yksin jamaicalle?

aliiza^^

olen tässä miettinyt matkaa jamaicalle mutta kukaan ei ole oikein lähdössä mukaan ja kysynkin teiltä jamaicalla käyneiltä onko kovin fiksua lähteä yksin naisena sinne?

4

2320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enpä tiedä

      Riippuu tietysti paljon siitä mihin olet suuntaamassa. Esim. Negrilin turistikaupungissa voit vallan hyvin viettää yksinkin lomaa mutta edes siellä ei suositella iltaisin yksin liikkumista rannoilla eikä taksilla ajelua, jos taksi ei ole hotellin tilaama. Kingstoniin en menisi välttämättä yksin enkä muutenkaan kiertäisi maata yksin. Mieheni oli kerran siellä repputuristina kaverinsa kanssa ja taksikuski veti veitsen esiin kun maksun aika tuli..sovittu hinta nousi 100 %. Joten pidä järki päässä jos matkustat sinne. Jamaika on kiva ja kaunis maa mutta siellä on paljon työttömyyttä ja köyhyyttä josta kai se väkivaltaisuuskin johtuu. Samoten ylenmääräinen pössyttely ja sieniteen juominen tekee osasta jengiä aika sekavaa. Turvallisinta turistina olisi välttää maria, se nimittäin on periaatteessa laitonta vaikka siitä ei kukaan paljon piittaa. Turisteille siellä on kumminkijn vähän toiset säännöt..

      Mutta kivaa matkaa yksin tai kaksin!

    • aaakoo*

      samaa miettiny ite kans. mieli tekis lahta mutta ei kukaan meinaa innostua asiasta. tarkotuksena oli saastaa rahaa ja lahta kuukaudeks pariks reissuun.

    • sinne

      Olen ollut itse 4 kertaa Jamaikalla. Ensimmäisen kerran joskus 2001, olin yksin 2kk. Olen nainen. Kiertelin ympäri saarta.

      Toisen kerran olin pari vuotiaan poikani kanssa, ja naisystäväni, jolla oli myös pieni tytär mukana. Olimme 1,5kk.

      Kolmannella kerralla oli yksin 2 viikkoa.

      Ja neljännellä kerralla 3kk vajaa 4 vuotiaan poikani kanssa.

      Mitään pahaa ei tapahtunut. Kyllä varovaisuus kannattaa ehdottomasti. Kuuntelenkin monesti paikallisten varoituksia, minne ei kannata mennä. Eli jossain pikkupaikoissakin saattaa olla paikat, mitä kannattaa välttää. Joskin kylläkin niistäkin paikoista joissa olen pyörinyt, paikalliset ovat sanoneet ettei mun kannataisi olla siellä, mutta olen vaan ollut.

      Näin kyllä kerran miehen ruumiin, joka oli tapettu Negrilin rannalle.

      Myös Kingstonissa pyörii jonkin verran suomalaisia, jotka matkustavat sinne yksin. Itse olen kyllä arka sinne menemään. Olen siellä pyörinyt jonkin verran, mutta silloisen paikallisen poikaystäväni kanssa.

      Tietty olisi kiva jos saisit jonkun mukaasi. Ainahan kaveri seura on kivaa, ja sillon tuntee itsensä turvallisemmaksi.

      Kyllä tiedän todella pajon pahoja juttuja väkivaltaisuuksista siellä. Tunnen ihimisä joita on tapettu. Löydetty kuula kallossa ojassa. Tai jotka ovat joutuneet ryöstön uhreiksi. Jamaikalla käsittääkseni murhataan vajaa 1500 ihmistä joka vuosi. Eli määrä on huikea! Korjatkaa joku jos mun murhamäärä on väärä. Harvemmin kylläkään murhat kohdistuvat turisteihin.

      • kukin tavallaan

        Innostuin jamaikalle lähdöstä mutta taitaa olla aika turha mesta turistille. Ei halua viettää lomaansa pelko persiissä tai pälyillen ympärilleen onkohan ryöstö- tahi murhamiehiä liikkeellä. Maailmassa kunon niiiin paljon mukaviakin ja rentoja lomapaikkoja!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe