Miksi vitussa vanhemmat ei ymmärrä?

Ärsyyntynytt

Olen 14 vuotias tyttö, joka ei jaksa enää minkään pikkulapsen esittämistä, herran jumala!

Iskä luulee mua vielä sen pikku prinsessaksi.
Sille oli jo iso pala purtavaks, kun sain äidiltä luvan kulmakoruun, ja iskäkin sitten anto luvan. Ja mun pukeutumistyyli on sille jotain aivan hirveetä.

Muutamat kamut ylistää sitä, kuinka on kivaa kun äidin kanssa voi jutella vaikka mistä.

Miks mä en voi? Olen joskus yrittänyt, mut tuntuu ku ei niitä (tai äidille olen yrittänyt lähinnä sellaisia asioita jutella) kiinnostais.
Meidän välis on joku muuri.
En ees enää yritä.

Ja itken joskus iltasin sitä, ku must tuntuu, ettei mul oo äitii.
Tosi outoa. Se ei tykkää shoppailla mun kaa, toisin ku mun kamujen äidit haluu viiä shoppailee. Ois joskus kiva tehä jotaa äidinkin kanssa. Tuntuu, et ne vaan haluu musta eroo.

Äiti on nykyään mulle:
-Antaa rahaa
-Tekee ruokaa
-Pesee mun vaatteet jne

Iskä on mulle vaan sellanen, että "älä ota enempää lävistyksiä, älä juo, tuu kotiin arkisin ennen yheksää, viikonloppusin ennen 11"

Mä haluisin tuntee jotain yhteenkuuluvuutta mun perheen kaa.

Miten näin on päässy käymään, kessä on se "vika"?

7

3216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hämmentää, eikä

      nekään oikein tiedä että miten sun kanssa nykyään oltais, kun asiat ei toimikaan niinkuin ennen. Mee kysyyn äidiltäs, et hei, voitaisko me tehdä jotain kivaa. Sit kun se kysyy, et mitä, niin ehdota jotain. Sen on varmaan helpompi lähtä tekeen sitä jotain, kun se tietää että sä tykkäisit.

      Tai näytä sille vaik jotain artikkelia lehdestä ja sano sit siitä jotain, jos se juttu lähtis sit helpommin liikkeelle. Se varmaan kans vaikuttaa, jos teillä on erilaiset elämänrytmit, esim. sä valvot pitkään ja ne menee aikaisin nukkuun, ni voisit tulla joskus sillain kotiin et ehditte jutskaan ennenkö niitä rupee väsyttään.

    • ARRGHH!!!

      Mulla on sama ongelma, en saa tehä mitään ilman et vanhemmat on siin tai sit mun pikkuveli joutuu tulee mukaan... äsyttävää!!! Mun täti anto mun ottaa korvikset. Äiti ostaa ihan tyhmii vaatteita(mitä en taho pitää). Mun äiti ostaa kaikkea mun pikkuveljelle(9wee.), mä sain meijän vanhan tietsikan mut pikkuveli sai ihan uuden ja kalliin LÄPPÄRIN, mä saan äitin vanhan puhelimen pikkuveli saa uuden kalliin puhelimen mis on kamera jne. itken aina öisin et onx nää oikeesti mun vanhemmat....

      • aika , sanoisinko

        ahdasta. Se taiteilijan malli siitä oli liian iso!


      • Anonyymi

        No mulki on niin et pikkuveli saa kaiken mul on joku puu pöytä ja konsoli ja sil 4000€kone ja kaikki ja se haluu viel Nintendon. Sit kysyn vanhemmilta saisinks mäkin koneen niin ne sanoo käytä läppärii, vaik siihen ei ees mahu mitään pelejä. Tuntuis et ne ei enää ymmärrä nykymaailmaa. Esim. Mul on yks kaveri jonka näin yhel leiril 2018 ja sit aloin pelaa sen kaa viime vuon ja sit se sano miks ette ikinä nään toisiinne sit se tuli 4viikko sit tänne yöks ja ihan samoi kavereit olllaan. Ei se älyy ees mikä on pelikaveri.


    • maikka34v.

      Olet fiksu nuori, koska ymmärrät kysyä, että kenessä on vika etkä syyllistä vanhempiasi ihan suoraan. Yläasteen opettajana kuulen oppilailta jatkuvasti, että ne omat vanhemmat ovat tyhmiä eikä muutkaan tajuu. Älä oleta, että äitisi ymmärtää kaiken mitä selostat, ole kiitollinen siitä, että hän kuuntelee. Vai kuunteleeko?

      Helpommin sanotuu kuin tehty, mutta älä ole hyökkäävä! Koita jutella vanhempiesi kanssa rauhallsisesti, vaikka tiedänkin, että se ei oo helppoa.

      Oma murrosikäni oli ihan kauheaa, otin jatkuvasti yhteen äitini kanssa. Vieläkin on arvet sielussa niiden jatkuvien tappelujen ja mykkäkoulujen takia. Älä anna asioiden mennä siihen pisteeseen.

    • the_arockalypse

      tuohan on todella törkeä vaatimus, silloinhan bileet vasta alkaa...itse nostaisin kunnon metelin jos oisin 14v ja mulle ehdoteltais ees leikillään tuollaisia. kyllä se vika on vanhemmissa, kun ne ei ymmärrä että oot nuori etkä lapsi

    • Anonyymi

      Siis mulla on just se ongelma että vanhemmat ei ymmärrä et haluun omaa tilaa!!! Aina jos lähen äitin kaa shoppaileen sisko tulee. Aina jos saan jotain uutta se on yhteistä. Samat harrastukset, nukkemaanmeno ajat ja kaikki. Mun 9v sisko saa kattoo mun kaa 12v elokuvia , miks mä en saanut tuon ikäisenä?? Se saa kilpailla mun kaa samassa joukkueesssa ja käyttää meikkiä kisoihin. Mä en saanut tuon ikäisen kumpaakaan. Oon siis 12v . Aina kun yritän selittää vanhemmille nei ei ymmärrä tai keskustelu loppuu siihen et olisit kiitollinen kun sulla on noin ihana pikkusisko, sun monet ystäväsi ovat varmaan katellisia.😔Olen toivoton!!!Se saa tehä kaiken ennen mua ja se on epäreilua!😠

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe