Esimerkkejä kaivattaisiin ja hintoja.
Kaukolämpöön liittyminen?
16
1875
Vastaukset
- kesällä -06.
6500 euroa, siittä sai hakea sitten kotitalous vähennystä verotuksessa.
- tuosta
summasta oli laitteiden sekä työn osuus ja paljonko tyhjästä maksettua liittymismaksua. Öljyyn verrattuna kaukolämpö toki on edullista mutta miksi silloinkin maksaa tyhjästä eli perusmaksuja ? niitähän kuulemma korotetaankin sitten äännöllisin väliajoin ja maksettavaa on koska olet siihen liittynyt.
- jabajee
liittymä maksaa n.2000€ laitteisto ja asennus
- epätietoinen kyseli
Kokkolan kaupungin kysymystorilla kaukolämmön hinnoittelusta. Vastausta laitoksen johto pohtii kuumeisesti vieläkin, koska ei vastausta ole palstalle tullut. Aika salaperäistä hommaa, vai onko liian paljoin muuttuvia tekijöitä.
- kauko07
Liittyminen loppuvuodesta 07 oli 1285,2 e. Saattaa varmaan vaihdella alueittain? Päälle tietysti vaihdin asennuksineen.
- dafaefaw
Ainakin jos uuden talon rakentaa ja liittää sen kaukolämpöön (joka on pakkoa) niin se maksaa 6000 euroa.
- Hintatieto
dafaefaw kirjoitti:
Ainakin jos uuden talon rakentaa ja liittää sen kaukolämpöön (joka on pakkoa) niin se maksaa 6000 euroa.
Liittymishinta seuraavanlaiselle talolle: Asuinneliöt 172 m2, lattiapinta-ala 201,5. Vesikiertoinen lattialämmitys, vesivirta 0,20 m3/h, teho 11,6 kW. Liittyminen 2570 e ja perusmaksu 252 e/v
- lisäksi
Hintatieto kirjoitti:
Liittymishinta seuraavanlaiselle talolle: Asuinneliöt 172 m2, lattiapinta-ala 201,5. Vesikiertoinen lattialämmitys, vesivirta 0,20 m3/h, teho 11,6 kW. Liittyminen 2570 e ja perusmaksu 252 e/v
niin on vertailu lämmitysmuodoista mahdollista. Todellista tietoa kaipaava jolla ei ole nykyisen talon sijainnin vuoksi mahdollisuus liittyä kaukolämpöön, mutta jos olis faktaa todellisista kustannuksista voisi harkita rakentamista alueelle johon saisi kaukolämmön.
- sittenkin
lisäksi kirjoitti:
niin on vertailu lämmitysmuodoista mahdollista. Todellista tietoa kaipaava jolla ei ole nykyisen talon sijainnin vuoksi mahdollisuus liittyä kaukolämpöön, mutta jos olis faktaa todellisista kustannuksista voisi harkita rakentamista alueelle johon saisi kaukolämmön.
selvittäisit kalliolämmön mahdollisuutta ennenkuin tonttia vaihdat. Kieltämättä on kalliimpi rakennusvaiheessa mutta hintaa tasoittaa jo se ettei tämän päivän hintatason mukaisesti tarvitse maksaa liki 3000 € liittymismaksua eikä lähes 300 €/v perusmaksua. Meillä lämmitettävää tilaa on n. 170 m2 ja kustannukset talon lämmityksestä sekä lämpimän käyttöveden tuottaminen on kalliolämmöllä n 550 €/v, jo pelkästään tyhjästä maksettavasta kaukolämmön perusmaksuilla tästä katetaan puolet. Harkitse siis !
- maalämpöä
Itse en sitoisi itseäni kaukolämpöön ja sen jäykkään hinnoittelumalliin. Maalämmöllä lämmitelty jo 6 vuotta ja itsensä on laite maksellut jo. Meillä on sellainen Lämpöässän maalämpöpumppu ja on kyllä ollut hintansa väärti tähän asti ainakin.
- TosirealistiKokkolan
Hah, minä liitin taloni itse Kaukolämpöverkkoon. Hitsasin rakkaan vaimoni kanssa yön pimeinä tunteina T-haaran kaupungin verkkoon, ja sain näin ilmaisen liittymän. Hitsatessa käytin apuna ruokasoodaa, jota rakasvaimoni valmistaa itse valmiista ruokasoodasta. Hah haaa..
- Rehellisestikkin
Menisit naimisiin laskuttajan kanssa ! Funtsi hieman menetät itsenäisyytesi ja siirryt pakkosyöttöön . Toinen loistava mopoli on vesilaitokset jossa lasku velvoittaa olipa se vaikka Carunan laatima .
- TosirealistiKokkolan
Hah, meillä Vesilaitos laskuttaa, vaikka Kokkolan Kaupungin Vesilaitoksen linja ei edes vedä. Se on kerran kuussa tukossa, ja se pitää itse avata, tai soittaa puulausauto paikalle. Silti lasku on 90€ vuodessa. Ha haa...rikkinäisestä Kaupungin viemäristä on kiva maksaa...Ha haa.. Paikalla kävi myös Vesilaitoksen, Vesilaitosmestari, entinen kaivinkonefirmanmestari, joka on mestareittenmestari. Hän lähti viimekesänä selvittämään KokkolanKaupungin omistaman maan omistajaa...Hah haa.ei ole sen jälkeen näkynyt..Hah haa...
- Kyrsii
Kokkolan Energian hinnat nousi Kälviällä 9% kerralla, miettisin vakavasti maalämpöä, jos on mahdollista toteuttaa. Aikaisemmin se oli edullinen, mutta ei ole enää.
- Faktatpuhuvat
Energiateollisuus ry:n uusin vertailu kaukolämmön hinnoista kertoo että Kokkolan Energian on edelleen maan halvimpia kaukolämmön toimittajiin kaikissa vertailuryhmissä. Eli ei nyt oikein ole uskottavaa tuo kitinä kaukolämmön kalleudesta Kokkolassa!
- TosirealistiKokkolan
Hah, kymmeniä vuosia sitten jo kirjoitin puulämmityksestä. Poltan varaavassa, itse muuraamassani takassa pari pesällistä aamuisin ja tällä energialla lähes kolmesataa neliöinen talomme lämpiää kesät talvet. Lisäksi käyttövesi lämpenee myös takan tuottamasta energiasta. Puut lämmitykseen hankin Minimanista ja Kodin Terrasta kätevissä pahvilaatikoissa. Näin olemme säästäneet vaimoni kanssa jo satoja tuhansia euroja ja koska emme kumpikaan tupakoi on todellinen säästö jo lähes miljoona, hah hah haaa!!!...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3732894Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201579Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan141122Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571027Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28988En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82953- 81935
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149918Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849