Hei!
Pyydän viisaampia antamaan minulle tietoa isännöitsijän toiminnasta.
Saimme huomautuksen häiritsevästä kolkutuksesta, joka kuuluu muihin huoneistoihin. Eli tarvitseeko isännöitsijä kirjallisen ilmoituksen ennen huomautuksen lähettämistä asukkaalle.
Aika kohtuuttomalta tuntui tuo häiritsevä kolkutus. Huomautus sai todella kiukun pintaa, sillä elämme hyvin normaalia elämää ilman juhlia ja yöllisiä menoja, mutta silti saamme huomautuksen kolkutuksesta (mitä ikinä se tarkoittaakaan!)
Kommentteja odotellen...
Isännöitsijän antama huomautus
7
1937
Vastaukset
- Kysyvä ei eksy
Tieltä eksy käy isännöitsitsiältä kysymässä mikä mieltä ahdistaa.Ei täällä ole ammattitaitoisia vastaamaan isännöitsijä tietää asiasta.
- O T O
Ammattitaitoa kyllä riittäisi, mutta kun ei ole sitä kristallipalloa...
- riippuu....
"Eli tarvitseeko isännöitsijä kirjallisen
ilmoituksen ennen huomautuksen lähettämistä
asukkaalle."
Ei välttämättä.
Jos esim. muutama naapurisi kävi lähetystönä
isännöitsijän luona valittamassa kolkuttelustasi
niin kyllä se riittää vaikkeivät he asiaansa
kirjallisena olisi esittäneetkään.
Tai tarpeeksi paljon tuli soittoja/tekstareita/
sähköposteja samasta aiheesta.
Ja miksi ihmeessä et kysy isännöitsijältä
asiasta, varsinkin jos et itse ole
edes tietoinen häirinnästäsi?- kiukkuiselta
Kysyin kyllä isännöitsijältä. Saimme huomautuksen, koska yläpuolellemme asuva oli niin itsepintaisesti sitä vaatinut. Muut naapurit eivät olleet kuulleet mitään. Tähän asuntoon on jokainen asukas saanut jostakin valistusta eli taustalla on vähän jotain muuta.. (ja isännöijä on halunnut lähteä leikkiin mukaan)Mutta asia kunnossa, tosin meillä paha mieli, yläkerrassa hykerrellään ja isännöijä varmasti inhottavassa välikädessä.
- Pienvuokranantaja
kiukkuiselta kirjoitti:
Kysyin kyllä isännöitsijältä. Saimme huomautuksen, koska yläpuolellemme asuva oli niin itsepintaisesti sitä vaatinut. Muut naapurit eivät olleet kuulleet mitään. Tähän asuntoon on jokainen asukas saanut jostakin valistusta eli taustalla on vähän jotain muuta.. (ja isännöijä on halunnut lähteä leikkiin mukaan)Mutta asia kunnossa, tosin meillä paha mieli, yläkerrassa hykerrellään ja isännöijä varmasti inhottavassa välikädessä.
Tässä tapauksessa laadi vapaamuotoinen ja lyhyt kirjelmä, jossa kiistät huomautuksen asiat kohta kohdalta ja vaadit tietää minä ajankohtana (päiväys ja kellonaika) väitetyt kolinat ovat tapahtuneet. Sitten allekirjoitat kirjeen ja toimitat isännöitsijälle. Jos tunnet naapureitasi, pyydä heiltä lausunto tähän myös, tyyliin "Emme ole havainneet mainittua häiriötä. Niemiset, asunto B38."
Tällä tavalla mahdollisissa tulevissa tilanteissa on nähtävissä että et ole hyväksynyt huomautusta ja siten hiljaisesti myöntänyt osuuttasi häiritsevään elämään. Jos olet saamassa toisen huomautuksen samasta osoitteesta, isännöitsijä osannee jo silloin pyytää tarkemmat ajankohtatiedot, mitkä pystyt sitten sijoittamaan omaan asumishistoriaasi.
Joitakin vuosia sitten silloisessa talossamme oli vastaava tilanne ja isännöitsijä soitti minulle koska asuin väitetyn häiriöitsijän naapurissa. Kerroin että en ole koskaan kuullut sieltä mitään, enkä varsinkaan mainittuna ajankohtana. Uskon että hän soitti myös muille naapureille, jolloin isännöitsijällä on tukenaan lausunnot, suuntaan tai toiseen.
Toinen tapaus lapsuudestani: äärettömän kiukkuinen mies tulee ovellemme, jonka avaan (8-vuotiaana). Hän haluaa että lopetamme seinien poraamisen. Hän on valittanut asiasta aikaisemminkin ja mitta täyttyy. Kysyi että onko isäni paikalla. Ei ole. Entä äiti. Ei ole, olen kotona yksin. Vanhemmat ovat kaupungilla ja tulevat varmaan parin tunnin kuluttua takaisin. Oli aika hiljainen mies, varsinkin kun samaan aikaan kuului seinän porauksen ääni muualta kuin huoneistostamme. - ei alkuper.
Pienvuokranantaja kirjoitti:
Tässä tapauksessa laadi vapaamuotoinen ja lyhyt kirjelmä, jossa kiistät huomautuksen asiat kohta kohdalta ja vaadit tietää minä ajankohtana (päiväys ja kellonaika) väitetyt kolinat ovat tapahtuneet. Sitten allekirjoitat kirjeen ja toimitat isännöitsijälle. Jos tunnet naapureitasi, pyydä heiltä lausunto tähän myös, tyyliin "Emme ole havainneet mainittua häiriötä. Niemiset, asunto B38."
Tällä tavalla mahdollisissa tulevissa tilanteissa on nähtävissä että et ole hyväksynyt huomautusta ja siten hiljaisesti myöntänyt osuuttasi häiritsevään elämään. Jos olet saamassa toisen huomautuksen samasta osoitteesta, isännöitsijä osannee jo silloin pyytää tarkemmat ajankohtatiedot, mitkä pystyt sitten sijoittamaan omaan asumishistoriaasi.
Joitakin vuosia sitten silloisessa talossamme oli vastaava tilanne ja isännöitsijä soitti minulle koska asuin väitetyn häiriöitsijän naapurissa. Kerroin että en ole koskaan kuullut sieltä mitään, enkä varsinkaan mainittuna ajankohtana. Uskon että hän soitti myös muille naapureille, jolloin isännöitsijällä on tukenaan lausunnot, suuntaan tai toiseen.
Toinen tapaus lapsuudestani: äärettömän kiukkuinen mies tulee ovellemme, jonka avaan (8-vuotiaana). Hän haluaa että lopetamme seinien poraamisen. Hän on valittanut asiasta aikaisemminkin ja mitta täyttyy. Kysyi että onko isäni paikalla. Ei ole. Entä äiti. Ei ole, olen kotona yksin. Vanhemmat ovat kaupungilla ja tulevat varmaan parin tunnin kuluttua takaisin. Oli aika hiljainen mies, varsinkin kun samaan aikaan kuului seinän porauksen ääni muualta kuin huoneistostamme.Tuohan on todella hyvä neuvo.
Meillä kävi sama juttu poraamisesta
valittamisen kanssa - tosin meitä
oli 2 aikuista juhlatamineissa ja
porausääni kuului naapurista, jotka
sitten eivät avanneet ovea ollenkaan,
koska aavistivat varmaankin miksi ovikello
soi. Olimme niin kohteliaita sitten kun
oikeasti porasimme, että ilmoitimme
alataululla tarkat ajat koska meillä
porataan.
- puuttuu
Joo tosiaan eipä ole kritallipalloa täälläkään kertomassa kuka on syyllinen mutta tosiaan ei ole olennaista miettiä kirjallisia valituksia ennen valituksen lähettämistä jne.
Soita sinne isännöitsijälle ja kysy mistä kenkä puristaa. Jos ite olet kolkutellut ja joku on ottanut herneet niin sano että ei ollut tarkoitus häiritä je seuraavalla kerralla kun kolkuttelet ilmoitat asiasta etukäteen. Etukäteen ilmoittelu ja kestojen arviointi vaimentaa noin 98% kaikista valituksista. Siis jos oikeasti olet kolkutellut.
Jos joku muu on kolkutellut ja sut on tehty syylliseksi niin tosiaan soitto isännöitsijälle ja ilmoitus että nyt tuli valitus väärään huusholliin. Jos vielä valitellaan niin sano jotta soittaa suoraan niin osaat lopettaa mölyämisen ja jos ei mölyt silti lopu niin voi etsiä mölyn lähdettä muualta.
Isännöitsijä tekee vain sen minkä sen hommiin kuuluu jos joku käskee laittaa sulle postia ei sen enempää asiasta tiedä. Jos joku aiheetta syyttää pitää siitäkin ilmoittaa niin voidaan miettiä asuuko talossa kestokitinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486288Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki694265- 463649
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t213226- 1972970
- 402662
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132529törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/202502- 1531536
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3251498