Excel-sivuilla näyttää käyvän pätevää sakkia, joten rohkenen kysyä, miten ratkaisen seuraavan ongelman: Taulukossa yksi on solualue, johon kirjoitetaan tiettyjä arvoja. Vaihtoehtoisia arvoja on kymmeniä. Taulukossa kaksi on solu, johon tulisi saada tieto, että yhteen tai useampaan em. solualueen soluista on kirjoitettu jokin haluttu arvo. Tämä tieto tulisi olla esitettynä arvoilla 1 (tosi) tai 0 (epätosi).
Hakuapua
5
376
Vastaukset
- paavali50
=JOS(LASKE.JOS(A:A;C6)>0;1;0)
- aukkoja edelleen
Ihan mukava kaava tuokin, mutta en näe siinä ratkaisua tähän ongelmaani. Taulukossa kaksi on vain yksi solu, jonka tulos olisi 1, mikäli yksi tai useampi ehdon täyttävä numero löytyy taulukon yksi solualueelta (esim. B6:C9). Muuten arvo olisi 0. Hakuehdot täyttäviä numeroita on kymmeniä.
Toisaalta kaavaksi voisi käydä myös sellainen, että mikäli taulukon yksi solualueella B6:C9 on yksikin kelpoisuusehdon täyttävä tieto, taulukossa kaksi olevan tulossolun arvona olisi 1, muuten arvona olisi 0.- ..................
=IF(SUM(Sheet1!B6:C9)>0;1;0)
- Aukot pienenevät...
Kumpikin kaavoista on hyödynnetty. Nokkela täytyy olla, että ymmärtää käyttää laskukaavaa, vaikka varsinaista laskutulosta ei haekaan ;)
Arrayhin haettavat luvut. Nyt "Tulos" taulukon soluun A1 vertailun tulos.
taulukon moduuliin...
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim Laskuri As Long
Dim Haettavat As Variant
Dim Loydettysolu As Range
Haettavat = Array(11, 22, 33, 44, 55)
With ActiveSheet
For Laskuri = LBound(Haettavat) To UBound(Haettavat)
Set Loydettysolu = .Range("B6:C9").Find(What:=Haettavat(Laskuri), MatchCase:=True)
If Loydettysolu Is Nothing Then
Sheets("Tulos").Range("A1") = 0
Else
Sheets("Tulos").Range("A1") = 1
Exit For
End If
Next Laskuri
End With
End Sub
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357051JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t266209Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1003245Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.5562958V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!602887- 582433
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳342256- 332114
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321893Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv71451