Kimppavene

Croatiaan-Kokemuksia?

Onko kimppavenekokemuksia?
Ajattelin että esim croatiaan kimppavene, montako purjehduskuukautta siellä on?
Onko kellään ollut systeemiä, jossa on omistajia purjehduskuukaudet x 1,5.
Esim jos on 4 purjehduskuukkautta, on kahden vuoden välein välivuosi, kun on 6 omistajaa.
Näin ei ole joka vuosi pakotettu menemään sinne, voi jonain vuonna mennä perheineen jonnekin muuallekin, tai jos omistajia esim 5 olisi 4 vuoden välein välivuosi.
Eli kulujakaan ei maksa vapaavuorossa olevat sinä vuonna.
Minkälaisia kokemuksia kimppaveneistä yleensäkin, varsinkin tuolla kauempana olevista veneistä?
Sopimukset pitää vissiin olla melko selvät, kuten myyntitilanteessa etuosto-oikeudet jne.
Mitä selvemmät säännöt, sitä vähemmän riitaa.

8

1863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hankalaa..

      Katso täältä
      "Croatian Ministry of the Sea, Tourism, Transport and Development"
      ohjeita yksityisveneellä Croatiaan tuleville:

      http://www.mmtpr.hr/UserDocsImages/041231-uredba-dolazak-boravak-engl.pdf

      Ydinkohta on Article 7, List of Persons to be Onboard

      "5. The number of persons shown on the Passenger List specified in Paragraph 1 of this Article
      shall not exceed double the number of persons who may be carried on board such a craft in
      accordance with the registration papers of the same floating craft"

      Croatiaan tullessa anotaan vuoden voimassa oleva purjehduslisenssi, johon merkitään miehistö koko vuoden ajalta. Siis pitää tietää kaikki henkilöt, jotka tulevat veneellä olemaa. Näiden summa siis vuoden ajalta saa olla 2 x rekisteriotteessa oleva määrä (esim. 6 h veneessä saa vuodessa olla 12 etukäteen ilmoitettua henkilöä).

      Hankalaa kimppaveneellä. Tosissaan tuo pitää ottaa, varoitellaan laittomuudesta articlan lopussa.

      • swede55

        Meillä on vene kroatiassa ja ei ole ollut mitään ongelmia miehistöluetteloiden kannssa. Ei ole mitään väliä ketä veneessä purjehtii ja koska. Viranomainen valvoo/ jos valvoo vain kerralla veneessä olevien määrää. Periaatteessa saa olla vain juuri niin monta kuin on merkitty max personel ce todistukseen.

        Kroatiassa purjehdus sesonki alkaa huhtikuussa ja loppuu lokakuussa. Keväällä vedet hiukan vilpoisia, mutta ilma jo pitkälti yli 20 astetta. Syksyllä syys-lokakuussa alkaa ilma viilenemään, mutta vesi on taas puolestaan lämmintä ja turistimäärät vähentyy selvästi verrattuna elokuun huppusesonkiin.


      • käytännössä
        swede55 kirjoitti:

        Meillä on vene kroatiassa ja ei ole ollut mitään ongelmia miehistöluetteloiden kannssa. Ei ole mitään väliä ketä veneessä purjehtii ja koska. Viranomainen valvoo/ jos valvoo vain kerralla veneessä olevien määrää. Periaatteessa saa olla vain juuri niin monta kuin on merkitty max personel ce todistukseen.

        Kroatiassa purjehdus sesonki alkaa huhtikuussa ja loppuu lokakuussa. Keväällä vedet hiukan vilpoisia, mutta ilma jo pitkälti yli 20 astetta. Syksyllä syys-lokakuussa alkaa ilma viilenemään, mutta vesi on taas puolestaan lämmintä ja turistimäärät vähentyy selvästi verrattuna elokuun huppusesonkiin.

        heikkoa tuo tarkkailu, mutta aika riskin otat. Katso sitten, mitä Noonsite sanoo aiheesta, valitse Formalities -> Clearance Immigration Custom:

        http://www.noonsite.com/Countries/Croatia

        Onko veneessänne Suomen perälippu?


      • Huhtikuu.
        swede55 kirjoitti:

        Meillä on vene kroatiassa ja ei ole ollut mitään ongelmia miehistöluetteloiden kannssa. Ei ole mitään väliä ketä veneessä purjehtii ja koska. Viranomainen valvoo/ jos valvoo vain kerralla veneessä olevien määrää. Periaatteessa saa olla vain juuri niin monta kuin on merkitty max personel ce todistukseen.

        Kroatiassa purjehdus sesonki alkaa huhtikuussa ja loppuu lokakuussa. Keväällä vedet hiukan vilpoisia, mutta ilma jo pitkälti yli 20 astetta. Syksyllä syys-lokakuussa alkaa ilma viilenemään, mutta vesi on taas puolestaan lämmintä ja turistimäärät vähentyy selvästi verrattuna elokuun huppusesonkiin.

        Jo sallinen kuukausi, että voisit viettää sen koknaisuudessaan siellä, vai onko vasta toukokuu varsinaista purjehduskeliä?
        Jos ajattelee venettä kimpassa, niin onko 6 kk. sellainen sopiva käyttöaika, tarkoitus olisi että aika olisi 1kk/perhe.
        Näin voisi omistajia olla 6-9, riippuen haluaako pitää esim 4 vuoden välein vapaata tai purjehtia joka vuosi.


      • Eikös?
        käytännössä kirjoitti:

        heikkoa tuo tarkkailu, mutta aika riskin otat. Katso sitten, mitä Noonsite sanoo aiheesta, valitse Formalities -> Clearance Immigration Custom:

        http://www.noonsite.com/Countries/Croatia

        Onko veneessänne Suomen perälippu?

        Siihen miehistölistaan voi laittaa kaikki omistajat vuorollaan, niinkuin vene on jaettu?


      • tehtävä
        Eikös? kirjoitti:

        Siihen miehistölistaan voi laittaa kaikki omistajat vuorollaan, niinkuin vene on jaettu?

        samalla kun koko vuoden purjehduslupaa haetaan. Jos kimppaveneellä on esim 10 omistajaa ja jokaisella veneessä esim. 1 3 hengen miehistö, nimiä tulee 40. Vene pitäisi olla rekisteröity 20 hengelle.


      • Huhtikuu. kirjoitti:

        Jo sallinen kuukausi, että voisit viettää sen koknaisuudessaan siellä, vai onko vasta toukokuu varsinaista purjehduskeliä?
        Jos ajattelee venettä kimpassa, niin onko 6 kk. sellainen sopiva käyttöaika, tarkoitus olisi että aika olisi 1kk/perhe.
        Näin voisi omistajia olla 6-9, riippuen haluaako pitää esim 4 vuoden välein vapaata tai purjehtia joka vuosi.

        Mitenkähän määrittelette "purjehduskelit"? mielestäni ja kokemuksestani sanon että Välimerellähän voi purjehtia ympäri vuoden ja erityisen hyvin vielä keväisin ja syksyisin koska silloin ei ole liian kuuma.

        Olen ollut Välimerellä helmikuussakin ja ei silloinkaan ollut mitään ongelmia.

        Suomessahan "purjehduskelit" rajoittuu useina vuosina toukokuusta marraskuuhun jäiden takia.


      • En vitsi.
        Juha58 kirjoitti:

        Mitenkähän määrittelette "purjehduskelit"? mielestäni ja kokemuksestani sanon että Välimerellähän voi purjehtia ympäri vuoden ja erityisen hyvin vielä keväisin ja syksyisin koska silloin ei ole liian kuuma.

        Olen ollut Välimerellä helmikuussakin ja ei silloinkaan ollut mitään ongelmia.

        Suomessahan "purjehduskelit" rajoittuu useina vuosina toukokuusta marraskuuhun jäiden takia.

        Välimerellä olla edes rantakohteessa talvella, saati purjehtia.3 Vuota asuin välimeren rannalla, ja ei ne talvet aina herkkua ole.
        Kyllä 15 astetta on liian kylmä kaikkeen kesäiseen harrastustoimintaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe