Jalkasärky

mummu51

Vaihdevuosiin kuuluu ilmeisesti jalkojen etenkin lihasten särky iltaisin kun menee nukkumaan. Tietääkö kukaan mitään helpotusta tähän vaivaan. En haluaisi syödä joka ilta särkylääkkeitä enkä ole aloittanut hormonihoitoa.

10

28958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turha luulo

      Johtuu muusta. Itselläni kiputilat ja kankeus ja ihmepingotus häipyivät kun luovuin syömästä aromivahventeita sisältäviä ruokia, jonkun aikaa myöhemmin aloin nappailla tarpeen mukaan myös magnesiumia.

      • Anonyymi

        Paras luontaistuote vaihdevuosiin - https://nplink.net/t9gmnzae
        Helpotti alkavia vaihdevuosi oireita,mm. kuumia aaltoja yöllä ja hikoilua päivisin. Vaikutti myös mielialaan myönteisesti. Lieneekö tuotteen ansiota että olen pysynyt terveenä koko talven vaikka lähipiirissä ollut flunssaa. Olen erittäin tyytyväinen! Suosittelen!


    • Ainakin minulla...

      ..ja monella muulla ja joka paikassa vv-oireissa myös mainitaan nivel- ja lihassäryt. Minäkin söin yli vuoden mangesiumia ja särkylääkkeitä eikä mitään vaikutusta. Nyt kun aloitin hormonihoidon, säryt lähtivät parissa päivässä.

      • ...........

        57vuotiaana on kukaan aloittanut hormonikorvaushoitoa,50-54v käytin mutta nyt on kaikki vaivat palautunut,vaikka ei ole enää kuukautisia.

        Joka paikkaa särkee,mieli kireänä,väsyttää,mikään ei kiinnosta,takapuoli sen kun levenee vaikka kuinka laihduttas.

        On tämä aikaa ja varsinkin kun tekee mieli riidellä tämän ikäsenä kaikkien kanssa?
        Mikään ei ole hyvin?


      • 50v
        ........... kirjoitti:

        57vuotiaana on kukaan aloittanut hormonikorvaushoitoa,50-54v käytin mutta nyt on kaikki vaivat palautunut,vaikka ei ole enää kuukautisia.

        Joka paikkaa särkee,mieli kireänä,väsyttää,mikään ei kiinnosta,takapuoli sen kun levenee vaikka kuinka laihduttas.

        On tämä aikaa ja varsinkin kun tekee mieli riidellä tämän ikäsenä kaikkien kanssa?
        Mikään ei ole hyvin?

        Tiedän monia kuuskymppisiä jotka vielä käyttävät korvaushoitoa. Pienintä mahdollista annosta,millä oireet pysyvät poissa voi kuulema käyttää 70 vuotiaaksi asti. Kokeilee lopettaa hoidon vaikka vuoden päästä ja katsoo pärjääkö ilman.


    • Radikaalileikattu

      Olen vähän erilainen tapaus taustaltani: hedelmällisessä iässä kohdun ja munasarjojen poisto sairauden takia. Ja estrogeenihoito.

      Minulla alkoivat järkyttävät pohjekivut molemmissa jaloissa leikkauksen jälkeen. Kävin jopa akupuntiossa, jossa lääkäri sitten totesi, että kipu johtuu nesteen kertymisestä eli turvotuksesta. Vain liikunta ja magnesium auttavat. Crampitonia tarjottiin, mutta sehän on kolmiolääke, joka teki olon niin tokkuraiseksi, että jäi käyttämättä.

      Eli kyllä se ihan totta on. Itse tunsin käveleväni kuin puujaloilla, niin hirveä oli särky. Mutta nyt vaihdettuani alun estrogeenipillereistä laastariin, vaiva on helpottunut.

      En ole kokeillut mitään nesteenpoistovalmisteita, koska nyt voin jo paremmin. Magnesiumista Diasporal on paras vaihtoehto minulle.

      Toivottavasti tästä olisi jollekin hyötyä, vaikkakin jo totesin, että tilanteeni on eri.

    • 50v

      Minulla ainakin oli kovat lihas ja nivelsäryt vv.oireina. Hormoonin puute aiheuttaa verenkiertohäiriöitä, mistä johtuen paikkoja särkee. Geelihoidon aloitettuani,särky on helpottanut.

    • kyllä kuuluu..

      Mulla olivatkin ekat vaihtarioireet juuri nivelsärkyä. Jalat särkivät tosiaankin iltaisin ja yöllä. Polvet särkivät eniten. Käsistä särkivät ranteet ja kyynärpää. Kokeilin kaikennäköistä geeliä ja kipulääkettä ilman tulosta. Oikeastaan en ole aivan varma, että mikä loppujen lopuksi auttoi. Vahvaa kalaöljyä, kalciumia, magnesiumia, b-vitamiinia ja helokkiöljyä käytän vieläkin, eikä kipuja enää ole ollut

      • Yli viisikymppinen

        Ketjun toisena kirjoittajana pidän edelleen kannastani kiinni. Itselläni tuon parin vuoden takaisen särkyilmiön jälkeen ei ole ollut lihassärkyjä ollenkaan.

        Lisäksi syön rasvaista kalaa ja talvisin kalaöljyjä, sekä luonnollisia rasvoja runsaanalaisesti.

        Monet kunnon rasvoja kaihtavat kärsivät kaikenlaisista oireista syyttä suotta. Itselläni on ihokin hyvässä kunnossa kiitos rasvansyönnin ja kasvisten.Vältän myös lisäaineisia ruokia, kokkaan itse kaiken mitä syön.


    • Cacciatore

      Moi, ikävä kuuluu varmaan, osta Magnesiumia!
      tarpeeksi vahvaa esim. 350 mg ja 1 tabl. illalla ennen nukkumaanmenoa, pitäisi auttaa...
      terv. cacciatore

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe