Brighton vai Lontoo?

Kaukainen haave...

varmaan viidettä tuntia tässä netissä oon katsellut kaikenlaista tietoa Isosta-Britanniasta, ja asuntoja etsiskellyt, töitä etsiskellyt, sinne mieli halajaa ja vois lähteä, kun viel on nuorehko; vaan mihin sitä kimpsuineen ja kampsuineen lähtisi Briteissä?? Brighton on kutsuva - mutta Lontoo kutkuttaa myös. Kokemuksia?? Vinkkejä?? Huh, asuntojen vuokrat ainakin hipoo pilviä... Ps. löytyykö netistä jotain "Iso-Britannia-opasta" missä aloittelijaa opastettais ;-D

10

1294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *^*^*

      Vaikea sanoa kumpaan sinun kannattaa lähteä kun et sano mitään siitä mitä odotat kaupungilta ja millaiseen paikkaan haluat. Lontoo ja Brighton ovat kaksi hyvin erilaista kaupunkia. Olen asunut kummassakin, kysy vain jos on kysyttävää niin yritän auttaa sen verran kuin pystyn. Työnhaustakin on vaikea sanoa kun et sano minkä alan ihmisiä olet. Asumisesta saa kyllä maksaa, siinä olet oikeassa, ja asuntojen laatu on usein surkea verrattuna Suomeen. Silti en takaisin Suomeen tulis. :)

      • Ap.*

        "Vaikea sanoa kumpaan sinun kannattaa lähteä kun et sano mitään siitä mitä odotat kaupungilta ja millaiseen paikkaan haluat. Lontoo ja Brighton ovat kaksi hyvin erilaista kaupunkia." Niinpä, en oikein ole miettinyt mitä olen hakemassa, olen vaan ex-tempore saanut tämän innokkuuden ja uteliaisuuden tuota maata kohtaan - lieneekö myös osasyynä se, että olen pian taas sinkku joten ajattelin "repäistä" kunnolla...Olen ammatiltani lastenhoitaja, valmistuin vuonna 2005. Tuo Brighton kyllä kiinnostaa himpun verran enempi - meri on myös iso syy siihen. Olen aikoinani halunnut myös kielikurssille B:hen, mutta yksinhuoltajamutsillani ei ollut varaa enkä sen ikäisenä tietysti töihinkään päässyt... Ja jos sinne B:hen joskus muuttaisi niin ei se Lontoo niin kaukana ole jos siellä kävisisi =))


    • vahan

      silta ettet oikein tieda menisko etelaan vai pohjoiseen, sinne vai tanne. Lontoo on kiva paikak ja asunut olen taalla monta vuotta, mutta useimmlle on shokki paikan kalleus, ihmisten tylyys (suurkaupungin ongelma yleensa) ja likaisuus ja asuntojen kunto. Toita loytyy varmasti helposti, mutta kalleutta ei asumaan tulevalle voi tarpeeksi korostaa. Brighton on paljon leppoisampi ja kaverit ainakin saivat sielta helposti toita. Ja se meri on aivan ihana, varsinkin Thamesiin verrattuna! Ja alun perin Helsingista tulevana aina kaipaan merta.

      • Nimetön

        asuntojen kunnosta sanoisin, että mikä estää muuttamasta sellaiseen asuntoon, joka miellyttää?
        Pakkoko sitä on sellaisiin rotanloukkoihin itsensä ängetä?
        Sekä Brightonissa että Lontoossa on tarjolla ihan tavallisia, siistejä asuntoja vuokralle - niistä vaan joutuu maksamaan vähän enemmän kuin noista edellä mainituista luukuista.


      • tämä...
        Nimetön kirjoitti:

        asuntojen kunnosta sanoisin, että mikä estää muuttamasta sellaiseen asuntoon, joka miellyttää?
        Pakkoko sitä on sellaisiin rotanloukkoihin itsensä ängetä?
        Sekä Brightonissa että Lontoossa on tarjolla ihan tavallisia, siistejä asuntoja vuokralle - niistä vaan joutuu maksamaan vähän enemmän kuin noista edellä mainituista luukuista.

        ...kompa-kysymys?

        "asuntojen kunnosta sanoisin, että mikä estää muuttamasta sellaiseen asuntoon, joka miellyttää?"

        Ööh, olisko vaikka rahatilanne mkä estää? Ei, ei tietenkään, huvikseenhan me kaikki opiskelijat ja pienituloiset homeisissa loukoissa asutaan...
        Ajattelu sallittua.


      • Nimetön
        tämä... kirjoitti:

        ...kompa-kysymys?

        "asuntojen kunnosta sanoisin, että mikä estää muuttamasta sellaiseen asuntoon, joka miellyttää?"

        Ööh, olisko vaikka rahatilanne mkä estää? Ei, ei tietenkään, huvikseenhan me kaikki opiskelijat ja pienituloiset homeisissa loukoissa asutaan...
        Ajattelu sallittua.

        sitä nyt mihinkään homeiseen asuntoon ole pakko muuttaa vaikka olisikin opiskelija?
        Miten olis jos vaikka täkäläiseen tapaan valitsisi flat- tai house share- asumismuodon ja jakaisi ison asunnon tai talon muutaman muun kanssa. Niin monet minun tuntemani nuoret asuvat. Ihan hyvätasoisia asuntoja ovat, en ymmärrä mikä niissä homeisissa luukuissa nin kiinnostaa?


    • naukka

      Mulla on ollu haave britteihin muuttamisesta aina 12-vuotiaasta lähtien, oon nyt kyllä vasta 16 joten en vielä muuta, mutta joskus. En jäis mitään kaipaamaan suomesta, paitsi perhettä.

      • tässä ajan kanssa....

        Harmi, kun tämmöistä tunnetta ja fiilistä ole tullut aikoja sitten - oon "jo" 27-vuotias, joten...sillain olis ollut kiva hieman nuorempana lähtee, vaikka just ensin kielikursseille (EF:lle piti mennä & Brightoniin!!!!) ja sitä kautta sitten maailmalle =)


      • grrrh!

        Lahdetaan ovet paukkuen etta Suomi on aivan kamala. Maailmalla asuessa sita oppiikin arvostamaan Suomen hyvia puolia ja niita onkin yllattavan paljon... Iso osa maailmalle lahtijoista palaakin aika akkia Suomeen vaikka muualla piti olla parempaa. Toiset taas eivat. Vaikka itse asunkin Engannissa on Suomessa minusta paljon hyvia ja parempia asioita kuin Englannissa ja pain vastoin. Montaa asiaakaipaa ja varmaan joskus takaisin muutankin. Tyomahdollisuudet vaan ovat taalla niin paljon paremmat ja palkka!


      • minälähden
        grrrh! kirjoitti:

        Lahdetaan ovet paukkuen etta Suomi on aivan kamala. Maailmalla asuessa sita oppiikin arvostamaan Suomen hyvia puolia ja niita onkin yllattavan paljon... Iso osa maailmalle lahtijoista palaakin aika akkia Suomeen vaikka muualla piti olla parempaa. Toiset taas eivat. Vaikka itse asunkin Engannissa on Suomessa minusta paljon hyvia ja parempia asioita kuin Englannissa ja pain vastoin. Montaa asiaakaipaa ja varmaan joskus takaisin muutankin. Tyomahdollisuudet vaan ovat taalla niin paljon paremmat ja palkka!

        Minä olen lähdössä Suomesta mutten ovet paukkuen, oikeestaan taidan jättää ne auki kun en innostukseltani ehdi niitä kiinni laittaa. Toivottavasti ovat auki vuoden päästä, jos silloin takaisin tulen. Tällä hetkellä tuntuu ettei täällä ole hyvä olla ja siksi on aika vaihtaa maisemaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      137
      1380
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      163
      872
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      152
      746
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      604
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe