Paljon maksaa venäjän toyterrieri

karpalo85

Niin eli tällaista kyselisin, koska en nyt löydä kasvattajien sivuilta tai muualtakaan hintoja tai edes ohjetta antavia hintoja.
Niin kertokaas paljon olette omastanne maksaneet?

61

21430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niiija

      Arvelisin, että hinta ylittää 1000 €, kun kumminkin harvinainen rotu kyseessä.

      • Toitsumamma

        Venäjäntoypennun hinta riippuu hyvin paljon siitä, minkälainen pentu on kyseessä. Lupaava pentu eli todennäköisesti isompana näyttelyissä hyvin pärjäävä koira voi maksaa tuhannesta viidestäsadasta eurosta useampaan tuhanteen euroon. Ns. kotikoiraksi eli ei näyttely- tai jalostuskäyttöön voidaan myydä pentuja noin tuhannen euron hintaan.

        Mikäli koiraa aiotaan käyttää jalostukseen eli pentujen tekoon, pitää koiran täyttää aikuisena Suomen Venäjäntoyt ry:n http://www.russiantoy.fi/index1.htm jalostusohjesäännön laatuvaatimukset, joissa todetaan mm.

        Jalostuksessa pyritään käyttämään vain sellaisia yksilöitä, joilla ei ole perinnöllisiä sairauksia tai vikoja, ja jotka polveutuvat mahdollisimman terveiksi tunnetuista suvuista.

        Koiran tulee olla rodunomainen, hyväluonteinen, hyvärakenteinen, sillä tulee olla normaalit hampaat, terveet polvet ja silmät.

        Nartun on oltava palkittu vähintään kahdella erittäin hyvä (EH) laatuarvostelulla kahdelta eri tuomarilta SKL:n hyväksymässä koiranäyttelyssä.

        Uroksen on oltava palkittu kahdella erinomaisella (ERI) laatuarvostelulla kahdelta eri tuomarilta SKL:n hyväksymässä koiranäyttelyssä.

        Jne.

        Vaikka kriteerit ovat tiukat, syntyy hyvistäkin yhdistelmistä kaikennäköisiä ja oloisia pentuja. On kuitenkin todennäköistä, että vastuuntuntoiselta, rekisteröidyltä kasvattajalta pennun ostava saa itselleen hyväluontoisen, kauniin, terveen ja pitkäikäisen pikkuystävän.


      • pikku-ukko
        Toitsumamma kirjoitti:

        Venäjäntoypennun hinta riippuu hyvin paljon siitä, minkälainen pentu on kyseessä. Lupaava pentu eli todennäköisesti isompana näyttelyissä hyvin pärjäävä koira voi maksaa tuhannesta viidestäsadasta eurosta useampaan tuhanteen euroon. Ns. kotikoiraksi eli ei näyttely- tai jalostuskäyttöön voidaan myydä pentuja noin tuhannen euron hintaan.

        Mikäli koiraa aiotaan käyttää jalostukseen eli pentujen tekoon, pitää koiran täyttää aikuisena Suomen Venäjäntoyt ry:n http://www.russiantoy.fi/index1.htm jalostusohjesäännön laatuvaatimukset, joissa todetaan mm.

        Jalostuksessa pyritään käyttämään vain sellaisia yksilöitä, joilla ei ole perinnöllisiä sairauksia tai vikoja, ja jotka polveutuvat mahdollisimman terveiksi tunnetuista suvuista.

        Koiran tulee olla rodunomainen, hyväluonteinen, hyvärakenteinen, sillä tulee olla normaalit hampaat, terveet polvet ja silmät.

        Nartun on oltava palkittu vähintään kahdella erittäin hyvä (EH) laatuarvostelulla kahdelta eri tuomarilta SKL:n hyväksymässä koiranäyttelyssä.

        Uroksen on oltava palkittu kahdella erinomaisella (ERI) laatuarvostelulla kahdelta eri tuomarilta SKL:n hyväksymässä koiranäyttelyssä.

        Jne.

        Vaikka kriteerit ovat tiukat, syntyy hyvistäkin yhdistelmistä kaikennäköisiä ja oloisia pentuja. On kuitenkin todennäköistä, että vastuuntuntoiselta, rekisteröidyltä kasvattajalta pennun ostava saa itselleen hyväluontoisen, kauniin, terveen ja pitkäikäisen pikkuystävän.

        Mä ostin muutama viikko sitten chihuahuan-ja toyterrierin sekotuspennun. ja ihana on. Latviasta tuotu ja netin kautta löysin. Näkyvät sekotuksistakin pyytävän melkoisesti, mut kyllä kannatti. Tiksu on maailman ihanin pikkiukko.


      • julia1500
        pikku-ukko kirjoitti:

        Mä ostin muutama viikko sitten chihuahuan-ja toyterrierin sekotuspennun. ja ihana on. Latviasta tuotu ja netin kautta löysin. Näkyvät sekotuksistakin pyytävän melkoisesti, mut kyllä kannatti. Tiksu on maailman ihanin pikkiukko.

        Haluaisin myös toyterrierin, mutta onko kellään kokemusta millainen luonne esim. onko kova haukkumaan ja tuleekohan kissojen kanssa toimeen tiedossa olisi myös latviasta netin kautta onko se ok. mua on kerran huijattu koirakaupoissa varauksella t virpi


      • jenska-82
        pikku-ukko kirjoitti:

        Mä ostin muutama viikko sitten chihuahuan-ja toyterrierin sekotuspennun. ja ihana on. Latviasta tuotu ja netin kautta löysin. Näkyvät sekotuksistakin pyytävän melkoisesti, mut kyllä kannatti. Tiksu on maailman ihanin pikkiukko.

        Itse olen harkinnut jo kauan chihun tai toyn ostoa, hinta tosin on vielä esteenä kummatkin maksavat melko paljon. Onko ulkomailta helppoa tuoda koiraa ja mitä toimenpiteitä se vaatii? Chihun ja toyn risteytys kuulostaa tosi mielenkiintoiselta, oisiko mahdollista nähdä kuvia??


      • Macy
        jenska-82 kirjoitti:

        Itse olen harkinnut jo kauan chihun tai toyn ostoa, hinta tosin on vielä esteenä kummatkin maksavat melko paljon. Onko ulkomailta helppoa tuoda koiraa ja mitä toimenpiteitä se vaatii? Chihun ja toyn risteytys kuulostaa tosi mielenkiintoiselta, oisiko mahdollista nähdä kuvia??

        Mulla on chihun ja toyn sekoitus. Täyttää pian 4kk. Käytiin hakee 9 viikkoisena ja oppi 4:ssä päivässä tekemään tarpeet sanomalehdelle. Istumaan oppi jo 3kk ikäisenä. Näyttää kyllä toylta kuin chihulta. Löytyy täältä Suomestakin hyviä ja melko "halpojakin". Meillä maksoi 700€. Suosittelen!!!


      • Huijattu
        Macy kirjoitti:

        Mulla on chihun ja toyn sekoitus. Täyttää pian 4kk. Käytiin hakee 9 viikkoisena ja oppi 4:ssä päivässä tekemään tarpeet sanomalehdelle. Istumaan oppi jo 3kk ikäisenä. Näyttää kyllä toylta kuin chihulta. Löytyy täältä Suomestakin hyviä ja melko "halpojakin". Meillä maksoi 700€. Suosittelen!!!

        Ostin kuukausi sitten venäjäntoyn ja chihuahuan risteytyksen. Kaksi viikkoa sitten paljastui että se kärsii neurologisesta viasta, eli kallistaa päätään voimakkaasti oikealle. En vielä tiedä miten pahaksi vaiva voi mennä, se vaatisi kalliit magneettikuvaukset ja sen jälkeenkään ei ole mitään takeita siitä että koira saataisiin kuntoon, tai enemmänkin todennäköisesti ei saada kuntoon. Soitin koiran välittäjälle joka lupasi purkaa kaupan eläinlääkärin todistusta vastaan. Hankin todistuksen, mutta välittäjä ei enää olekaan halukas purkamaan kauppaa, eli ei vastaa puhelimeensa enää ja väittää olevansa kiireinen jos vahingossa vastaakin. Joudun sitten ikävästi käymään tämän asian läpi viranomaisten avulla. Olkaa varovaisia kun ostelette paperittomia koiria, muistakaa aina vaatia kuittia koirasta, pelkkä todistus siitä että sen on joku eläinlääkäri tarkistanut ja rokottanut ei riitä. Sekään ei riitä, että myyjät "vaikuttavat" rehellisille. Ottakaa ostotilanteeseen vielä todistajakin mukaan. Koskaan ette voi olla liian varovaisia.


      • siski

        tapasin eilen naishenkilön jolla k.o.koira oli.hän sanoi maksaneensa paperittomasta koirastaan puolet 1700eurosta,joten olisko hiukka kilohintaa.


      • satza39
        Huijattu kirjoitti:

        Ostin kuukausi sitten venäjäntoyn ja chihuahuan risteytyksen. Kaksi viikkoa sitten paljastui että se kärsii neurologisesta viasta, eli kallistaa päätään voimakkaasti oikealle. En vielä tiedä miten pahaksi vaiva voi mennä, se vaatisi kalliit magneettikuvaukset ja sen jälkeenkään ei ole mitään takeita siitä että koira saataisiin kuntoon, tai enemmänkin todennäköisesti ei saada kuntoon. Soitin koiran välittäjälle joka lupasi purkaa kaupan eläinlääkärin todistusta vastaan. Hankin todistuksen, mutta välittäjä ei enää olekaan halukas purkamaan kauppaa, eli ei vastaa puhelimeensa enää ja väittää olevansa kiireinen jos vahingossa vastaakin. Joudun sitten ikävästi käymään tämän asian läpi viranomaisten avulla. Olkaa varovaisia kun ostelette paperittomia koiria, muistakaa aina vaatia kuittia koirasta, pelkkä todistus siitä että sen on joku eläinlääkäri tarkistanut ja rokottanut ei riitä. Sekään ei riitä, että myyjät "vaikuttavat" rehellisille. Ottakaa ostotilanteeseen vielä todistajakin mukaan. Koskaan ette voi olla liian varovaisia.

        Me ostimme tytölle huhtikuussa saman rotuisen koiran ja sillä ehkä maksavika. Ei ole ollut varaa käydä kaikissa niissä tutkimuksissa joita pitäisi ottaa että varmaksi voisi sanoa maksavian. Otitko koiran mistä? Olisi kiva jutella asiasta enemmäkin! Ettei vain sattuisi olemaan sama koirien välittäjä ja samasta pentueesta! Itse en ole vielä ainakaan palauttamassa koiraa, mutta lääkärikuluja olisi kiva saada takaisin, tähän mennessä olen joutunut pulittamaan niistä jo n.500e. eli kohta koiran hinnan!
        Kirjoittele minulle, olis kiva kuulla miten sinun juttusi sitten päättyi, että saitko korvauksia ja miten toimit asian kanssa?
        [email protected]


      • Koirienhyvinvointi1
        Macy kirjoitti:

        Mulla on chihun ja toyn sekoitus. Täyttää pian 4kk. Käytiin hakee 9 viikkoisena ja oppi 4:ssä päivässä tekemään tarpeet sanomalehdelle. Istumaan oppi jo 3kk ikäisenä. Näyttää kyllä toylta kuin chihulta. Löytyy täältä Suomestakin hyviä ja melko "halpojakin". Meillä maksoi 700€. Suosittelen!!!

        Älkää kannattako PENTUTEHTAILIJOITA! Jos on halpa pentu (alle 1000€), taustalla on jotain mätää.


      • pikku-ukko kirjoitti:

        Mä ostin muutama viikko sitten chihuahuan-ja toyterrierin sekotuspennun. ja ihana on. Latviasta tuotu ja netin kautta löysin. Näkyvät sekotuksistakin pyytävän melkoisesti, mut kyllä kannatti. Tiksu on maailman ihanin pikkiukko.

        Todennäköisesti tuit pentutehtailua.


      • Ande111
        julia1500 kirjoitti:

        Haluaisin myös toyterrierin, mutta onko kellään kokemusta millainen luonne esim. onko kova haukkumaan ja tuleekohan kissojen kanssa toimeen tiedossa olisi myös latviasta netin kautta onko se ok. mua on kerran huijattu koirakaupoissa varauksella t virpi

        Ostin Toyterrierin joka oli 1 vuotias, matka oli lyhyt, en suosittelisi ostamaan ulkomailta. Koira maksoi 600€.


      • Ande111
        Ande111 kirjoitti:

        Ostin Toyterrierin joka oli 1 vuotias, matka oli lyhyt, en suosittelisi ostamaan ulkomailta. Koira maksoi 600€.

        Sillä oli myös rokotukset kunnossa, eläinlääkärin tarkastama ja sirutettu.


      • ei pentutehtailulle
        Macy kirjoitti:

        Mulla on chihun ja toyn sekoitus. Täyttää pian 4kk. Käytiin hakee 9 viikkoisena ja oppi 4:ssä päivässä tekemään tarpeet sanomalehdelle. Istumaan oppi jo 3kk ikäisenä. Näyttää kyllä toylta kuin chihulta. Löytyy täältä Suomestakin hyviä ja melko "halpojakin". Meillä maksoi 700€. Suosittelen!!!

        "Istumaan oppi jo 3kk ikäisenä."

        kyllä parin kuukauden vanhan pennun pitäisi oppia istumaan jo parissa päivässä :DD

        kannattaa varoa mitä pentutehtailua tuollaisilla "tuontipennuilla" tukee.. meilkeimpä nuo kaikki netin myydä rekisteröimätön pikkukoira on pelkkää tehtailua ja koirien oloista, terveydestä tms. ei voi tietää mitään.. ajatelkaa niitä narttukoira parkoja jotka tehtailevat huonoissa likaisissa oloissa ilman asianmukaista huolehtimista pentuja toistensa jälkeen teille hetken mielijohteesta ostaville! kerätkää rahaa oikeaan rek. pentuun että pentutehtailu saadaan kuriin! niin kauan kun on tyhmiä JULMIA ostajia tätä tukemaan, se jatkuu..

        ps. prahan rottakoira on niin harvinainen että todennäköisesti rekisteröimätön pentu, etenkin ulkomailta tuotu, on vähintään puoliksi russian toy..


      • Toyterri

        Minulla on 5 kpl toitsua eri ikäisiä ja kaikki suomen kennelistä lähtöisin .Kaikki ovat terveitä ja tosi suloisia.Tällä hetkellä kaksi narttua ovat kennelissä astutettavana eli olis odotettavissa helmikussa 2012 syntyväksi blue&tan lyhytkarvasesta ja black&tan pitkä karvasesta pentuja jotka molemmat palkituista vanhemmista ja terveitä. Luovutusikä 10-12vko.Urokset joilla astutetaan ovan palkittuja ja väriltään lyhytkarvanen black&tan ja pitkäkarvanen red&sable.

        Kiinnostuneille voit ottaa yhteyttä s-postiin [email protected] tai soittaa numeroon 046-588 3068. hinnat riippuen pennusta ja väristä 1500-1800e.


      • sabbu2

        no tiedätkö sä kui paljo maksaa chihuahua meinaa mä en tiiä


      • toy_tär
        julia1500 kirjoitti:

        Haluaisin myös toyterrierin, mutta onko kellään kokemusta millainen luonne esim. onko kova haukkumaan ja tuleekohan kissojen kanssa toimeen tiedossa olisi myös latviasta netin kautta onko se ok. mua on kerran huijattu koirakaupoissa varauksella t virpi

        Oman kokemukseni mukaan toy on aika kova "vahtimaan", eli suhteellisen runsashaukkuinen on. Lisäksi toy on hyvin aktiivinen koira, joka vaatii paljon leikitystä ja liikuntaa. Mutta jos se ei haittaa, niin ei kun hommaamaan.. :)


      • hh841
        pikku-ukko kirjoitti:

        Mä ostin muutama viikko sitten chihuahuan-ja toyterrierin sekotuspennun. ja ihana on. Latviasta tuotu ja netin kautta löysin. Näkyvät sekotuksistakin pyytävän melkoisesti, mut kyllä kannatti. Tiksu on maailman ihanin pikkiukko.

        Et varmaan koskaan enää näe tätä viestiä, mutta toiko koirasi kenties henkilö jonka nimikirjaimet ovat K.S., naisihminen? Epäilen että minulla on koirasi sisko, se on syntynyt 10.2. passin mukaan, mutta en sitten tiedä pitääkö tuo paikkansa kun oli niin mahdottoman pikkuruinen mulle tullessaan.


    • sissi

      Olen ymmärtänyt, ettei Suomessa juuri kasvattajia ole, yksi, kaksi?
      Meille tuli tämä nykyinen Venäjän toy jo täysi-ikäisenä, reilu 2v, ihan "vahingossa". Edellinen omistaja myi kaupan ilmoitustaululla:( 300e maksettiin ja kaikki tarvikkeet, sängyt ym tulivat mukana. Venäjältä tuotu meidänkin aivan ihana pikkuinen!

      • niin vähän epäilen, että hinnakas on koira. Tutkiskellu kasvattajia jne. ja harvinainen tuntuu olevan.
        Oikeastaan tässä nyt tehdään taustatutkimusta äidille (ja vähän itellekkin, ehkä joskus tulevaisuudessa). Hän kun ei mikään netin taituri ole.oikeestaa millään tavalla :D

        Aiheuttaa vaan itselle koirakuumeen TAAS kun toisen puolesta kyselee ja tutkii asioita ;D


      • chutoy
        karpalo85 kirjoitti:

        niin vähän epäilen, että hinnakas on koira. Tutkiskellu kasvattajia jne. ja harvinainen tuntuu olevan.
        Oikeastaan tässä nyt tehdään taustatutkimusta äidille (ja vähän itellekkin, ehkä joskus tulevaisuudessa). Hän kun ei mikään netin taituri ole.oikeestaa millään tavalla :D

        Aiheuttaa vaan itselle koirakuumeen TAAS kun toisen puolesta kyselee ja tutkii asioita ;D

        Kävisikö sekarotuinen missä venäjän toyta sekä isän että äidin puolelta?Mahdollisesti "tehtaillaan" pentuja. (syntyvät kesällä)


      • tibena
        chutoy kirjoitti:

        Kävisikö sekarotuinen missä venäjän toyta sekä isän että äidin puolelta?Mahdollisesti "tehtaillaan" pentuja. (syntyvät kesällä)

        sattumalta eksyin tänne, mutta kuulisin mielelläni lisää noista pennuista. Mitä muita rotuja kuin toyta olisi?

        Tehtailetteko mahdollisesti myös jatkossa (myöhemmin) pentuja? Itselläni koiranhankinta ei ihan vielä ajankoht, mutta ehkä n. vuoden päästä.


      • ghool
        chutoy kirjoitti:

        Kävisikö sekarotuinen missä venäjän toyta sekä isän että äidin puolelta?Mahdollisesti "tehtaillaan" pentuja. (syntyvät kesällä)

        Mua kiinnostaisi tuo sekarotuinen. Mitä muita rotuja vanhemmissa on, minkä kokoisia ja terveydentila jne..


      • jennd
        chutoy kirjoitti:

        Kävisikö sekarotuinen missä venäjän toyta sekä isän että äidin puolelta?Mahdollisesti "tehtaillaan" pentuja. (syntyvät kesällä)

        mullakin kiinnostais.. kerrotko vähän lisää? puh.nro tai e-mail osoite?

        ota yhteyttä ; [email protected]


      • minsku01
        chutoy kirjoitti:

        Kävisikö sekarotuinen missä venäjän toyta sekä isän että äidin puolelta?Mahdollisesti "tehtaillaan" pentuja. (syntyvät kesällä)

        Minkä hintaisia olisivat ja minkä kanssa sekarotuisia. Olisiko silti pienikokoinen.


      • Mitä?
        tibena kirjoitti:

        sattumalta eksyin tänne, mutta kuulisin mielelläni lisää noista pennuista. Mitä muita rotuja kuin toyta olisi?

        Tehtailetteko mahdollisesti myös jatkossa (myöhemmin) pentuja? Itselläni koiranhankinta ei ihan vielä ajankoht, mutta ehkä n. vuoden päästä.

        Älkää tehtailko eläimiä.
        Jokaisella koiralla on oikeus puhtauteen, eli rodullisesti sellaiseen tulokseen, että mahdolliset sekoitusten aiheuttamat sairaudet vältetään.
        Etsikää koiria, jotka on puhtaita rotutuloksia, ei eri rotuerikoisuuksien sekoituksia, joissa saraudet moninkertaistuvat. Rehellinen kauppa kennelistä on paras vaihtoehto. Pimeä kauppa on aina epämääräistä, siellä sekoitellaan koiria ostajien mieltymysten mukaan välittämättä tuloksista.
        Koira ei ole lelu, vaan eläin, jonka tulisi elää 10-20 vuotta tervettä elämää.


      • --
        Mitä? kirjoitti:

        Älkää tehtailko eläimiä.
        Jokaisella koiralla on oikeus puhtauteen, eli rodullisesti sellaiseen tulokseen, että mahdolliset sekoitusten aiheuttamat sairaudet vältetään.
        Etsikää koiria, jotka on puhtaita rotutuloksia, ei eri rotuerikoisuuksien sekoituksia, joissa saraudet moninkertaistuvat. Rehellinen kauppa kennelistä on paras vaihtoehto. Pimeä kauppa on aina epämääräistä, siellä sekoitellaan koiria ostajien mieltymysten mukaan välittämättä tuloksista.
        Koira ei ole lelu, vaan eläin, jonka tulisi elää 10-20 vuotta tervettä elämää.

        Ja jokainen koira ansaitsee rakastavan kodin, rotua ja papereita katsomatta. Seropeita ja paperittomia koiria syntyy kaikkialla maailmassa joten nämäkö koirat pitäisi sitten tappaa?

        Meillä on nyt 10kk vanha toypoika. Virontuonti, jolta olivat ehtineet pätkäistä hännän ennen kuin toivat Suomeen. Pojalla ei ole papereita, mutta eu-passi on sekä siru. Kauppasopimus tehtiin, että koira on laillisesti meidän omistukseen siirtynyt ja passistahan näkee kaikki rokotukset, madotukset yms. tarkastukset. Poikaa on käytetty ennen meille tuloaan arvostetulla eläinlääkärillä Tallinnassa, joten luotettiin, että koira todella on terve. Terveeksi osoittautui ja terveenä on pysynyt ja hänestä maksettiin 620 euroa. Maailman upein ja rakastettavin herra eikä onneksi jäänyt miksikään 22-senttiseksi vaan kasvoi aivan hyväksytyn säkäkorkeuden ylärajoille, onneksi!


      • js
        Mitä? kirjoitti:

        Älkää tehtailko eläimiä.
        Jokaisella koiralla on oikeus puhtauteen, eli rodullisesti sellaiseen tulokseen, että mahdolliset sekoitusten aiheuttamat sairaudet vältetään.
        Etsikää koiria, jotka on puhtaita rotutuloksia, ei eri rotuerikoisuuksien sekoituksia, joissa saraudet moninkertaistuvat. Rehellinen kauppa kennelistä on paras vaihtoehto. Pimeä kauppa on aina epämääräistä, siellä sekoitellaan koiria ostajien mieltymysten mukaan välittämättä tuloksista.
        Koira ei ole lelu, vaan eläin, jonka tulisi elää 10-20 vuotta tervettä elämää.

        Toisin kun sisäsiitoset rotukoirat jotka bylsii koko suku keskenää ja niit jalostetaa vaa ihmisen mieltymyksii vareten koiraa ei kiinosta pokaalit ym vaa ihmisiii ja siks toisekse eläin o eläin perhana


      • Ei ole koiraa karvoi
        Mitä? kirjoitti:

        Älkää tehtailko eläimiä.
        Jokaisella koiralla on oikeus puhtauteen, eli rodullisesti sellaiseen tulokseen, että mahdolliset sekoitusten aiheuttamat sairaudet vältetään.
        Etsikää koiria, jotka on puhtaita rotutuloksia, ei eri rotuerikoisuuksien sekoituksia, joissa saraudet moninkertaistuvat. Rehellinen kauppa kennelistä on paras vaihtoehto. Pimeä kauppa on aina epämääräistä, siellä sekoitellaan koiria ostajien mieltymysten mukaan välittämättä tuloksista.
        Koira ei ole lelu, vaan eläin, jonka tulisi elää 10-20 vuotta tervettä elämää.

        Tässä olet kyllä väärässä. Monet jalostetut rodut ovat pilalle ja sairaiksi jalostettuja lähisukulaisillaan. En tiedä yhtään sekarotuista koiraa, joka olisi sairas, koska on sekarotuinen. Yleensä ne ovat kaikkein terveimpiä koiria. Omani eli 12 vuotiaaksi ja kävi lääkärillä vain rokotuksissa.


      • kaksi koiraa...
        Ei ole koiraa karvoi kirjoitti:

        Tässä olet kyllä väärässä. Monet jalostetut rodut ovat pilalle ja sairaiksi jalostettuja lähisukulaisillaan. En tiedä yhtään sekarotuista koiraa, joka olisi sairas, koska on sekarotuinen. Yleensä ne ovat kaikkein terveimpiä koiria. Omani eli 12 vuotiaaksi ja kävi lääkärillä vain rokotuksissa.

        12 vuotta ei kyllä varsinaisesti ole korkea ikä. Joten tuo ei kerro koiran olleen erityisen terve. Eikä minunkaan koirani varmasti ole sairas siksi, että on sekarotuinen, mutta kyllä se on molemmilta vanhemmiltaan/vanhemmaltaan perinyt perinnölliset vikansa. Meidän koiristamme ainoa, joka on monirotuinen, jolla on perinnöllisiä vikoja. Paperikoirillamme ei ole ollut. Ihan samat tutkimukset tehty kaikille rotuun katsomatta.

        Tämän hetkinen vanhin koiramme on 11-vuotias. Tämä samainen, jolla on rasitteenaan ne rakenneviat. Jotka eivät tosin elämään vaikuta juurikaan. "Vanhuudesta" ei ole merkkiäkään, koira porskuttaa kuin parhaita vuosiaan elelisi. Mutta en laita tätä piirrettä kyllä sekarotuisuuden piikkiin, vaan lähinnä sen luonteenlaadun ja temperamenttisuuden, sekä huolellisen hoidon ja kovan yleiskunnon. Jota on rakennettu ja ylläpidetty koko sen eliniän. En pidä koiraa millään lailla vanhana vielä. Vaikka tiedänkin, että jossakin vaiheessa alkaa se ikäkin painamaan. Mutta ei vielä, eikä toivottavasti vielä vuosikausiin :) Uusi koira on kyllä jo otettu kasvamaan varulta.

        Edellinen koiramme kuoli 14-vuotiaana, ns. paperikoira oli. Loppu tuli hyvin nopeasti (päästettiin pois ennen kovia kipuja, koska niihin ei helpotusta olisi saanut, ja elinikää ei olisi juuri kuitenkaan enää ollut), ja koira sai elää pitkän ja vaivattoman elämän. Vein lääkäriin nopeasti, kun koira vaikutti vasta hiukan väsyneemmältä. Eläinlääkäri ensin meinasi, että ikä se alkaa olla, mutta perusverikokeet paljastivat asian. Ja lääkäri sanoikin, että hyvin koirasi tunnet, kun olin kertonut milloin ensimmäistä kertaa asiaa ihmettelin. Josta noin reilussa viikossa tosiaan olimme lääkärissä. Ja koira jäi sille tielle sitten. Puhtaasti inhimillisyyssyistä, hapenpuutteeseen kuoleminen on karmeaa. Ja sellainen olisi ollut nopeasti edessä kyseisessä sairaudessa. Luuydin oli lopettanut verisolutuotannon. Lähes loppuun saakka se mm. teki kanssamme 10-15 kilometrin lenkkejä, ilman minkäänlaisia vaikeuksia, kepein askelin ja innokkaasti reippaillen. Tähänkään en usko vaikuttaneen koiran geenit juurikaan. Rodun keski-ikä liikkuu vailitettavasti muistaakseni 9 vuoden paikkeilla. Geenit määrittivät perusasiat, kuten perusterveyden ja rakenteen, loppu jää kyllä sille koiran omistajalle ja hänen kontolleen. Kaikesta ei voi syyttää "kasvattajia" tai jalostusta, koska on paljon suhteellisen terveitä rotujakin. Ja paljon on myöskin sairaita monirotuisia (mm. epilepsiaa, rakennevikoja ym). Tiedänpä erään monirotuisen koiran, jonka epilepsia todettiin kolme-vuotiaana. Sitä ennen se oli kuitenkin valitettavasti lisääntynyt kahdesti, yhteensä 17 pentua. Ja nämä pennut kulkevat tuolla jossakin jakamassa geenejään. Valitettavasti koiran omistajat eivät olleet ihan huolellisia juoksujen aikaan, joten tilaisuus tuli lisääntymiseen. Tai sitten oli osittain tahallistakin, en tiedä. Pennuille löytyi silloin hyvin helposti kodit, emä oli hienon luonteeltaan, kaunis kuin mikä, ja muka tervekkin.


      • nannariina
        -- kirjoitti:

        Ja jokainen koira ansaitsee rakastavan kodin, rotua ja papereita katsomatta. Seropeita ja paperittomia koiria syntyy kaikkialla maailmassa joten nämäkö koirat pitäisi sitten tappaa?

        Meillä on nyt 10kk vanha toypoika. Virontuonti, jolta olivat ehtineet pätkäistä hännän ennen kuin toivat Suomeen. Pojalla ei ole papereita, mutta eu-passi on sekä siru. Kauppasopimus tehtiin, että koira on laillisesti meidän omistukseen siirtynyt ja passistahan näkee kaikki rokotukset, madotukset yms. tarkastukset. Poikaa on käytetty ennen meille tuloaan arvostetulla eläinlääkärillä Tallinnassa, joten luotettiin, että koira todella on terve. Terveeksi osoittautui ja terveenä on pysynyt ja hänestä maksettiin 620 euroa. Maailman upein ja rakastettavin herra eikä onneksi jäänyt miksikään 22-senttiseksi vaan kasvoi aivan hyväksytyn säkäkorkeuden ylärajoille, onneksi!

        minulla vastaava tyttö. olisi kiva tutustua. missäpäin toypoikasi on?


      • 35
        Mitä? kirjoitti:

        Älkää tehtailko eläimiä.
        Jokaisella koiralla on oikeus puhtauteen, eli rodullisesti sellaiseen tulokseen, että mahdolliset sekoitusten aiheuttamat sairaudet vältetään.
        Etsikää koiria, jotka on puhtaita rotutuloksia, ei eri rotuerikoisuuksien sekoituksia, joissa saraudet moninkertaistuvat. Rehellinen kauppa kennelistä on paras vaihtoehto. Pimeä kauppa on aina epämääräistä, siellä sekoitellaan koiria ostajien mieltymysten mukaan välittämättä tuloksista.
        Koira ei ole lelu, vaan eläin, jonka tulisi elää 10-20 vuotta tervettä elämää.

        Ne sekarotuset koirat just on terveempiä, ku rotupuhtaat, kun ei oo niin voimakkaasti kaikki rodun sisäsiittoset viat siinä... Ja mitä vikaa siinä on jos sekottaa pari rotua keskenään, että saa kivan ja terveen lopputuloksen? Rasisti.


      • iida
        -- kirjoitti:

        Ja jokainen koira ansaitsee rakastavan kodin, rotua ja papereita katsomatta. Seropeita ja paperittomia koiria syntyy kaikkialla maailmassa joten nämäkö koirat pitäisi sitten tappaa?

        Meillä on nyt 10kk vanha toypoika. Virontuonti, jolta olivat ehtineet pätkäistä hännän ennen kuin toivat Suomeen. Pojalla ei ole papereita, mutta eu-passi on sekä siru. Kauppasopimus tehtiin, että koira on laillisesti meidän omistukseen siirtynyt ja passistahan näkee kaikki rokotukset, madotukset yms. tarkastukset. Poikaa on käytetty ennen meille tuloaan arvostetulla eläinlääkärillä Tallinnassa, joten luotettiin, että koira todella on terve. Terveeksi osoittautui ja terveenä on pysynyt ja hänestä maksettiin 620 euroa. Maailman upein ja rakastettavin herra eikä onneksi jäänyt miksikään 22-senttiseksi vaan kasvoi aivan hyväksytyn säkäkorkeuden ylärajoille, onneksi!

        HEI,onkohan kyseinen kasvattaja vielä olemassa. Haluan koiran paikasta mistä on tietoa että koirat on tarkastettu ja paperillisia.


      • Ellabellarom
        kaksi koiraa... kirjoitti:

        12 vuotta ei kyllä varsinaisesti ole korkea ikä. Joten tuo ei kerro koiran olleen erityisen terve. Eikä minunkaan koirani varmasti ole sairas siksi, että on sekarotuinen, mutta kyllä se on molemmilta vanhemmiltaan/vanhemmaltaan perinyt perinnölliset vikansa. Meidän koiristamme ainoa, joka on monirotuinen, jolla on perinnöllisiä vikoja. Paperikoirillamme ei ole ollut. Ihan samat tutkimukset tehty kaikille rotuun katsomatta.

        Tämän hetkinen vanhin koiramme on 11-vuotias. Tämä samainen, jolla on rasitteenaan ne rakenneviat. Jotka eivät tosin elämään vaikuta juurikaan. "Vanhuudesta" ei ole merkkiäkään, koira porskuttaa kuin parhaita vuosiaan elelisi. Mutta en laita tätä piirrettä kyllä sekarotuisuuden piikkiin, vaan lähinnä sen luonteenlaadun ja temperamenttisuuden, sekä huolellisen hoidon ja kovan yleiskunnon. Jota on rakennettu ja ylläpidetty koko sen eliniän. En pidä koiraa millään lailla vanhana vielä. Vaikka tiedänkin, että jossakin vaiheessa alkaa se ikäkin painamaan. Mutta ei vielä, eikä toivottavasti vielä vuosikausiin :) Uusi koira on kyllä jo otettu kasvamaan varulta.

        Edellinen koiramme kuoli 14-vuotiaana, ns. paperikoira oli. Loppu tuli hyvin nopeasti (päästettiin pois ennen kovia kipuja, koska niihin ei helpotusta olisi saanut, ja elinikää ei olisi juuri kuitenkaan enää ollut), ja koira sai elää pitkän ja vaivattoman elämän. Vein lääkäriin nopeasti, kun koira vaikutti vasta hiukan väsyneemmältä. Eläinlääkäri ensin meinasi, että ikä se alkaa olla, mutta perusverikokeet paljastivat asian. Ja lääkäri sanoikin, että hyvin koirasi tunnet, kun olin kertonut milloin ensimmäistä kertaa asiaa ihmettelin. Josta noin reilussa viikossa tosiaan olimme lääkärissä. Ja koira jäi sille tielle sitten. Puhtaasti inhimillisyyssyistä, hapenpuutteeseen kuoleminen on karmeaa. Ja sellainen olisi ollut nopeasti edessä kyseisessä sairaudessa. Luuydin oli lopettanut verisolutuotannon. Lähes loppuun saakka se mm. teki kanssamme 10-15 kilometrin lenkkejä, ilman minkäänlaisia vaikeuksia, kepein askelin ja innokkaasti reippaillen. Tähänkään en usko vaikuttaneen koiran geenit juurikaan. Rodun keski-ikä liikkuu vailitettavasti muistaakseni 9 vuoden paikkeilla. Geenit määrittivät perusasiat, kuten perusterveyden ja rakenteen, loppu jää kyllä sille koiran omistajalle ja hänen kontolleen. Kaikesta ei voi syyttää "kasvattajia" tai jalostusta, koska on paljon suhteellisen terveitä rotujakin. Ja paljon on myöskin sairaita monirotuisia (mm. epilepsiaa, rakennevikoja ym). Tiedänpä erään monirotuisen koiran, jonka epilepsia todettiin kolme-vuotiaana. Sitä ennen se oli kuitenkin valitettavasti lisääntynyt kahdesti, yhteensä 17 pentua. Ja nämä pennut kulkevat tuolla jossakin jakamassa geenejään. Valitettavasti koiran omistajat eivät olleet ihan huolellisia juoksujen aikaan, joten tilaisuus tuli lisääntymiseen. Tai sitten oli osittain tahallistakin, en tiedä. Pennuille löytyi silloin hyvin helposti kodit, emä oli hienon luonteeltaan, kaunis kuin mikä, ja muka tervekkin.

        Juu ja minä tiedän kennelistä suomesta ostetun amerikan akitan joka on nyt alle vuoden. Ehti olla uudessa kodissa alle viikon niin joutu jo viemään virtsatie infektion takia eläinlääkäriin. Sittemin ravasi jatkuvien silmätulehdusten/ongelmien vuoksi eläinlääkärissä (voi olla että on perinnöllinn vika ja uhkana on että joutuu leikkauttaa silmät . Sen lisäksi selvisi että isä sairastaa perinnöllistä selkarappeumasairautta jokaon 50% todennäköisyydellä jälkeläiselläkin.
        Se vaan kun oireet ilmenee Yleensä vasta 4-6v iässä niin kasvattaja ei tiennyt tätä pentuetta suunnitellessa (tai ainakin väittää että ei tiennyt). Koira on siis suomesta kennelistä ja rekisteröity suomen kennelliittoon.
        Tuon pennun veli jouduttiin lopettaa luovutus iässä pahan luustovian takia. Kaveri maksoi pennustasn 1300e , sopimus velvoittaa lisäksi tekemään viralliset lonkkatutkimukset omasta pussista tohon päälle. Lisäksi pennun sairastelu on tullut maksaa 600€ .

        Kyllä ehdottomasti olen samaa mieltä kanssasi että kallis koira kennelistä takaa 100% varmasti terveen koiran!

        Ihme juttu että itselläni on 2 rekisteröityä koiraa ja 2 ei rekisteröityä. Kaikki on ollut yhtä terveitä. Vanhin on 6 vuotias steriloitu Venäjäntoy narttu. Eläinlääkäriä on tarvittu vain rokotuksiin ja kerran hammaskiven poistoon (narttu tuli aikuisena jamaksoinkin vain 300€) eipä tuo kallis yli tonnin koira oo yhtään terveempi eikä sairaampi ollut.

        Perinnöllisiä sairauksia on hyvä yrittää vastustaa. Mutta esimerkiksi Venäjäntoy ei kuulu miltään osin pevisaan, joten ei välttämättä rekisteröinti ole tae mistään. Ja vaikka vanhemmat olisi terveitä näyttelyssä palkittuja niin rodussa kuin rodussa joku yhdistelmä saattaa tuoda jonkun perinmöllisen vian, sairauden tai alttiuden jälkeläisiin(ei edes välttämättä kaikkiin saman pentueen pentuihin)

        Moni sairaus periytyy peittyvästi (reserssiivisesti , jolloin se ei näy vanhemmissa, mutta jos molemmilla vanhemmilla on sama reserssiivinen geeni , on n. Puolella tämä vika/sairaus loput on ns.Terveitä kantajia, tai kokonaan terveitä. Terveet kantajat elävät myös tältä osin normaalisti mutta periyttää jälkeläisilleen geeniä.. Mutta edelleen jos toisella vanhemmalla ei tätä geeniä ole syntyy pennut terveinä. Genetiikka ei ole niin helppoa.


      • Kapularatas

        Hulluja jotka suosii sisäsiittosii kennelliiton koiria.lähestulkoon sukurutsausta ja varmasti vikoja alkaa löytymään.todellakin esim.venäjällä jossa paljon toy terrierejä koiranpennuilla paljon terveemmät geenit ja koko koiratehtailu ainakin venäjältä suomeen on aivan kennelliiton omaa soopaa.venäjällä huolehditaan koirista ihan siinä missä suomessakin eikä sieltä toyterrierin raahaaminen suomeen ole niin helppoa että niitä tehtailtas sen takia.tullivaatimukset on myös tarkat!!!itse en ainakaan ostaisi venäjän toyterrieriä suomen sisäsiittosista pennuista vaikka kennelliitto sitä suosiikin.....


    • Kannattaa säästää

      Itse odotin yli vuoden pentuani ja säästin. 125 euroa kuukaudessa ei ole paha. Aivan upea koira ja rotu, ei vedä vertoja millekkään toiselle rodulle. Suosittelen!

      • diipadaapatralllallaa

        mielummin ton 1500 pistää koiraan joka oikeesti tarttee sitä.eli tallinnan ja espanjan koirat. maksaa 100-400e ja tasan tulee tarpeeseen. Ei millään pahalla kenneli-koiria kohtaan, mutta kannattais miettiä.
        Eikä siinä, jos haluaa moisen, mutta silti edes kannattaisi tukea Espanjan koira, niillä asiat huonosti ja jos siltä sulkee silmänsä- ei ole koira ihminen.


    • varmastisulle

      Hommaan sellaisen Venäjältä... ramppaan jatkuvasti siellä...hinta ei varmaan ole kallis jos malttaa odottaa. tarkoitus tuoda rakkaalle naiselleni sellaisen.. Mut jos ottaa joiltakin kauheen puhdasverisiltä ja palkituilta vanhemmilta niin ei saa venäjältäkään alle 1000!! Itse emme ole niin ranttuja asialle... sehän tulee kotia lemmikiksi eikä näyttelykoiraksi.. :))

      • :)))

        vieläkö olet hakemassa venäjältä toyterrieriä?haluaisin itselleni myös vielä yhden :) ottaisitko yhteyttä minuun!


      • terrieri
        :))) kirjoitti:

        vieläkö olet hakemassa venäjältä toyterrieriä?haluaisin itselleni myös vielä yhden :) ottaisitko yhteyttä minuun!

        En varmaankaan itselleni haekkaan ihan vielä.. tuli suunnitelmiin muutoksia... Mutta on suhteita venäjälle josta saisi hommattua, se ei halpaa ole mutta jos kiinnostaa niin ei pitäisi olla este. Kirjoita mulle mitä tarkalleen tarvitset niin voin katella ja ilmoitella et onnistuuko. mailaa tähän--> [email protected]


      • MariaTOY
        :))) kirjoitti:

        vieläkö olet hakemassa venäjältä toyterrieriä?haluaisin itselleni myös vielä yhden :) ottaisitko yhteyttä minuun!

        Hei, meillä olisi venäjätoy pentu myynnissä! Keskustelun alla tarkemmin juttua..


    • LilToy

      Hei.
      Olen pitkään ollut kyseisen rodun kanssa tekemisissä ja voin sanoa, että on aika harvinainen rotu suomessa. Kuitenkin, jos haluu itselleen näyttelykoiran nii kannattaa melkein ostaa suomesta, sillä ulkomailta tuodun koiran rekisteroiminen suomessa vie aikaa 6kk-1vuosi. Vaikka venäjäntoyterriereitä on suomessa vähän , niin pennun ostaminen ei kuitenkaan ole mahdottomuus. Sitäpaitsi suomessa koirat ovat halvempia ,kuin esim virossa tai venäjällä.
      "Lupaavan" pennun hinta on suomessa 1700-2500. ulkomailla 2200-jopa 3000->, joten tosiaan suomessa on aika edulliset koirat ulkomaan hinnastoihin verrattuna.
      Pentua ostaessa ei kannata säästää rahaa, sillä venäjäntoyt elää jopa 20.vuotiaiksi,kannattaa maksaa kunnolla ja saada kunnon pentu, hyvästä kennelist. Venäjäntoyn pentuja syntyy vähän suomessa, joten oman pennun saamisesta voi jonottaa montakin vuotta, mutta kaikilla kenneleillä ei ole sellaista jonotuslistaa, vaan pennun saa se, joka soittaa sopivaan aikaan ja josta kasvattaja pitää eniten.
      Venäjäntoyt ovat pärjänneet erittäin hyvin näyttelyissä niin suomessakin kuin myös meidän suomalaiset koirat ulkomailla.
      Venäjäntoyterriereillä ei ole juurikaan perinnöilisiä sairauksia, hyvin terve koira. Voisim melkein sanoa että koiran luonetta voi hyvin paljon muokata pentu ijässä, riippuu ihan pennun kasvatuksesta. Pitää tarkkaan miettiä mitä antaa pennun tehdä ja mitä ei. venäjäntoy on terrieri, joten luonnetta löytyy! koiralle pitää antaa heti käsitys siitä, että omistaja on pomo,eikä koira.
      Yleisesti terve, hyvänluonteinen ja nopeasti oppiva koira.

      • ErilainenToitsuilija

        Anteeksi, mun on kyllä pakko sanoa että ei tosiaan ole niin, että toitsut olisivat ulkomailla kalliimpia kuin suomessa. Jostain syystä suomalaiset kasvattajat ovat kamalasti tuontitoitsuja vastaan, epäilen itse että syy on se, että saisivat pidettyä hintatason korkealla. Eihän siinä muuten ole mitään järkeä, koska toistuja on suomessa vain n. 500kpl, jolloin geenipooli jää hyvin pieneksi, ja useilla kasvattajilla pentueiden sukusiitosprosentti ei juuri koskaan ole puhdas nolla.

        Itse olen tuonut toitsunu Liettuasta. Koiraa etsiessäni kävin ensin kaikki suomalaiset kasvattajat läpi, mutta koska en löytänyt sopivan väristä ja oikeaa sukupuolta ja karvanlaatua omaavaa pentua vuoden etsinnöistä huolimatta (tai eräältä kasvattajalta olisi löytynyt, mutta hänen koiriensa ulkonäkö ei mielestäni vastaa rotumääritelmää), päätin siirtyä tiedustelemaan ulkomaisilta kenneleiltä. Yhtään niin kallista pentua en löytäny kuin suomessa, ja selasin ja tiedustelin pentuja yli 20 kennelistä. Vaikka halvempi hinta ei ollut minulle päämotiivi, vaan itseäni miellyttävä rodun edustaja, oli kuitenkin mukava huomata, että esim. latviassa ja liettuassa lupaavatkin pennut ovat hintaluokkaa 1000-1200e, kun taas suomessa pennun kuin pennun lähtöhinta on poikkeuksetta 1500e, ja lupaavat jopa 2000e.

        Myöskin suomalaiset kasvattajat tuntuvat aina pelottelevan, että ulkomailta koiran tuonti on kamalan vaikeaa ja haasteellista, pitäisi tuntea ihmisiä ko. maasta, varoa huijareita ja sairaita pentuja, lahjoa virkavaltaa jne. mutta mulla ainakin homma sujui erittäin hyvin. Koirani kasvattaja hoiti kaikki paperi- ja eläinlääkäriasiat kuntoon liettuassa, ja kuljetti pennun tallinnaan josta hain sen itse suomeen asti. Koiramme on maailman ihanin, sillä ei ole ollut mitään sairauksia, ja se on pärjännyt hyvin näyttelyissä. Joten itse ainakin suosittelen etsimään pentua myös ulkomailta jos suomesta ei meinaa etsinnöistä huolimatta löytyä. :)


    • pistäppä

      osoite tai vinkki mistä saan sen olen kasvattaja ja pentu/ t. Pitäisi syntyä elokuun alussa. Puhtaat rotu koiran jölkeläiset ei mitään koktaileita.

      • anninnann

        minulla oli toy, ja eläny kauan,
        pennutkin oli ja kikki sai hyvän kodin.
        Voisin sanoa, mailman viisain se oli, oikeeasti totta.
        Ei mitään sairauksia, paitsi Calsium pakko pennuille lisätä, ovat herkkiä
        rikkomaan jalkoja hyppäessä korkealta,ei muuta.

        nyt on äidilläni mikkelissa tyttö ja poikka,
        ja taas erittäin fiksuja ja nopeitä oppimaan.
        Haettiin viim kesänä Pietarista, paperitkin olisi mahdollisuus saada lisämaksulla, mutta annettiin olla, eli ei haettu, vaikka puhdasrotuiset ovat.
        Hinta oli noin500€ eläinlääkäri,junaliput jne
        Itse harrastan yorkkeja mutta harkitsen joskus toy:kin.
        muuten latviassa edullisempi nyt, kun lama siellä, suunnitelen hakeä sieltä itselleni kohta.
        Äidin toy tyttö on musta ja sileä, rakastaa kaikkia ja ihan hullu ajaa autolla mihin vain, ilman häntä ei pääse lähtemään,
        poika on punapää, lyhytkarvainen vain korvilla on pitkät karvat,ja paino on alle 2kiloa, ihana näköinen.Hän käytäytyy kun prinssi, syö ainostaan pienet palat, ja harkitse asiat etukäteen, häneen kaikki rakastuvat heti, harmittaa, etten silloin ottanu hänet ihan itselleen, sillä minähän sen löysin :)
        Eli aivan ihan rotu, suosittelen.
        ps. ongelmakoira voi olla mitä rotua vain, ja seropi, ja huippuvanhemmista (fakta)


      • eihelvetti
        anninnann kirjoitti:

        minulla oli toy, ja eläny kauan,
        pennutkin oli ja kikki sai hyvän kodin.
        Voisin sanoa, mailman viisain se oli, oikeeasti totta.
        Ei mitään sairauksia, paitsi Calsium pakko pennuille lisätä, ovat herkkiä
        rikkomaan jalkoja hyppäessä korkealta,ei muuta.

        nyt on äidilläni mikkelissa tyttö ja poikka,
        ja taas erittäin fiksuja ja nopeitä oppimaan.
        Haettiin viim kesänä Pietarista, paperitkin olisi mahdollisuus saada lisämaksulla, mutta annettiin olla, eli ei haettu, vaikka puhdasrotuiset ovat.
        Hinta oli noin500€ eläinlääkäri,junaliput jne
        Itse harrastan yorkkeja mutta harkitsen joskus toy:kin.
        muuten latviassa edullisempi nyt, kun lama siellä, suunnitelen hakeä sieltä itselleni kohta.
        Äidin toy tyttö on musta ja sileä, rakastaa kaikkia ja ihan hullu ajaa autolla mihin vain, ilman häntä ei pääse lähtemään,
        poika on punapää, lyhytkarvainen vain korvilla on pitkät karvat,ja paino on alle 2kiloa, ihana näköinen.Hän käytäytyy kun prinssi, syö ainostaan pienet palat, ja harkitse asiat etukäteen, häneen kaikki rakastuvat heti, harmittaa, etten silloin ottanu hänet ihan itselleen, sillä minähän sen löysin :)
        Eli aivan ihan rotu, suosittelen.
        ps. ongelmakoira voi olla mitä rotua vain, ja seropi, ja huippuvanhemmista (fakta)

        Harvon on olemassa "ongelmakoiria" yleensäkin omistaja vain ei osaa kouluttaa koiraa ja näin ollen syntyy erinnäköistä ongelmaa..


      • kskhjfgaoås
        eihelvetti kirjoitti:

        Harvon on olemassa "ongelmakoiria" yleensäkin omistaja vain ei osaa kouluttaa koiraa ja näin ollen syntyy erinnäköistä ongelmaa..

        Ehkä tarkoitettiinkin, että ongelmakoiria voi olla ja tulla mistä rodusta tahansa ja vanhemmista riippumatta? Eli, tadadadaaa, maalaisjärkeä käyttäen voidaan päätellä että johtuu omistajasta ja kouluttamattomuudesta?

        Ongelmakoiria on ihan siinä missä ihmisiäkin...


    • toy dog

      me maksettiin 600 toyterrieristä...

      • tiedustelen

        Mistä ostit koiran ja onko koira pysynyt terveenä?


    • black&tan

      Kannatan puhdasrotuista veäjän toyta, rotu on suomessa kohtuullisen uusi ja nyt jo ollaan sekoitettu muihin rotuihin. Venäjän toyt on ihania ja pirteitä koiria, vaikka ovat kalliita, ovat sen arvoisia.
      Kannattakaa suomalaisia kasvattajia elkääkä hakeko rajantuolta puolen paperittomia koiria! Jos haluatte halvan koiran, hakekaa löytöeläin kodista, he todella tarvivat kotia ja rakkautta!
      Itselläni puhdas venäjän toy, maksoi paljon ostaessa ja maksoi paljon sen jälkeen. Toitsuille joudutaan yleensä tekemän hampaan poistoja ahtaan suun vuoksi, ei mitään halpaa, mutta teen kaikkeni että koira ei kärsi, pysyy terveenä ja on iloinen. Älä osta koiraa jos ei ole vakituloja.
      Pidetään toitsut nyt terveenä hyvänä rotuna! :)

    • 1+1+1

      Ja miksiköhän sitten näitä hammas vammaisia koiria käytetään jalostukseen ? Ostat viallisen koiran kalliilla ? ei mitään järkeä ...Itse mietin myös toitsua mutta hyvä että tuo hammashomma tuli esiin niin jääpi hankkimatta . Tuore rotu suomessa ja nyt jo ilmeisesti pilalla jos kerran on sääntö enempi kuin poikkeus että hampaita joudutaan poistamaan .

      • Harmillista

        Sepäs meinaa olla kaikilla pikkukoirilla ongelmana että maitohampaat pitää leikata...


      • Harmillista
        Harmillista kirjoitti:

        Sepäs meinaa olla kaikilla pikkukoirilla ongelmana että maitohampaat pitää leikata...

        Tai siis korjaan, ne maitohampaat jotka eivät itsestään tipu, ei tietenkään kaikki.


    • Ulpu3

      Katselin juuri Koiramme-lehdestä tietoja vuonna 2013 rekisteröityjä pennuista. Venäjäntoy pentuja ei ollut ainoatakaan. Eli on täällä Suomessa harvinainen edelleen, eikä niitäkään tyttöjä, joita täällä on, ei kovinkaan usein pennuteta.

      Itselläni on puhadasrotuinen Venäjäntoy narttu. Pentuja en tällä koiralla halua teettää, koska en tiedä kuinka lupaava tämä olisi ollut näyttelyissa tai minkälainen luonne sillä oikeasti olisi.
      Nämä tiedonpuutteeni johtuvat siitä, että koira tuli eläinsuojelun kautta minulle. Sitä ei oltu pentukasvatettu oikeastaan mitenkään. Oli saanut olla perheensä pomona ja lasten leeikkikaluna.
      Sille ei oltu annettu edes tavallisimpia rokotuksia, eikä sen napatyrää oltu hoidettu. Lisäksi epäilen sen käyttäytymisestä päätellen saaneen potkuja farkku-tennissukka yhdistelmältä, niitä se nimittäin suoranaisesti vihasi.

      Nyt olen sitä tässä pienin askelin "koiraannuttanut" lelun asemasta.
      Opettanut tavoille ja sisäsiistiksikin. Aikuiselle koiralle noidenkin asioiden opettaminen vie aikaa. Nyt se osaa tehdä yleensä tarpeet ulos, ainoa poikkeus on pakkaskelit, silloin asioiminen ei sen vaatetuksesta (toppatakki) huolimatta onnistu.
      Nykyään myös farkut ja tennissukat ovat hyväksyttyjä vaatetuksia ihmiselle.

      Tuolla ylempänä joku kyseli luonteesta. Se mitä minä olen huomannut, niin kiintyy selvästi yhteen ihmiseen ja puolustaa häntä.
      Kotiin saa tulla ketä hyvänsä ilman haukkuja jos tämä tietty ihminen ei ole kotona. Jos hän on kotona, niin siitä seuraa kyllä tosi iso ilmoitushaukku, joka saattaa mennä aika helposti ylettömäksikin. Aivan kuin koira kiihtyisi omasta haukustaan haukkumaan lisää ja se haukku on tosi kimeää, käy ihan korviin. Luin jostakin rotumääritelmästä, että tätä koiraa ei saa hiljaiseksi millään, eli jonkin asteista haukkua on aina.
      Sitkeä koira tämä on muutoinkin kaikessa ja kuvittelee olevansa ainakin dopermannin kokoinen.
      Mutta minä en siis tiedä minkälainen tämä olisi jos olisin itse sen pennusta asti kouluttanut. Nytkin se kyllä oppii kiitettävästi uusia asioita, on selvästi todella älykäs.
      Aikaisemmin minulla on ollut Saksanpaimenkoiria ja joiltain osilta Venäjäntoyssä on samaa koiraominaisuutta, josta todella yllätyin.

      Voin suositella tätä koiraa ihmiselle, joka on lujan lempeä ja johdonmukainen ihminen. Tämä on KOIRA, ei mikään pikkuinen, vaikka koko viittaisikin siihen.
      Ei ole missään tapauksessa lasten lelu, eikä hössöttävän mamin pikkumuru.

      Itse iloitsen tästä koirasta ja siitä, että yksi kaltoinkohdeltu on saanut rakastavan ja koiraa ymmärtävän kodin. Ilmainen ei tämäkään koira ollut, maksoin siitä 600€ tuonne eläinsuojeluun, josta sen sain ostaa.
      Lisäksi tähän mennessä on tullut kulut rokotusohjelman läpikäynnistä ja lääkärin tarkistuksesta. Eläinlääkäri oli napatyrästä sitä mieltä, että kun se on ollut jo näin kauan, niin ei leikata sitä ennenkuin se mahdollisesti alkaa jotenkin haittaamaan koiraa. Nyt se on vain ulkonäköhaitta ja sillähän ei ole mitään väliä kun en näyttelyihin tätä muutoin hyvinkin kaunista koiraa vie.

      Älkää ihmiset missään nimessä hankkiko koiraa halvalla jostain pentutehtailijalta. Niillä pennuilla saadaan tämä terve rotu perinnöllisiin sairauksiin. Useinhan nämä pentutehtailijat eivät välitä siitä onko pentujen vanhemmat toisilleen sukua. Sisäsiittoisuus on kaikkien perinnöllisten vikojen takana.
      Kyllä pennun voi ulkomailtakin käydä ostamassa, mutta silloin pitää pentu hakea itse paikanpäältä tunnetusta kennelistä rokotettuna ja sirutettuna, eläinlääkärin tarkistamana. Tehtynä kunnon kauppasopimus pennun luovutuksesta ja rekisteriote josta näkyy pennun sukupuu. Kyllä näitä käytetään ulkomaillakin, ei se ole yksin Suomen Kennel-liiton keksintöä.

    • pentutehtailulle ei

      HEI!!!
      Ostin juuri 28.08.2014 sekarotuisen Toyterrierin pennun Helsingin KONTULASTA
      nainen oli rehellisen oloinen puhelimessa ja kertoi että pennut ovat kaikki syntyneet Virossa ja ovat saaneet rokotukset ja ovat sirutettu ja tietenkin 100% terveitä.
      Kysyin olisiko ok jos tulisin samantien katsomaan pentua mikä olisi sopiva meille niin tämä sopi hyvin naiselle, joten lähdin hyvillä mielin ostamaan pentua.
      Nainen antoi minulle kotiosoitteensa jossa kävin ja missä pentu oli. Kaikki näytti tosi lupaavalta. Nainen antoi myös uuden puhelinnumeronsa kaikenvaralta jos jotain haluaisin kysyä ja kertoi että hänet saa hyvin kiinni.
      Kaikki oli hienosti., kunnes tänään aamulla 30.08.2014 huomasimme että pentu ei voi hyvin kun ei jaksanut muuta kun nukkua. Pentu oli myös yön aikana ripuloinut väritöntä ulostetta. Päätin kuitenkin soittaa eläinlääkärille ja minulle sanottiin että tule nyt kuitenkin näyttämään pentua varmuuden vuoksi koska pentu oli niin nuori 10 vko:a vanha.
      Menin eläinlääkäriin jai eläinlääkäri sanoi että pentu oli jo vakavasti kuivunut, vaikka olikin pieniä määriä juonut vettä.
      Minulla olisi ollut kaksi vaihtoehtoa joko viedä pentu koirasairalaan jossa hänet tutkittaisiin ja se olisi maksanut maltaita tai sitten se, pennulle tehtäisiin pikatesti Parvosta ja kannatin tätä, jotta saisin sen tiedon mitä odotin että pentu olisikin terve.
      No toisin kävi pennulla todettiin olevan PARVOVIRUS ja päätin samantein että haluan pienen pennun pääsevän kivuistaan, joten koira lopetettiin ja sain opetuksen ettei kannata ostaa mitään halvalla.
      Nyt kun olen yrittänyt saada myyjää kiinni niin tietenkin hän on vaihtanut numeronsa. Onneksi minulla on hänen osoitteensa. JA ehkä tuosta EU passista vielä on jotakin hyötyä.
      KOIRA SIIS MYYTIIN HELSINGIN KONTULASSA olkaa toiset varovaisia.
      Olisi mukava tietää oliko muutkin pennut sairaita, koska pentuja oli ainakin 5 kpl.

    • Koirahulluu

      Hei!
      Ajateltiin ostaa koira, mutta on allergiaa perheessä. Mikä olisi paras koirarotu meille? Me ei ihan lämmetty villakoiralle,mutta esim.toyterrieri olisi yksi vaihtoehto jos ei vain allergisoi.

      • XlFriggder

        Kaikki koirarodut allergisoi. Mutta pitkäkarvaisilla koirilla se hilse ei pääse pöllyää välttämättä joka paikkaan kun karvat estää. Eli jos on allerginen. Ei hanki koiraa t a i jos hankkii niin varautuu oireisiin. Esimerkiksi biewer terrier on rotuna sellainen että karvaa ei lähde ja pitkän karvan takia ei välttämättä eläinpöly pölise niin paljon. Mutta sekään ei ole sellainen että ei aiheuta ikinä allergiaa kelleklää, kuten ei mikään rotu.


    • sprähinäätz

      taas näitä virun tuonteja nämä evelinmidrit ja ylletöpltit taases tuutannut

    • 228

      Meillä on noin vuoden ikäinen uros, maksettiin siitä 1200€. Sillä on "vikoja", värivirhe ja toinen kives ei laskeudu. Ostettiin mukavalta suomalaiselta kasvattajalta ja saatiinkin alkuperöisestä 1500€ hinnasta takaisin hieman. Pennulla on paperit. Mukava ja kiltti koira, mutta kannattaa jo pentuna opettaa hyvin, koska erittäin haukkuherkkä.

    • Anonyymi

      Noin 1700

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe