Kaverini asuu Elisan kuuluvuuskartan mukaan 3G peittoalueella. Siellä ei toimi muut kuin langattomat nettiyhteydet, eli vaihtoehtoina vähänkään nopeampaan surffailuun on joko 3G tai sitten 450-laajakaista. Hän ajatteli kokeilla 3G:llä nettiä, kunnes huomasi että hänen 3G puhelimensa ei ole kotona 3G verkossa. Onkohan olemassa jotain vahvistimia kotiin sisälle jolla kuuluvuutta saisi parannettua? Kun kartan mukaan tosiaan pitäisi olla alueella, mutta mäkinen maasto voi käsittääkseni ainakin vaikuttaa.
3G vahvistin?
10
7508
Vastaukset
- onhan se
joskus onkelmallista, voihan sitä kokeilla pakottaa se puhelin UMTS-verkkoon, jos se on automaattivalinnassa, eli itse saa päättää verkon, koska jos kantoaalto on 3Gssa heikompi puhelin käyttää vain GSM verkkoa.
Se pelkkä 3G ei vielä paljoa lohduta siinä tiedonsiirrossa, kun täytyisi saada 3.5G toimimaan eli HSDPA verkko...- Alkup.
Ahaa, mulle kerrottiin että 3g on tiedonsiirrossa about sama kuin hsdpa. Esim. "Saunalahden käyttämä Elisan HSDPA-päivitetty 3G-verkko tarjoaa Suomen laajimman peiton nopeille jopa 1 - 2 Mbit/s mobiilidatayhteyksille." No eniveis jälkimmäisestä on siis kyse, ja koti on kartan mukaan hsdpa/3g alueella, mutta 3g puhelimen mukaan 3g verkkoa ei ole. Se 3g verkko pitäisi käsittääkseni saada toimimaan jotta saa hsdpa -yhteyden? Ja siksi mietin että onkohan jotain sisäantenneja tai vahvistimia signaalia vahvistamaan.
- liturgiat
Alkup. kirjoitti:
Ahaa, mulle kerrottiin että 3g on tiedonsiirrossa about sama kuin hsdpa. Esim. "Saunalahden käyttämä Elisan HSDPA-päivitetty 3G-verkko tarjoaa Suomen laajimman peiton nopeille jopa 1 - 2 Mbit/s mobiilidatayhteyksille." No eniveis jälkimmäisestä on siis kyse, ja koti on kartan mukaan hsdpa/3g alueella, mutta 3g puhelimen mukaan 3g verkkoa ei ole. Se 3g verkko pitäisi käsittääkseni saada toimimaan jotta saa hsdpa -yhteyden? Ja siksi mietin että onkohan jotain sisäantenneja tai vahvistimia signaalia vahvistamaan.
ei taida päteä tuolla todellisuudessa.
Niin, ei juuri liene mahdollista HSDPAhan ellei ole 3G verkkoa tai UMTS900 verkkoa joka on myös nopean datan verkko.
Mutta oletko kokeillut ulkona ja saapastellut suuntaan jos toiseen, jopa muutaman kymmenen metrin voi tärppiä ja sadat metrit tekee joskus ihmeitä...
Mutta eihän ne lohduta sillä ei sitä signaalia saa sieltä lypsettyä pirttiin, eikä näissä puhe-elimissä taida enää olla lisäantennin liittimiäkään, en ainakaan itse ole sellaista tavannut kuin vanhanajan GSMmissä...
- Junttilan isäntä
Kyllä aktiivisia toistimiakin tehdään. Sellaisia jotka ottavat vastaan 3g-signaalin, vahvistavat sen ja lähettävät sitten eteenpäin.
Näiden "villien tukiasemien" laillisuudesta en tiedä, mutta jos onnistut hankkimaan oikein tehokkaan sellaisen, voit päästä häiritsemään naapurisi 3g-yhteyksiä oikein mukavasti. En muutenkaan suosittele, etenkään kenellekään jonka tarvitsee kysellä asiasta Suomi24:ssä.
Jos parempi signaali kiinnostaa, voit aloittaa vaikka täältä:
http://www.umtsworld.com/industry/antenna.htm- R.E.T.U
Tällaisia pienimuotoisia linkkejä eli talovahvistimia,taajuuksille jolla toimii puhelimet ja läppärit,käyttää monet yritykset ja kauppakeskukset esim.parkkihalleissaan,on saatavana operattoreiden shopeista ja elektroniikka-alan erikoisliikkeistä.Käytetään nykyisin yleisesti myös asunnoissa/mökeissä katvealueilla.
- nils-s
R.E.T.U kirjoitti:
Tällaisia pienimuotoisia linkkejä eli talovahvistimia,taajuuksille jolla toimii puhelimet ja läppärit,käyttää monet yritykset ja kauppakeskukset esim.parkkihalleissaan,on saatavana operattoreiden shopeista ja elektroniikka-alan erikoisliikkeistä.Käytetään nykyisin yleisesti myös asunnoissa/mökeissä katvealueilla.
laitappa linkki tommoseen kauppaan,mistä saa sellaisen pienimuotoisen vahvistimen,luulen kyllä että puhut nyt omias... ei käytetä yleisesti katvealuiella.
- aaaaaah
nils-s kirjoitti:
laitappa linkki tommoseen kauppaan,mistä saa sellaisen pienimuotoisen vahvistimen,luulen kyllä että puhut nyt omias... ei käytetä yleisesti katvealuiella.
Kaivettiin sitten pari vuotta vanha ketju haudastaan.
Mahtaako kiinnostaa enää ketään?
Noh. Tuommoisiin 3G reitittimiin saa ulkoisen antennin.
Suuntaava kunnollinen antenni ja kunnollinen piuha tarvitaan. Sitten verkko jakoon kodissa langattomasti tai langallisesti paikallisverkon kautta, mikä nyt ketäkin miellyttää.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=26271 - jdfn
nils-s kirjoitti:
Itsekin olen tuskastellut puhelimen kenttää ihan kotioloissa. sisällä ei olohuoneessa saa millään yli yhtä pykälää, sitten kun menee ulos niin siellä tulee useampi pykälä yhteyteen. sisällä puhuessa sitten se yksikin pykälä häviää usein kesken puhelun jolloin saa taas soitella uudelleen. tämä siis espoossa selvästi kehä III:n sisäpuolella.
Olen itsekin ollut siinä käsityksessä että parkkihalleissa sun muissa "betonibunkkereissa" olisi jonkinlainen vahvistin jolla kuuluvuus saadaan hyväksi maan allakin. ja siksi siis olen miettinyt löytyisikö vastaavaa laitetta kotikäyttöön. verkkokauppaakin hieman penkonut mutta eipä ole tarttunut silmään. Olisin kiitollinen jos joku osaisi lähettää linkin ko. laitteeseen, siis jos niitä tosiaan on olemassa - inhimilliseen hintaan... :) - 3gvahvistusta
R.E.T.U kirjoitti:
Onko tämä ko. tuote 'täytevahvistin' ? Millä nimellä kulkee kaupoissa?
Itsellä kanssa ongelmia signaalin kanssa kotona. Tuntuisi nopean kierroksen jälkeen olevan tilanne se, että lähelle sijoitettu tukiasema on kerrostalon katolla siten, että suora line-of-sight (näköyhteys) kimpoaa talon katon kautta harakoille. Voi olla yksi syy miksi signaali on varsin heikko; nimellisestä 1 megabitistä nopeus on käytännössä usein vain noin 50-100 kbit/s.
En tiedä tosin olisiko tästä vahvistimesta sitten apua, ja miten paljon heijastuneista hajasignaaleista saa kotiin. - zsxcfd
3gvahvistusta kirjoitti:
Onko tämä ko. tuote 'täytevahvistin' ? Millä nimellä kulkee kaupoissa?
Itsellä kanssa ongelmia signaalin kanssa kotona. Tuntuisi nopean kierroksen jälkeen olevan tilanne se, että lähelle sijoitettu tukiasema on kerrostalon katolla siten, että suora line-of-sight (näköyhteys) kimpoaa talon katon kautta harakoille. Voi olla yksi syy miksi signaali on varsin heikko; nimellisestä 1 megabitistä nopeus on käytännössä usein vain noin 50-100 kbit/s.
En tiedä tosin olisiko tästä vahvistimesta sitten apua, ja miten paljon heijastuneista hajasignaaleista saa kotiin.Googleta "3g antenni" ja sieltä ulos laitettava suunnattava antenni, ja siitä piuha sisään asuntoon ja antenniliittimellä varustettuun mokkulaan. Kerrostalossa asiat mutkistuu, mutta sinnekkin apua löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1625355Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1551264Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne21917