Asumaan Eilatiin/Israeliin (3)

Satakuntalaiset

Tiedän poistojen syynkin; Se on yleinen ip poisto jolloin kaikki päivän aikana kirjoittamani tekstit häviävät kerralla. Poiston syy ei liity tämän palstan aiheeseen mitenkään. Valitettavaa ja monet sadat kirjoittajat ovat jo tämän "sensuurin" kohteena.

Asumaan Eilattiin…

-Olemme Porilainen perhe; Vaimo pätevä perushoitaja ja minä 43 –vuotias yrityshenkinen/autonkuljettaja. Kokemusta taksin ajosta, asiakas palvelusta, hitsauksesta, rek.hieronnasta ja kaikenlaisesta yrittämisestä. (Vaikka suorien lentojen järjestäminen Pori-Eilat-Pori matkan ohjaajan toimi olisi mahtavaa!)

-Olen kiinnostunut asumisesta Eilatissa tai vastaavassa paikassa Israelissa tammi-helmikuut joka vuosi koska minulla on krooninen nivel-psoriasis ja minun olisi pikkuhiljaa päästävä Suomesta pois koska pimeät, kylmät ja kosteat olosuhteet ovat sangen voimia kuluttavia talvisin.

-Olisin vaikka valmis vaihtamaan asuntoja 2-3 kuukaudeksi Eilatissa asuvan kanssa jos vaikka hän haluaisi vastavuoroisesti tulla tänne Suomeen…

-Meillä on Porissa noin 100m2 ok talo mukavuuksin. Meidän olisi Esim. Eilatissa päästävä vähintään asuntoon jossa olisi vähintään 2 makuuhuonetta mukavuuksineen koska meillä on 2 tyttöä 8-11 vuotiaat.

-Mitenköhän paljon Eilatissa on Suomalaisia pysyvästi tai ”osapysyvästi”? Onko Eilatissa mitään Suomalaista toimintaa, koulutoimintaa, yritystä tai yhdistystä? Entäs sitten löytyykö Juutalaisia tai Arabeja Suomen kielen taidolla varustettuna?

-Minulla on mm. vartijan-kortti 2012 asti eli olen taustoiltani ok sekä rehellinen. Olisin esim. joillekin oiva apu, esim. ”oikeana kätenä”, Jamesina kaikenlaisissa tehtävissä vaikkapa (ABeC) auton kuljettajana. Tyydyttävä Englanti. (Hebreaa haluaisin oppia…)

-Olen nuorempana ollut 2 kertaa Israelissa ja kaipaan sinne uudestaan sekä mielellään perhe mukana! Joskus olin jo lähdössä takaisin Eilatiin matkahierontapöytä mukana ja tarkoituksena etsiä Suomalaisia hieronta asiakkaita….mutta sitten tuli perhe ja lapset kuvioihin. (Pöytä yhä tallella…)

-Olisikohan esim. Eilatissa mahdollisuus tehdä työtä että vähän sekeleitä tienaisi? Onko kellään kontakteja Eilatissa/Israelissa joka voisi edesauttaa unelman toteutumiseen? Porissa ainakin on paljon sieltä suunnalta tulleita jos vaikka sitten toisinpäinkin? Itse olen aina kunnioittanut Israelia sekä 1 Mooses 12:1-3 kohtaa ja historiaakin tutkineena vetovoima senkuin kasvaa Israelia kohtaan.

-Voitko kertoa Eilatista/Israelin nyky asioista mahdollisemman paljon… Hinta tasoista, mitä työtä sinä tekisit sekeleitä saadaksesi jne. Kaikki informaatio kiinnostaa ja kiitos etukäteen; Shalom!

T: ”Satakuntalaiset”
olha_(ät)dnainternet.net

1

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satakuntalainen

EILAT

Punaisen meren rannalla sijaitsevaan israelilaiseen Eilatin kaupunkiin suunnitellaan kunnianhimoista 300 miljoonan dollarin (lähes 200 miljoonan euron) Disneyland-tyylistä projektia nimeltä Aquaria Entertainment City. Valtavan 1 300 neliökilometrin rantarakennelman on suunnitellut ja luonnostellut ryhmä, joka auttoi luomaan Orlandossa olevan Walt Disneyn Epcot Parkin. Ran Ronen, yksi projektin alullepanijoista, sanoo, että hanke työllistäisi vähintään 2 000 ihmistä. "Me emme luo keskusta ainoastan Israelille, vaan koko alueelle. Ihmiset majoittuvat Eilatiin ja menevät bussilla päiväksi Petraan tai lentävät Egyptin pyramideille", hän ehdottaa. Kun hallitus antaa hyväksynnän ja työt saadaan alkuun, niin Ronenin arvion mukaan kestää vain 36 kuukautta saada projekti päätökseen. Huvilaitteet rakennetaan Yhdysvalloissa ja lähetetään meritse Eilatin satamaan lego-tyyppisinä paloina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 318
      4600
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      16
      2236
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      192
      2066
    4. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      107
      1466
    5. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      77
      1353
    6. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      982
    7. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      57
      967
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      2
      909
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      834
    10. Ei lumous lopu koskaan

Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      59
      756
    Aihe