hetero naisista lesboja?

pekka23

olen tässä muutaman vuoden aikana törmännyt todella paljon siihen että nuoret aikuiset hetero naiset ovatkin yhtäkkiä lesboja. iso pommi tipahti viimeksi vähän aikaa sitten kun ex tyttöystäväni ilmoitti tykkäävänsä enään tytöistä(ei meidän seurustelu aikana). vuoden verran asuttiin saman katon alla ja seurusteltiin vakavasti kunnes ero tuli. sen tiedän että hän oli korvia myöten rakastunut minuun ja että ero oli todella vaikea hänelle. siksi luulenkin että hän miettii naisen olevan helpompi kumppani ymmärtää. kyllä itsekkin ymmärtäisin miestä paremmin, mutta ei tulisi edes kuuloonkaan kokeilla miestä.
kyseinen työpaikka missä hän työskentelee on normaali nuorten aikuisten(16-24v) työpaikka. työpaikka on vaan erikoinen siitä että suuri osa naisista jotka sinne menevät ovat heteroita mutta muuutaman kuukauden päästä jo suuri osa on lesboja. suurin osa näistä on seurustellut miesten kanssa aiemmin pitkään ja nyt myöhemmin leikkauttanut tukan lyhyeksi ja "alkanut" lesboksi. vähän kuin muoti villitys. lesboisuus on tullut nykyään trendi asiaksi biisien ja elokuvien myötä. "erilaisuus on nykään vaan cool". syy ei saa olla että; "koetaan uutta tai että se on kivaa". tunnen paljon lesboja ja homoja ja ymmärrän heidän seksuaalisen suuntautumisen hyvinkin, mutta en sitä että normaalit aikuiset naiset ovatkin yhtäkkiä lesboja. nämä muut vanhat lesbo/homo tuttavani ovat tykänneet naisista/miehistä jo ala-aste iältä asti. kaapissa nykyään ei enään olla. trendiksi "erilaisuuden" on tuonut mm. bigbrother, jossa joka toinen on bi, lesbo/homo.
itselläni ei vanha suola janota, koska uusi naisystävä on jo. en vain halua että exäni, josta tottakai edelleen välitän "pilaa elämäänsä" tällä tempauksella. ei kukaan mies ota naista joka sanoo ennen seurustelleensa naisen kanssa. vaikka tämä juttu kestäisikin vähän aikaa, niin ei ole suurempia toiveita perheestä ja ns. normaalista elämästä jos aikoo miettiä pitkälle tulevaisuuteen.
ex tyttöystäväni on todella hiljainen ja herkkä nainen. hänellä on myös todella vähän ystäviä ja niilläkin ystävillä on jo muksut ja viettävät rauhallista perhe elämää ja vielä eri kaupungissa. eron jälkeen hän alkoi sitten tutustua uusin työkavereihin, kun ei hirveästi muita kavereita ollut. exälläni on ollut todella vaikea löytää "parempaa miestä" kuin minä(vaikka itse sanonkin), koska ei hän kumminkaan himassa nyhjöttävää tuppisuuta halua. harva kuitenkaan haluaa huonompaan vaihtaa. myös minulla on ollut vaikeuksia löytää "parempi nainen". hän on todella sisäänpäin vetäytyvä nainen. ja ensimmäisenä mieleen tuleekin että kun on vaikea löytää miestä, niin otetaan nais kollega joka vähän suostuttelee ja puhuu paskaa miehistä. sitten kun vielä huomaa että toinen on yksinäinen, niin helppohan se on tarraa heteroon sitten kiinni.

ps. kaikella kunnioituksella exääni kohtaan, erittäin hieno nainen kaikesta huolimatta. en myöskään halua vihoja lesboilta,homoilta ja muilta erilaisen seksuaalisuuden omaavilta.

toivoisin teiltä kommenttia että miksi normaalit naiset ovatkin yhtäkkiä bi seksuaaleja ja lähtevät "juttuun" mukaan trendien mukana. ja mistä johtuvat erilaisuuden hakuisuus ja trendi. sen tiedän varmasti että moni on jutussa mukana miehiin kyllästymisestä ja uuden kokeilemisesta, muista turhista syistä. tottakai suurin osa näistä on oikeasti lesboja. kertokaa rehellisiä mielipiteitä asiasta.

49

6663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gila

Haluat kommentteja siihen, "miksi normaalit naiset ovatkin yhtäkkiä bi seksuaaleja ja lähtevät "juttuun" mukaan trendien mukana?"

Normaalilla ilmeisesti tarkoitat heteroa? Nainen voi luulla olevansa hetero, kun rakastaa miestä. Ja sitten voikin rakastua naiseen. Hän voi silloin kokea itsensä lesboksi tai oivaltaa olevansa bi. Mutta on niitäkin, jotka etsivät itseään ja omaa seksuaalista suuntautumistaan eivätkä osaa määritellä itseään. Sitäkin sitten voisi miettiä, onko sellainen henkilö hetero. Kyseenalaistaako hetero seksuaalista suuntautumistaan? Vaikea sanoa, kun en itse ole.

Oletko tosiaan sitä mieltä, että "ei kukaan mies ota naista joka sanoo ennen seurustelleensa naisen kanssa"? Ehkä kannattaisi puhua vain ihan omasta puolestasi. Sillä onhan sellaisia miehiä, joiden vaimolla on ollut naisystäviä aikaisemmin.

Mikä on normaali elämä? Onko se mielestäsi ainoastaan sitä, että perustetaan perhe? Mitä sanoisit niiden elämästä, joilla ei ole perhettä (seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta)? Onko heidän elämänsä epänormaalia ja jotenkin huonompaa?

Kirjoitit: "työpaikka on vaan erikoinen siitä että suuri osa naisista jotka sinne menevät ovat heteroita mutta muuutaman kuukauden päästä jo suuri osa on lesboja." Täytyypä sanoa, että on tosiaankin kummallinen työpaikka!

• Bessi :)

Kirjoitat gila selkeästi ja ymmärrettävästi. Kirjoitat järkevästi asioista joita ei voi aina järjellä selittää. Wuf wuf.
        Ehkä kertojan ex on elänyt "ovi raollaan". Kumppani ihan jees. Olo vain on ollut ahdistava itsekään tietämättä miksi. Nyt kohdalle on sattunut suvaitsevaisuuden henkeä huokuva , ihmisyydellä varustettu työ yhteisö. Nyt on ollut helppo jutella kaikista asioistaan ja tajuta , tajuta itsensä ja seksuaalisuutensa.

Tärkeintä on ymmärtää itsensä ja elämäänsä taakse päin. Ymmärtää myöskin miksi on heivannut ihmisen joka on itselle ollut niin rakas.
        On hyvin ahdistavaa tunne ; Mikä minun on kun mikään ei tunnu riittävän. No, tiedostamaton "ei heterous" monesti ahdistaa.

Lisää yllämainittuja työpaikkoja Suomeen !

Olen mies ja olisin toivonut jo pikku poikana tuollaisen työyhteisön tsuppariksi.

Leppoisaa kevään alkua tytöt. Ja pojat. (ei provot)

• ihmisiä

yksittäisten ihmisten motiiveista on mahdotonta sanoa mitään, mut tällaisia ajatuksia tässä heräsi:

1. jos lesbous ja biseksuaalisuus on nyt trendi, ni oliko heterous aiemmin? eli menikö naiset/miehet aiemmin trendiin mukaan vaikka olis ollu homoseksuaalisia?
      2. ihmiset aloittaa usein aika keskeneräisinä "vakavan" seurustelun. exiä kertyy niin hetero- kuin homoseksuaalisissa suhteissa. jonkin etsimisestä siinä varmaan on kyse.
      3. aika monet näyttää huolivan seurustelukumppanikseen henkilön, jonka aiempi suhde on purkautunut. sehän on hyvä:) millä tavalla miehestä eronnut nainen on varmempi kumppani kuin naisen kanssa seurustellut?
      4. joillakin seksuaalinen suuntaus selviää varhaisessa vaiheessa, joillakin aika myöhään. joillakin se tapahtuu yhtäkkiä ja toisilla taas pikkuhiljaa. tosin moni pikkuhiljan kokenut löytää kyllä sitten jälkikäteen aika varhaisiakin merkkejä todellisesta suuntautumisestaan.
      5. joku lesbohan saattaa alkaa seurustella miehen kanssa siinä toivossa, että pelätty/aavisteltu/ei-toivottu lesbous menisi ohi. ja sit ku tulee vaikka työpaikkaan, jossa ilmapiiri on salliva/myönteinen, ni uskaltaa helpommin olla perimmäinen itsensä.

muuten tuli mieleen, että sekä hetero- että homoseksuaalisissa suhteissa kannattais varmaan olla paremmin ymmärrettävä. ja vähemmän kyllästyttävä. ja antaa toiselle tilaa kasvaa ja hengittää.

• Pir

Hyviä vastauksia tähän mennessä. Lisäisin sen verran, että seksuaalinen suuntaus, identiteetti, ei ole kiinni muotitrendeistä, ei valovoimaisista esikuvista, ei sensaationhaluisuudesta eikä 15 minuutin julkisuudesta. Identiteetti voi valjeta nuorena tai iäkkäänä, mutta kyllä se yleensä valkenee. Sellaisillekin, jotka vimmaisesti haluavat kieltää tuntemuksensa, sisimmässään he lopulta tietävät.

Itsensä tunnistamisessa auttaa tietenkin kovasti ympäristö, sen toleranssit, ja erityisesti se, kenet sattuu onnekseen kohtaamaan, hänetkö, johon ihastuu ja rakastuu.

Aina seksin saralla on kokeilijoita. Heterot ja ei-heterot voivat tietoisesti harrastella seksuaalisten elämysten parissa identiteettirajojensa puitteissa tai niitä ylittäen, ilman vakavampia aikomuksia. En näe siinä mitään pahaa, jos osapuolet ovat tietoisia tapahtuman luonteesta, harhaanjohtaminen on ehdottomasti häpeämätöntä.

Vaikea ulkopuolisen sanoa, mistä ex-tyttöystäväsi kohdalla on kyse. Mutta jos hän nyt tunteella rakastaa jotain naista, niin siihen ei kukaan pysty kokeilumielessä. Hän lienee bi. Uudessa ympäristössä hän on ehkä huomannut, ettei ihastuminen ja rakkaus naisten kesken olekaan niin outoa tai kiellettyä, kuin aikaisemmin oli ajatellut - jos oli siten ajatellut. Voi olla niinkin, että exäsi härnää sinua ylistämällä naisrakkautta, mistä tuon tietää.

Kysyit asiallisesti ja ansaitset asialliset kommentit.

• Catsy_666

Televisiossa elää ihan oma virtuaalitodellisuutensa, joka on irti useimpien ihmisten arkielämästä. Televisiossa suvaitaan ja koetaan erilaisuus kiinnostavana, kun taas arkielämässä tuskin kukaan haluaa olla erilainen.

Minä sanon olevani "väärinlesbo" tai "toisinlesbo", koska en nuorena oivaltanut olevani lesbo. Oivalsin kyllä olevani erilainen ja minulle innokkaasti tarjoiltiin sekä rehtorin, koulukuraattorin, koulupsykologin että luokka"tovereiden" taholta selitystä, että kuuluisin sateenkaarevaan porukkaan.

Miehistä en voi muuta sanoa kuin että he ovat massiivisen perinpohjaisesti epäonnistuneet minun kanssani ihan joka asiassa. Aivan kuin Uuno Turhapuro, miehet tekevät vähän joka asian väärin, oudosti ja toisella tavalla. Miehet ovat pelottavia ja seksi miehen kanssa sattuu, elämä sattuu vielä enemmänkin.

Huomasin eläväni separatistisesti:
      Alani on 100% naisvaltainen, olen yhdestä miehestä kuullut, joka on samalla alalla, sillekin naurettiin. Kaikki kollegani ovat naisia.

Ei se mitään, mutta asiakkaatkin tuppaavat olemaan naisia.

Läheiset ystävät ovat naisia kanssa. Miksei siis rakkauskumppanit kanssa. Minä Yhdysvalloissa, jossa suvaitsevaisuus oli aitoa eikä mikään hokema, opin olemaan suvaitsevainen, joten naisen rakastaminen ei ole poissuljettua.

Minulla on miesvaltainen harrastus, mutta se on sellainen male-bonding juttu niillä köriläillä siellä, ei siihen akkaa kaivata ylimääräiseksi. Kyllähän minä ymmärrän, että oman sukupuolen seura kiinnostaa äijiäkin, joten harrastan joko yksin tai harvojen naisten kanssa.

Minä en kerta kaikkiaan edes koskaan näe miehiä. Kuinka minä voisin pariutua niiden kanssa?

• missä???

" työpaikka on vaan erikoinen siitä että suuri osa naisista jotka sinne menevät ovat heteroita mutta muuutaman kuukauden päästä jo suuri osa on lesboja. "

missä on tää ihqu lespotehdas.tahtoo heti töihin sinne!!!

• kaikille kysyjille

kerrota!

• Sisely

bi-seksuaalisuus/lesbous/homous tuntuu olevan tällä hetkellä trendi, (joku mainiosti sanoikin että niin heteroseksuaalisuuskin on ollut aikansa=) millä tavalla se nyt paha asia voisi olla? joku joka toiseen maailman aikaan ei olisi uskaltanut olla oma itsensä voi sen nykypäivänä tehdä, ja olla kaiken lisäksi vielä cool =D

vaikka joukkoon mahtuu tietenkin kokeilijoita, jotka keksivät itselleen homoseksuaalisen identiteetin, olen täysin vakuuttunut että jokainen oikeasti hetero kyllä löytää tiensä takaisin omalle raiteelleen..

muistan joskus jossain törmänneeni väitteeseen että ihmisistä 7% olisi täysin heteroita, 7% täysin homoseksuaaleja ja loput taas kaikkea siltä välin. en muista missä tällaisen väittämän kuulin, enkä todellakaan ole varma sen paikkansa pitävyydestä. mikä sen välikään, ihmiseen kai kaikki rakastuvat, ei sukupuoleen.

eikä kannata huolehtia ex:n tulevaisuudesta, kyllä miehelle "kelpaa" nainen joka on ollut suhteessa toisen naisen kanssa. ei vaikka tälläkin hetkellä kahdesta pitkästä suhteestani se pitempi on ollut naisen kanssa. eikä minun bi-identiteettini ole 15:ta vuoteen miksikään muuttunut, sama kenen kanssa suhteessa olen ollut.

• tämä...

on provo tai sitten kyseisen ihmisen tilitys on niin katkeruutta ja mustasukkaisuutta täynnä. Ensinnäkään lesboksi ei ruveta, sitä ollaan tai siihen "kehitytään" pikkuhiljaa. Ihmisen seksuaalisuus on monimutkainen asia eikä kaikki ole aina joko tai. Ihmisen seksuaalisuus myös kehittyy vielä aikuisiälläkin, eikä siksi voi sanoa, että jonakin ikävuotena on seksuaalisuudeltaan valmis. Ei kaikki ole vielä selvää 10- tai 11-vuotiaana, eihän jotkut tiedä vielä (esimerkiksi ammatillista suuntautumistakaan) kolmi- tai nelikymppisenä.

Toiseksi kyllä moni mies näköjään ottaa naisen, vaikka nainen sanoisi, että on aikaisemmin seurustellut naisen kanssa. Omassa ystävä- ja tuttavapiirissäni on monta tällaista miestä. Miehethän tunnetusti jopa nauttivat katsellessaan esimerkiksi kahden naisen rakastelua.

Sitten tähän kuvaamaasi työpaikkaan. Ehkä näistä naisista moni on ollut vain kaapissa ja esittänyt heteroa, vaikka pohjimmiltaan onkin lesboja. Ehkä he ovat tajunneet, että nyt on vapautuneempi aika ja hyvä aika siihen, että voi tulla kaapista ulos omana itsenään. Myös sellainen seksuaalisuuden muoto on olemassa kuin bi-seksuaalisuus, otathan tämän huomioon.

Jos nainen (esierkiksi hetero) kokee miehen tolloksi, monesti helpoiten tästä miehestä (ei tietenkään aina) on päästä eroon, sanoa olevansa lesbo. Ihan sama kuin sanoisi: "Minulla odottaa poikaystävä kotona, siksi en voi olla kanssasi".

• lause:

"en vain halua että exäni, josta tottakai edelleen välitän "pilaa elämäänsä" tällä tempauksella. ei kukaan mies ota naista joka sanoo ennen seurustelleensa naisen kanssa."

Vaikuttaa kuules siltä, että nuo porukoittenne naiset ja miehet elää henkisesti aivan eri tasoilla. Miehet (tai osa teistä) ajattelee vielä niinkuin metsäläiset ja saavat turvallisuudentunteensa siitä että "normaali" väki käyttäytyy niinkuin maailma olisi yhä mustavalkoinen ja kaikkien pitäisi olla samanlaisia. Naiset taas ilahtuvat kun ymmärtävät että on muitakin mahdollisuuksia, ja saa etsiä rauhassa omaa tietään turhia lupia kyselemättä. Luultavasti he osaavat arvostaa erilaisuutta myös muissa ihmisissä.

Ehkä monet noista naisista kallistuvat lopulta enemmän heterouteen, mutta se on sitten heidän oma päätöksensä heidän omilla ehdoillaan. Hyvä! Voin myös vakuuttaa, että on PAAALJON miehiä joita ei tippaakaan huoleta jos heidän ihastuksensa on ennen seurustellut naisten kanssa.

• ei voi olla totta

Ihan pakko kommentoida.. Jos tämä viesti on tosissaan kirjoitettu, eikä pelkkä provo, täytyy ihmetellä miten ahdasmielisiä/omituisia ihmisiä onkaan olemassa.. Viittaukset: normaalit aikuiset naiset ovatkin yhtäkkiä lesboja, en vain halua että exäni, josta tottakai edelleen välitän "pilaa elämäänsä" tällä tempauksella, miksi normaalit naiset ovatkin yhtäkkiä bi seksuaaleja ja lähtevät "juttuun" mukaan trendien mukana. kuulostavat itsestään epävarman, loukkaantuneen miehen kirjoituksilta.. On ilmeisesti käynyt luonnolle, kun exä on naisen kanssa.. Etteivät VAAN kaverit luule, että minä olen huono sängyssä, kun exän piti naisesta hakea lohtua.. Osuinko oikeaan?

Itselläni on ollut sekä miehiä, että naisia ja tällä hetkellä seurustelen naisen kanssa. Edellinen todella pitkä suhteeni oli miehen kanssa. Koen löytäneeni itseni ja paljon uusia ihania asioita seksuaalisella saralla uskaltautuessani rakastua naiseen. Eikä nykyisellä suhteellani ole mitään tekemistä trendien, taikka ex-mieheni seksitaitojen kanssa.. Minä vaan satuin löytämään IHMISEN, jonka koin sielunkumppanikseni.. Jos nykyinen suhteeni päättyisi, en osaisi sanoa olisiko seuraava mies vai nainen.. se on ihmisestä kiinni.. Suosittelen Pekalle kireän pipon poistamista ja suvaitsevaisuutta.. anna exän nauttia elämästään ja tee itsekin niin..

• kokemuksia/vastaus

teiniaikoina olin "yhdessä" jätkän kans vaikka tiesin olevani lesbo. mitään suutelua kummempaa ei tapahtunu, mut jotenki tuntu et pitää yrittää olla hetero, koska muut sitä multa oottaa. viimein sit viisastuin ja tajusin et mun ois helpompi olla (ainaski itteni kans) jos kerron läheisille seksuaalisesta suuntautumisestani.

pari kolme vuotta meni et vanhemmat ja isovanhemmat kunnolla hyväksy asian (kaverit paljon helpommin), mut nyt kaikki ok.

mut tohon asiaan viitaten... mä ite oon ollu ihastunu heteronaiseen, kertonu sille tunteista ja sit loppujen lopuks hän halus kokeilla miltä naisen kanssa olo tuntuu. ei sopinu hänelle ja on nyt suhteessa miehen kans mut ystävinä säilyttiin, onneksi. :)

siinä välissä sit oli pari muuta pikkujuttua, mut elämäni tärkein suhde oli kuitenki eräs mua hieman vanhempi nainen.. hän oli seurustellu monta vuotta miehen kanssa ja sen jälkeen ollut jopa naimisissa naisen kanssa. no, mut meidän juttu ei kovin pitkälle kestäny koska hän haluski taas miehen.

tällä ehkä hieman sekavalla kertomuksella yritän vaan sanoo sen että on todella hankala tietää etukäteen mitä elämä tuo tullessaan... on naisia jotka elävät "kaapissa", naisia, jotka vasta myöhemmin elämässä huomaavat kiinnostuksen naisia kohtaan, bi-curious naisia ja vaikka mitä... meistä naisista on moneksi.. ;)

• naisen kaas

ja jos kuulisin hänen seurustelleen aikaisemmin naisen kaas, niin se olisi mielestäni suuri plussa.
      Mua kiihottaisi ajatuskin, että hän on seurustellut ja rakastellut toisen naisen kanssa.
      Kirjoitti: Mies tältä tähdeltä

• ihmettelyysi

" hetero naisista lesboja?" haluan sanoa että mitä enempi sen parempi.

• holycow

>hän on todella sisäänpäin vetäytyvä nainen.
      Oletko aivan varma siitä, ettei tämä exäsi sisäänpäin kääntyneisyys ollutkin sitä, että identiteetti tai tärkeä osa siitä olikin häneltä hukassa? En sano, etteikö hän olisi sinua vilpittömästi rakastanut, mutta etsi silti vielä itseään. Löytämisen oikeus kun säilyy nääs koko elämän mitan, onneksi.

>ja ensimmäisenä mieleen tuleekin että kun on >vaikea löytää miestä, niin otetaan nais kollega >joka vähän suostuttelee ja puhuu paskaa miehistä.
      Höpö-höpö! Ei lesbous tai bisseyskään perustu sille, että puhutaan paskaa miehistä - ai kauhia! Itse asiassa lesbot käyttävät hämmästyttävän vähän ajastaan miesten mollaamiseen. ;D

Lisäksi itsehän tuossa hehkutat miten teillä oli hyvä suhde, ei kai hänellä kovin pahoja kokemuksia voi olla. Eikä paskat suhteetkaan miesten kanssa kenenkään lesboutta aktivoi, kyllä se on ihmiseen rakennettu jo muussa vaiheessa.

Hei luota nyt vähän siihen exääsi! Sillä on oma elämä kuitenkin ja omat ratkaisunsa, sinä suhtaudut häneen jotenkin tosi pappamaisesti. Turpii tulee jos on turpiin tullakseen, sillä riskillä tässä kaikki menee.

Lisäksi sulla on aika yksioikoinen käsitys lesboista, ikäänkuin tukkavärkkiä lyhentämällä tai muulla vastaavalla ulkoisella seikalla olisi mitään merkitystä itse identiteetin kanssa. Ulkoisesti maskuliiniset lesbot ovat kuule vähemmistö, kato tarkemmin ympärillesi: KUKA tahansa voi olla lesbo!

Sun pitää hieman hioa tuota ajatusta vielä... mutta kiva kuitenkin kun käännyit meidän puoleemme! :D

• olevani

naisellinen,pitkätukkahippi 40v nainen,et varmasti arvaisi minusta että olen Lesbo..

olen kaiken tunnistamisen ulkopuolella.
        Nautin siitä että saan täräyttää päin näköä olevani leba..se jos mikä aiheuttaa leukapielien lonksuntaa ;)

• Nimetön

Näin kerran televisiosta ohjelman jossa kerrottiin että lisäaineet aiheuttavat muutoksia ihmisissä ja miehet ja naiset tulevat yhä enemmän toistensa kaltaiseksi...

• skyfall

Pyydän heti anteeksi etten voi kirjoittaa kovin "järkevää" tekstiä, olen niiiin vihoissani tekstistä.

Ihan ensiksi, Me Lesbo ja Bi naiset kuten muukin sateenkaari kansa on NORMAALEITA ihmisiä, yhtälailla kuin heterotkin. On siis aika milenkiintoista kuinka joku voi sanoa että normaleista tulee lesboja! Useimmille meille ei kerrota synnytyslaitoksella että emme ole heteroita. Itse huomasin teini-iässä pitäväni myös naisista nyt kohta 25-vuotiaana olen huomannut etteivät miehet juuri kiinnosta. Mitä lähempänä olen lesboutta tai mitä varmempi asiasta olen, sitä onnellisempi olen. Näin käy aika monelle meistä niinvarmasti myös exällesi.

Seksuaaliseen vähemmistöön kuuluminen ei ole kovin helppoa, ei kukaan vaan päätä alkaa lesboksi koska se muotia. Kukaan tuskin niin tekee ainakaan noin helv fiksun miehen takia, niin ei vain tapahdu. Eikä se silti tarkoita etteikö tuollaistakin olisi joskus rakastettu. Tyttö on vain löytänyt itsensä.Hyvä heteroystäväni puhuu aina siitä kuinka ihmisten pitäisi rakastua ihmiseen, ei sukupuoleen. tätä sinun olisi syytä miettiä.

Vaikka monet lesbot ovatkin feministejä (itse kaukana siitä), ei se silti tarkoita että he kokoajan haukkuisivat miehiä, parempaakin tekemistä. Naisten ja miesten kanssa olleena voisin sanoa että miehen kanssa paljon helpompi elää, te olette oikeasti sen verran yksin kertaisia että huomattavasti helpompi miellyttää. En siis usko että exäsi on valinnut mitenkän helpompaa tietä.

Vaikka olen ollut vuosia avoimesti bi- ei se ole miehiä luotani karkoittanut, ja vaikka nykyisin usein minusta puhutaan (tai itse puhun)lesbona silti useat miehet ihastuvat ja rakastuvat minuun. En todellakaan usko että kukaan järkevä mies jättäisi ihanan naisen väliin koska tämä on ollut naisen kanssa.

Mahtavaa, toivon että esität kirjoittamasi tekstin näille ei normaaleille homo ystävillesi, he voivat varmasti kertoa mielipiteensä. Toivon myös että exäsi on onnellinen naisen tai miehen kanssa. Ja vielä, jos mielestäsi heterot voivat vain kokeilevat muodikkaasti samaa sukupuolta niin kokeile sinäkin.

• Sisely

"Vaikka monet lesbot ovatkin feministejä (itse kaukana siitä), ei se silti tarkoita että he kokoajan haukkuisivat miehiä,..."

itse kaukana siitä?!?! ihan mielenkiinnosta, mitä sinä itse siis ajattelet sukupuolten välisestä tasa-arvosta?

• Kiitos Sisely
        Sisely kirjoitti:

"Vaikka monet lesbot ovatkin feministejä (itse kaukana siitä), ei se silti tarkoita että he kokoajan haukkuisivat miehiä,..."

itse kaukana siitä?!?! ihan mielenkiinnosta, mitä sinä itse siis ajattelet sukupuolten välisestä tasa-arvosta?

Minun ei tarvinut kysyä. Mutta vastausta odotan.

• taas...
        Kiitos Sisely kirjoitti:

Minun ei tarvinut kysyä. Mutta vastausta odotan.

ärsyttää hänen oletukset feministeistä, eli että me ollaankin sit niitä jotka haukkuu vaan miehiä. Siinäkö se feminismin ydin muka on? Ei ollenkaan esim. oikeudenmukaisuus ja reiluus? Entä miksiköhän kuitenkin on olemassa myös feministisesti ajattelevia ja toimivia miehiä? Siksikö kun haluavat niin kovasti haukkua omaa sukupuoltaan???

Ei jaksaisi aina tällaista.

• skyfall
        Sisely kirjoitti:

Mielestäni kaikkien ihmisten tulisi olla tasa-arvoisia, sukupuolesta riippumatta. En pidä liikkeistä (kuten feminismistä), jotka korostavan vain yhtä sukupuolta. Puhun nyt vain suomesta koska täällä sukupuolten välinen tasa-arvo toimii mielestäni hyvin. Tuntuu että naisten tasa-arvo pyrkimykset joskus jopa syrjivät miehiä. Myös järki unohdetaan kun puhutaan muunmuassa sukupuolikiintiöistä.

• Kukaan ei tiedä
        skyfall kirjoitti:

Mielestäni kaikkien ihmisten tulisi olla tasa-arvoisia, sukupuolesta riippumatta. En pidä liikkeistä (kuten feminismistä), jotka korostavan vain yhtä sukupuolta. Puhun nyt vain suomesta koska täällä sukupuolten välinen tasa-arvo toimii mielestäni hyvin. Tuntuu että naisten tasa-arvo pyrkimykset joskus jopa syrjivät miehiä. Myös järki unohdetaan kun puhutaan muunmuassa sukupuolikiintiöistä.

Selkeästikään mistä feminismissä on kyse.

"En pidä liikkeistä (kuten feminismistä), jotka korostavan vain yhtä sukupuolta."

Feminismi ei ensinnäkään ole alunperin korostanut vain yhtä sukupuolta, eikä nykyäänkään suurin osa feministeistä mitään naisia ylistäviä miestenvihaajiakaan ole. Esim. minä.
        Feminismiä on monenlaista, ja vain murto-osa todella kannattaa matriarkaalista ylivaltaa.
        Ottakaa siis ihmiset asioista selvää.

Ts. Jos väität ettet ole feministi, ET kannata sukupuolten välistä TASA-ARVOA. Siitä feminismissä nimittäin on kyse, vaikka itse sana viittaakin vain naisiin. Se johtuu taas siitä että naiset sen keksivät kun halusivat muinoin alkaa kohentamaan naisen huonoa asemaa tasa-arvoisemmaksi.

• skyfall
        Kukaan ei tiedä kirjoitti:

"En pidä liikkeistä (kuten feminismistä), jotka korostavan vain yhtä sukupuolta."

Feminismi ei ensinnäkään ole alunperin korostanut vain yhtä sukupuolta, eikä nykyäänkään suurin osa feministeistä mitään naisia ylistäviä miestenvihaajiakaan ole. Esim. minä.
        Feminismiä on monenlaista, ja vain murto-osa todella kannattaa matriarkaalista ylivaltaa.

Ts. Jos väität ettet ole feministi, ET kannata sukupuolten välistä TASA-ARVOA. Siitä feminismissä nimittäin on kyse, vaikka itse sana viittaakin vain naisiin. Se johtuu taas siitä että naiset sen keksivät kun halusivat muinoin alkaa kohentamaan naisen huonoa asemaa tasa-arvoisemmaksi.

En ole tarkemmin tutkinut feminismiä joten en ala sen tarkasta selityksestä kiistelemään... Tuon peusteella siis lähes kaikki suomen kansalaiset ovat feministejä? Miksi sitten aina feminismistä puhutaessa (feministit itse) korostovat vain naisen asemaa? Sama koskee erinäisiä naisjärjestöjä. Mainitsin muuten kyllä myös että feministeillä on parempaakin tekemistä kuin miesten haukkuminen........

• skyfall
        Kukaan ei tiedä kirjoitti:

En ole tarkemmin tutkinut feminismiä joten en ala sen tarkasta selityksestä kiistelemään... Tuon peusteella siis lähes kaikki suomen kansalaiset ovat feministejä? Miksi sitten aina feminismistä puhutaessa (feministit itse) korostovat vain naisen asemaa? Sama koskee erinäisiä naisjärjestöjä. Mainitsin muuten kyllä myös että feministeillä on parempaakin tekemistä kuin miesten haukkuminen........

• kannattaa^^
        skyfall kirjoitti:

sukupuolikiintiöitä, ja osa vastustaa. Itse en ota kantaa tuohon juttuun, kun en ole oikein perehtynyt. Meidän maassamme kuitenkin työt on poikkeuksellisen jyrkästi jakaantuneet miesvaltaisiin ja naisvaltaisiin aloihin, ja palkat samoin, eikä noita jakoja mielestäni ole mitään järkeä ylläpitää.

Kiinostaisi myös kuulla, että missä naisten tasa-arvopyrkimykset oikein syrjivät miehiä? Kenties joskus niinkin on käynyt, mutta selvää on ainakin että perinteinen "ukkovalta" useinkin syrjii miehiä. Esimerkiksi armeija on kauan syrjinyt vaikkapa nuoria isiä, homoseksuaaleja, ja lukuisia simputuksen uhreja. Homomiehiä ei hyväksytä joukkueurheiluun, eikä moniin muihinkaan porukoihin, ja pojilla ja miehillä on naisia suurempi todennäköisyys kuolla nuorina, koska heille monenlainen riskikäyttäytyminen on "sallitumpaa" kuin naisille.

Ukkovalta ei hyödytä miehiä monessa muussakaan asiassa, mutta nuo tuli näin äkkiseltään mieleen.

• Ja Haloo...
        skyfall kirjoitti:

siksi naisten pitää korostaa naisten etua, kun miesten valtaosa ei sitä tee. Ja vaikka oman sukupuolen etua ajaakin niissä asioissa missä me ollaan toistaiseksi alakynnessä, niin se ei tarkoita etteikö muuten voisi tehdä yhteistyötä miesten kanssa ja aidosti pyrkiä yhteiseen hyvään. Tai etteikö miehiä voisi myös puolustaa silloin kun he sitä tarvitsevat.

• Catsy_666
        skyfall kirjoitti:

Et ole tutkinut feminismiä ja sitten väität, että feministit korostavat AINA naisen asemaa?

Sinullekin tiedoksi, että vastustan sukupuoleen sidottua asevelvollisuutta. Asevelvollisuus koskemaan kaikkia tai ei ketään.

Tällä hetkellä tilastojen valoissa ongelmaisin ryhmä sukupuolen perusteella taitaa olla rajaseutujen alkoholisoituneet poikamiehet.

Tähän ovat myös erinäiset miestutkijat kiinnittäneet huomiota.

Minä olen feministi, minä olen huolestunut miehen asemasta. Jos mies kohtelisi minua muuten kuin häiriköimällä tai pahoinpitelemällä tai tyrkyttämällä huumeita ystävälleni, niin hänelle selviäisi, että minä olen varsin joviaali yksilö mitä tulee miehiin suhtautumisessa.

• Pir
        skyfall kirjoitti:

Skyfallin mielipide feminismistä on täysin verrannollinen pekka23:n mielipiteeseen lesboudesta. Kumpikaan ei ole perillä faktoista. Tietämättömille on hyvä vastata asiallisesti, jos ylimalkaan vastaa, kuten täällä on tehtykin, aggressiivisuus lisää käytännössä vain kohteenkin aggressiivisuutta. Se tuskin on järkevää, jos halutaan aidosti antaa oikeampaa infoa ja normalisoida suhtautumista.

Ilkeämielisyys ja hyökkäykset olisivat eri juttu, tällöin kunnon vastahyökkäys voi olla nautinnollista.

Skyfall, et ole huomannut viimeaikaista kirjoittelua naishäirinnästä työpaikoilla (ei siis vain kaduilla, ravintoloissa, kouluissa, melkein missä vain, myös kirkoissa ja seurakuntatyössä, kaikkialla)? Noin kolmannes naisista on joutunut kohteiksi, maantapa, mitäs tuosta, vai?

Naiset täyttävät julkissektorin matalapalkkaiset virat ja toimet, yksityissektorin matalapalkkaiset toimet, esimiestehtävien ja keskijohdon enemmistön täyttävät miehet, ja ylimmän johdon millä tahansa alalla. Sukupuolittuneet palkkaerot ovat suuret (20-30%), jopa saman yrityksen täysin samassa tehtävässä yhtäsuurella työkokemuksella ja koulutuksella työskentelevien erot ovat 3-6% miesten hyväksi. Kuilu vain laajenee, kun tarkastellaan urakehitystä. Näin siitä huolimatta, että nykynaiset ovat keskimäärin koulutetumpia kuin miehet, osaamispotentiaalia on.

Suomessa on läntisen maailman eniten sukupuolittain segregoituneet työmarkkinat, naisten alat (matalapalkkaiset) ja miesten alat.

Laman tullessa naiset joutuivat laumoittain työttömiksi ja pätkätyökierteeseen, merkittävästi runsaslukuisemmin kuin miehet. Tilanne ei ole korjautunut, mutta ennustettu työvoimapula auttanee, naisetkin alkavat kelvata, luultavasti kohta jo pakotetaankin työmarkkinoille.

Naiset ovat perheväkivallan yleisin kohde, raiskausten kohde. Listaa voisi jatkaa, naisten asema on lähes joka suhteessa heikompi kuin miesten. Feministit haluavat samat oikeudet ja velvollisuudet ja mahdollisuudet kuin miehillä jo on, ei parempia. Syrjinnän poistamista, sukupuolten tasa-arvoa.

Miesvihan kanssa ei tällä ole mitään tekemistä. Minä henkilökohtaisesti viihdyn hyvin miesten parissa, yli puolet kollegoista on miehiä, isän kasvattama, veljien keskellä kasvanut, tosin ihanan isosiskoni valvonnassa.

Legaalisesti naisten asema näyttää meillä melko kelvolliselta eräitä rakenteelliseen syrjintään johtavia lainsäädännöllisiä ja työehtosopimuksellisia ratkaisuja lukuunottamatta, mutta asenteet ja niiden ohjaamat käytännöt osoittavat muuta. Legaalisesti entinen Neuvostoliittokin oli demokratian ja oikeusvaltion mallimaa, sääli vain, ettei se ollut tosiasiallinen käytäntö.

• Sisely
        Pir kirjoitti:

Skyfallin mielipide feminismistä on täysin verrannollinen pekka23:n mielipiteeseen lesboudesta. Kumpikaan ei ole perillä faktoista. Tietämättömille on hyvä vastata asiallisesti, jos ylimalkaan vastaa, kuten täällä on tehtykin, aggressiivisuus lisää käytännössä vain kohteenkin aggressiivisuutta. Se tuskin on järkevää, jos halutaan aidosti antaa oikeampaa infoa ja normalisoida suhtautumista.

Ilkeämielisyys ja hyökkäykset olisivat eri juttu, tällöin kunnon vastahyökkäys voi olla nautinnollista.

Skyfall, et ole huomannut viimeaikaista kirjoittelua naishäirinnästä työpaikoilla (ei siis vain kaduilla, ravintoloissa, kouluissa, melkein missä vain, myös kirkoissa ja seurakuntatyössä, kaikkialla)? Noin kolmannes naisista on joutunut kohteiksi, maantapa, mitäs tuosta, vai?

Naiset täyttävät julkissektorin matalapalkkaiset virat ja toimet, yksityissektorin matalapalkkaiset toimet, esimiestehtävien ja keskijohdon enemmistön täyttävät miehet, ja ylimmän johdon millä tahansa alalla. Sukupuolittuneet palkkaerot ovat suuret (20-30%), jopa saman yrityksen täysin samassa tehtävässä yhtäsuurella työkokemuksella ja koulutuksella työskentelevien erot ovat 3-6% miesten hyväksi. Kuilu vain laajenee, kun tarkastellaan urakehitystä. Näin siitä huolimatta, että nykynaiset ovat keskimäärin koulutetumpia kuin miehet, osaamispotentiaalia on.

Suomessa on läntisen maailman eniten sukupuolittain segregoituneet työmarkkinat, naisten alat (matalapalkkaiset) ja miesten alat.

Laman tullessa naiset joutuivat laumoittain työttömiksi ja pätkätyökierteeseen, merkittävästi runsaslukuisemmin kuin miehet. Tilanne ei ole korjautunut, mutta ennustettu työvoimapula auttanee, naisetkin alkavat kelvata, luultavasti kohta jo pakotetaankin työmarkkinoille.

Naiset ovat perheväkivallan yleisin kohde, raiskausten kohde. Listaa voisi jatkaa, naisten asema on lähes joka suhteessa heikompi kuin miesten. Feministit haluavat samat oikeudet ja velvollisuudet ja mahdollisuudet kuin miehillä jo on, ei parempia. Syrjinnän poistamista, sukupuolten tasa-arvoa.

Miesvihan kanssa ei tällä ole mitään tekemistä. Minä henkilökohtaisesti viihdyn hyvin miesten parissa, yli puolet kollegoista on miehiä, isän kasvattama, veljien keskellä kasvanut, tosin ihanan isosiskoni valvonnassa.

Legaalisesti naisten asema näyttää meillä melko kelvolliselta eräitä rakenteelliseen syrjintään johtavia lainsäädännöllisiä ja työehtosopimuksellisia ratkaisuja lukuunottamatta, mutta asenteet ja niiden ohjaamat käytännöt osoittavat muuta. Legaalisesti entinen Neuvostoliittokin oli demokratian ja oikeusvaltion mallimaa, sääli vain, ettei se ollut tosiasiallinen käytäntö.

säästyin vastaamisen vaivalta..

mulla osaa aina hämmentää kun nainen sanoo ettei ole feministi tai että jopa karsastaa moista ajatusmaailmaa =D tosin onhan olemassa oudompiakin tapoja haikailla takaisin keskiaikaam...

• Pir
        Sisely kirjoitti:

säästyin vastaamisen vaivalta..

mulla osaa aina hämmentää kun nainen sanoo ettei ole feministi tai että jopa karsastaa moista ajatusmaailmaa =D tosin onhan olemassa oudompiakin tapoja haikailla takaisin keskiaikaam...

..ne ovat inhimillisiä ja kiusallisen tavallisia. Millaisia lesbot, millaisia homot, feministit, ruotsalaiset, keski-ikäiset, porvarit jne, jokaisella tuppaa olemaan mielessä yksinkertaistettu kuva, jos ei itse kuulu porukkaan.

Usein image muodostuu vastustajien ja inhoavien tahojen pauhinasta. "Lesbot ovat miesmäisiä, tukevia ja lyhyttukkaisia, viinaanmeneviä ja luonnonvastaisesti ja röyhkeästi käyttäytyviä harhaanjohdettuja naisia." Feministit: "miehisesti ajattelevia, biologista luonnonvastaisuutta tavoittelevia, sukupuoliroolit sekoittaneita, röyhkeästi käyttäytyviä, harhaanjohdettuja rumia naisia."

Näin, tai sitten joitain muita attribuutteja. Lähes samat perusteet kelpaavat leimaamaan poliittisia, uskonnollisia, talouspoliittisia ym. ym. vastustajia, kunhan hieman varioi leimoja tapauskohtaisesti. Kun sisältäpäin ei tiedä, miten asiat oikeasti ovat, nojataan stereotypiaan.

• täynnä,,,
        Pir kirjoitti:

propagandaa ja suoranaista vanhentunutta tietoakin, lisättynä vielä tyypillisellä feministihonotuksella.

Kuinka joku jaksaa?

En jaksa alkaa korjata jokaista asiaa, jonka tiedän olevan toisin. Niin paljon valehtelit viestissäsi.

• Pir
        täynnä,,, kirjoitti:

propagandaa ja suoranaista vanhentunutta tietoakin, lisättynä vielä tyypillisellä feministihonotuksella.

Kuinka joku jaksaa?

En jaksa alkaa korjata jokaista asiaa, jonka tiedän olevan toisin. Niin paljon valehtelit viestissäsi.

Et siis pysty kumoamaan ainuttakaan kohtaa.

• ...paljonkin...
        Pir kirjoitti:

"Suomessa on läntisen maailman eniten sukupuolittain segregoituneet työmarkkinat, naisten alat (matalapalkkaiset) ja miesten alat."

Suomessa on toki segregaatio huippuluokkaa, mutta ei nyt sentään jakautuneena niin, että kaikki matalapalkka-alat olisivat naisten aloja! Varmaan provosoit väittäessäsi tuollaista?
        Tai ehkä kuvittelit, ettei kukaan välitä totuudesta.

"Laman tullessa naiset joutuivat laumoittain työttömiksi ja pätkätyökierteeseen, merkittävästi runsaslukuisemmin kuin miehet."

Onko pätkätyökierre ongelma vain naisten kohdalla? Tiedätkö mikä selittää eron?
        Miehetkin tekevät siis pätkätöitä. Mutta kuten juuri totesin, segregaatio on suurta, joten on luonnollista, että naisten aloilla sijaisuuksien määrä on valtava, koska naisethan ovat selvästi enemmän pois työpaikaltaan. Sijaisia tarvitaan kuule...

"Naiset ovat perheväkivallan yleisin kohde,"

Perheväkivallan yleisin kohde ovat lapset - ei naiset. Naisten tekemästä väkivallasta suurin osa tapahtuu kotona ja suuntautuu lapsiin ja puolisoon. Tosin nykyisin on ollut naisten katuväkivaltakin jo kovassa kasvussa. Jos lapsen pahoinpitelyksi lasketaan myös raskauden aikainen päihteiden käyttö on luku tosi huima.
        Eniten väkivallan uhreja löytyy kuitenkin miehistä...Mutta sitähän ei sovi kertoa, että kun mies lyö hän lyö useimmiten vertaistaan, eli toista miestä. Kun nainen lyö, hän lyö useimmiten heikompaansa, eli lastaan. Toisen naisen lyöminen on äärimmäisen harvinaista - paitsi lesbosuhteessa hyvinkin tavallista, kertoo tutkimus Yhdysvalloista.

" Feministit haluavat samat oikeudet ja velvollisuudet ja mahdollisuudet kuin miehillä jo on, ei parempia. Syrjinnän poistamista, sukupuolten tasa-arvoa. "

Feministit eivät halua naisille velvollisuuksia, älä puhu palturia! He yrittävät välttää, ettei mitään velvollisuuksia naisille koskaan tulisikaan. Valtaa vain on hankala jakaa uhrille USKOTTAVASTI, sillä se pääsääntöisesti viihtyy siellä, missä on velvollisuudetkin.

Miten muuten sukupuoli voi tuntea epätasa-arvoa?
        Miksi tilastoitu epätasaisuus erilaisissa tilanteissa tarkoitaisi, että toista sukupuolta välttämättä sorrettaisiin?

• Pir
        ...paljonkin... kirjoitti:

"Suomessa on läntisen maailman eniten sukupuolittain segregoituneet työmarkkinat, naisten alat (matalapalkkaiset) ja miesten alat."

Suomessa on toki segregaatio huippuluokkaa, mutta ei nyt sentään jakautuneena niin, että kaikki matalapalkka-alat olisivat naisten aloja! Varmaan provosoit väittäessäsi tuollaista?

"Laman tullessa naiset joutuivat laumoittain työttömiksi ja pätkätyökierteeseen, merkittävästi runsaslukuisemmin kuin miehet."

Miehetkin tekevät siis pätkätöitä. Mutta kuten juuri totesin, segregaatio on suurta, joten on luonnollista, että naisten aloilla sijaisuuksien määrä on valtava, koska naisethan ovat selvästi enemmän pois työpaikaltaan. Sijaisia tarvitaan kuule...

Perheväkivallan yleisin kohde ovat lapset - ei naiset. Naisten tekemästä väkivallasta suurin osa tapahtuu kotona ja suuntautuu lapsiin ja puolisoon. Tosin nykyisin on ollut naisten katuväkivaltakin jo kovassa kasvussa. Jos lapsen pahoinpitelyksi lasketaan myös raskauden aikainen päihteiden käyttö on luku tosi huima.
        Eniten väkivallan uhreja löytyy kuitenkin miehistä...Mutta sitähän ei sovi kertoa, että kun mies lyö hän lyö useimmiten vertaistaan, eli toista miestä. Kun nainen lyö, hän lyö useimmiten heikompaansa, eli lastaan. Toisen naisen lyöminen on äärimmäisen harvinaista - paitsi lesbosuhteessa hyvinkin tavallista, kertoo tutkimus Yhdysvalloista.

" Feministit haluavat samat oikeudet ja velvollisuudet ja mahdollisuudet kuin miehillä jo on, ei parempia. Syrjinnän poistamista, sukupuolten tasa-arvoa. "

Feministit eivät halua naisille velvollisuuksia, älä puhu palturia! He yrittävät välttää, ettei mitään velvollisuuksia naisille koskaan tulisikaan. Valtaa vain on hankala jakaa uhrille USKOTTAVASTI, sillä se pääsääntöisesti viihtyy siellä, missä on velvollisuudetkin.

Miksi tilastoitu epätasaisuus erilaisissa tilanteissa tarkoitaisi, että toista sukupuolta välttämättä sorrettaisiin?

1. "Suomessa on toki segregaatio huippuluokkaa, mutta ei nyt sentään jakautuneena niin, että kaikki matalapalkka-alat olisivat naisten aloja! Varmaan provosoit väittäessäsi tuollaista?
        Tai ehkä kuvittelit, ettei kukaan välitä totuudesta. "

Missä kohdassa väitän, että kaikki? Kerroin, että naiset täyttävät sekä julkisen että yksityisen sektorin matalapalkkaiset alat, siis selvä enemmistö on naisia. Trendi on järkyttävän vahva. Olisi kiva, jos sinäkin yrittäisit pysytellä totuudessa.

2. "Miehetkin tekevät siis pätkätöitä."

Enin osa pätkätyöläisistä on naisia, varsinkin julkisen sektorin naisaloilla. Tilanne on nyt paranemaan päin. Laman aikana naisten osuus pätkätyöläisistä sekä työttömistä oli merkitsevästi suurempi kuin miesten, ja vielä esim. vuonna 2004 kaikista Suomen työtätekevistä naisista joka viides oli pätkätyöläinen, miehistä heitä oli 12,7%. Naiset jäivät joukottain työttömiksi ja omistautuivat päätoimisiksi äideiksi.

3. "naisethan ovat selvästi enemmän pois työpaikaltaan. Sijaisia tarvitaan kuule... "

Niin, äidithän niitä vanhempainvapaita ja lastenhoitovapaita pitävät. Sekö sinusta kielii tasa-arvosta? Mikseivät isät hoida lapsiaan, ei ihme, että äidit on potkittu työmarkkinoilta tai jätetty alimmille portaille, me kaikkihan tiedämme, että yhteiskunta on pedattu miehille, naiset assisteeraavat ja ovat kotihengettäriä.

4. "Perheväkivallan yleisin kohde ovat lapset - ei naiset."

Väärin, tilastokeskuksen tiedot ovat aivan eri lukemissa, nais- ja lapsiuhrien osalta. Naiset kokevat lukumääräisesti enemmän väkivaltaa. Näytä yksikin linkki väitteesi tueksi. Lapsiuhreista ei ole kunnollisia vertailukelpoisia tutkimuksia, mutta naiset näyttäisivät käyttävän enemmän lievää väkivaltaa kuin miehet (tukistuksia tunnusti naisista tekevänsä 60%, miehet 50%, näpäytys sormille: naiset 33%, miehet 27%). Johtuisiko äitien kasvattajanroolista vai äitien suuresta väkivallasta?

Kovempaa väkivaltaa (kuten piiskaus) miehet harrastivat enemmän (53%) kuin naiset (41%).

Lasten (alle 15v) surmista tekevät enemmän äidit (41%) kuin isät (26%), luvut keskimääräisiä vuosilta 1990-1999. Äitien osuus on selvästi suurempi todella nuorten surmissa (1-4v), isien vanhempien eli 5-15v lasten surmissa (isät 53%, äidit 41%). Naiset ohjattiin miehiä useammin psykiatriseen hoitoon. Onneksi lukumäärät vuositasolla ovat pieniä, mutta jokainen liikaa.

5. "Naisten tekemästä väkivallasta suurin osa tapahtuu kotona ja suuntautuu lapsiin ja puolisoon."

Heh, totta. Miesten kotiväkivallasta suurin osa samaten myös, mutta lukumääräisesti moninkertaisena naisten tekemään verrattuna. Esim. v. 2004 poliisi kirjasi miehiä epäillyiksi parisuhdeväkivallasta 87%, naisia 13%. Naisuhreja 3195, miehiä 914, joista nainen oli epäiltynä 444 tapauksessa.

Törkeissä pahoinpitelyissä nainen on pahoinpiellyt miestä alle 40% tapauksista. Veikkaan, että aika paljon näistä on puukotuksia. Hakattu nainen iskee takaisin tai kumpikin tappelee kännissä.

6. "Eniten väkivallan uhreja löytyy kuitenkin miehistä...Mutta sitähän ei sovi kertoa, että kun mies lyö hän lyö useimmiten vertaistaan, eli toista miestä."

Osittain totta. Miehet muussaavat eniten miehiä, mutta sen lisäksi miehet ahkeroivat muussaamalla länsimaalaisittain eniten myös naisia. Me naiset emme yllä ollenkaan teidän lukuihinne, arvoisat lesbopalstan miehet. Hauska tuo sinun kuvitelmasi, että miehet ovat fyysisesti yhtä voimakkaita, "vertaisia". Saattaa joku pätkä kännissä hyökätä isompaansa vastaan, tolkuton kun on, mutta kyllä kuvio menee niin, että vahvempi muussaa heikomman, ja jäljet todella näkyvät suomalaisessa yhteiskunnassa. Viinapäissä kaikki tietenkin.

Naiset joutuvat väkivallan uhreiksi kotona, kaduilla ja työpaikoilla, miehet ravintoloissa, muissa tiloissa ja kaduilla. Entiset avio-/avomiehet ovat vissi erityisryhmä naisten uhkana.

7. "Feministit eivät halua naisille velvollisuuksia, älä puhu palturia! "

No niin, siinä on kiteytetty sinun asennekokoelmasi ydin. Kertoo paljon, ei feminismistä, vaan sinusta!

8. "Miten muuten sukupuoli voi tuntea epätasa-arvoa? "

Kysytkö tosissasi? Ilmeisesti.

• pötyä.
        Pir kirjoitti:

1. "Suomessa on toki segregaatio huippuluokkaa, mutta ei nyt sentään jakautuneena niin, että kaikki matalapalkka-alat olisivat naisten aloja! Varmaan provosoit väittäessäsi tuollaista?
        Tai ehkä kuvittelit, ettei kukaan välitä totuudesta. "

Missä kohdassa väitän, että kaikki? Kerroin, että naiset täyttävät sekä julkisen että yksityisen sektorin matalapalkkaiset alat, siis selvä enemmistö on naisia. Trendi on järkyttävän vahva. Olisi kiva, jos sinäkin yrittäisit pysytellä totuudessa.

2. "Miehetkin tekevät siis pätkätöitä."

Enin osa pätkätyöläisistä on naisia, varsinkin julkisen sektorin naisaloilla. Tilanne on nyt paranemaan päin. Laman aikana naisten osuus pätkätyöläisistä sekä työttömistä oli merkitsevästi suurempi kuin miesten, ja vielä esim. vuonna 2004 kaikista Suomen työtätekevistä naisista joka viides oli pätkätyöläinen, miehistä heitä oli 12,7%. Naiset jäivät joukottain työttömiksi ja omistautuivat päätoimisiksi äideiksi.

3. "naisethan ovat selvästi enemmän pois työpaikaltaan. Sijaisia tarvitaan kuule... "

Niin, äidithän niitä vanhempainvapaita ja lastenhoitovapaita pitävät. Sekö sinusta kielii tasa-arvosta? Mikseivät isät hoida lapsiaan, ei ihme, että äidit on potkittu työmarkkinoilta tai jätetty alimmille portaille, me kaikkihan tiedämme, että yhteiskunta on pedattu miehille, naiset assisteeraavat ja ovat kotihengettäriä.

4. "Perheväkivallan yleisin kohde ovat lapset - ei naiset."

Väärin, tilastokeskuksen tiedot ovat aivan eri lukemissa, nais- ja lapsiuhrien osalta. Naiset kokevat lukumääräisesti enemmän väkivaltaa. Näytä yksikin linkki väitteesi tueksi. Lapsiuhreista ei ole kunnollisia vertailukelpoisia tutkimuksia, mutta naiset näyttäisivät käyttävän enemmän lievää väkivaltaa kuin miehet (tukistuksia tunnusti naisista tekevänsä 60%, miehet 50%, näpäytys sormille: naiset 33%, miehet 27%). Johtuisiko äitien kasvattajanroolista vai äitien suuresta väkivallasta?

Kovempaa väkivaltaa (kuten piiskaus) miehet harrastivat enemmän (53%) kuin naiset (41%).

Lasten (alle 15v) surmista tekevät enemmän äidit (41%) kuin isät (26%), luvut keskimääräisiä vuosilta 1990-1999. Äitien osuus on selvästi suurempi todella nuorten surmissa (1-4v), isien vanhempien eli 5-15v lasten surmissa (isät 53%, äidit 41%). Naiset ohjattiin miehiä useammin psykiatriseen hoitoon. Onneksi lukumäärät vuositasolla ovat pieniä, mutta jokainen liikaa.

5. "Naisten tekemästä väkivallasta suurin osa tapahtuu kotona ja suuntautuu lapsiin ja puolisoon."

Heh, totta. Miesten kotiväkivallasta suurin osa samaten myös, mutta lukumääräisesti moninkertaisena naisten tekemään verrattuna. Esim. v. 2004 poliisi kirjasi miehiä epäillyiksi parisuhdeväkivallasta 87%, naisia 13%. Naisuhreja 3195, miehiä 914, joista nainen oli epäiltynä 444 tapauksessa.

Törkeissä pahoinpitelyissä nainen on pahoinpiellyt miestä alle 40% tapauksista. Veikkaan, että aika paljon näistä on puukotuksia. Hakattu nainen iskee takaisin tai kumpikin tappelee kännissä.

6. "Eniten väkivallan uhreja löytyy kuitenkin miehistä...Mutta sitähän ei sovi kertoa, että kun mies lyö hän lyö useimmiten vertaistaan, eli toista miestä."

Osittain totta. Miehet muussaavat eniten miehiä, mutta sen lisäksi miehet ahkeroivat muussaamalla länsimaalaisittain eniten myös naisia. Me naiset emme yllä ollenkaan teidän lukuihinne, arvoisat lesbopalstan miehet. Hauska tuo sinun kuvitelmasi, että miehet ovat fyysisesti yhtä voimakkaita, "vertaisia". Saattaa joku pätkä kännissä hyökätä isompaansa vastaan, tolkuton kun on, mutta kyllä kuvio menee niin, että vahvempi muussaa heikomman, ja jäljet todella näkyvät suomalaisessa yhteiskunnassa. Viinapäissä kaikki tietenkin.

Naiset joutuvat väkivallan uhreiksi kotona, kaduilla ja työpaikoilla, miehet ravintoloissa, muissa tiloissa ja kaduilla. Entiset avio-/avomiehet ovat vissi erityisryhmä naisten uhkana.

7. "Feministit eivät halua naisille velvollisuuksia, älä puhu palturia! "

No niin, siinä on kiteytetty sinun asennekokoelmasi ydin. Kertoo paljon, ei feminismistä, vaan sinusta!

8. "Miten muuten sukupuoli voi tuntea epätasa-arvoa? "

Kysytkö tosissasi? Ilmeisesti.

Mutta en siltikään tajua, millä logiikalla naisiin kohdistuva perheväkivalta olisi naistenkaan suurin ongelma.

Kuten tuossa jo jonkun toisen kirjoittamana tulikin esille, se ei ole väkivallan muodoista se laajin. Miesten miehiin kohdistama väkivalta on laajin. Uusimpien tilastojen ja ulkomailla suoritettujen tutkimusten mukaan myös parisuhdeväkivalta alkaa olla tasan miesten ja naisten välillä. Meillä tämä näkyy lähinnä törkeissä tapauksissa, joissa kiinni jäämisen riski on suurin naisillakin.

Eli en nyt ymmärtänyt sitä perustetta, jonka ajatuksellesi annoit ja mistä syystä sanot, että se on ainoa oikea?

Et siis kaiketi hakenut väkivallan kohdalta suurinta ongelmaa, koska se ei ole miesten naisiin kohdistama väkivalta. Perusteena ongelmalle pidät jotain muuta kuin prosentuaalisesti suurinta.
        Etkä kai halunnut nimetä sitäkään väkivallan muotoa, joka on naisiin kohdistuneena tänä päivänä yleisin, eli työpaikoilla tapahtuva väkivalta, johon feminsitit ovat väistämättä itse vaikuttaneet kaikkein enitenm, koska ovat ajaneet naisia pois kotoa työelämään, tästä ei siis voi antaa miinuspistettä patriarkaatille ja olisi tarkoitus.
        Tutkimukset myös kertovat, että naiset ja miehet (sukupuolen mukaan) kokevat väkivaltaa yhtä paljon, eri paikoissa vain. Miksi pitää takertua perheväkivaltaan? Pystytkö sanomaan suoraan, miksi?

Tuosta kaikesta muusta ja varsinkin naisten assisteeraamisesta sanoisin, että suomalaiset naiset eivät ehkä muuta käsityksiään omasta elämästään ihan niin nopeasti kuin mitä sinä tahtoisit, mutta ainahan sinulle jää mahdollisuus toimia itse ilman sisarjoukkoa. On aika tyhmää jäädä roikkumaan porukkaan, jota ei saa mukaansa, jos eteenpäin haluaa mennä. Uhriksihan siinä itsensä alkaa nopeasti tuntea, mutta älä sovita sitä viittaa meidän kaikkien naisten päälle.

• Chirsicca
        ...paljonkin... kirjoitti:

näitä lukiessa, että yksi, usein juuri naisiin kohdistuva väkivallan muoto on unohtunut kokonaan. Lasten vanhempiinsa kohdistama väkivalta. Siitä ei puhuta koskaan, vaikka monissa perheissä se on todellinen ongelma ja kohdistuu useimmiten juuri äitiin. Eikä tämän ongelman lähtökohtana aina ole äidin lapseensa kohdistama ruumiillinen (tai henkinen) väkivalta tai kuritus vaan taustalla voi olla esim. lapsen mielenterveysongelmat tai päihteitten käyttö, isän väkivaltaisuus tai poissaolo tai moni muu seikka. Kuka äitinä haluaa/uskaltaa tunnustaa oman lapsen pahoinpitelevän? Kynnys on suuri, sisältyyhän siihen yleensä (aiheetta tai aiheesta) tunnustus epäonnistumisesta kasvattajana.

Tämä ei varsinaisesti liittynyt aiheeseen, mutta sivuaa sitä ja naisen asemaa. Lapsikin voi olla äitiään vahvempi, monellakin tavalla, sekä hyvässä että pahassa.

• Pir
        pötyä. kirjoitti:

Mutta en siltikään tajua, millä logiikalla naisiin kohdistuva perheväkivalta olisi naistenkaan suurin ongelma.

Kuten tuossa jo jonkun toisen kirjoittamana tulikin esille, se ei ole väkivallan muodoista se laajin. Miesten miehiin kohdistama väkivalta on laajin. Uusimpien tilastojen ja ulkomailla suoritettujen tutkimusten mukaan myös parisuhdeväkivalta alkaa olla tasan miesten ja naisten välillä. Meillä tämä näkyy lähinnä törkeissä tapauksissa, joissa kiinni jäämisen riski on suurin naisillakin.

Eli en nyt ymmärtänyt sitä perustetta, jonka ajatuksellesi annoit ja mistä syystä sanot, että se on ainoa oikea?

Et siis kaiketi hakenut väkivallan kohdalta suurinta ongelmaa, koska se ei ole miesten naisiin kohdistama väkivalta. Perusteena ongelmalle pidät jotain muuta kuin prosentuaalisesti suurinta.
        Etkä kai halunnut nimetä sitäkään väkivallan muotoa, joka on naisiin kohdistuneena tänä päivänä yleisin, eli työpaikoilla tapahtuva väkivalta, johon feminsitit ovat väistämättä itse vaikuttaneet kaikkein enitenm, koska ovat ajaneet naisia pois kotoa työelämään, tästä ei siis voi antaa miinuspistettä patriarkaatille ja olisi tarkoitus.
        Tutkimukset myös kertovat, että naiset ja miehet (sukupuolen mukaan) kokevat väkivaltaa yhtä paljon, eri paikoissa vain. Miksi pitää takertua perheväkivaltaan? Pystytkö sanomaan suoraan, miksi?

Tuosta kaikesta muusta ja varsinkin naisten assisteeraamisesta sanoisin, että suomalaiset naiset eivät ehkä muuta käsityksiään omasta elämästään ihan niin nopeasti kuin mitä sinä tahtoisit, mutta ainahan sinulle jää mahdollisuus toimia itse ilman sisarjoukkoa. On aika tyhmää jäädä roikkumaan porukkaan, jota ei saa mukaansa, jos eteenpäin haluaa mennä. Uhriksihan siinä itsensä alkaa nopeasti tuntea, mutta älä sovita sitä viittaa meidän kaikkien naisten päälle.

1. "Mutta en siltikään tajua, millä logiikalla naisiin kohdistuva perheväkivalta olisi naistenkaan suurin ongelma."

Missä niin väitän? Se on paha ongelma, ja suuri niille, joita se koskee. Länsimaisissa vertailuissa se on Suomessa suurempi kuin muualla, häpeällistä. Te, jotka vähättelette sitä, annatte siten tukenne järkyttävän olotilan jatkumiselle.

2. "Miesten miehiin kohdistama väkivalta on laajin."

Niinhän minäkin kirjoitin, lipsuiko silmä? Onko jokin ylpeilyn aihe, että suomalaiset miehet profiloituvat eniten väkivaltaisina toisiaan kohtaan läntisen sivilisaation piirissä ja ovat muita länsimaalaisia väkivaltaisempia MYÖS puolisoitaan ja muita perheenjäseniä kohtaan?

Lakatkaa hyvät ihmiset vähättelemästä tuota massiivista väkivaltaa, mikä teitä oikein vaivaa? Eniten pedofiileja on miehissä, miehet raiskaavat kotona ja kodin ulkopuolella, miehet kiusaavat ja häiriköivät seksuaalisesti ym, ja kaikkea te vähättelette kirjoituksissanne!

3. "Etkä kai halunnut nimetä sitäkään väkivallan muotoa, joka on naisiin kohdistuneena tänä päivänä yleisin, eli työpaikoilla tapahtuva väkivalta, johon feminsitit ovat väistämättä itse vaikuttaneet kaikkein enitenm, koska ovat ajaneet naisia pois kotoa työelämään"

Luepa uudestaan, mainitsin nimenomaan myös työväkivallan naisia kohtaan. Ei se ole kylläkään "suurin väkivallanmuoto", mutta suureneva, aiheuttajina alkoholisoituneet ja henkisesti sairaat miesasiakkaat varsinkin terveydenhoidon ja sosiaalitoimen puolella. Kyllä minä tunnen sekä uusimman että edellisen usko-toivo-hakkaus-tutkimuksen.

Hauska tuo kuvitelmasi feministien vallasta ajaa naiset töihin :D. Naisia tarvitaan ansiotöissä, koska yhteiskunta ei pyöri muuten ja eivät pärjää perheetkään ilman, että molemmat vanhemmat käyvät töissä. Laman aikana akat potkaistaan pellolle, naisia pidetään puskurityövoimana, ja kun työvoimaa taas tarvitaan, vaaditaan naiset jälleen työruotuun.

Jos olet nainen, kuten väittät (vaikea uskoa, näkemyksesi ovat aataminaikaisia, tyypillistä sovinistikamaa), niin pidä ihmeessä uskosi ja viittasi. Oikeassa et ole, mutta elä laillasi. Älä kuitenkaan yritä ahtaa muita naisia ahtaaseen raamiisi.

• .......

No huh huh,tulipa sulta tekstiä!!!! Mikä on normaalia,olla hetero vai?????? Ehkäpä exäs on aina tiennyt tykkäävänsä naisistakin,eikä mene ns "muotivillityksen" mukana,*reps* Ja mikäs tämä exäs "erikoinen" työpaikka mahtaa olla?? Pilaako sun exäs elämänsä,jos hän vaikka seurustelee naisen kanssa...?no voi jissus sun kans,mene nyt juoksun kans kotiin kasvamaan ja mieti järjellä asioita,eläkä tänne tuu valittamaan! Ei pahalla kuitenkaan,mut haloo...

• punttis

Olen miettinyt samaa, et miksi nykyisin useat tahtovat olla "lesboja", ehkä siinä on takana jokin erilaisuuden ja jännittävyyden haku kokeilla jotain tavallisesta poikkeavaa. Itse olen aina ollut naisiin päin, mutta törmännyt naisiin jotka entisessä elämässä ovatkin olleet heteroita. Tämä on siinä mielessä harmillista, että siinä tulee sit kaikenlaisia ongelmia luottamuksen yms. kanssa. Ihmisiä on niin helppo jujuttaa. :(

• <<<<<

ettet luota sen enempää umpilesboihinkaan. naisten perässä ne juoksee kuitenkin. entinen elämä se on lepakollakin ja siellä ovi piillä vaikka mitä jujutuksia.

• punttis
        <<<<< kirjoitti:

ettet luota sen enempää umpilesboihinkaan. naisten perässä ne juoksee kuitenkin. entinen elämä se on lepakollakin ja siellä ovi piillä vaikka mitä jujutuksia.

Niin se onkin, tarkemmin kun rupesi miettimään asiaa, ihmisiähän me ollaan kaikki ja pitäähän sitä luottaa itseen ja kaveriin sen verran jos on tunteita pelissä, äkkiä siinä huomaa onko se ihan "kusetusta"...

• Anonyymi

Kokeilijoita riittää edelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pesulle ja petiin! Kyllä se siitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pesulle ja petiin! Kyllä se siitä.

Kyllä äiti!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä äiti!

Ymmärsit pointin väärin! Heteroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin haluaisin kokeilla. Hetero olen ollut tähän asti. 🤭

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin haluaisin kokeilla. Hetero olen ollut tähän asti. 🤭

Eikun vain peremmälle, honey.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikun vain peremmälle, honey.

~ ❤️ ~

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      200
      6168
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2317
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1427
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1402
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1397
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1326
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1266
    Aihe