Kahvitahra pois paidasta

kahvitahra

Onko jotain niksiä miten saisin kahvitahran pois paidasta, joka ei lähde pesukoneessa. Kaipaisin neuvoja! Kiitos jo etukäteen.

4

8697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahvitahra

se on valkoinen paita

• poisss

Kahvi
      1. Tuoreena kylmä vesi.
      2. Pesu entsyymipitoisella valkopesuaineella. Voit esikäsitellä nestemäisellä pyykinpesuaineella ennen pesua.
      3. Valkaisu tekstiilin mukaan.

Tämän ohjeen löysin netistä. En sitten tiedä onko apua. Mutta itse olen ainakin valkaisemalla saanut pois kaikenlaisia tahroja.

• kasvivärjääjä

Kahvia käytetään lankojen värjäykseen.On siis todella vaikeaa poistaa kahvitahraa. Pitäisi poistaa HETI. Tahra ei saisi kuivua.Kahvi väri vaalenee aika nopeasi auringon valossa.Paita siis aurinkoon( voi lähteä paidankin väri)
        Olen itse saanut tahran pois svapin sinisellä.Olen kolkeillut kaikkea muitakin( esim allway jne), ei ole väri lähtenyt.

• Kesämansikka
        kasvivärjääjä kirjoitti:

Kahvia käytetään lankojen värjäykseen.On siis todella vaikeaa poistaa kahvitahraa. Pitäisi poistaa HETI. Tahra ei saisi kuivua.Kahvi väri vaalenee aika nopeasi auringon valossa.Paita siis aurinkoon( voi lähteä paidankin väri)
        Olen itse saanut tahran pois svapin sinisellä.Olen kolkeillut kaikkea muitakin( esim allway jne), ei ole väri lähtenyt.

Pakko kertoa tämä vinkki: kokeile maalikaupasta ostettavaa ruosteenpoistoainetta. Omalle vaalean keltaiselle paidalleni roiskui isot kahvitahrat ja olin jo valmis heittämään paidan roskikseen, kun puhdistus tuntui toivottomalta. Olen aiemmin saanut esim. pinttyneet hikitahrat valkoisten paitojen kainaloista pois samaisella aineella ja ajattelin testata myös kahvitahroihin. Ajattelin, ettei se mitään ota jos ei annakaan; paita olisi kuitenkin pilalla. Nyt se on kuin uusi! Kannattaa ainakin kokeilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      178
      5005
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4397
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27