Tanskasta ostosreissu Saksaan

Olen antanut itselleni kertoa,

että viini ja olut olisi paljonkin edullisempaa Saksan maalla. Pitääkö paikkansa? Mikä on hintataso Suomeen verrattuna? Jos Tanskan Legolandissa käy, niin siitähän ei ole rajalle paljon matkaa. Saako siitä rajan tuntumasta esim. Citti Marktista varaston täydennystä? Pitääkö olla mukana passi? Entäs Sakasta suomeen tulo? Onko edullista tulla sieltä vai ajaa takaisin Tanskanmaalle ja mennä sitä kautta? Vastauksista kiitollinen tiedonhaluinen minä!

5

1871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juitsari_evp

      Cittin hintataso löytyy heidän verkkosivuiltaan www.cittimarkt.de Taitavat olla vain saksan kielisiä, mutta klikkaa siellä linkkiä werbung, niin saat aktuellit tarjoukset. Joka tapauksessa hintataso on huomattavasti alle Suomen ja muiden pohjoismaiden. Halvimmat olutpurkit taitaa saada 20-30 centin hintaan pantti, mutta "merkkitavara" maksaa sitten enemmän. Viinit ovat myös huomattavasti halvempia, mutta kuten varmasti tiedät, niin viinien hintahaitari on laaja. Itse ostan sieltä esim. viinejä, joita halvempia saa Alkostakin, mutta joita vastaavia en tas Alkosta raaski ostaa. Niitä 2-3 euron bulkkiviinejä en ole enää 30 vuoteen juonut. Mutta kyllä niillä kännin saa.
      Saksassa on toki vieläkin halvempia kauppoja, mutta Cittistä saa kätevästi oluet ilman purkkipanttia (0,25 ct/purkki), kunhan täyttää lapun, että vie ne maasta.
      Flensburgista Tanskan rajalta löytyy Citti.

      Saksaan mennessä ei tarvitse passia, mutta uusimallinen henkilöllisyystodistus pitää olla. Ei sitä siinä rajalla kukaan kysy (Schengen raja), paitsi jos sattuvat juuri silloin jahtaamaan terroristeja/huumeidenkuljettajia, sitäkin nimittäin tapahtuu.

      Olen tuolla automatkailupalstalla alaotsikon "Tanskaan autolla" kertonut hiukan eri vaihtoehtoisista reiteistä Legolandiin menijälle.

      • Olen antanut itselleni kertoa,

        Kiitos sinulle kovasti vastauksesta. Auttoi heti kummasti tällaista maallikkoa suunnitelemaan reissua ja ostoksia. Taidat olla paljon kiertänyt autolla Eurooppaa kun olet noin perillä asioista ja paikoista.


      • juitsari_evp
        Olen antanut itselleni kertoa, kirjoitti:

        Kiitos sinulle kovasti vastauksesta. Auttoi heti kummasti tällaista maallikkoa suunnitelemaan reissua ja ostoksia. Taidat olla paljon kiertänyt autolla Eurooppaa kun olet noin perillä asioista ja paikoista.

        Olen asunut -70, -80 ja -90 luvuilla Lyypekissä (en yhtäjaksoisesti 3 eri kertaa) ja v 2002 Hollannissa.

        Automatkailun Eurooppaan olen aloittanut v. 1966. Lisäksi olen aikanaan joutunut työni puolesta koluamaan ympäri Eurooppaa (asiakas ja edustajasuhteiden hoitoa).

        Nykyään olen laiskistunut niin paljon, että lennän jonnekin ja vuokraan auton (viimevuonna, 3*Saksa 1*Itävalta ja 1* USA). Tosin huhti-/toukokuussa ajattelin ajella huvikseni Ruotsin kautta Saksaan tuttuja katsomaan ja tietysti Lyypekin Cittiin. Mihin Lyypekistä suunnistan, sen päätän sitten kun olen siellä.

        Mutta jos vaatimattomat vinkkini kiinnostavat, niin autan mielelläni, myös "privaatisti".


      • Terveiset Tanskasta

        Bulk viinit ja oluet saa halvimalla Fleggaardista, joka sijaitse ihan rajalla. Itse olen poikennut myös Flensburgin Citissä, jossa hinnat ovat hieman kalliimmat, mutta esim. viinivalikoima on todella hyvä ja laatuviinejäkin löytyy.

        Tanskalainen Slots olut on ollut viimeaikoina halvinta ja itse olen ostanut classikkia (tummempaa).

        Osoite Fleggaardin sivuille:
        http://www.fleggaard.dk/


    • Anonyymi

      Ite oon tilaamas vittu 300kg tota ripulia saksasta et tota pistäppä mp näi 13 vuode jälkee...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4051
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1581
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1396
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1254
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1128
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe