

• tarjaanneli

Olen itse pohtinut oman kissani kohdalla myös apaattisuutta ja väsymystä...? Mun kissalla on jo ikää 12-v. eli sillä saattaa sisäelimet olla jo kuormittuneita. Ollaan menossa lekurille ja pyydetään pienverenkuvaa.
        Mua mietityttää tuo sun kissan jano..? Olen kuullut, että myös kissoilla saattaa puhjeta diabetes.Onko tämä teidän kohdallanne poissuljettu juttu?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      46
      3088
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      46
      2881
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      50
      2515
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      49
      2403
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      32
      2096
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1850
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1769
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      41
      1616
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      46
      1535
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26