Uusi-seelanti?!

Linda

Eli kertokaa yhteiskunnassa jotakin ja kokemuksia.

Olen suunnitellut sinne extreme matkaa tai jopa kokonaan muuttoa.

16

6763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Philly

      Moi,
      Minkälaista extreme matkaa olet suunnitelemassa uuteen-seelantiin, ei sillä etteikö siellä siis olisi mahdollisuuksia sellasaiseen, mutt aolen itsekkin kovasti menossa loppuvuodesta siellä käymään ja kiinnostaisi kuulla että minkälaisia suunnitelmia olet päässäsi pähkäillyt =)
      Philly

      • Linda

        En oikee tiiä, helikopterilla lentoa, luolia tms.
        Ehkä olis parempi kokeilla ensin jotai järjestettyä matkaa, mutta kalliiksi tulee.


      • Philly
        Linda kirjoitti:

        En oikee tiiä, helikopterilla lentoa, luolia tms.
        Ehkä olis parempi kokeilla ensin jotai järjestettyä matkaa, mutta kalliiksi tulee.

        ajattelin vaan kysyä hieman vinkkejä jos olet jo reissun suorittanut, itsellä tavoitteena saada loppuvuoteen mennessä matkatoveri jottei tarvitse yksin reissuun lähteä...
        [email protected]


    • Kiwi

      Kia OrA!
      Olen asunut täällä Kiwimaassa jo 10 vuotta ja olen matkustellut paljon ympäri maata.
      Lyhyesti sanottuna tämä maa on kuin sanoisinko Eurooppa pienoiskoossa, löytyy Alpit, tulivuoria, laavakenttiä, metsää, järviä, hiekkarantoja ja luolia joka lähtöön. Tänne ei kylläkään kannata tulla kulttuuria hakemaan kun maa on kulttuurillisesti nuori, eurooppalaiset tuli parisataa vuotta sitten ja Maorit noin 800 vuotta sitten kanooteilla jostain Hawaikilta (ei Hawaijilta)
      Suhteellisen halpa maa ja kannattaa ostaa auto jos meinaa olla enemman kuin pari kuukautta, bensa puolet Suomen hinnasta.
      Asua voi vaikka Backpackers retkeilymajoissa 15-20 dollaria yö ( jaa 2lla euroiksi)
      Ruoka on halpaa myös sekä paikalliset viinit myös hyviä.
      Ihmiset ovat ystävällisiä jopa liiankin..
      Talot ovat huonosti rakennettuja ja kylmiä talvella joten kannattaa ottaa oma mukaan Suomesta, hehe!
      Tosiaan täällä saa palella sisällä talvella ja sähköä kuluu rankasti kun on vähänkin viileämpää.
      Kuinka paljon on sulla aikaa lomaan.
      Suosittelen Eteläsaarta lomakohteeksi mutta itse asun nyt Pohjois-saarella.
      Haere Mai!

      • Brooke

        Kiinnostais tuo Uusi-Seelanti hieman pitemmällä tähtäimellä, eli olis kiva tulla sinne töihin, ei pelkästään lomalle.

        Jos jaksat/ehdit niin kerrohan mitä kautta olet itse sinne päätynyt. Onko työ/oleskeluluvan saaminen todellisuudessa kuinka vaikeaa? Olen tutustunut kyllä noihin virallisiin sivuihin, mutta olis kiva saada kuulla oikeita kokemuksia asiasta.

        Mitenkähän tämmöinen "duuniin toiselle puolelle maailmaa"-projekti kannattais aloittaa?


      • kiwi
        Brooke kirjoitti:

        Kiinnostais tuo Uusi-Seelanti hieman pitemmällä tähtäimellä, eli olis kiva tulla sinne töihin, ei pelkästään lomalle.

        Jos jaksat/ehdit niin kerrohan mitä kautta olet itse sinne päätynyt. Onko työ/oleskeluluvan saaminen todellisuudessa kuinka vaikeaa? Olen tutustunut kyllä noihin virallisiin sivuihin, mutta olis kiva saada kuulla oikeita kokemuksia asiasta.

        Mitenkähän tämmöinen "duuniin toiselle puolelle maailmaa"-projekti kannattais aloittaa?

        Vastailen kysymyksiinne Uudesta-Seelannista jos lähetätte postia: slidamanAThotmail.com Vaihda AT kirjaimien tilalle tiedät minkä? Vastaan kun ehdin, olen reissussa Australiassa elokuussa.
        Ja jos tänne tulette käymään niin ottakaa mukaan hapankorppua ja lakkalikööriä. Oltermannijuustoa tekisi myös mieli mutta ei mene tullista läpi kun on niin tarkat tullimääräykset.
        Työnsaanti on vaikeampaa täältä kuin Australiasta, itse olen ollut ajoittain työttömänä elektroniikkainssin papereilla! Australiassa oli helpompaa työnsaanti mutta täällä on hauskempaa asua.
        Suomalaisella sisulla pärjää mutta kielitaitoa tarvitaan myös.
        Haere Mai!


      • seikkailija

        moi! eli miten pääsen parhaiten(halvin vaihtoehto) australiasta sinne uuteenseelantiin.
        mista kaupungista mihin, ja onko lauttoi tai laivoja .kauan kestää , mitä maksaa?
        kiitos


      • K1W1
        seikkailija kirjoitti:

        moi! eli miten pääsen parhaiten(halvin vaihtoehto) australiasta sinne uuteenseelantiin.
        mista kaupungista mihin, ja onko lauttoi tai laivoja .kauan kestää , mitä maksaa?
        kiitos

        Australiasta paasee halvalla lentaen, lauttoja ei ole.
        Suomesta lyhin matka on Bankokin kautta ensin Finnairilla ja sitten vaikka Qantasilla Sydney-Christchurch. Finnairilla ja Qantasilla on yhteistyosopimus mutta ei taida olla halvin lento.
        Taalta Uudesta-Seelannista on vaikeaa jarjestaa tuota reittia koska matkatoimistot aina tuputtavat pitempaa reittia Lontoon tai Saksan kautta.
        Australiasta lento kestaa noin 4 tuntia ja Suomesta Uuteen-Seelantiin lyhimmillaan noin 30 tuntia.

        Haere Mai!


      • seikkailija
        K1W1 kirjoitti:

        Australiasta paasee halvalla lentaen, lauttoja ei ole.
        Suomesta lyhin matka on Bankokin kautta ensin Finnairilla ja sitten vaikka Qantasilla Sydney-Christchurch. Finnairilla ja Qantasilla on yhteistyosopimus mutta ei taida olla halvin lento.
        Taalta Uudesta-Seelannista on vaikeaa jarjestaa tuota reittia koska matkatoimistot aina tuputtavat pitempaa reittia Lontoon tai Saksan kautta.
        Australiasta lento kestaa noin 4 tuntia ja Suomesta Uuteen-Seelantiin lyhimmillaan noin 30 tuntia.

        Haere Mai!

        osaatko sanoa hintaa lennolle ausseista sinne seelantiin? jotta saataisiin matkabudjetti suunniteltua.
        kiitti vielä!!


      • K1W1
        seikkailija kirjoitti:

        osaatko sanoa hintaa lennolle ausseista sinne seelantiin? jotta saataisiin matkabudjetti suunniteltua.
        kiitti vielä!!

        En osaa sanoa tarkalleen mutta taalta Kiwimaasta Ausseihin on nyt halvimmat lennot noin 250 kiwidollaria, se on noin 120 Euroa yhteensuuntaan.
        Menopaluu alle puolet siita. Internetin kautta loytyy tietoa Kiwimaasta googlella. www.google.co.nz


    • Southern Man

      Täältä Aotearoasta ei saa enää Hapankorppuja eikä puolukkahilloa. Scandinavian Delights Wellingtonissa lopetti toimintansa ja ei saa enää pohjoismaiden herkkuja.
      Muuten ovat varsinaista pullamössökansaa nämä kiwit, eivät ymmärrä hyvän ruisleivän päälle ja makkaratkin ovat sellaisia hyvin rasvaisia ja jauhoisia. Ruokakulttuuri sikseen ja tänne kannattaa tulla seikkailumatkalle. Queenstown etelässä on the Adventure Capital of The World jossa on Bungy, rafting, hang-gliding, kayaking, snowboarding, climbing, mountain-biking, fishing, canyoning, fun-yaking vain muuutamia lajeja mainitakseni. En viittinyt suomentaa kun pitää ne ymmärtää englanniksi jos tänne olette tulossa?

    • Matrix

      Siis Eteläsaarta suosittelette? Mitä eroa Pohjoissaareen? Kannattaako Pohjoissaarelle matkustaa? Kertokaa ihmeessä kun tästä maasta mulla ei ole tietoa nimeksikään.

      • K1W1

        Lyhyesti: Etelasaarella on uskomattoman hienoa luontoa jopa useisiin elokuviin. Lord Of The Rings on filmattu paaosin Uuden-Seelannin Etelasaarella. Etelasaarella kannattaa matkustaa autolla niin paasee sitten niihin kohteisiin helpommin.
        Osta Lonely Planet New Zealand matkaopas joka kertoo paljon ja missa voi yopya halvalla.
        Backpackers retkeilymajat on hyva ja halpa tapa yopya ja niissa tapaa muita reissaajia.


      • Annukka

        Kyllä pohjois-saarellakin näkemistä on, mm Rotorua on aika merkillinen paikka kiehuvine mutalammikkoineen.


      • trixie

        Eteläsaari ehkä vehreempi, vuoria enemmän, tosi kaunista jos ajat esim länsirannikkoa pitkin queenstowniin. Taivaallista, aivan kuten leffoissakin =) oon ite asunu siellä jonkun aikaa, juuri eteläsaarella, enkä ois parempaa toivonutkaan. Kaikki ulkoilmajutut on lähellä, pääset vuoristoon, rannalle, metsään, joille, järville helposti...


    • Markku68

      Olimme perheen kanssa kuukauden Uudessa-Seelannissa vuodenvaihteessa 2010_11. Vanhemmat ( lapset 13ja 6). Lennot Suomi-Seuran kautta (Hki-Amsterdam-HongKong-Auckland) n36h Finnair Cathay Pacific. Toimi hyvin!
      Hinta aikuselta noin 1500 edestakaisin. Majoitus hotellia/motellia/BB/kesämökkiä kaikki netin kautta. Vuokrattiin myös auto ja ajeltiin noin 4000km molemmilla saarilla. Kaikki toimii loistavasti, ihmiset siellä todella mukavia ja maisemat on mitä on eli hienoja. Ruoka hyvää. Kaikessa hintataso vaihtelee todella rajusti! Eli rahaa saa kyllä menemään. Siellä ei kyllä huijata kuitenkaan. Mutta niin majoitus kuin ruoka maksaa hiukan sen mukaan mitä valitsee. Rahalle kyllä saa vastinetta hyvin. Alle kuukaudeksi ei mun mielestä kannata lähteä. Jätti lähtemättömäin vaikutuksen ja halun palata kaikille. Auckland jotenkin muistutti näin nelikymppistä nuoruuden Hesasta, vaikea sanoa mistä se johtui... Ja muuten, sieltä löytää ihan sitä samaa rauhaa kuin Suomestakin jos sitä kaipaa. Maisemat on vain tyystin toisenlaiset

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1800
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      81
      1437
    3. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      209
      1432
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1318
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1091
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1073
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      922
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      896
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      846
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe