Onko jotain jäänyt kokematta mikä harmittaa

Pirkko3

Muistelin tässä valokuvia järjestellessä, kuinka minulle tarjoutui n 19v tilaisuus viettää erään perheen kanssa talvi n 5 kk Espanjan mantereella.
Silloin oli oikeat talvet vielä.
Perheessä oli samanikäinen tyttö ja hän toivoi minun lähtevän, mieli kyllä teki mutta järki sanoin lopulta ei,,olin valmistunut ja juuri saanut hyvän työpaikan. Pidimme kirjeitse yhteyttä koko talven, oli paljon asiaa puolin ja toisin, sitten vaan vuosien mittaan alkoi harmillinen ajatus, miksi en lähtenyt?
Se ajatus ja kysymys kiusaa silloin tällöin.
Paljon muutakin tietysti on ollut vaan tämä jotenkin ei tahdo poistua mielestä.

3

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisi kivaa kun voisi olla saman aikaisesti edes kahdessa paikassa yhtä aikaa.
      Vaan ei taida kellään olla sitä taitoa.
      Ehkä ei kannata jälkeen päin miettiä mistä jäi paitsi.
      Tai ehkä niin päin, että hyvä kun en mennyt.

• Että jotain jäi kokematta. Juuri se olo siellä vieraalla maalla.
        OIva tilaisuus tutustua sen maan kulttuuriin,kieleen, arkielämän tapoihin. kaikkeen!

Jokainen joutuu tekemään niitä valintoja elämässään. Joskus on vaikeaa tehdä se päätös,,,
        näin jälkikäteen on helpompi "nähdä" miten olisi pitänyt tehdä. Siis tämä nyt on minun mielipide ,eikä sinun? mutta kun kysyit ,,,,

Olisi se ollut kokemus, avartanut elämänkatsomusta useampaan suuntaan. Oppisi ymmärtämään asioita toisten ihmisten näkökulmasta.
        Aina matkailu avartaa.
        Ja jos ei muuten, niin herää huomaamaan, miten hyvin meidän omat asiat loppujenlopuksi ovat !

Mutta eihän matkustelu ole myöhäistä vieläkään, vai onko??

• meri-kukka98 kirjoitti:

Että jotain jäi kokematta. Juuri se olo siellä vieraalla maalla.
        OIva tilaisuus tutustua sen maan kulttuuriin,kieleen, arkielämän tapoihin. kaikkeen!

Jokainen joutuu tekemään niitä valintoja elämässään. Joskus on vaikeaa tehdä se päätös,,,
        näin jälkikäteen on helpompi "nähdä" miten olisi pitänyt tehdä. Siis tämä nyt on minun mielipide ,eikä sinun? mutta kun kysyit ,,,,

Olisi se ollut kokemus, avartanut elämänkatsomusta useampaan suuntaan. Oppisi ymmärtämään asioita toisten ihmisten näkökulmasta.
        Aina matkailu avartaa.
        Ja jos ei muuten, niin herää huomaamaan, miten hyvin meidän omat asiat loppujenlopuksi ovat !

Mutta eihän matkustelu ole myöhäistä vieläkään, vai onko??

Odottaisin että teilläkin olisi jotain muisteltavaa tältä saralta ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      148
      6362
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      73
      5274
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3705
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3310
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      126
      2540
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2296
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2068
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1628
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1446
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      81
      1228
    Aihe